ב.ד.ה. והחי יתן אל ליבו - שידורים מהלוויות קדושי רמות הי"ד

מצב
הנושא נעול.

חננ

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
מינץ 41, רמות ד'
 

מייפל אורגני.

משתמש מקצוען
מישהו יודע מה הכתובת שלהם לניחום......?
1676152337347.png
 

אוראורית

משתמש מקצוען
מישהו יודע אם הסבתא
זאת המורה יהודית פלאי שחינכה בעבר בבית הספר שכון ג'?
 

ביז'ו

משתמש פעיל
אלפים התקבצו במוצאי שבת קודש בשכונת רמות ד' בירושלים ברחבת בית משפחת פאלי ללוות את הילד הקדוש אשר מנחם פאלי הי"ד שנרצח בפיגוע בערב שבת בשכונת רמות, אחיו יעקב ישראל הי"ד הובא למנוחות דקות לכניסת השבת.

את משא ההספדים פתח רב השכונה הגאון רבי מנחם מנדל פוקס, שבכה "הקדוש ברוך הוא מנהיג את העולם בחסד וברחמים, וכשצריך הוא יורד לקחת לנו קורבנות ציבור. אם הקדוש ברוך הוא לקח לנו כאלה צדיקים, כמה אנחנו צריכים להתבונן? הם קורבנות ציבור ואנחנו לא מבינים את זה. לקח לנו נשמות קדושות והם יקבלו כפל כפליים בגן עדן".

לאחר מכן ספד הסבא הרה"ג רבי עמוס ברונר שאמר: "2 תינוקות קדושים וטהורים, יש יותר קרובים לקדוש ברוך הוא מנשמות כאלה שלא חטאו? במקרה שלנו, הילדים הללו ממש היו כל כך קדושים, כל כך רוחניים. אסון נוראי, במה אפשר להתנחם? 'שבתך ומשענתך המה ינחמוני' - הילדים הטהורים האלה שנלקחו הם שבתך, אבל המשענתך הם הילדים שניצלו".

הסבא, הגאון רבי שמואל פאלי מראשי ישיבת 'בית שמעיה' אמר: "אנחנו לא מבינים איך, אבל בטוחים שהקדוש ברוך לקח את שני הפרחים הטהורים האלה למען כל עם ישראל. כל הסבל הזה הוא לא לחינם, הוא לתועלת. אין לנו ספק שזה נועד לקדש שם שמיים. כל המאורעות האלה נועדו לקרב אותנו לגאולה, שנרבה אהבת חינם. אנחנו תפילה שהקורבנות האלה לא יהיו לחינם".

לאחר מכן ספד הרב גבריאל קוסובר מנהל תלמוד תורה 'דרך תבונה' ברמות שם למדו הקדושים.

האח צבי פאלי זעק בבכיות: "אושי, אושי, יעקב, (זועק). כל שבוע בשעה הזאת הייתם חוזרים עם אבא ואפשר היה לראות את החיוך על הפנים, את השמחה שהוא היה נותן לקדוש ברוך. הוא מת על קידוש ה'. הייתי איתו ברגעים האחרונים. מקווה שהוא עכשיו במקום גבוה, שהקב"ה ייתן לנו כוח להמשיך, תן כוח לאמא. לכל המשפחה, תתחננו, תתחננו שאבא יבריא. תתחננו שייצא מזה בשלום, הוא לא יודע מה קורה איתם בכלל. הקב"ה יתן לנו כוח לקדש שם שמים, אני מבקש סליחה מיעקב, אושי, אני מבקש סליחה בשמי ובשם כל המשפחה".




דודו הרב שלמה ברונר ספד בקול בוכים: "משפחה, פסיפס נפלא. רואים חלקים מהפסיפס נעלמים, שתי תמונות יפיפיות מתוך התמונה המשפחתית. עוזבות את החיידר, את הבניין, את השכונה, את עם ישראל. איזה יופי, איזה הדר, איזו מתיקות. אי אפשר לתפוס את זה. איך אפשר להשלים את הציור היפה, להשלים משפחה? הקב"ה לא רוצה להרוס פסיפס יפה. הייתי שם ביום שישי, כשלקחו אותה לזהות את יעקב, לראות מי זה הפרח שנקטף? היא מסתכלת וזיהתה "זה הפרח שלי" היא לא נתנה שנייה אחת לתמונה להישאר מלוכלכת".

הרב ברונר מסר בשם האמא: "אני רוצה להגיד לכם פה משהו - אם הקב"ה רצה לקחת קורבן, הוא הילד המתאים. הוא טהור, הוא קדוש, הוא תמים. רוצה להודות לקב"ה על השנים איתו".

"ברור שהכול לטובה, ברור שהכול נכון. אבל ריבונו של עולם, אין לנו כוח לעמוד מול חושך גדול. אין לנו כוח לעמוד מול עם בוער באש".

"די די די די, תגאל אותנו. איזה בית, של אבא ואמא, מלא אמונה, מלא טהרה. חטפנו רעידת אדמה. מוישי (בן 10) היה בפיגוע, חזר מבית החולים וביקש ללמוד תורה עם אמא לפני השינה כמו בכל ערב שבת".

קבלת עול מלכות שמים נאמרה על ידי המקובל הצדיק רבי יעקב עדס.

לאחר הקריעה בבכיות ולאחר אמירת הקדיש על ידי הסבא הגר"ש פאלי יצא מסע הלוויה רגלית להר המנוחות בהשתתפות אלפים.
 

משה שולמן

משתמש מקצוען
ראש הישיבה למשפחת פלאי: "היה לי אח יחיד שנרצח לי מול העיניים" מרן ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן ניחם את משפחת פלאי וחשף בפני הילדים שאחיו היחיד נרצח על ידי ערבי בגיל שלוש: "אני לא כל כך מרגיש טוב אבל הרגשתי שאני מוכרח לבוא ולספר לכם את הסיפור שגם אני הייתי בזה" יוסי שטארק רגעים מרטיטים ומרגשים היו בעת ניחום האבלים בבית משפחת פלאי, בעת שהגיע מרן ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן לאוהל ניחום האבלים, שם חשף בפני הילדים, באופן נדיר וחריג, סיפור לא ידוע מתולדות חייו, משנות ילדותו. מרן ראש הישיבה תיאר בהתרגשות רבה בפני הילדים כיצד אחיו היחיד, נרצח בידי ערבי בן עוולה, לנגד עיניו ובני משפחתו בעת שהלכו להתפלל על קבר רחל אמנו ע"ה. בסוף דבריו התפלל לרפואת אבי המשפחה, הרב אברהם נח בן יהודית לרפו"ש. ובירך את הילדים, תוך שהוא מציין בשם מרן החזו"א זי"ע, כי בזכות הייסורים יזכו לתורה. התמליל המלא מדברי מרן ראש הישיבה שליט"א: "אני רוצה לספר לכם סיפור. וזה הסיפור זה איתי לבד. זה סיפור בערך מן הסתם קרוב לפני קרוב לתשעים שנה. "כשהייתי ילד, היה לי גם אח, היינו שני אחים, קראו לו נחום. לפני ראש השנה, אבא שלי ואמא שלי לקחו אותנו לקבר רחל, זה היה יומיים לפני ראש השנה. והיינו שם בקבר והתפללנו, ואחרי זה יצאנו מהקבר, היה שם מדרכה, וחיכינו שיבוא אוטו לקחת אותנו חזרה לירושלים, פתאום הגיע אוטו עם ערבי הוא לא נסע מהר, נסע לאט, וכשהגיע על יד המדרכה עשה סיבוב, ואח שלי הקטן הוא היה בן שלוש, אז הוא דרס אותו, והוא ברח, הערבי. "אבא שלי לקח את הקטן על הידיים, היה מלא דם, והיה שם איזה מישהו שהיה לו אוטו קטן וההוא נתן לו להיכנס, עם כל הדם, אמא שלי רצתה גם להיכנס, לא היה מקום, והוא סגר את הדלת ונסע לבית לחם, שם אמרו שיש בית חולים, אז אמא שלי הלכה רגלי לבית לחם. אח שלי נפטר, ואנשים שעמדו שם גם כן ראו את המספר של האוטו, והם ראו איך שהוא בכוונה עשה סיבוב ודרס אותו"... "היו שם גם אחיות שלי ושל אמא שלי, אז הם לקחו אותי חזרה לירושלים. שבאנו לירושלים, ארך זמן עד שהגיע האוטו, אח שלי כבר שכב על הארץ עם נרות. "אני זוכר שאבא שלי קנה שם, בשביל בית הכנסת, היה שם בית כנסת בבתי אונגרין בירושלים, זה סיפור קרוב למאה שנה, הוא קנה מין מנורה, חשמל, והוא כתב על זה השם של אחי, והוא כתב שהוא נהרג בידי פושעים. אני לא יודע מה שקרה, זה אני זוכר, שזה התפוצץ, אני לא יודע אם למחרת, התפוצץ החשמל. אני לא זוכר מי היה, אמר שבשבילו לא צריכים לעשות זיכרון – הוא קדוש, לא צריך שום זיכרונות. "מה אני אגיד לכם בשביל זה שאני מספר לכם, האחים שנהרגו על ידי הזדים, הם לא צריכים שום תיקונים הם הרי קדושי עליון. וכל ההורים כל המשפחה הסובלת ייסורים, אני זוכר שאומרים בשם החזו"א, שיסורים זה התקרבות לקב"ה ועל ידי כך זוכים לתורה, ע"י ייסורים. הקב"ה יעזור לכם שלא תדעו מעגמת נפש ומיסורים ותזכו מכל ההתקרבות לקב"ה על ידי ייסורים תזכו לתורה ויראת שמים. והקב"ה יחזק אתכם". "והאבא הרב אברהם נח בן יהודית שה' ישלח לו רפואה שלה מן השמים לרמ"ח איבריו ושס"ה גידיו ושיזכה שיוכל עוד להגיד בשורות טובות, ויזכה להרבה נחת ממכם וכל המשפחה תבנה בס"ד. זכיתם להיות מקום שקדושי עליון היו, אני לא כל כך מרגיש טוב אבל הרגשתי שאני מוכרח לבוא ובפרט לספר לכם את הסיפור שגם אני הייתי בזה". לאחר מכן פנה מרן ראש הישיבה באופן מיוחד אל עזרת הנשים שם מסר דברי תנחומים לאם המשפחה, ואמר לה שהיא זכתה להיות אכסניה לקדושי עליון.

(עיתון שחרית)
 

משה שולמן

משתמש מקצוען

השגריר הציג את תמונתם של האחים פאלי הי"ד​

כשהוא מחזיק את תמונתם של האחים פאלי הי"ד השגריר ארדן אמר באו"ם: "הרשות הפלשתינית מנהלת מסע הסתה מפלצתי, שהיה גורם לגבלס ולהיטלר להיות גאים. הם מרעילים דורות של ילדים פלשתינים ומלמדים אותם, שרצח של יהודים מביא תהילה אינסופית​


1793da46e98869d435be.jpg
גלעד ארדן עם תמונת הילדים | צילום: באדיבות המצלם
שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן נאם היום (שני) בדיון מיוחד של מועצת הביטחון בנושא המזרח התיכון והסוגייה הפלשתינית. בנאומו תקף השגריר ארדן בחריפות את חברות המועצה שהתכנסו לגנות את ישראל שפועלת להגן על אזרחיה מהטרור הפלשתיני, אך אינה עושה דבר או מגנה את ההסתה הרצחנית שמובילה הרשות הפלשתינית נגד ישראלים, ולתמיכתה בטרור: "איפה הייתה ה"דאגה" וה"חרדה" שלכם כשפלשתינים חגגו את מותם של יהודים חפים מפשע בפיגועים רצחניים? במהלך השבועות האחרונים מדינת ישראל אבלה על מותם של 11 קורבנות טרור ועשרות פצועים. אך למרבה התדהמה, איננו כאן היום כדי לגנות את מעשי הטרור הפלשתיניים שהביאו לאובדן חיים זה. הישיבה הזו נועדה פעם נוספת - רק לגנות את ישראל. הפעם בגין מתן היתרי בנייה במולדתנו ובארץ אבותינו - שמעוררים אצלכם סערה בינלאומית, בעוד שילדים יהודים מתים אינם גורמים לכם לעשות שום דבר. זוהי חרפה".
השגריר ארדן הדגיש שמי שמפר יסודית את כל ההסכמים זו הרש"פ שהתחייבה להילחם בטרור ועושה ההיפך וגם הצטרפה לאו"ם באופן חד צדדי, ללא כל מו"מ ובניגוד מוחלט להתחייבותה. "אתם מתעלמים מכל ההפרות של הפלשתינים" הטיח ארדן בחברי המועצה. "האם אינכם מודעים להיקף העצום של בנייה בלתי חוקית של הפלשתינים בשטחי סי? מדוע לא גיניתם זאת מעולם?".
השגריר ארדן הדגיש למועצה כי אבו מאזן אפילו לא גינה את מעשי הרצח והטרור ובעוד הפלשתינים מחלקים ממתקים להמונים שחגגו את רצח אזרחינו, בכירי הפת"ח התייחסו לפיגוע בבית הכנסת כמעשה גבורה. ולכל זה מועצת הבטחון לא מוצאת לנכון להתייחס ולגנות. חרפה! השגריר ארדן: "לא במקרה, חאג' אמין אל חוסייני וההנהגה הפלשתינית אז, היו בני ברית קרובים של היטלר ומאוחר יותר הובילו את דחיית תכנית החלוקה של האו"ם ב-1947. שום דבר לא השתנה מאז! המטרה העיקרית של הפלשתינים נותרה בעינה - למנוע את קיומה של מדינה יהודית".
השגריר סיפר בנאומו את סיפורם של 11 הנרצחים בפיגועי הטרור האחרונים, ביניהם האחים יעקב ואשר פלאי בני השש והשמונה שנרצחו בפיגוע הדריסה בירושלים. השגריר הציג את תמונתם והקדיש לזכרם ולזכרם של כל 11 הקורבנות דקת דומייה תוך שהוא מציג את תמונתם של האחים.
"שני הילדים היפים האלה נרצחו על ידי מחבל פלשתיני מרושע – רק בגלל היותם יהודים. הייתם צריכים לכנס את המועצה היום כדי לגנות את המחיר שמשלמים ישראלים חפים מפשע על ההסתה והשנאה של הרשות הפלשתינית. אני לא אתן לשכוח את קורבנות. לכן אני אקום כעת לדקת דומייה לזכרם ולזכרם של כל קורבנות הטרור הפלשתיני. אני מתפלל לזכרם ומתפלל שתחשבו עליהם בעתיד, כשאתם מדברים על המכשולים האמיתיים לשלום ופיוס באזורנו".
בחדרי חרדים
 

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
האחים פלאי נהרגו בשבת פרשת ''ויחן ישראל נגד ההר''- באיש אחד בלב אחד.
אולי לצערנו לא מספיק הבנו את הרמז..
אז היו צריכים לקחת עוד זוג קדוש והפעם ''ואתה תצווה את בני ישראל''.
אחד הציוויים הידועים שכתובים בפרשה הוא החושן של הכהן הגדול.
בו היו כתובים 12 השבטים.
כל אחד אבן אחרת, בצבע אחר.
אבל דווקא דרך האבנים האלו שהיו כ''כ שונות אחת מהשנייה אבל כולן יחד הרכיבו את עם ישראל ביחד.
דווקא שם ה' בחר לדבר אתנו.

ועוד משהו אולי קצת מוזר שעלה לי בהקשר לשמות.
בגימטריה קטנה יעקב זה 12 ומנחם זה 21.
במס' 12 האחד הוא ראשון וה2 הוא שני כפי סדר עם המספרים, ובמס' 21 זה הפוך.
אם ניהיה כולנו יחד 12 שבטים נזכה לברכות יעקב אבינו.
אבל אם נלך הפוך אחד מהשני ונתנגש אחד בשני.
הקבה יצטרך לחבר אותנו רק על ידי מנחם..

אוטוטו פורים ואח''כ פסח וזו הזדמנות מצוינת בשביל כולנו לחשוב קצת מחוץ לקופסא על האנשים האלו שאף פעם לא חשבנו עליהם.
והלוואי שנזכה להמשיך את זה לכל השנה כולה.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קג

א לְדָוִד בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי וְכָל קְרָבַי אֶת שֵׁם קָדְשׁוֹ:ב בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי וְאַל תִּשְׁכְּחִי כָּל גְּמוּלָיו:ג הַסֹּלֵחַ לְכָל עֲוֹנֵכִי הָרֹפֵא לְכָל תַּחֲלֻאָיְכִי:ד הַגּוֹאֵל מִשַּׁחַת חַיָּיְכִי הַמְעַטְּרֵכִי חֶסֶד וְרַחֲמִים:ה הַמַּשְׂבִּיַע בַּטּוֹב עֶדְיֵךְ תִּתְחַדֵּשׁ כַּנֶּשֶׁר נְעוּרָיְכִי:ו עֹשֵׂה צְדָקוֹת יי וּמִשְׁפָּטִים לְכָל עֲשׁוּקִים:ז יוֹדִיעַ דְּרָכָיו לְמֹשֶׁה לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל עֲלִילוֹתָיו:ח רַחוּם וְחַנּוּן יי אֶרֶךְ אַפַּיִם וְרַב חָסֶד:ט לֹא לָנֶצַח יָרִיב וְלֹא לְעוֹלָם יִטּוֹר:י לֹא כַחֲטָאֵינוּ עָשָׂה לָנוּ וְלֹא כַעֲוֹנֹתֵינוּ גָּמַל עָלֵינוּ:יא כִּי כִגְבֹהַּ שָׁמַיִם עַל הָאָרֶץ גָּבַר חַסְדּוֹ עַל יְרֵאָיו:יב כִּרְחֹק מִזְרָח מִמַּעֲרָב הִרְחִיק מִמֶּנּוּ אֶת פְּשָׁעֵינוּ:יג כְּרַחֵם אָב עַל בָּנִים רִחַם יי עַל יְרֵאָיו:יד כִּי הוּא יָדַע יִצְרֵנוּ זָכוּר כִּי עָפָר אֲנָחְנוּ:טו אֱנוֹשׁ כֶּחָצִיר יָמָיו כְּצִיץ הַשָּׂדֶה כֵּן יָצִיץ:טז כִּי רוּחַ עָבְרָה בּוֹ וְאֵינֶנּוּ וְלֹא יַכִּירֶנּוּ עוֹד מְקוֹמוֹ:יז וְחֶסֶד יי מֵעוֹלָם וְעַד עוֹלָם עַל יְרֵאָיו וְצִדְקָתוֹ לִבְנֵי בָנִים:יח לְשֹׁמְרֵי בְרִיתוֹ וּלְזֹכְרֵי פִקֻּדָיו לַעֲשׂוֹתָם:יט יי בַּשָּׁמַיִם הֵכִין כִּסְאוֹ וּמַלְכוּתוֹ בַּכֹּל מָשָׁלָה:כ בָּרְכוּ יי מַלְאָכָיו גִּבֹּרֵי כֹחַ עֹשֵׂי דְבָרוֹ לִשְׁמֹעַ בְּקוֹל דְּבָרוֹ:כא בָּרְכוּ יי כָּל צְבָאָיו מְשָׁרְתָיו עֹשֵׂי רְצוֹנוֹ:כב בָּרְכוּ יי כָּל מַעֲשָׂיו בְּכָל מְקֹמוֹת מֶמְשַׁלְתּוֹ בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

יוקרה בשולחן החג • פרס לזוכה • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה