קורונה ותחבורה ציבורית, כמה שאלות:

מצב
הנושא נעול.

ה. בקר

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
יוצרי ai
סתם למען הסקרנות מה יכול לעולל הנוסע ה51
והפרויקטור דיבר במפורש על הוראות לא הגיוניות שצריך לבטל

יש לי הרבה הערכה למי שמפחד ונזהר
אלא שהמקום שלו הוא במונית ולא באוטובוס עם עוד 49 אנשים
אם הנוסע ה51 הוא זה שמפחיד אותו.....
ובכלל מה הענין לפתוח כאן מחדש את הנושא
קל לומר שהמקום שלו במונית
לרוב אלו אנשים שיש להם כבר גם ככה הוצאות רפואיות בלי סוף.
כסף למוניות כל הזמן מנלן?

אני אישית הוצאתי למעלה מ 6000 ש"ח על מוניות בתקופת הקורונה כאשר מול ההוצאות האלו ירדו ההכנסות בהרבה. אז בבקשה, אל תהיי כל כך נחרצת. ואין לי מאיפה לשלם את זה. זה על חשבון דברים מאוד חשובים אחרים. שרבים אחרים מן הסתם [ואולי גם את...] לא היו מוותרים עליהם. קצת רגישות מצד כל אלו שמכנים את הנשמרים על חייהם פרנואידים או דביליים לא הזיקה ולא תזיק לאיש.
ושוב זה לא אישי למקרה הזה אלא באופן כללי. התגובות כל כך צורמות. לו רק היו או שמגיבים כך במקום שלנו, בטוחני שהיו מדברים אחרת. ולא, זה שהאבא או הסבא בסיכון זה לעולם לא כמו שאתה עצמך בסיכון כך שתגובות כמו "גם לי יש סבא בסיכון ובכל זאת"...הן לא רלוונטיות/ISPOILER]
 
נערך לאחרונה ב:

רייזי 36

משתמש מקצוען
לא התכוונתי לפגוע באף אחד
ציטטו כאן משהו שכתבתי על סיפור שהיה שאדם התלונן למשטרה על הנוסע ה51 באוטובוס
והנהג קיבל קנס של 5000 ש"ח
אין לי ספק שמי שהתלונן הוא לא מהחוששים
כי מי שמפחד באמת גם אם בגלל סיבה מיוחדת עלה לאוטובוס עם 50 אנשים לא יתלונן על הנוסע ה51
אם יצא מדברי פגיעה כולי התנצלות

אגב בנאום הראשון של הפרויקטור החדש הוא דיבר על כך שצריך לבטל הגבלות לא הגיוניות כדי להחזיר את אמון הציבור
ההגבלה של 50 באוטובוס כשבכל מקרה אסור יותר מ60 נוסעים היא הגבלה לא הגיונית
 

דבי מ.

משתמש מקצוען
קל לומר שהמקום שלו במונית
לרוב אלו אנשים שיש להם כבר גם ככה הוצאות רפואיות בלי סוף.
כסף למוניות כל הזמן מנלן?

אני אישית הוצאתי למעלה מ 6000 ש"ח על מוניות בתקופת הקורונה כאשר מול ההוצאות האלו ירדו ההכנסות בהרבה. אז בבקשה, אל תהיי כל כך נחרצת. ואין לי מאיפה לשלם את זה. זה על חשבון דברים מאוד חשובים אחרים. שרבים אחרים מן הסתם [ואולי גם את...] לא היו מוותרים עליהם. קצת רגישות מצד כל אלו שמכנים את הנשמרים על חייהם פרנואידים או דביליים לא הזיקה ולא תזיק לאיש.
ושוב זה לא אישי למקרה הזה אלא באופן כללי. התגובות כל כך צורמות. לו רק היו או שמגיבים כך במקום שלנו, בטוחני שהיו מדברים אחרת. ולא, זה שהאבא או הסבא בסיכון זה לעולם לא כמו שאתה עצמך בסיכון כך שתגובות כמו "גם לי יש סבא בסיכון ובכל זאת"...הן לא רלוונטיות/ISPOILER]
כמה שהתגובה שלך נכונה!!!
 

ה. בקר

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
יוצרי ai
לא התכוונתי לפגוע באף אחד
ציטטו כאן משהו שכתבתי על סיפור שהיה שאדם התלונן למשטרה על הנוסע ה51 באוטובוס
והנהג קיבל קנס של 5000 ש"ח
אין לי ספק שמי שהתלונן הוא לא מהחוששים
כי מי שמפחד באמת גם אם בגלל סיבה מיוחדת עלה לאוטובוס עם 50 אנשים לא יתלונן על הנוסע ה51
אם יצא מדברי פגיעה כולי התנצלות

אגב בנאום הראשון של הפרויקטור החדש הוא דיבר על כך שצריך לבטל הגבלות לא הגיוניות כדי להחזיר את אמון הציבור
ההגבלה של 50 באוטובוס כשבכל מקרה אסור יותר מ60 נוסעים היא הגבלה לא הגיונית
מי החליט מה מהגיוני ומה לא?
הרי צריך להיות קו מגביל שאחריו כבר ישימו הגבלה לתחבורה ציבורית.
אז כל מה שיגידו וכל קו גבול שישימו יבוא מי שיאמר שטויות באמת ההגבלה היא 60 [נניח, זה כבר כולל לפחות 5-6 בעמידה + ספסלים ראשונים ליד הנהג ריקים] מה זה עוד אחד, אז מה הבעיה ב 61???
תמיד יהיה מי שיבוא ויאמר על אחד נוסך, נו באמת מה הבעיה?
זה לופ שלעולם לא נגמר.
כך שלומר שזה לא הגיוני, זו קביעה לא הגיונית.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אצלנו גם במידה והתקבלו הודעות מאיכונים, הם התקבלו בלי שום הגיון. לא כולם קיבלו וחלק מהמקבלים פגשו את החולה לדקה בדיוק.
העניין הוא שחלק מאלו שקבלו שהו בבניין אחד עם חולה אך לא באותה הקומה. האיכון בודק את המרחב ותו לא.
לעיתים משרד הבריאות מקבל את הערעור.
 

ה. בקר

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
יוצרי ai
זה שדיללו את מספר האנשים לא עוזר?
אם אני יושבת לבד בספסל, חלון פתון ומסיכה, לא מוריד סיכונים?

ואשמח לדעת מה הסיכון באחוזים?

האם כל נסיעה מסכנה בבין הזמני- מכניסה אותי לסיכון להידבק או להיכנס לבידוד?
מומלץ בנסיעה בתחבורה ציבורי ללבוש מסיכה N95. היא הכי אטומה.
כך אמרה לי רופאה פנימאית בכירה בעין כרם.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
קל לומר שהמקום שלו במונית
לרוב אלו אנשים שיש להם כבר גם ככה הוצאות רפואיות בלי סוף.
כסף למוניות כל הזמן מנלן?

גם לאנשים ה'רגילים', שהוצאו לחל"ת או שעסקיהם קרסו או שהפסידו שבועות של עבודה בגלל בידודים/חוסר מסגרות לילדים - אין עכשיו כסף למוניות, אחרי שהאוטובוס השאיר אותם באחת בלילה בתחנה.

הרי צריך להיות קו מגביל שאחריו כבר ישימו הגבלה לתחבורה ציבורית.

ה-25 האלה, שעלולים להשאר ברחוב בגלל ההגבלות, הם לא איזה 'בריאים מתנשאים' שסתם ככה התחשק להם בערב בהיר להידחס באוטובוסים כדי לסכן את כל היתר.
זו האמא לשישה, ביניהם אחד אוטיסט, שיוצאת למשמרת לילה
זה האבא שמפרנס תשעה ילדים, לפני עיקול בבנק בעקבות קריסת העסק שלו, הוא מנסה עכשיו להציל אותו
זו הילדה החרשת, מושתלת קוכליארית, חוזרת מקלינאית תקשורת
זו אשה צעירה, עם שלושה ילדים מתחת גיל שלוש, שעובדת יום יום בשכר מינימום
זה בחור צעיר, שנוסע מבית אמו לבית אביו
ואלו שלוש המתנדבות החמודות שבאות להעסיק ילדי תסמונת דאון.
וכוח העזר בבית החולים, שחייבת להגיע למשמרת ערב.

אף אחד לא מבלה פה בקייטנה או בנופש בכינר (הכל תפוס שם ממילא, למאומתי הקורונה). תחבורה ציבורית היא צורך קריטי, במיוחד בימים רעועים אלו.
ולהשאיר את כל אנשי הרשימה שלעיל, ברחוב, בלי אפשרות להגיע ליעדם, זו גם כן אחריות כבדה. מאד.

מה הפתרון? אם ישאלו אותי -
1. לתגבר תחבורה ציבורית בצורה מאסיבית, לפחות בשעות מסויימות. הנסיון מוכיח שכאשר החברות רוצות, הן יכולות. לעדכן את הציבור מהן השעות בהן התח"צ מתוגברת בכל קו, ולעודד את האנשים לכוון את הנסיעות, מי שיכול, לשעות האלו. כך, אם יודעים שבעוד דקה וחצי יש אוטובוס נוסף, אנשים יסכימו יותר בקלות לחכות לאוטובוס הבא.
2. בהמשך לשלב הקודם, אפשר להקצות חלק מהאוטובוסים לקבוצות סיכון. לדוגמה: בכל שעה עגולה יוצא ממודיעין עילית/בית שמש/ביתר, לכיוון ירושלים, אוטובוס אחד 'מאוורר', שבו רק 25 איש בהרשמה מראש, לאנשים בקבוצות סיכון. האוטובוס עובר חיטוי לפני כל נסיעה.
שאר האוטובוסים פועלים כרגיל.
פתרון כזה יהיה מידתי והגיוני. יאפשר לאנשים שחוששים, לנסוע בהזמנה מראש, ובמקביל לא יפגע בכלל הציבור.
 

ה. בקר

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
יוצרי ai
גם לאנשים ה'רגילים', שהוצאו לחל"ת או שעסקיהם קרסו או שהפסידו שבועות של עבודה בגלל בידודים/חוסר מסגרות לילדים - אין עכשיו כסף למוניות, אחרי שהאוטובוס השאיר אותם באחת בלילה בתחנה.



ה-25 האלה, שעלולים להשאר ברחוב בגלל ההגבלות, הם לא איזה 'בריאים מתנשאים' שסתם ככה התחשק להם בערב בהיר להידחס באוטובוסים כדי לסכן את כל היתר.
זו האמא לשישה, ביניהם אחד אוטיסט, שיוצאת למשמרת לילה
זה האבא שמפרנס תשעה ילדים, לפני עיקול בבנק בעקבות קריסת העסק שלו, הוא מנסה עכשיו להציל אותו
זו הילדה החרשת, מושתלת קוכליארית, חוזרת מקלינאית תקשורת
זו אשה צעירה, עם שלושה ילדים מתחת גיל שלוש, שעובדת יום יום בשכר מינימום
זה בחור צעיר, שנוסע מבית אמו לבית אביו
ואלו שלוש המתנדבות החמודות שבאות להעסיק ילדי תסמונת דאון.
וכוח העזר בבית החולים, שחייבת להגיע למשמרת ערב.

אף אחד לא מבלה פה בקייטנה או בנופש בכינר (הכל תפוס שם ממילא, למאומתי הקורונה). תחבורה ציבורית היא צורך קריטי, במיוחד בימים רעועים אלו.
ולהשאיר את כל אנשי הרשימה שלעיל, ברחוב, בלי אפשרות להגיע ליעדם, זו גם כן אחריות כבדה. מאד.

מה הפתרון? אם ישאלו אותי -
1. לתגבר תחבורה ציבורית בצורה מאסיבית, לפחות בשעות מסויימות. הנסיון מוכיח שכאשר החברות רוצות, הן יכולות. לעדכן את הציבור מהן השעות בהן התח"צ מתוגברת בכל קו, ולעודד את האנשים לכוון את הנסיעות, מי שיכול, לשעות האלו. כך, אם יודעים שבעוד דקה וחצי יש אוטובוס נוסף, אנשים יסכימו יותר בקלות לחכות לאוטובוס הבא.
2. בהמשך לשלב הקודם, אפשר להקצות חלק מהאוטובוסים לקבוצות סיכון. לדוגמה: בכל שעה עגולה יוצא ממודיעין עילית/בית שמש/ביתר, לכיוון ירושלים, אוטובוס אחד 'מאוורר', שבו רק 25 איש בהרשמה מראש, לאנשים בקבוצות סיכון. האוטובוס עובר חיטוי לפני כל נסיעה.
שאר האוטובוסים פועלים כרגיל.
פתרון כזה יהיה מידתי והגיוני. יאפשר לאנשים שחוששים, לנסוע בהזמנה מראש, ובמקביל לא יפגע בכלל הציבור.
אף אחד לא כתב אחרת ממה שכתבת.
הצגתי את הצד הזה כי התלהמו עליו.
לא מבינה מה הבעיר אותך כאן.

ברור שלכולם קשה.
אבל לדרוש מנהג להעלות מעבר למותר זה לא פתרון.
לתגבר בודאי שיש צורך.
למצוא פתרון ודאי צריך.

זה לא סותר את זה שיש בעיה עם עומס בתחבורה הציבורית.
ונכון שכולם נפגעו. אבל לכולם האלו אין הוצאות שיש לאלו שעליהם אני מדברת שמתחילים עם ימבה הוצאות עוד לפני זה, נוסף על כל ההוצאות הרגילות שיש לכולם.
ובהחלט יתכן שמי שנשאר למטה זה מישהו במצב מורכב וקשה. לא נכנסתי לזה ולא כתבתי נגד זה. ורחמיי עליהן לגמרי גם אם זה אדם בריא כשור. לא קשור. כואב הלב שמישהו נשאר למטה. בטח שכואב. על בשרי גם חוויתי [לא בקורונה] באוטובוס אחרון בעיר אחרת. אבל להעמיס מעבר למגבלות זה לא הפתרון.

מאיפה הבנת את זה?
אני מרגישה ממש מותקפת. במחילה.
בסה"כ הצגתי את הצד שכאן באשכול כינו אותו דבילי.
אני לא אוהבת שקוראים לי דבילית.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
ובהחלט יתכן שמי שנשאר למטה זה מישהו במצב מורכב וקשה. לא נכנסתי לזה ולא כתבתי נגד זה. ורחמיי עליהן לגמרי גם אם זה אדם בריא כשור. לא קשור. כואב הלב שמישהו נשאר למטה. בטח שכואב. על בשרי גם חוויתי [לא בקורונה] באוטובוס אחרון בעיר אחרת. אבל להעמיס מעבר למגבלות זה לא הפתרון.

מאיפה הבנת את זה?
אני מרגישה ממש מותקפת. במחילה.
בסה"כ הצגתי את הצד שכאן באשכול כינו אותי דבילי.
אני לא אוהבת שקוראים לי דבילית.

את לא דבילית בכלל, ולא עלה על דעתי כך. גם לא התקפתי.
רק רציתי להבהיר שגם להשאיר עשרות אנשים בכל תחנה, זה לא פתרון.
והאחראים על התח"צ אמורים להעמיק קצת ולהביא פתרונות מעבר ל'אסור לעלות לאוטובוסים יותר מ-25 איש וגמרנו'.

הטריגר - הייתי הערב על אוטובוס כזה, שהנהג שלו החליט להיות מחמיר.
העמיס והעמיס, נסע כמה מטרים מהתחנה, ואז כיבה אורות ומנוע והודיע שהוא לא ממשיך.
אוטובוס חנוק, אין אוויר, חושך, אחת בלילה - לא מעניין אותו. הוא יורד מהאוטובוס.
מדי פעם עלה חזר למקומו כדי להתעלל קצת בנוסעים, התקדם כמה מטרים, עצר שוב. הודיע שרק מי שיושב יכול להשאר.
נוסעים התיישבו שם אחד על השני, כולם לקחו ילדים על הידיים, וקבוצה נכבדה נאלצה לרדת מהאוטובוס.
כבוד הנהג החליט שאפשר כבר לנסוע. יצא בדהרה עליזה, דילג על כמה תחנות, ואז הגיע לתחנה באזור חילוני.
בתחנה חיכו קבוצת צעירים לבושים בפריצות מוחלטת.
הנהג שלנו עוצר בחדווה, מעלה את כוווווווולם. כן, מעלה אותם. לאוטובוס שרק לפני כמה דקות, הוא הוריד ממנו באיומי השבתה, קבוצת חרדים. כמובן, רק בגלל הקורונה, מי חושב אחרת.
הצעירים/ות שעלו, נדחפו בגסות על הנוסעים, בצורה מחפירה ממש.

מה שקורה בשטח הוא שההגבלות הופכות בידי חלק מהנהגים, לכלי נוסף להתעללות בציבור החרדי (כאילו שחסרים להם כלים).
כל נהג שלא בא לו על 'כל החרדים האלה עם הילדים שלהם', מנצל את ההגבלה כדי להתעמר בנוסעים. והחוק עוד לצידו.
ולכן ההגבלות האלו לא מקובלות על אנשים רבים, כל עוד לא הובא פתרון לכלל הציבור, כך שאף אחד לא יישאר ברחוב.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מה שקורה בשטח הוא שההגבלות הופכות בידי חלק מהנהגים, לכלי נוסף להתעללות בציבור החרדי (כאילו שחסרים להם כלים).
כל נהג שלא בא לו על 'כל החרדים האלה עם הילדים שלהם', מנצל את ההגבלה כדי להתעמר בנוסעים. והחוק עוד לצידו.
ולכן ההגבלות האלו לא מקובלות על אנשים רבים, כל עוד לא הובא פתרון לכלל הציבור, כך שאף אחד לא יישאר ברחוב.
וזה עצוב וקשה.
וכן אני נוסעת בתח"צ כל יום . שעה ויותר לכל כיוון.
זה עדיין לא מתיר לניקים לכנות בכינויים מלבבים את מי שנזהר וזה בטח לא מתיר להם להמליץ לכל הנזהרים ומוחלשי החיסון לעבור למוניות.
זה עדיין לא הופך כל נהג שמסרב להסתכן בקנס למתעלל בחרדים.
המתעללים קימים תמיד. הקורונה היא רק תירוץ.
 

חיולה

משתמש מקצוען
נכתב ע"י post: 8053731:
פעם שלישית!
המילה הזו נכתבה על מי שמרגיש בטוח עם 50 נוסעים ובסיכון עד כדי להזמין משטרה עם הנוסע ה51
אם את לא כזו זה לא נכתב עלייך
אם את כזו אין לי מה לומר.......
המילה הזו לא אמורה להיכתב על אף אחד נקודה.
 

ה. בקר

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
יוצרי ai
%QUOTE="רייזי 36, post: 8053731, member: 1292"]
פעם שלישית!
המילה הזו נכתבה על מי שמרגיש בטוח עם 50 נוסעים ובסיכון עד כדי להזמין משטרה עם הנוסע ה51
אם את לא כזו זה לא נכתב עלייך
אם את כזו אין לי מה לומר.......

כנ"ל
דעתי עדיין שמי שהנוסע ה51 הוא אצלו סיבה להזמין משטרה שיתכבד ויסע במונית
[/QUOTE]
התגובה הזו הדירה שינה מעיניי
ה' עדי שבגללה לא נרדמתי הלילה.

איך אפשר לכנות מישהו מאחר בשם גנאי כאשר לא יודעים במי מדובר ומה הוא עובר?
איך אפשר לחרוץ גורל של בן אדם מבלי לחיות את החיים שלו?
איך אפשר לומר למישהו שהוא דבילי מבלי לדעת מה הוא עובר ולמה הוא חרד?

חז"ל למדו אותנו שלא לדון אדם עד שנגיע למקומו. למקומו משמע למקומו ממש. לא כמעט, לא קרוב. בדיוק.
זה אומר להכנס לנעליים שלו על כך המשתמע מכך. לצעוד בהם בנתיב אותו ייעד לו בורא עולם. לדרוך על הקוצים עליהם הוא דורך. ולסחוב עלן הגב את התיק שלו. בדיוק. לא בערך. 99.5% זה עדיין לא "מקומו".
אז איך אפשר לכנות אי ממישהו דבילי סתם כך. זריקה של כינוי גנאי למישהו שאנחנו בכלל לא מבינים מה עובר עליו.

לאף אחד לא קל בקורונה. לאף אחד. אבל יש אנשים שעבורם הקורונה היא פחד מוות. הם חרדים לחייהם ממש. וזה לא משנה אם לנו החרדה שלהם נראית מוגזמת או לא הגיונית. כל עוד אנחנו לא במקום שלהם בדיוק, אין לנו את הזכות לכנות אותם בכינוי גנאי זה או אחר. ולו יצוייר שנגיע למקום שלהם בדיוק אז הכינוי גנאי כבר לא יהיה רלוונטי כי נבים שאין לו מקום.

הקורונה הביאה אותנו למצב שפינו קל על ההדק.
חייהם של אנשים בסיכון אינה גינה סוגה בשושנים. ואני לא מתכוונת למי שבסיכון רק בגלל גיל מכיון שהסיפור שלו שונה ואני לא מאמינה שאדם שהתקשר למשטרה מפחד הוא כזה שבסיכון רק בגלל הגיל שלו.
חייו של איש אינו גינה סוגה בשושנים אבל שלהם מלאים בקוצים ודרדרים. הם מתמודדים כל חייהם. סובלים. נמצאים במקום שגם כך ביומיום קשה לפעמים להבין אותם. אבל אחד הדברים הגרועים שעשתה הקורונה היא שאנשים אלו, שמטבע חייהם, ולא מבחירתם אלא מרצון הבורא, סובלים וחוששים לחייהם ממש וסובלים סבל שמי שלא במקום שלהם לא יבין הפכו למשוגעים/פרנואידים/חרדתיים/דביליים ועוד כל מיני כינויי גנאי נפלאים.

מאיפה הזכות לכנות אותם בשם גנאי? גם אם לנו נראה לא הגיוני להיבהל מנוסע אחד נוסף באוטובוס זה עדיין לא מצדיק כינוי גנאי כי אנחנו באמת לא מבינים.
ושוב אני לא מצדיקה את עצם הענין ולא מורידה מקושי אלו שנותרו מחוץ לאוטובוס. אני רק מתייחסת לכינויי הגנאי שאנשים מחלקים ב"אהבה" למי שכבר גם כך מתמודד וסובל.
אפשר בכלל להבין את הסבל שעובר אדם שחרד לחייו באמת?
אי אפשר.
וזה יותר מזה, גם מי שמתמודד לא יבין את רעהו המתמודד כי הוא לא במקום שלו בדיוק. כך שלומר אני לא הייתי עושה את זה למרות שגם אני מתמודדת זו גם אמירה לא הוגנת.
האמירות המקטינות והמשפילות, כינויי הגנאי וכו' זורים מלח על פצעים מדממים שלא אנשים קשיי יום. מוסיף להם סבל מיותר. זה לקחת אדם מוכה ולחבוט בו עוד...
תכילו אותם.
"מה אני מבקש מכם...שתהיו מכבדים זה את זה".
כבדו אותם בשביל המקום שבו הם נמצאים.
תבינו שהפחד שלהם לא תמיד משאיר אותם עם שיקול דעת הגיוני.
והעיקר תבינו שאתם פשוט לא מבינים.
ושאין לאף אחד את הזכות לכנות אי מישהו בשם גנאי כלשהו רק בגלל שהוא פועל מתוך חרדת מוות אמיתית.


ושוב, אני מתייחסת רק לנקודת ההבנה וכינויי הגנאי ולא לעצם המעשה שאני לא יכולה לדון בכלל כי אני לא במקום של אותו אדם.
וכמובן לא מפחיתה מהקושי של אלו שנותרו למטה.
כתבתי בדם ליבי. הדיו שבעט - דמעות.

אה, אגב,
בענין זה:
אם את כזו אין לי מה לומר.......

האמת שחשבתי שאת ניקית חדשה. הלכתי לבדוק וראיתי שאת ותיקה.
אבל כנראה שאת לא מכירה אותי.
כי מי שמכירה אותי קצת תבין שהתגובה הזו כל כך, אבל כל כך לא הגיונית.

אני במקרה כזה הייתי יורדת מהאוטובוס
אבל זה אני.
ולא אומר כלום לגבי מישהו אחר
 

אני וביתי

משתמש מקצוען
גם לאנשים ה'רגילים', שהוצאו לחל"ת או שעסקיהם קרסו או שהפסידו שבועות של עבודה בגלל בידודים/חוסר מסגרות לילדים - אין עכשיו כסף למוניות, אחרי שהאוטובוס השאיר אותם באחת בלילה בתחנה.



ה-25 האלה, שעלולים להשאר ברחוב בגלל ההגבלות, הם לא איזה 'בריאים מתנשאים' שסתם ככה התחשק להם בערב בהיר להידחס באוטובוסים כדי לסכן את כל היתר.
זו האמא לשישה, ביניהם אחד אוטיסט, שיוצאת למשמרת לילה
זה האבא שמפרנס תשעה ילדים, לפני עיקול בבנק בעקבות קריסת העסק שלו, הוא מנסה עכשיו להציל אותו
זו הילדה החרשת, מושתלת קוכליארית, חוזרת מקלינאית תקשורת
זו אשה צעירה, עם שלושה ילדים מתחת גיל שלוש, שעובדת יום יום בשכר מינימום
זה בחור צעיר, שנוסע מבית אמו לבית אביו
ואלו שלוש המתנדבות החמודות שבאות להעסיק ילדי תסמונת דאון.
וכוח העזר בבית החולים, שחייבת להגיע למשמרת ערב.

אף אחד לא מבלה פה בקייטנה או בנופש בכינר (הכל תפוס שם ממילא, למאומתי הקורונה). תחבורה ציבורית היא צורך קריטי, במיוחד בימים רעועים אלו.
ולהשאיר את כל אנשי הרשימה שלעיל, ברחוב, בלי אפשרות להגיע ליעדם, זו גם כן אחריות כבדה. מאד.

מה הפתרון? אם ישאלו אותי -
1. לתגבר תחבורה ציבורית בצורה מאסיבית, לפחות בשעות מסויימות. הנסיון מוכיח שכאשר החברות רוצות, הן יכולות. לעדכן את הציבור מהן השעות בהן התח"צ מתוגברת בכל קו, ולעודד את האנשים לכוון את הנסיעות, מי שיכול, לשעות האלו. כך, אם יודעים שבעוד דקה וחצי יש אוטובוס נוסף, אנשים יסכימו יותר בקלות לחכות לאוטובוס הבא.
2. בהמשך לשלב הקודם, אפשר להקצות חלק מהאוטובוסים לקבוצות סיכון. לדוגמה: בכל שעה עגולה יוצא ממודיעין עילית/בית שמש/ביתר, לכיוון ירושלים, אוטובוס אחד 'מאוורר', שבו רק 25 איש בהרשמה מראש, לאנשים בקבוצות סיכון. האוטובוס עובר חיטוי לפני כל נסיעה.
שאר האוטובוסים פועלים כרגיל.
פתרון כזה יהיה מידתי והגיוני. יאפשר לאנשים שחוששים, לנסוע בהזמנה מראש, ובמקביל לא יפגע בכלל הציבור.
אם רוצים לצמצם את ההדבקה באופן כללי אז מה הפתרון בזה? אלא אם כן נעבור למודל בריטניה!
יש המון אנשים שנוסעים לא לצרכים חיוניים אפילו שסגור הנופשים.
גם יש את הזכות לדרוש לא לקחת סיכון להידבק ממישהו שיושב או עומד לידו כל הנסיעה.
כמובן לא סותר את הצורך לדאוג לתחבורה ציבורית לכולם אבל אם כולם נוסעים רגיל זה לא יכול להיות אם האוטובוסים רק בחצי תפוסה.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  100  פעמים

אתגר AI

קוביסט • אתגר 144

לוח מודעות

למעלה