אמנית
משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
•
טוב, אז אחרי שברור שכל עסק צריך מיתוג על מנת להציג את הערך הייחודי לו, למשוך את קהל היעד הספציפי שלו
ותכל'ס כדי לא רק לשרוד בשוק מוצף מתחרים אלא גם להתקדם הלאה ולהתמצב כעסק שמציע משהו מעבר לסטנדרט.
(וכמובן לגבות יותר עבור השירות או המוצר שהוא מציע)
מגיעה השאלה, למה עמותה צריכה מיתוג? לכאורה אם העמותה נחוצה, אלו שרוצים להסתייע בה כבר ימצאו את הדרך לבד...
התשובה הכי פשוטה: כדי שיוכלו לזהות את העמותה ויזואלית.
בשביל זה מספיק לוגו בחמש דולר, וגרפיקאי עם ידע בסיסי בתוכנות. ולמען האמת גם אי אפשר לקרוא לדבר כזה "מיתוג"
אבל בינינו, בכנות, יש עמותות שזה מספיק להן. ואני לא אמליץ לכל חלוקה שכונתית ללכת להתמתג. פשוט כי בדרך כלל גם אין את מה.
המיתוג של עמותת התנערי היה משהו אחר. מיתוג אסטרטגי שמתחיל מהיסודות. תהליך המיתוג היה מדהים, ולאחריו כבר לא הייתה שום שאלה למה צריך מיתוג.
-אז הכרות קצרצרה עם "התנערי": מדובר בעמותה למען נשים מדהימות שחיות ללא בעל.
זו עמותה צעירה שהספיקה כבר להקים מגוון ערוצי פעילות ותמיכה ואי אפשר להאמין שהיא רק בת תשעה חודשים.
היא צריכה הכרה ציבורית, היא זקוקה לתמיכה מסודרת של קרנות. ובשביל זה היא צריכה לענות על השאלה: במה התנערי שונה או עדיפה על פני עמותות זהות? וזה היה השלב בו פנתה אלי דיני - הרוח המחיה של הארגון.
בשיחה המקדימה היא ספרה לי מה עושה העמותה. המון, בכל קנה מידה. היא מסייעת במישור המשפטי, התעסוקתי, הכלכלי ובעוד הרבה. היא יוצרת הווי חברתי, מפגשי ראש חודש, שבתות משותפות, פינוקי יום הולדת ועוד הרבה מעבר.
מרשים, ללא ספק. וגם מבלבל. כי איך אפשר למתג ארגון שפועל בכל כך הרבה מישורים?
הצעד הבא היה ליצור מחקר מעמיק, ובמחקר שאלנו לא מה התנערי עושה אלא מה המהות של התנערי? מה מטרת העל אליה היא שואפת? מה מניע אותה? מה מושך אליה קהילת נשים שהולכת וגדילה מיום ליום?
כששאלנו את הנשים עצמן בתשובות המכנה משותף חזר על עצמו בניסוחים מגוונים.
"מגיעה מגובה העיניים ולא ממקום של חסד ונזקקות."
"כל אחת נותנת מה שהיא יכולה."
"תחושה של שייכות באמצעות שיתוף"
"מקום לתת מהכוחות שלי ולכן כשאני נותנת, כל קבלה היא הרבה יותר קלה"
או בתמצות: "לא מדובר בגוף מסייע שעליו נשענות הנשים אלא בסיוע פנים קבוצתי בו כל אחת תורמת מיכולותיה וכוחה עבור חברותיה המתמודדות עם אתגר משותף"
וואו! הגענו ליעד! זו המהות של התנערי. זה המנוע, ולשם מכוון הכל.
אחרי שסיימנו עם המחקר והיסודות עמדו מוכנים יכולנו לעבור לשלב של המיתוג הוויזואלי.
היות ומדובר בלוגו של עמותה יכולנו להכניס משמעויות נוספות בלוגו. זה לא משהו שכל מי שיראה את הלוגו יראה מיד. אבל כן קיים. והופך את הלוגו לכזה שיש לו סיפור ומאפשר להתחבר אליו יותר. הנה הלוגו הסופי.
יש לי המון מה להגיד עליו. לוגו שמשדר קימה מתוך הקושי, קהילתיות ותמיכה הדדית. נשי אבל לא מתפנק, קליל ומופשט אבל מביע. משאירה לכם להתעמק מה עוד אתם רואים בו. אספר רק שהציפור שמופיעה בנגטיב זה נשר.
בניית שפה עיצובית:
דף פרופיל שמציג את העמותה:
זה מה שדיני כתבה על תהליך המיתוג:
ומשם אפשר רק לגדול בעזרת השם.
אשמח לתגובות!
ותכל'ס כדי לא רק לשרוד בשוק מוצף מתחרים אלא גם להתקדם הלאה ולהתמצב כעסק שמציע משהו מעבר לסטנדרט.
(וכמובן לגבות יותר עבור השירות או המוצר שהוא מציע)
מגיעה השאלה, למה עמותה צריכה מיתוג? לכאורה אם העמותה נחוצה, אלו שרוצים להסתייע בה כבר ימצאו את הדרך לבד...
התשובה הכי פשוטה: כדי שיוכלו לזהות את העמותה ויזואלית.
בשביל זה מספיק לוגו בחמש דולר, וגרפיקאי עם ידע בסיסי בתוכנות. ולמען האמת גם אי אפשר לקרוא לדבר כזה "מיתוג"
אבל בינינו, בכנות, יש עמותות שזה מספיק להן. ואני לא אמליץ לכל חלוקה שכונתית ללכת להתמתג. פשוט כי בדרך כלל גם אין את מה.
המיתוג של עמותת התנערי היה משהו אחר. מיתוג אסטרטגי שמתחיל מהיסודות. תהליך המיתוג היה מדהים, ולאחריו כבר לא הייתה שום שאלה למה צריך מיתוג.
-אז הכרות קצרצרה עם "התנערי": מדובר בעמותה למען נשים מדהימות שחיות ללא בעל.
זו עמותה צעירה שהספיקה כבר להקים מגוון ערוצי פעילות ותמיכה ואי אפשר להאמין שהיא רק בת תשעה חודשים.
היא צריכה הכרה ציבורית, היא זקוקה לתמיכה מסודרת של קרנות. ובשביל זה היא צריכה לענות על השאלה: במה התנערי שונה או עדיפה על פני עמותות זהות? וזה היה השלב בו פנתה אלי דיני - הרוח המחיה של הארגון.
בשיחה המקדימה היא ספרה לי מה עושה העמותה. המון, בכל קנה מידה. היא מסייעת במישור המשפטי, התעסוקתי, הכלכלי ובעוד הרבה. היא יוצרת הווי חברתי, מפגשי ראש חודש, שבתות משותפות, פינוקי יום הולדת ועוד הרבה מעבר.
מרשים, ללא ספק. וגם מבלבל. כי איך אפשר למתג ארגון שפועל בכל כך הרבה מישורים?
הצעד הבא היה ליצור מחקר מעמיק, ובמחקר שאלנו לא מה התנערי עושה אלא מה המהות של התנערי? מה מטרת העל אליה היא שואפת? מה מניע אותה? מה מושך אליה קהילת נשים שהולכת וגדילה מיום ליום?
כששאלנו את הנשים עצמן בתשובות המכנה משותף חזר על עצמו בניסוחים מגוונים.
"מגיעה מגובה העיניים ולא ממקום של חסד ונזקקות."
"כל אחת נותנת מה שהיא יכולה."
"תחושה של שייכות באמצעות שיתוף"
"מקום לתת מהכוחות שלי ולכן כשאני נותנת, כל קבלה היא הרבה יותר קלה"
או בתמצות: "לא מדובר בגוף מסייע שעליו נשענות הנשים אלא בסיוע פנים קבוצתי בו כל אחת תורמת מיכולותיה וכוחה עבור חברותיה המתמודדות עם אתגר משותף"
וואו! הגענו ליעד! זו המהות של התנערי. זה המנוע, ולשם מכוון הכל.
אחרי שסיימנו עם המחקר והיסודות עמדו מוכנים יכולנו לעבור לשלב של המיתוג הוויזואלי.
היות ומדובר בלוגו של עמותה יכולנו להכניס משמעויות נוספות בלוגו. זה לא משהו שכל מי שיראה את הלוגו יראה מיד. אבל כן קיים. והופך את הלוגו לכזה שיש לו סיפור ומאפשר להתחבר אליו יותר. הנה הלוגו הסופי.
יש לי המון מה להגיד עליו. לוגו שמשדר קימה מתוך הקושי, קהילתיות ותמיכה הדדית. נשי אבל לא מתפנק, קליל ומופשט אבל מביע. משאירה לכם להתעמק מה עוד אתם רואים בו. אספר רק שהציפור שמופיעה בנגטיב זה נשר.
בניית שפה עיצובית:
דף פרופיל שמציג את העמותה:
זה מה שדיני כתבה על תהליך המיתוג:
אז למה עמותה צריכה מיתוג? גם עבור הסובבים וגם עבור עצמה - לדעת מי היא. מה היסודות שלה. להגדיר את נקודת הבידול המדוייקת והיחודית שלה. וכמובן להציג את זה בתוצרים הגרפיים.לחני הגעתי אחרי המלצות רבות, כבר בשיחה המקדימה ראיתי את המקצועיות, השירות והחשיבה לעומק. לאורך כל התהליך התוצאות דיברו בעד עצמן, המחקר, הייחודיות של העמותה – לבניית בידול מדוייק. הלוגו – הצבעים, האמירה החזות והשדר. משם – הפכנו למשהו משמעותי ומבודל.
ומשם אפשר רק לגדול בעזרת השם.
אשמח לתגובות!
נערך לאחרונה ב: