טיול בחו"ל זהירות מעוקץ בהזמנת חופשות בחו"ל

3524

משתמש מקצוען
עוקץ באינטרנט בתחום התיירות הוא דבר ידוע. לא תמיד יודעים איך להיזהר ממנו. אבל בסיפור הבא, למי שלא יתעמק, יכול למצוא עצמו משלם כסף ולא מקבל שום תמורה.
המדובר באתר שנראה ישראלי למהדרין. הוא כתוב בעברית צחה, כולל מספר ווטצאפ ישראלי, אלא שמתברר כי מדובר בחברה שבמקרה הטוב מדובר בחברה שיושבת באיחוד האמירויות ובמקרה הגרוע יותר חברה ניגרית שעלולה לעקוץ אתכם.
גולשים ישראלים שניסו לרכוש טיסות וחבילות נופש באתר המתיימר להיראות ישראלי למהדרין, גילו כי מדובר בעוקץ לכאורה.
אתר להזמנת טיסות שהסיומת שלו היא AE כפי הסיומת של איחוד האמירויות, מציע לישראלים בעברית דילים וטיסות שנראות זולות לעומת מה שמוצע בשאר אתרי הזמנת הטיסות. כך לדוגמה מוצעת חופשה בת 5 ימים בדובאי הכוללת טיסות וחופשה במלון 5 כוכבים, ב-1600 ₪ בלבד. דילים במחירים דומים מוצעים גם לרומא ולערים נוספות.
גולשים שהתפתחו למחירים טוענים כי ניסו לבצע רכישה, ואז גילו לדבריהם כי החיוב מבוצע מחברה בניגריה. לדברי אחת הגולשות שושי נועם: "ניסיתי להזמין דרכם חופשה כאשר הגעתי לתשלום, ישרכארט חסמו לי את הכרטיס. התקשרתי ואמרו שהכסף עובר לחברה בניגריה ולכן האבטחה של ישרכארט חסמה את התשלום עד לאישורי. בקיצור ניצלתי מעוקץ! הכסף עובר לניגריה כשהסוכן כתב לי שהוא יושב בדובאי בגלל המיסוי הנמוך. שומר נפשו ירחק". גם הדס פרץ הוסיפה ואמרה: "זה עוקץ, לא חברה ישראלית ולא נעליים".
נהוראי מרציאנו שיתף במה שהדליק אצלו את הנורות האדומות: דברים שהדליקו לי נורות אדומות:
– כתובת האתר מסתיימת ב.ae שזו סיומת של אתרים באיחוד האמירויות (כמו .il בישראל). הם כותבים שהם חברה שמבוססת באיחוד האמירויות, אבל הייתי מצפה מאתר שכולו בעברית וגם 'פונה לשומרי השבת והכשרות' להפעיל גם דומיין ישראלי".
"חיפשתי לא מעט מאותם ה'מבקרים' של החברה ולא מצאתי את חלקם בכלל, וגם כשכן מצאתי- מדובר בפרופילים גנריים בלי פעילות, או היסטוריה מעבר לתמונת פרופיל. כמובן שאין אזכור לביקורת שכתבו".
לסיום, המלצתנו היא לוודא שאתם רוכשים מאתרי חברות התעופה או לחילופין סוכנויות מוכרות, ולוודא כי כתובת האתר אינה נחזית לאחד משניהם. טיפ נוסף הוא לבדוק לפני כן ביקורות ולוודא כי השירות שמעניק האתר הוא נאות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק א

א אַשְׁרֵי הָאִישׁ אֲשֶׁר לֹא הָלַךְ בַּעֲצַת רְשָׁעִים וּבְדֶרֶךְ חַטָּאִים לֹא עָמָד וּבְמוֹשַׁב לֵצִים לֹא יָשָׁב:ב כִּי אִם בְּתוֹרַת יְהוָה חֶפְצוֹ וּבְתוֹרָתוֹ יֶהְגֶּה יוֹמָם וָלָיְלָה:ג וְהָיָה כְּעֵץ שָׁתוּל עַל פַּלְגֵי מָיִם אֲשֶׁר פִּרְיוֹ יִתֵּן בְּעִתּוֹ וְעָלֵהוּ לֹא יִבּוֹל וְכֹל אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה יַצְלִיחַ:ד לֹא כֵן הָרְשָׁעִים כִּי אִם כַּמֹּץ אֲשֶׁר תִּדְּפֶנּוּ רוּחַ:ה עַל כֵּן לֹא יָקֻמוּ רְשָׁעִים בַּמִּשְׁפָּט וְחַטָּאִים בַּעֲדַת צַדִּיקִים:ו כִּי יוֹדֵעַ יְהוָה דֶּרֶךְ צַדִּיקִים וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים תֹּאבֵד:
נקרא  21  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה