שיר ואיפה הזהב. ירושלים.

%תמר%

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
וּבְהַגִּיעִי אֵלַיִךְ⁠
יְרוּשָׁלַיִם שֶׁלִּי.
לֹא יָכֹלְתִּי
לִהְיוֹת בָּךְ.
לְהַלֵּךְ.
לֹא יָכֹלְתִּי
לִרְאוֹת בְּשִׁפְלוּתֵךְ.

רַגְלִי דָּרְכָה בִּשְׁעָרַיִךְ.
וְנָסוֹגָה.
כִּי חֲרֵבָה אַתְּ.
כָּל פִּסָּה בָּךְ,
שְׂרוּפָה.
וְטֻמְאָה אָכְלָה בְּךָ,
נָגְסָה בּקְדֻשָּׁתֵךְ.

ומָה נִשְׁאַר מִמֵּךְ,
יְרוּשָׁלַיִם שֶׁל מַעְלָה,
קִיר אֶחָד.
אֲבָנִים.
שְׁכִינָה בֵּינוֹתָם.

וְאֵיפֹה הוּא הַזָּהָב.
יְרוּשָׁלַיִם שֶׁל מַטָּה.
אֲבֵלָה אַתְּ.
חֲרֵבָה.
עָנִיּה בְּסֹעֲרְתָם.

עָמַדְתִּי בִּשְׁעָרַיִךְ,
יְרוּשָׁלַיִם.
וּנְשָׁמָה שֶׁבִּי
צָרְחָה לָךְ,
בָּכְתָה אֶת הַגַּעְגּוּעִים
לְיוֹפְיֶךְ.

לֹא,
אֵין בִּי שִׁכְחָה.
זִכְרוֹנֵךְ⁠
צָרוּב בִּי.
חָרוּט.
לָנֶצַח.

וְכָל הַיֹּפִי הַמְּסַנְוֵר. הַנּוֹצֵץ.
הַמֻּקָּף בְּאוֹר חוֹמֹתַיִךְ.
לֹא יִשְׁוֶה, לֹא יִדְמֶה,
לְזִכְרוֹן קִרְבָתוֹ.
אַהֲבָתוֹ⁠
שֶׁשָּׁכְנָה בְּתוֹכֵךְ.

בְּזוֹכְרֵי גְּדֻלָּתֵךְ.
בִּרְאוֹתִי שִׁפְלוּתֵךְ.
דְּמָעוֹת. וּמֶלַח.
וְדָם לִבִּי.
הִרְטִיבוּ בָּךְ.
מִרְצֵפֶת.
אַחַת.
לְבָנָה.
הִסְפִּיגוּ בָּהּ.
צַעַר שְׁכִינָה.

וְרָכַנְתִּי אֶל עֵבֶר
דָּמַעְתִּי.
טָבַלְתִּי בָּהּ⁠
אֶצְבַּע פְּצוּעָה.
מָלוּחַ צָרַב,
הִתְעַרְבֵּב בְּדָמִי.
וְדָבְקָה לְשׁוֹנִי
לְחִכִּי.

לֹא אֶשְׁכָּחֲךָ עוֹד.
יְרוּשָׁלַיִם
שֶׁלִּי.


"עֲתִידָה יְרוּשָׁלַיִם לְהִתְרַחֵב וְלַעֲלוֹת וְלִהְיוֹת מַגַּעַת עַד כִּסֵּא הַכָּבוֹד, עַד שֶׁתֹּאמַר: צַר לִי הַמָּק
וֹם."

אשמח לביקורת.
תמר.
 
נערך לאחרונה ב:

שם שצריך להיות מקורי

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
צמרמורת....
כתוב יפה, קריא, נעים זורם!
ואחרי שזה באמת אחד הטובים שיש,
אז קצת חבל שיש את ה "לא, היא לא שכחה"
שזה ממש מצויין לשיר קלאסי ומעלה, אבל לא למקצועיות הזו.
בעיניי...
ממש תודה! מחזק ומחבר!
 

סבתא חביבה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צמרמורת!
לדעתי השיר הכי מיוחד שלך, וכל השירים שלך מדהימים, אבל זה יש בו פשטות, וכאב עמוק של חורבן כללי בהבעה אישית, בעיקר כאב של השכינה בגלות, ככה אני הרגשתי.
לא יודעת להגדיר מה כל כך תפס אותי פה. אין לי מילים.
זה מדהים! לקרוא שוב ושוב ושוב
 

סבתא חביבה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
לגבי הנקודות, יש מידי הרבה מהן לטעמי.
כדאי להוריד לפחות חצי ולהשאיר רק את הנקודות ההכרחיות. במיוחד שהרבה מהמילים נמצאות לבד בשורות נפרדות.
פה בעיקר זה הרגיש לי מיותר:
בְּזוֹכְרֵי גְּדֻלָּתֵךְ.
בִּרְאוֹתִי שִׁפְלוּתֵךְ.
דְּמָעוֹת. וּמֶלַח.
וְדָם לִבִּי.
הִרְטִיבוּ בָּךְ.
מִרְצֵפֶת.
אַחַת.
לְבָנָה.
הִסְפִּיגוּ בָּהּ.
צַעַר שְׁכִינָה.
זה קטע עוצמתי ואולי הכוונה היא שהנקודות באות להגביר את הדרמטיות של כל מילה ומילה. לי אישית זה היה מידי דרמטי ולא כל כך מתאים. מרגיש לי שכאב וצער אמיתיים ועמוקים שמורגשים פה כל כך חזק, יש בהם משהו רך, עדין אפילו. כאב של מי שמתגעגע נואשות ומשתוקק מאד לשוב לימים הטובים שהיו.
המשפטים המפורקים לשורות רבות מאפשרים קריאה איטית ומוטעמת ולא צריך גם נקודות.

אם יורשה לי, זו ההצעה שלי:
בְּזוֹכְרֵי גְּדֻלָּתֵךְ,
בִּרְאוֹתִי שִׁפְלוּתֵךְ,
דְּמָעוֹת
וּמֶלַח
וְדָם לִבִּי
הִרְטִיבוּ בָּךְ
מִרְצֵפֶת.
אַחַת.
לְבָנָה.
הִסְפִּיגוּ בָּהּ
צַעַר שְׁכִינָה.

כמובן שזו לגמרי דעה אישית, והשיר מדהים כמו שכבר כתבתי. מדהים!!!
 

.חיה פ

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מיוחד במיוחד.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ע'

קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

חשיפה כפולה • אתגר 130

לוח מודעות

למעלה