דיון וגם שיתוף. הצעה לאתגר (ללא זוכים). ממציאות ליצירתיות

יעקב1245

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
יצירתיות

ישבתי אתמול באוטובוס וניסתי לגרד משהו לכתוב, על מה אני אכתוב? איך ממציאים משהו?

קורה גם לכם?

נזכרתי שפעם הלכתי בכנפי נשרים וצד את עיני ספרון שלצערי שכחתי את שמו שעסק בעניני יצירתיות, פתחתי אותו ואיך שהוא מצאתי את עצמי קורא חצי ספר בנשימה.

המיתוס אותו הוא בא לנפץ היה 'החשיבה מחוץ לקופסא'. החשיבה מחוץ לקופסא, לדידו, מהווה יותר התיימרות מאשר מציאות, היא זורקת אותנו מחוץ לעולם המציאות בלי יכולת לחבר ענין לענין ומשכך פעמים רבות היא רק מוחקת את היצירתיות שלנו ולא מפרה אותה.

הלך המחשבה על פי אותו הספרון בנוי על תבניות, אנו חושבים ומסננים עם פרידגמות והנחות עבודה, ולכן באורח מפתיע כדאי להשתמש דווקא באותן תבניות ומתוכן ליצור ולהמציא על ידי שינויים קטנים.

הספר מדבר על יצירתיות במוצרים, והוא מונה כמה פעולות שהן פשוטות אך הן מפתח ליצירה.

א. הוספה. הוספת תכונה.

ב. גריעה. הורדת תכונה

ג. איחוד. חיבור שני מוצרים למוצר אחד.

ד. חלוקה. הפרדת מוצרים.


אחת הדוגמאות שמצאו חן בעיני היה סיפורו של המחבר על הרצאה באוניברסיטה על יצירתיות, כשהוא מגלה תעלול של הסטודנטים שהחליפו את הלורד של המרצה הקודם בלורד שאינו מחיק, עכשיו צריך לקרוא לשרת וחומרי ניקוי וששון ושמחה יהיו ליהודים

המרצה בחר שלא לגעור לא לקרוא לשרת אלא לקח את זה כבעיה כיתתית, איך אנחנו יכולים באמצעים שיש לנו בכיתה לטפל בבעיה.

המרצה הורה לכל הסטודנטים להוציא את כל אשר בכליהם, יצאו שם בירות, חמאת שיאה, שפתונים ודואדרנטים, וגם חבילת מלפפון חמוץ. בדקו את החומרים אחד לאחד וכו', עד שהגיעו לחפצים שהיו על שולחן המרצה.

הלורד המחיק ישב שם בנחת וחיכה.

ואופס, הנה רעיון המחץ. הלורד המחיק מכיל הרבה פולימרים שגורמים לכך שהוא לא מתקבע, כאשר עברו עם הלורד המחיק על הלורד הלא מחיק, נוצרה אפשרות למחוק את שניהם.

אך זה עדיין לא הכל

סטודנטית ביישנית הציעה, שאולי גם כמות הפולימרים הקטנה שיש בלורד הלא מחיק בכדי שיתאפשר לכתוב בו, היא עצמה תספיק בכדי למחוק את הכתיבה הקודמת.

ואכן, הלורד הלא מחיק הוא זה שפתר את הבעיה.

היצירתיות היא לא בחוץ, בשמים, המעין הוא בפנים. וזה היה השלב שבו המרצה ביקש לקרוא לשרת..


אז מה לעניננו?

חשבתי, שאולי הדרך הכי פשוטה (בשבילי, ואולי גם אחרים יתקדמו על ידי זה) היא לקחת אירוע פשוט שמופיע בעיתון, הכי בנאלי שיש, ולנסות לפתוח אותו, יש שביתה במפעל הצבעים, מה מרגיש מנהל העבודה, על מה הבעלים כועס, איך אשתו של יו"ר ההסתדרות מקבלת את בעלה שרותח מזעם, וכו' וכו'.

אז לקחתי את הנושא של חסימת המעברים מהרשות לישראל, וניסיתי לראות אותו מבעד למבט של אחד מהצדדים המעורבים בו.

אם ימצא חן בעיניכם, תוכלו להעלות גם כן צדדים נוספים לאותו הסיפור, או לפתוח את העיתון מחר ולהביא לנו באירוע הכי נדוש זוית חדשה ובלתי מוכרת.
 

יעקב1245

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
וזה שלי. אשמח בכל ביקורת ועוד יותר בהכוונה

נאסר
כשנאסר התעורר ב4 וחצי בבוקר קארין כבר הגיעה עם הנרגילה והבוץ מוכנים, עוד רגע הוא יאכל לאפה עם זיתים, ויאללה לעבודה.

נאסר נכנס לקאיה שלו, התניע ונסע, אך רק חמש דקות. בעיקול ליד הכביש הוא נעצר כיבה את המנוע ונעמד ליד הגשרון, ממתין וממתין וממתין.

'איפה החיילים' צועקת זקנה אחת ומגלה שבדיוק עכשיו הם יצאו לסיגריה, קצרה כמובן.

התינוקות התחילו לייבב והשמש שזרחה מולם סינוורה את כל הממתינים, חייל אחד חזר לעמדה והבידוק התחיל.

שתי משפחות נכנסו כשבידם אישור רפואי עוד שלושה פועלי בנין עברו את השער, נאסר הוציא את התעודה מכיסו והניף את תיקו אל המסוע, ואז נכנס קצין לחדר והודיע 'זהו, אין מעבר היום'.

'אדון קצין, אני חייב להגיע לבית המרקחת בתלפיות, אין מי שיחליף אותי, וישנן הזמנות מהסופר פארם שאם תדחינה מהיום, רק ביום ראשון יוכלו להזמין אותן'.

אך דימה השיב 'פעם הבאה תגיד לחברים שלך שלא יכנסו עם רובים, כשנגמור לחפש אותם תוכל להכנס' כשפניו משמינות מחוסר האונים המתפשט בפניו של נאסר.

זאת לא הפעם הראשונה החודש, כבר בתחילת אוקטובר סגר הצבא את המעברים למשך שבועיים לרגל החגים, רינה, מנהלת בית המרקחת הספיקה לעקם את אפה לנוכח חיסוריו של נאסר, אך זה לא יכל לעשות דבר מלבד להגיש בקשה לאיחוד משפחות עם חמזייה, אחותו למחצה הישראלית.

מה שהיה חלום רחוק כיוון שאחותו היתה מסוכסכת עימו עמוקות מהתקופה שלא הסכים להגן עליה בעניני כבוד המשפחה.

נאסר נשאר עם התעודה ביד, תיק באוויר, מילים זרוקות, וחיוך לגלגני.
 

יעקב1245

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
והופס, שכחתי לציין נקודה נוספת
מקור השראה שני שהיה לי לאימון הזה הוא גדי פולק בשבוע המאיירים
הוא דיבר על כך שחלק מהדרך ללמוד ציור עוברת על ידי איורים מהירים מהמציאות, מאה איורים ליום שבהם פחות מקפידים על כל הכללים אלא רוכשים בהם את המיומנות וההיכרות עם האובייקטים.
אני חושב שבכתיבה הזו, מה שחשוב הוא לכתוב מהר ופחות להקפיד לנעול את כל הקצוות כי מדובר במשיכת מכחול מהירה שמרגילה את המוח להרחיב את הסיטואציות אליהן הוא נקלע.
 

גוגלית

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
נזכרתי שפעם הלכתי בכנפי נשרים וצד את עיני ספרון שלצערי שכחתי את שמו שעסק בעניני יצירתיות, פתחתי אותו ואיך שהוא מצאתי את עצמי קורא חצי ספר בנשימה.
הלך המחשבה על פי אותו הספרון בנוי על תבניות, אנו חושבים ומסננים עם פרידגמות והנחות עבודה, ולכן באורח מפתיע כדאי להשתמש דווקא באותן תבניות ומתוכן ליצור ולהמציא על ידי שינויים קטנים.

הספר מדבר על יצירתיות במוצרים, והוא מונה כמה פעולות שהן פשוטות אך הן מפתח ליצירה.
אולי אתה מתכוון לספר: חשיבה בקופסאות חדשות
(לוק דה ברבנדר, אלן עיני)
נשמע כמו שאתה מתאר, רק לא הייתי מכנה אותו ספרון.

ספר מדהים שנותן הרבה כלים לפיתוח היצירתיות.
(אמנם עוסק ביצירתיות עסקית,
אבל עם קצת יצירתיות אפשר לקחת את זה לעוד מקומות ; )
 

כנפיים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
הרבה מאד מהעוסקים בחשיבה יצירתית מדברים על מה שהועלה כאן מ"הספרון".
לתחושתי, יש בכך מן האמת, וודאי, אבל תמיד כשאני קוראת על חשיבה יצירתית, ההרגשה שלי היא שכשניסו להסביר אותה, על הדרך תקעו אותה בכמה קופסאות.
ואם כך, השם
חשיבה בקופסאות חדשות
ממש מתאים!

בכל אופן הרעיון והאתגר מעולים, והחומר טוב!
ועצם הרעיון להעלות חומרים סקיצתיים כשרבוט מהיר,נפלא!
תודה!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קטו

א לֹא לָנוּ יי לֹא לָנוּ כִּי לְשִׁמְךָ תֵּן כָּבוֹד עַל חַסְדְּךָ עַל אֲמִתֶּךָ:ב לָמָּה יֹאמְרוּ הַגּוֹיִם אַיֵּה נָא אֱלֹהֵיהֶם:ג וֵאלֹהֵינוּ בַשָּׁמָיִם כֹּל אֲשֶׁר חָפֵץ עָשָׂה:ד עֲצַבֵּיהֶם כֶּסֶף וְזָהָב מַעֲשֵׂה יְדֵי אָדָם:ה פֶּה לָהֶם וְלֹא יְדַבֵּרוּ עֵינַיִם לָהֶם וְלֹא יִרְאוּ:ו אָזְנַיִם לָהֶם וְלֹא יִשְׁמָעוּ אַף לָהֶם וְלֹא יְרִיחוּן:ז יְדֵיהֶם וְלֹא יְמִישׁוּן רַגְלֵיהֶם וְלֹא יְהַלֵּכוּ לֹא יֶהְגּוּ בִּגְרוֹנָם:ח כְּמוֹהֶם יִהְיוּ עֹשֵׂיהֶם כֹּל אֲשֶׁר בֹּטֵחַ בָּהֶם:ט יִשְׂרָאֵל בְּטַח בַּיהוָה עֶזְרָם וּמָגִנָּם הוּא:י בֵּית אַהֲרֹן בִּטְחוּ בַיהוָה עֶזְרָם וּמָגִנָּם הוּא:יא יִרְאֵי יי בִּטְחוּ בַיהוָה עֶזְרָם וּמָגִנָּם הוּא:יב יי זְכָרָנוּ יְבָרֵךְ יְבָרֵךְ אֶת בֵּית יִשְׂרָאֵל יְבָרֵךְ אֶת בֵּית אַהֲרֹן:יג יְבָרֵךְ יִרְאֵי יי הַקְּטַנִּים עִם הַגְּדֹלִים:יד יֹסֵף יי עֲלֵיכֶם עֲלֵיכֶם וְעַל בְּנֵיכֶם:טו בְּרוּכִים אַתֶּם לַיי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:טז הַשָּׁמַיִם שָׁמַיִם לַיי וְהָאָרֶץ נָתַן לִבְנֵי אָדָם:יז לֹא הַמֵּתִים יְהַלְלוּ יָהּ וְלֹא כָּל יֹרְדֵי דוּמָה:יח וַאֲנַחְנוּ נְבָרֵךְ יָהּ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

חלון ראווה • אתגר 123

לוח מודעות

למעלה