תשמעו סיפור הזוי-
בדצמבר 2017 קבלנו חשבון חשמל גבוה מאד לתשלום-ע"פ הערכה. ירדנו למונה החשמל כדי לקרוא את המספרים שמופיעים שם ולמסור בעת התשלום, ולתדהמתנו המונה לא פועל. התקשרנו לחברת החשמל לברר מה זה והנציג אמר שישלחו טכנאי לבדוק (17.12.2017) ודרך אגב אמר שרואה שכבר שני חשבונות קודמים שילמנו ע"פ הערכה. אנחנו בכלל לא זכרנו מזה, אבל ברגע שהוא אמר לנו את זה, נזכרנו שגם כן שילמנו ע"פ הערכה והרגענו את עצמינו שבד"כ אח"כ יש קיזוז לכאן ולכאן למרות שחד משמעית שילמנו יותר מכל שנה בתקופה מקבילה. ואז הלכנו לבדוק אצל השכנים כדי לוודא האם רק אנחנו שילמנו ע"פ הערכה או לכל הבנין כך היה. מסתבר שאנו היחידים שבמשך לפחות חצי שנה משלמים ע"פ הערכה ואילו לשכנים באים לקרוא בכל חודשיים ומקבלים חשבון מדויק לתשלום, מה שמראה שבעצם המונה כבר תקול תקופה ארוכה והצוות שבא לקרוא מונים לא דאג לסדר או לדווח על זה, משהו כמו שיטת מצליח!!
שאלתי את הנציג באותה שיחה האם לשלם חלק מהחשבון כדי לא להביא למצב של ניתוק והוא אמר לי שלא צריך והוא נותן הוראת הקפאה לחשבון עד שיבוא טכנאי להחליף את המונה, ויוציא את הנתונים מהמונה התקול. כמה זמן זה לוקח? כמה ימים. א"כ יש לנו הקפאת חשבון ל-12 יום (זה המקסימום) ובינתיים יבוא טכנאי. נתתי 2 מספרי טלפון שלי ושל בעלי כדי שהטכנאי יתקשר אלי חצי שעה לפני שמגיע שאני אבוא ואראה מה הוא עושה ומה המידע שהוא מוציא מהמונה (זה שירות שכל לקוח זכאי לו בעת קריאת שירות) לא אלאה אתכם אבל גם אחרי שכבר התקשרנו כמה פעמים להקפיא את החשבון הטכנאי עוד לא הגיע, והם אמרו לנו שזה יכול לקחת 30 ימי עסקים מקריאה ראשונה בעוד שאני ראיתי בדף מידע של חברת החשמל שנשלח אלי בדואר כמו לכל הלקוחות-שהזמנת איש שירות לתיקון תקלה צריך לקחת עד 21 ימי עסקים.
עברו 30 ימי עסקים ואף אחד לא בא לתקן, והם כבר לא רצו להמשיך להקפיא, אבל אני לא הייתי מוכנה לשלם את החשבון המופרז, והם ניסו לשכנע אותי שיהיה אח"כ קיזוז אבל לא הסכמתי, התקשרתי שוב ענה נציג אחר ועשה לי הקפאה לעוד 12 יום. בינתיים, הגיע כבר עוד חשבון לתשלום כמובן שוב ע"פ הערכה, התקשרתי שוב לשאול מה קורה, והם אמרו שכנראה ב-12 ימים הקרובים יבוא טכנאי. שוין. עכשיו כבר יש עוד הקפאה לשני חשבונות.
בתאריך 15.2.2018 אני שומעת הלמות פטישים בחדר המדרגות, נפל לי האסימון שאולי יש טכנאי בארון חשמל, יורדת למטה ואכן יש שם איש שירות. אני שואלת אותו באת להחליף מונה? הוא אומר, אתמול באתי לקריאת מונים ואז ראיתי שיש לכם תקלה במונה, התקשרתי לאחראית איזור והיא נתנה לי הוראה להחליף מונה, אני שואלת אתה יודע שפתחתי קריאה לפני חודשיים? הוא אומר שהאחראית אמרה שהיא רואה שיש קריאה, אז שיחליף. היא לא נתנה לו את מספר הטלפון שמופיע בכל קריאה שלי ומתועד בכל הפירוטי שיחות עם הנציגים שצריך להתקשר אלי+ מספר שרשום בכל פעם מחדש!! ולא רק בשיחה הראשונה!! ואז הוא ראה במונה את מספר הדירה ניסה לדפוק בדלת שהיה נראה לו שזה מספר הדירה כדי להודיע שמנתק את החשמל ולנתק מכשירים רגישים ואף אחד לא פתח. אבל זה לא היה הדירה שלי אלא של שכנה, הוא לא ניסה בדלת אחרת אלא פשוט ניתק והחליף מונה. למזלי חזרו ב"ה כל מכשירי החשמל לפעול (בתקווה שאין נזק מצטבר מהדברים האלה)שאלתי אותו מה המידע שרשום במונה? הוא אומר, גברת הכל מחוק. אני שולח למעבדה לנסיון אחרון להוציא מידע אבל אין לזה סיכוי.
עבר שבוע (22.02.2018) אני מתקשרת לשאול מה המצב הם אומרים לי זה בטיפול.
בתאריך 6.03.2018 השאירה לי נציגה הודעה בתא קולי שהם מחפשים אותי ואני לא מרימה [גבירתי, יש לך בכל החודשיים וחצי האחרונים עוד 2 מספרי טלפון לחפש אותי!!] וההודעה שהיא השאירה היא אמרה שאין מידע במונה ולכן, הם יגבו לנו תשלום כמו בשנה שעברה בתקופה המקבילה.
עכשיו אני שואלת אתכם מה אני צריכה לעשות, הרי שום שנה לא זהה לשנה הקודמת , תנאי המשפחה משתנים משנה לשנה, צריכת החשמל משתנה. יש גם באמצע שבוע שהיינו בחופש ולא השתמשנו בחשמל, למעט המכשירים הקבועים כמו מקרר או פלורוסנט אחד שנשאר תמיד דולק. יש גם תקופה שבה החלטנו בשיא הקיץ לצמצם בשימוש במזגן. הא, וגם התנור אפיה לא עבד לי וכמעט לא אפיתי מה שבד"כ לוקח אצלי המון חשמל כי אני אופה המון, זה אמור להיות שונה משנה שעברה.
האם אני צריכה לספוג את הרשלנות שלהם שהתקלה היתה כבר במשך חצי שנה קודם והם לא טיפלו בה?
האם אני צריכה לספוג את המשיכת זמן שלהם שרק עכשיו טיפלו בקריאה שלי, כאשר ההתחייבות הכתובה שלהם היא 21 יום?
האם אני צריכה לשלם על חשמל שלא הוכח שהשתמשתי בו???
מה אפשר לעשות??
מחכה מאד לעזרתכם ולעצתכם!
ומי שקרא עד פה, תודה!
בדצמבר 2017 קבלנו חשבון חשמל גבוה מאד לתשלום-ע"פ הערכה. ירדנו למונה החשמל כדי לקרוא את המספרים שמופיעים שם ולמסור בעת התשלום, ולתדהמתנו המונה לא פועל. התקשרנו לחברת החשמל לברר מה זה והנציג אמר שישלחו טכנאי לבדוק (17.12.2017) ודרך אגב אמר שרואה שכבר שני חשבונות קודמים שילמנו ע"פ הערכה. אנחנו בכלל לא זכרנו מזה, אבל ברגע שהוא אמר לנו את זה, נזכרנו שגם כן שילמנו ע"פ הערכה והרגענו את עצמינו שבד"כ אח"כ יש קיזוז לכאן ולכאן למרות שחד משמעית שילמנו יותר מכל שנה בתקופה מקבילה. ואז הלכנו לבדוק אצל השכנים כדי לוודא האם רק אנחנו שילמנו ע"פ הערכה או לכל הבנין כך היה. מסתבר שאנו היחידים שבמשך לפחות חצי שנה משלמים ע"פ הערכה ואילו לשכנים באים לקרוא בכל חודשיים ומקבלים חשבון מדויק לתשלום, מה שמראה שבעצם המונה כבר תקול תקופה ארוכה והצוות שבא לקרוא מונים לא דאג לסדר או לדווח על זה, משהו כמו שיטת מצליח!!
שאלתי את הנציג באותה שיחה האם לשלם חלק מהחשבון כדי לא להביא למצב של ניתוק והוא אמר לי שלא צריך והוא נותן הוראת הקפאה לחשבון עד שיבוא טכנאי להחליף את המונה, ויוציא את הנתונים מהמונה התקול. כמה זמן זה לוקח? כמה ימים. א"כ יש לנו הקפאת חשבון ל-12 יום (זה המקסימום) ובינתיים יבוא טכנאי. נתתי 2 מספרי טלפון שלי ושל בעלי כדי שהטכנאי יתקשר אלי חצי שעה לפני שמגיע שאני אבוא ואראה מה הוא עושה ומה המידע שהוא מוציא מהמונה (זה שירות שכל לקוח זכאי לו בעת קריאת שירות) לא אלאה אתכם אבל גם אחרי שכבר התקשרנו כמה פעמים להקפיא את החשבון הטכנאי עוד לא הגיע, והם אמרו לנו שזה יכול לקחת 30 ימי עסקים מקריאה ראשונה בעוד שאני ראיתי בדף מידע של חברת החשמל שנשלח אלי בדואר כמו לכל הלקוחות-שהזמנת איש שירות לתיקון תקלה צריך לקחת עד 21 ימי עסקים.
עברו 30 ימי עסקים ואף אחד לא בא לתקן, והם כבר לא רצו להמשיך להקפיא, אבל אני לא הייתי מוכנה לשלם את החשבון המופרז, והם ניסו לשכנע אותי שיהיה אח"כ קיזוז אבל לא הסכמתי, התקשרתי שוב ענה נציג אחר ועשה לי הקפאה לעוד 12 יום. בינתיים, הגיע כבר עוד חשבון לתשלום כמובן שוב ע"פ הערכה, התקשרתי שוב לשאול מה קורה, והם אמרו שכנראה ב-12 ימים הקרובים יבוא טכנאי. שוין. עכשיו כבר יש עוד הקפאה לשני חשבונות.
בתאריך 15.2.2018 אני שומעת הלמות פטישים בחדר המדרגות, נפל לי האסימון שאולי יש טכנאי בארון חשמל, יורדת למטה ואכן יש שם איש שירות. אני שואלת אותו באת להחליף מונה? הוא אומר, אתמול באתי לקריאת מונים ואז ראיתי שיש לכם תקלה במונה, התקשרתי לאחראית איזור והיא נתנה לי הוראה להחליף מונה, אני שואלת אתה יודע שפתחתי קריאה לפני חודשיים? הוא אומר שהאחראית אמרה שהיא רואה שיש קריאה, אז שיחליף. היא לא נתנה לו את מספר הטלפון שמופיע בכל קריאה שלי ומתועד בכל הפירוטי שיחות עם הנציגים שצריך להתקשר אלי+ מספר שרשום בכל פעם מחדש!! ולא רק בשיחה הראשונה!! ואז הוא ראה במונה את מספר הדירה ניסה לדפוק בדלת שהיה נראה לו שזה מספר הדירה כדי להודיע שמנתק את החשמל ולנתק מכשירים רגישים ואף אחד לא פתח. אבל זה לא היה הדירה שלי אלא של שכנה, הוא לא ניסה בדלת אחרת אלא פשוט ניתק והחליף מונה. למזלי חזרו ב"ה כל מכשירי החשמל לפעול (בתקווה שאין נזק מצטבר מהדברים האלה)שאלתי אותו מה המידע שרשום במונה? הוא אומר, גברת הכל מחוק. אני שולח למעבדה לנסיון אחרון להוציא מידע אבל אין לזה סיכוי.
עבר שבוע (22.02.2018) אני מתקשרת לשאול מה המצב הם אומרים לי זה בטיפול.
בתאריך 6.03.2018 השאירה לי נציגה הודעה בתא קולי שהם מחפשים אותי ואני לא מרימה [גבירתי, יש לך בכל החודשיים וחצי האחרונים עוד 2 מספרי טלפון לחפש אותי!!] וההודעה שהיא השאירה היא אמרה שאין מידע במונה ולכן, הם יגבו לנו תשלום כמו בשנה שעברה בתקופה המקבילה.
עכשיו אני שואלת אתכם מה אני צריכה לעשות, הרי שום שנה לא זהה לשנה הקודמת , תנאי המשפחה משתנים משנה לשנה, צריכת החשמל משתנה. יש גם באמצע שבוע שהיינו בחופש ולא השתמשנו בחשמל, למעט המכשירים הקבועים כמו מקרר או פלורוסנט אחד שנשאר תמיד דולק. יש גם תקופה שבה החלטנו בשיא הקיץ לצמצם בשימוש במזגן. הא, וגם התנור אפיה לא עבד לי וכמעט לא אפיתי מה שבד"כ לוקח אצלי המון חשמל כי אני אופה המון, זה אמור להיות שונה משנה שעברה.
האם אני צריכה לספוג את הרשלנות שלהם שהתקלה היתה כבר במשך חצי שנה קודם והם לא טיפלו בה?
האם אני צריכה לספוג את המשיכת זמן שלהם שרק עכשיו טיפלו בקריאה שלי, כאשר ההתחייבות הכתובה שלהם היא 21 יום?
האם אני צריכה לשלם על חשמל שלא הוכח שהשתמשתי בו???
מה אפשר לעשות??
מחכה מאד לעזרתכם ולעצתכם!
ומי שקרא עד פה, תודה!
נערך לאחרונה ב: