זיכרון להולכים הרגילים

דיו וקסת

משתמש מקצוען
המנוח היה אדם רגיל. הוא התייחד והצטיין ברגילותו. רגילות אשר הפליאה את כל רואיה.
הוא נולד למשפחה סטנדרטית ביותר.
כבר כנער צעיר לימים ניכרו בו ניצני אישיות רגילה. לאחר כל אחת מהמריבות הסוערות עם אחיותיו - מריבות שהגיעו לא פעם עד כדי משיכה בקוקו - היה מבקש סליחה ומתפייס עמהן לדרישתה הנחרצת של אמו.
אמו ע"ה (שהייתה רגילה בפני עצמה) נהגה לספר כי כילד היה המנוח משתדל לגמור הכל בצלחת, גם במקרים שלא אהב את האוכל. אך חוק ובל יעבור היה אצלו שלא יתערבב הפירה עם הרוטב של העוף.
המלמדים בחיידר היו מציינים בהתפעלות כי היה מאלופי הכיתה בכדורגל ובייחוד במלאכת השוערות, והיה חביב עליו המשחק בגוגואים. עיתים היה מגיע לחיידר עם כמות זעומה של גוגואים, ויוצא מורווח עם עשרות ואף מאות גוגואים.
עם סיום פרק לימודיו בתלמוד תורה, נשלח על ידי מלמדיו לישיבה קטנה בינונית כחלק מעסקה כוללת, שם המשיך לשקוד על תלמודו ולהתגעגע הביתה.
בהיותו בשיעור ב', ניהל סכסוך ארוך עם אחד מחבריו. הם לא דיברו כחודש ימים ואף התנכלו זה לזה. לבסוף המשגיח התערב וערך פיוס בין השניים.
מסכת הרגילות המשיכה בתעצומות בישיבה גדולה. שם למד לעשן והביא פלאפון לישיבה בניגוד להוראות, אך מעולם לא נתפס.
משהגיע לפרק 'האיש מקדש', נפגש עם כמה וכמה בחורות והוריד אותן על שטויות. לבסוף נפגש עם אחת לא חכמה במיוחד אך בעלת לשון חריפה ושנונה. היא נשאה חן בעיניו והם התחתנו בארמונות חן. בשמחת החתונה השתתפו כל השכנים שמצאו בייבי סיטר, וכן רב השכונה שנתבקש על ידי הרבנית לקנות משהו ב'יש' ומשעבר ליד ארמונות חן נזכר שר' דוד מחתן היום ונכנס להגיד מזל טוב.

יחד עם רעייתו בנו בית נאמן על אדני הרגילוּת. פעמים רבות כעסו זה על זו, וזו על זה. לעיתים מזומנות היו ביניהם אי-הבנות. בעיקר היו מתווכחים האם צריך להפעיל את המזגן או לא. אהב לאכול לחם עם טחינה לארוחת בוקר, פעמים רבות היה מוסיף אף סחוג.
כשנולדו להם כמה ילדים, הוצרך לקחת גמ"חים והלוואות, ותמיד השתדל להחזיר בזמן. אך באותם מקרים נדירים למדי שאיחר להחזיר את ההלוואה, היה עונה לטלפון הנזעם של בעל הגמ"ח, ואומר לו "כן כן, טוב שהזכרת לי. אני אשתדל לטפל בזה בהקדם". לאחר מכן היה מדגיש שוב "טוב שהזכרת לי". בליבו היה סבור שבעל הגמ"ח מאמין לו שהוא שכח בשגגה.

בתקופה האחרונה נתגלתה בגופו המחלה הארורה. למרות שבמשך כל שנותיו הוא נמנע בעקביות מלומר את שמה של המחלה והקפיד לקרוא לה רק 'א יענע מחלה'. השתדלותו זו לא הועילה והוא נחלה רח"ל.
הוא היה מתלונן רבות על השירות הגרוע של צוות האחיות בבית החולים.
ידידים וחברים שהיו באים לשמחו ולעודדו היו מספרים לו על צרות גדולות יותר. לאחר שהיו יוצאים היה מקללם בליבו.
רבנים שבאו למיטת חוליו סיפרו לו על ישועות מעל לדרך הטבע. אסור להתייאש, אמרו. כבר שמענו על ניסים רפואיים.
אך בסוף לא קרה שום נס רפואי. הוא נפטר בשעת ליל מאוחרת. מילותיו האחרונות היו 'אחח איזה כאבים. תשאל את האחות האתיופית אם יש עוד משככי כאבים'.
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
יש בזה משהו קצת עצוב, ברגילות הזאת, כי היא מידי ישירה ושמה לנו מראה
בייחוד המילים האחרונות שלו..
אבל יותר עצוב לומר על כולם כביכול היו מלאכי עליון ושרפים שאין לי מושג למה בכלל הגיעו לעולם הזה ולא נשארו למעלה.

@מ"ם, זכור לי שהעלית את הקטע הזה בעבר.. או שאולי אח"כ מחקת?
 

הגשש

משתמש מקצוען
המנוח היה אדם רגיל. הוא התייחד והצטיין ברגילותו. רגילות אשר הפליאה את כל רואיה.
הוא נולד למשפחה סטנדרטית ביותר.
כבר כנער צעיר לימים ניכרו בו ניצני אישיות רגילה. לאחר כל אחת מהמריבות הסוערות עם אחיותיו - מריבות שהגיעו לא פעם עד כדי משיכה בקוקו - היה מבקש סליחה ומתפייס עמהן לדרישתה הנחרצת של אמו.
אמו ע"ה (שהייתה רגילה בפני עצמה) נהגה לספר כי כילד היה המנוח משתדל לגמור הכל בצלחת, גם במקרים שלא אהב את האוכל. אך חוק ובל יעבור היה אצלו שלא יתערבב הפירה עם הרוטב של העוף.
המלמדים בחיידר היו מציינים בהתפעלות כי היה מאלופי הכיתה בכדורגל ובייחוד במלאכת השוערות, והיה חביב עליו המשחק בגוגואים. עיתים היה מגיע לחיידר עם כמות זעומה של גוגואים, ויוצא מורווח עם עשרות ואף מאות גוגואים.
עם סיום פרק לימודיו בתלמוד תורה, נשלח על ידי מלמדיו לישיבה קטנה בינונית כחלק מעסקה כוללת, שם המשיך לשקוד על תלמודו ולהתגעגע הביתה.
בהיותו בשיעור ב', ניהל סכסוך ארוך עם אחד מחבריו. הם לא דיברו כחודש ימים ואף התנכלו זה לזה. לבסוף המשגיח התערב וערך פיוס בין השניים.
מסכת הרגילות המשיכה בתעצומות בישיבה גדולה. שם למד לעשן והביא פלאפון לישיבה בניגוד להוראות, אך מעולם לא נתפס.
משהגיע לפרק 'האיש מקדש', נפגש עם כמה וכמה בחורות והוריד אותן על שטויות. לבסוף נפגש עם אחת לא חכמה במיוחד אך בעלת לשון חריפה ושנונה. היא נשאה חן בעיניו והם התחתנו בארמונות חן. בשמחת החתונה השתתפו כל השכנים שמצאו בייבי סיטר, וכן רב השכונה שנתבקש על ידי הרבנית לקנות משהו ב'יש' ומשעבר ליד ארמונות חן נזכר שר' דוד מחתן היום ונכנס להגיד מזל טוב.

יחד עם רעייתו בנו בית נאמן על אדני הרגילוּת. פעמים רבות כעסו זה על זו, וזו על זה. לעיתים מזומנות היו ביניהם אי-הבנות. בעיקר היו מתווכחים האם צריך להפעיל את המזגן או לא. אהב לאכול לחם עם טחינה לארוחת בוקר, פעמים רבות היה מוסיף אף סחוג.
כשנולדו להם כמה ילדים, הוצרך לקחת גמ"חים והלוואות, ותמיד השתדל להחזיר בזמן. אך באותם מקרים נדירים למדי שאיחר להחזיר את ההלוואה, היה עונה לטלפון הנזעם של בעל הגמ"ח, ואומר לו "כן כן, טוב שהזכרת לי. אני אשתדל לטפל בזה בהקדם". לאחר מכן היה מדגיש שוב "טוב שהזכרת לי". בליבו היה סבור שבעל הגמ"ח מאמין לו שהוא שכח בשגגה.

בתקופה האחרונה נתגלתה בגופו המחלה הארורה. למרות שבמשך כל שנותיו הוא נמנע בעקביות מלומר את שמה של המחלה והקפיד לקרוא לה רק 'א יענע מחלה'. השתדלותו זו לא הועילה והוא נחלה רח"ל.
הוא היה מתלונן רבות על השירות הגרוע של צוות האחיות בבית החולים.
ידידים וחברים שהיו באים לשמחו ולעודדו היו מספרים לו על צרות גדולות יותר. לאחר שהיו יוצאים היה מקללם בליבו.
רבנים שבאו למיטת חוליו סיפרו לו על ישועות מעל לדרך הטבע. אסור להתייאש, אמרו. כבר שמענו על ניסים רפואיים.
אך בסוף לא קרה שום נס רפואי. הוא נפטר בשעת ליל מאוחרת. מילותיו האחרונות היו 'אחח איזה כאבים. תשאל את האחות האתיופית אם יש עוד משככי כאבים'.
אחיו יושבים שבעה ועונים על שאלות חטטניות בבית המנוח ז"ל.
תנצבה
כתבינו שבא לנחם את המשפחה הרגילה מצא לבבות שבורים * באנו לנחם ויצאנו מפורקים * מסמך מזעזע

את הבכיות שמענו כבר מהכניסה לפרויקט החדש, אי אפשר היה לטעות בכך. ככל שהתקרבנו לבניין הכאב הפך למוחשי והיבבות נשמעו קשות, קטועות, שוברות כל לב. אפילו תא המעלית האטום שהוביל אותנו אל הקומה העשירית בבית הדירות המטופח במרכז ירושלים, לא הכהה במאום את עוצמת הבכי.

הדבר הראשון שתפס את תשומת לבי בכניסה לבית, היה הבוץ שעבר ממקום למקום ברגלי המבקרים. לרגע חששתי שהמזגן המרכזי הדולק בשקט על טורבו הוא האשם בכך. רק משהתקדמתי עם זרם המנחמים אל מרכז העצבים הבנתי, אף אחד מבין מגישי השתייה או מרוקני הקופות לא טרח לנגב את הרצפה מדמעות המתנחמים או המנחמים.

פרצי הבכי רדפו זה את זה, רק שברי מילים נשמעו מפעם לפעם מפי מנחם שהצליח לעצור את בכיו לשניות מספר, "הוא... היה... אוחחחח".

מנחם אחר שניסה את כוחו, נשמע היה כבונה בניין מאבני חצץ, "שבר... על שבר... (בכי), על שבררר (בכי) על ששש...בר (גיהוק) עעעל שבר.."

שעון האורלוגין הכבד שבפינת הסלון המהודר צלצל בקול כבד. שעה תמימה עברה, לא הצלחתי לדוג ולו מילה אחת על התנהגותו הרגילה בחיי חיותו של המנוח. מחשבותיי נדדו אל העורך שיכעס בוודאי על העמודים הריקים שאביא לו, מהביקור הרטוב.

התלבטתי לרגע האם עד לסוף השבוע אצטרך להישאר לשבת בשלולית, כשנעליי הולכות ונהרסות בזרמי הלחות המתהווים סביבי, אולם המהלך הבא הפתיע אותי.

משסיים שעון האורלוגין את פעימת צלצולו האחרון, קמו כל המנחמים ואמרו בתזמון מדהים את הטקסט הקבוע שנאמר ביציאה.

רצתי לתפוס ראשון מקום במעלית. אפס. היא נסגרה דחוסה והתדרדרה במהירות למטה. את דרכי עשיתי במדרגות כשכל הדרך מלווה אותי ההספד המר ביותר ששמעתי מעודי.
שבר.
על שבר.
על שבר.
על שבר.
על שבר.

ניחא, אסתפק בהספדו של @עבדקן .
 
נערך לאחרונה ב:

א יודעלע

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
סלח לי אך באווירת 'רבי שמעון לכל' הייתי מוסיף משפט צדקני טרחני משהו, וכאשר עלתה נשמתו קידמו אותה וקיבלו את פניה מליוני מלאכים צחורי כנף... כי על כן היהודי הכי פשוט הינו בן יחד לממ"ה, והרגיל והמשעמם, מאיר בכל העולמות...
אבל שוב סליחה מחילה כפרה, אני יודע שזה לא מתקשר בדיוק לאווירה ולסגנון, אבל מה לעשות, ככה אני, עכשיו בכל אופן.
לבסוף נפגש עם אחת לא חכמה במיוחד אך בעלת לשון חריפה ושנונה.
את המשפט הזה קניתי בשתי ידים, יותר לא אאבד עשתונות מול מי שלשונו או מקלדתו חריפה ושנונה, אז מה, יתכן שבכל זאת אינו חכם במיוחד...
 

הפקות כתיבה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
מוזיקה ונגינה
ולגופו של הספד, מה ששובר כל כך זה שהוא רלוונטי פחות או יותר לרובנו.
מדכדך.
ואיננו אנשים רגילים. אז למה דכדוך?
או שמא רגילות היא דבר טוב.
את הח"ח הספיד רב (לא זוכרת מי) ואמר עליו שהוא היה נורמלי.
...
 

יאן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
הרב יחיאל יעקובסון סיפר שאמר בהרצאה לאמהות שצריך לפרגן לילד,לומר לו שהוא חכם ומשהו מיוחד וכו'.

חזרה אמא אחת הביתה ואמרה לבנה, אתה ממש משהו מיוחד!
זקף הבן את אוזניו ושאל אבל למה?
אמרה האם, כי... ככה זה. כולם מיוחדים.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
כתוב טוב וחזק.
כן מדכדך.
מזכיר את ההספדים של אחינו בסגנון של: אהב שוקולד, הסרט האהוב עליו היה...

כל אחד, ודאי יהודי שומר תורה ומצוות, יש לו נקודות טובות, ייחודיות, משהו שאפשר וראוי ומתבקש לציין אותו בשעה כזו בה נשמתו הולכת לקראת הדין הגדול והנורא; לעולם שאין בו משהו מן המשהו של שקר. ורק מה שחשוב באמת, חשוב שם באמת.
זמן שכל המלווים מרגישים קצת יותר בחדות את הסופיות, מה הבל הבלים ומה נצח, ומרגישים יותר מתמיד את החלק הנשמתי יותר של האדם.

לא מכירה יהודים שהם 'רגילים' לגמרי, שכל הסיפורים עליהם בנאליים ואפורים. שאין בהם שום כלום שיכול לגעת, להיות מיוחד ומרומם.
ודאי כדאי שקרובים וידידים לא יספרו אך ורק דברים של סתם על הנפטר (שלא לדבר על דברים שליליים).

ועוד מילה: ידוע בשם החזון איש, שאם מחנכים לבינוניות, גם בינוניות לא תהיה.
 
נערך לאחרונה ב:

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
ברוך ה', ניכר שהמספיד לא ניחן במידה מיוחדת זו של רגילות...
למקרא הספד כזה, הרגשות מעורבים.
מצד אחד, אבוי ל'רגיל' שכזה. אני מקווה שהממוצע הוא גבוה מההתנהגות המתוארת בהספד.
מצד שני, הלוואי שבסיפורת החרדית היו פה ושם כמה דמויות 'רגילות' כאלו. בחורים שיותר מסתובבים בישיבה מאשר לומדים, זוגות שיותר רבים מאשר חיים באושר ועושר, חולים שגם מתלוננים על הרופאים והאחיות ולא רק מקפידים להעלות חיוך על פני כל סובביהם.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
לא מכירה יהודים שהם 'רגילים' לגמרי, שכל הסיפורים עליהם בנאליים ואפורים. שאין בהם שום כלום שיכול לגעת, להיות מיוחד ומרומם.

בדיוק.

הכותב בא להגחיך תופעה רווחת של האללת כל נפטר בעיתונות החרדית.
הפתרון לא אמור להיות בכתיבת הספדים כמו זה שבראש האשכול, אלא במציאת דרך אמצע: הספד שמצד אחד ידגיש את שבחיו האמיתיים של הנפטר, ומצד שני לא יהפוך לקלישאה מגוחכת.
 

שני זאת אני :)

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
.
מדהים.
אולי המקרה הנדיר הזה יגרום לי להאמין שלא כל מה שנראה כפלגיאט הוא באמת כזה, ולפעמים ההשראה הזהה באה לשני אנשים שונים בלי קשר.

כבר קרה לכם לא מזמן באשכול 'הרגעים האלו'.

רק הזכרתי.
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
ברור שהגיוני שרעיון מסוים עלה לשני אנשים בראש בדיוק כמו שרעיון עלה לאחד מהם…

לכן כנראה הנושא קשה בהכרעה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קטו

א לֹא לָנוּ יי לֹא לָנוּ כִּי לְשִׁמְךָ תֵּן כָּבוֹד עַל חַסְדְּךָ עַל אֲמִתֶּךָ:ב לָמָּה יֹאמְרוּ הַגּוֹיִם אַיֵּה נָא אֱלֹהֵיהֶם:ג וֵאלֹהֵינוּ בַשָּׁמָיִם כֹּל אֲשֶׁר חָפֵץ עָשָׂה:ד עֲצַבֵּיהֶם כֶּסֶף וְזָהָב מַעֲשֵׂה יְדֵי אָדָם:ה פֶּה לָהֶם וְלֹא יְדַבֵּרוּ עֵינַיִם לָהֶם וְלֹא יִרְאוּ:ו אָזְנַיִם לָהֶם וְלֹא יִשְׁמָעוּ אַף לָהֶם וְלֹא יְרִיחוּן:ז יְדֵיהֶם וְלֹא יְמִישׁוּן רַגְלֵיהֶם וְלֹא יְהַלֵּכוּ לֹא יֶהְגּוּ בִּגְרוֹנָם:ח כְּמוֹהֶם יִהְיוּ עֹשֵׂיהֶם כֹּל אֲשֶׁר בֹּטֵחַ בָּהֶם:ט יִשְׂרָאֵל בְּטַח בַּיהוָה עֶזְרָם וּמָגִנָּם הוּא:י בֵּית אַהֲרֹן בִּטְחוּ בַיהוָה עֶזְרָם וּמָגִנָּם הוּא:יא יִרְאֵי יי בִּטְחוּ בַיהוָה עֶזְרָם וּמָגִנָּם הוּא:יב יי זְכָרָנוּ יְבָרֵךְ יְבָרֵךְ אֶת בֵּית יִשְׂרָאֵל יְבָרֵךְ אֶת בֵּית אַהֲרֹן:יג יְבָרֵךְ יִרְאֵי יי הַקְּטַנִּים עִם הַגְּדֹלִים:יד יֹסֵף יי עֲלֵיכֶם עֲלֵיכֶם וְעַל בְּנֵיכֶם:טו בְּרוּכִים אַתֶּם לַיי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:טז הַשָּׁמַיִם שָׁמַיִם לַיי וְהָאָרֶץ נָתַן לִבְנֵי אָדָם:יז לֹא הַמֵּתִים יְהַלְלוּ יָהּ וְלֹא כָּל יֹרְדֵי דוּמָה:יח וַאֲנַחְנוּ נְבָרֵךְ יָהּ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

חלון ראווה • אתגר 123

לוח מודעות

למעלה