אלמנטים ותמונות זכויות יוצרים בשאטרסטוק

Yafitush19

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
שאלה ממש דחופה...אשמח לתשובה ממי שמבין:)
נמצאת בתהליך כרגע של עיצוב טפטים לחברה שמתעסקת בזה, ותוהה איפה עומד הגבול בשאטרסטוק מבחינת זכויות יוצרים. אם קונים את התמונה באופן חוקי לחלוטין, מותר להשתמש בה לעניין הטפטים? האם אני חייבת לעשות שינוי בעיצוב המקורי כדי ליצור משהו ״חדש״ ולא שימוש בקובץ עצמו as is? מותר לי לקחת קובץ של פאטרן לצורך העניין ולהרגיש סבבה גם אם הוא ישאר כמו שהוא ויודפס כטפט?
לצורך העניין, שאלתי את שאטרסטוק סתם כדי להבין מה מצידם נכון לעשות במקרה הזה, והם שלחו לי מחירים מטורפים שאצטרך לשלם במידה וזה מה שאני רוצה לעשות (משהו כמו 28 אלף דולר לשנהo_O) לא מאמינה שזה מה שמעצבים עושים....
מה עושים שעומדים במצב כזה של לעצב משהו שהולך להימכר באופן ״מסחרי״?
 

חגית קרמר

בניית אתרים ברמה בינלאומית
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
מדגישה שחובה להתייעץ עם עו"ד.
מניחה כאן את מה שאני יודעת כשבררתי על תחום דומה:

מה עושים שעומדים במצב כזה של לעצב משהו שהולך להימכר באופן ״מסחרי״?
מעצבים לבד מאפס
או
לוקחים השראה ומשנים אותה כך שא"א להצביע על המוצר המקורי שהורדת

אגב,
אם העיצוב שלך ימכר באופן מסחרי
את צריכה לקבל תגמול הולם.
כך שזה אמור לכסות היטב את הטרחה שלך לייצר מוצר מקורי.
 

מוטיבציה 188

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
חשוב מאוד להזהר בזכויות יוצרים, בפרט עם שאטרסטוק.
באופן כללי כל מוצר שאתם מייצרים ונמכר לאחר מכן - כדאי לברר היטב את ערכי זכויות היוצרים שלו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  1  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה