שיר וְהַסְּנֶה אֵינֶנּוּ אֻכָּל

המכחול והנפש

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
וּמֹשֶׁה הָיָה רוֹעֶה
לְפֶתַע נֶעֱצַר רוֹאֶה
סְנֶה בּוֹעֵר בְּלַבַּת אֵשׁ
לְהִתְלַקֵּחַ אֵינוֹ חוֹשֵׁשׁ
וַיַּרְא הַשּׁם כִּי סָר לִרְאוֹת
הֵיאַךְ עֵץ אֵינוֹ עוֹלֶה בְּלֶהָבוֹת
וַיֹּאמֶר אַל תִּקְרַב הֲלֹם
כִּי קָדוֹשׁ הוּא הַמָּקוֹם
שַׁל נְעָלֶיךָ מֵעַל רַגְלֶיךָ
אָנֹכִי אֱלוֹקֵי אָבִיךָ
וּכְמוֹ סְנֶה פּוֹנֶה אֶל כָּל יְהוּדִי
הַנִּלְחָם עַל חַיָּיו בְּאֹפֶן תְּמִידִי
כִּי גַּם אִם יִבְעָר בְּאֵשׁ צָרוֹתָיו
יִתְהֶה לְעַצְמוֹ יִשְׁאַל לָמָּה עַכְשָׁו
בֵּין יִסּוּרֵי נֶפֶשׁ לְיִסּוּרֵי גּוּף
בַּחוּץ תֹּהוּ וָבֹהוּ, בִּפְנִים טֵרוּף
כְּשֶׁנְּשָׁמָה תִּתְבּוֹסֵס לָהּ בָּרֶפֶשׁ
בְּעִקָּרָהּ שֶׁל גָּלוּת, גָּלוּת הַנֶּפֶשׁ
לַחַן נוּגֶה, תָּוִים שְׁבוּרִים
נִרְאֶה שֶׁמִּכָּאן כְּבָר לֹא קָמִים,
בָּא הַסְּנֶה לְלַמְּדֵנוּ
לְנַחֲמֵנוּ מֵעִצְּבוֹנֵנוּ
וְהַסְּנֶה אֵינֶנּוּ אֻכָּל
גַּם כְּשֶׁהַגּוּף שָׁבוּר וּמְעֻקָּל
וְהָרֹעַ בְּתוֹכֵנוּ כְּמוֹ מְעֻכָּל
אֵין דָּבָר שֶׁלְּנִשְׁמָתֵנוּ יוּכַל
נִשְׁמַת הַיְּהוּדִי לְעוֹלָם בּוֹעֶרֶת
גַּם בְּסוּפָה גַּם בְּקֹר וּבְשַׁלֶּכֶת
וְעֵץ יִשּׁאֵר שָׁלֵם
לֹא הוֹלֵךְ לְהֵעָלֵם
 

קופי 100

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
המסר מיוחד מאוד ובכלל שיר מיוחד.
מפריע לי מעט המקצב שלא אחיד דיו. וגם צורת הפניה שבזוויות מסוימות הופכת מטיפה מעט.
ועדיין שיר גדול ונפלא.
 

המכחול והנפש

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
המסר מיוחד מאוד ובכלל שיר מיוחד.
מפריע לי מעט המקצב שלא אחיד דיו. וגם צורת הפניה שבזוויות מסוימות הופכת מטיפה מעט.
ועדיין שיר גדול ונפלא.
תודה רבה, על המילים ועל הביקורת, אשמח לקבל מיקוד איפה בעיקר הרגשת את חוסר הקצב וההטפה לשם בקרה ושיפור האיכות, תודהה
 

קופי 100

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
תודה רבה, על המילים ועל הביקורת, אשמח לקבל מיקוד איפה בעיקר הרגשת את חוסר הקצב וההטפה לשם בקרה ושיפור האיכות, תודהה
ברמה העקרונית אני נגד ביקורת שירה לכן רק משקף את התחושה האישית שלי. כדי להעביר מסר מהסוג הזה בצורת שיר כדאי היה שהשיר ידבר בשם אחד הצדדים. או שהסנה ידבר, או משה. בצורה שזה כתוב, מי שמדבר הוא "המשגיח". זה כנראה מה שהפריע לי..
 

המכחול והנפש

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
ברמה העקרונית אני נגד ביקורת שירה לכן רק משקף את התחושה האישית שלי. כדי להעביר מסר מהסוג הזה בצורת שיר כדאי היה שהשיר ידבר בשם אחד הצדדים. או שהסנה ידבר, או משה. בצורה שזה כתוב, מי שמדבר הוא "המשגיח". זה כנראה מה שהפריע לי..
בעצם צפה לך חוויה של יחסי משגיח-מושגח בשיר הזה, ולי דווקא צף משהו יותר רך, מישהו שבא לנחם כזה, אז כנראה זה משהו שתלוי בחוויותינו שלנו, ובהחלט אנסה לבדוק אם אני מצליח לכתוב בצורה שהסנה מדבר או משהו, בכל מקרה הנחת נקודה למחשבה, ואני מודה לך על זה
 

CN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
ב"ה.

השיר מרגש ומציע מסר חזק לדרך.
למען הביקורת, מציגה את מה שעלה לי, קחו את זה רק אם מתאים לכם..
1. ממליצה לחלק את השיר לבתים (של 4 שורות בדר"כ) ולראות אם הקצב בשיר זורם.
ב4 השורות האחרונות הוא די מאולץ..
2. החיבור של השורה "ועץ יישאר שלם" לשורה מעליו - משהו לא נכון בתחביר.
3. יש כאן הבדלים גדולים במשלב הלשוני במהלך השיר:
לא הולך להיעלם זה סלנג,
לעומת כשהנשמה תתבוסס לה ברפש שזה משלב לשוני גבוה.
4. "והסנה איננו אוכל"
והשורה שמתחתיו על הגוף - לא אותה כמות הברות.
השורה שאחריהם מתחילה בו' החיבור
ומשהו בכל 4 השורות האלו קצת מבולגן..

עוד קצת ליטוש ושיוף לשיר והוא קופץ כמה רמות מעל. יש פה בסיס מעולה.
בהצלחה!
 

המכחול והנפש

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
ב"ה.

השיר מרגש ומציע מסר חזק לדרך.
למען הביקורת, מציגה את מה שעלה לי, קחו את זה רק אם מתאים לכם..
1. ממליצה לחלק את השיר לבתים (של 4 שורות בדר"כ) ולראות אם הקצב בשיר זורם.
ב4 השורות האחרונות הוא די מאולץ..
2. החיבור של השורה "ועץ יישאר שלם" לשורה מעליו - משהו לא נכון בתחביר.
3. יש כאן הבדלים גדולים במשלב הלשוני במהלך השיר:
לא הולך להיעלם זה סלנג,
לעומת כשהנשמה תתבוסס לה ברפש שזה משלב לשוני גבוה.
4. "והסנה איננו אוכל"
והשורה שמתחתיו על הגוף - לא אותה כמות הברות.
השורה שאחריהם מתחילה בו' החיבור
ומשהו בכל 4 השורות האלו קצת מבולגן..

עוד קצת ליטוש ושיוף לשיר והוא קופץ כמה רמות מעל. יש פה בסיס מעולה.
בהצלחה!
תודה ממש, ביקורת מקצועית והגיונית.. אשב על זה שוב
 

המכחול והנפש

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
ב"ה.

השיר מרגש ומציע מסר חזק לדרך.
למען הביקורת, מציגה את מה שעלה לי, קחו את זה רק אם מתאים לכם..
1. ממליצה לחלק את השיר לבתים (של 4 שורות בדר"כ) ולראות אם הקצב בשיר זורם.
ב4 השורות האחרונות הוא די מאולץ..
2. החיבור של השורה "ועץ יישאר שלם" לשורה מעליו - משהו לא נכון בתחביר.
3. יש כאן הבדלים גדולים במשלב הלשוני במהלך השיר:
לא הולך להיעלם זה סלנג,
לעומת כשהנשמה תתבוסס לה ברפש שזה משלב לשוני גבוה.
4. "והסנה איננו אוכל"
והשורה שמתחתיו על הגוף - לא אותה כמות הברות.
השורה שאחריהם מתחילה בו' החיבור
ומשהו בכל 4 השורות האלו קצת מבולגן..

עוד קצת ליטוש ושיוף לשיר והוא קופץ כמה רמות מעל. יש פה בסיס מעולה.
בהצלחה!
וְהַסְּנֶה אֵינֶנּוּ אֻכַּל//

וּמֹשֶׁה אֶת צֹאנוֹ רוֹעֶה
לְפֶתַע נֶעֱצַר מִשְׁתָּאֶה
סְנֶה בּוֹעֵר בְּלַבַּת אֵשׁ
לְהִתְלַקֵּחַ אֵינוֹ חוֹשֵׁשׁ

וַיַּרְא הַשֵּׁם כִּי סָר לִרְאוֹת
היאך עֵץ אֵינוֹ עוֹלֶה בְּלֶהָבוֹת
וַיֹּאמֶר אַל תִּקְרַב הֲלֹם
כִּי קָדוֹשׁ הוּא הַמָּקוֹם
שַׁל נְעָלֶיךָ מֵעַל רַגְלֶיךָ
אָנֹכִי אֱלֹקֵי אַבְרָהָם אָבִיךָ

וּכְמוֹ הַסְּנֶה קוֹרֵא לְכָל יְהוּדִי
הַנִּלְחָם עַל חַיָּיו בְּאֹפֶן תְּמִידִי
גַּם אם יִבְעָר בְּאֵשׁ צָרוֹתָיו
יִשָּׂא עֵינָיו, יִשְׁאַל לָמָּה עַכְשָׁו
בֵּין חִבּוּטֵי הַנֶּפֶשׁ לְיִסּוּרֵי הַגּוּף
בַּחוּץ תֹּהוּ וָבֹהוּ, בִּפְנִים טֵרוּף

נְשָׁמָה מִתְבּוֹסֶסֶת לָהּ בָּרֶפֶשׁ
בְּעִקָּרָהּ שֶׁל גָּלוּת, גָּלוּת הַנֶּפֶשׁ
כְּשֶׁהַלַּחַן נוּגֶה, וְהַתָּוִים שְׁבוּרִים
וְנִרְאֶה שֶׁאָפְסוּ כָּל הַסִּכּוּיִים

בָּא הַסְּנֶה לְלַמְּדֵנוּ
לְנַחֲמֵנוּ מֵעִצְּבוֹנֵנוּ
סְנֶה בּוֹעֵר בְּאֵשׁ וְאֵינֶנּוּ אֻכַּל
גַּם כְּשֶׁהַגּוּף שָׁבוּר וּמְעֻקָּל
וְנִדְמֶה שֶׁהָרֹעַ בְּתוֹכֵנוּ מְעֻכָּל
אֵין דָּבָר שֶׁלְּנִשְׁמָתֵנוּ יוּכַל
ניצוץ עוד יהפך לשלהבת
גַּם בְּסוּפָה גַּם בְּקֹר וּבְשַׁלֶּכֶת.

[מחפש סיומת טובה יותר]
 

המכחול והנפש

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
זו התוצאה ותודה לכל מי שעזר
 

קבצים מצורפים

  • photo_2021-12-24_06-33-42.jpg
    photo_2021-12-24_06-33-42.jpg
    KB 27.2 · צפיות: 30

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיג

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה