דרוש מידע התיעצות דחופה בבקשה - להשאיר ילד עוד שנה בגן?

  • פותח הנושא vigi
  • פורסם בתאריך

vigi

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
הבן שלי יליד חודש דצמבר-טבת.
כיום הוא בגן גיל 3 של החיידר. הוא הכי קטן בגן.
לדברי הגננת מבחינה שכלית הוא מהמפותחים ב"ה יותר מרוב הילדים. אך מבחינה רגשית גם לדעתה קטן מידי ועדיף להשאיר
כעת מתלבטת כי היא מציעה שיעלה לשנה הבאה-גן גיל 4, ילמד אותיות ושם נשאיר אותו שנה נוספת. לדבריה- חבל לבזבז לו שנה נוספת על לימוד צורות וצבעים כשהוא כ"כ חכם.
מצד שני אני רואה שהוא הרבה יותר רגיש מכולם, ולא מספיק מצליח להתמודד עם החבר'ה הגדולים ממנו בגן. והגננת אומרת שקצת מציקים לו והוא לא כ"כ יודע להגיב. אני דואגת שמא שנה הבאה יציקו לו יותר ואז הזקנו לו יותר משהעולנו.
וגם פוחדת ששנה הבאה יהיה מספיק בוגר כדי להבין שנשאר שנה נוספת בלי החברים וכו'.
אין לי כ"כ עם מי להתייעץ. אז אנא עזרו לי מנסיונכם
תודה רבה
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אנחנו מגיעים ממשפחה ששני הורים וכמעט כל הדודים והדודות אנשי ונשות חינוך, ויכול לנחם אותך שבכל ילד ההתלבטות שווה אצל כולם, כי באיזה שהוא מקום זה מצריך נבואה לדעת מה יקרה בשנה הבאה, האם יצליח להתגבר ולהתבגר ואז הרווחנו, או שעדיף להשאיר עכשיו ויתכן שיהיה משועמם חסר תעסוקה, אבל נוח בחברה.

את בחברה טובה, אף אחד לא יכול לקבל כזו החלטה בשליפה מהשרוול,
יכול לומר לך, שאצלנו שלחנו לאבחון לבדוק את מידת ההתאמה להעלות,
באחת הבנות העלנו בגיל צעיר מאד, הייתה הקטנה ביותר בכתה, והתחילה ו' סמינר כשהיא בת 18
ומצד שני פעם אחת כן השארנו,
מאד תלוי בילד ובכשרונות הנסתרים שלו.

לכן אני חושב שאבחון יסייע כאן [לא צריך מישהי מידי מקצועית, אלא אחת שחיה את הגילאים הללו]
והמון תפילות שינחם ה' בדרך הנכונה.
 

vigi

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
לצערי אין לי הרבה זמן. היא טוענת שאצטרך להחזיר תשובה היום...
 

מיכל ב'

כתבת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
מנסיון שלי- תשאירי אותו.
את לא מבינה איזה שינוי מבורך תראי בע"ה!!
יש את הקטע הלימודי שהוא חשוב בגיל הזה,
אבל עוד יותר חשוב- זה הקטע הרגשי- חברתי.
תשאירי אותו, ופתאום תראי כמה כיף לו.
במיוחד אם את אומרת שגם מציקים לו.
אז מה יעזור אם הוא יודע אותיות, כשהוא לא נהנה מהלמידה?
(אני השארתי ילדים שהיו מוכשרים בקטע הלימודי,
אבל רציתי שמבחינת חברה הם לא יהיו הקטנים,
ובאמת שנה אחכ גם ראיתי שבלמידה הרבה יותר כיף להם,
וזה היה שונה מאד).

בקיצור, ממליצה לך להשאיר, ואל תשכחי להודות לי עוד שנה.. אם תזכרי:)
 

vigi

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
מנסיון שלי- תשאירי אותו.
את לא מבינה איזה שינוי מבורך תראי בע"ה!!
יש את הקטע הלימודי שהוא חשוב בגיל הזה,
אבל עוד יותר חשוב- זה הקטע הרגשי- חברתי.
תשאירי אותו, ופתאום תראי כמה כיף לו.
במיוחד אם את אומרת שגם מציקים לו.
אז מה יעזור אם הוא יודע אותיות, כשהוא לא נהנה מהלמידה?
(אני השארתי ילדים שהיו מוכשרים בקטע הלימודי,
אבל רציתי שמבחינת חברה הם לא יהיו הקטנים,
ובאמת שנה אחכ גם ראיתי שבלמידה הרבה יותר כיף להם,
וזה היה שונה מאד).

בקיצור, ממליצה לך להשאיר, ואל תשכחי להודות לי עוד שנה.. אם תזכרי:)
זה בדיוק מה שאני נוטה לעשות. מעדיפה להשלים לו מבחינה לימודית בבית מאשר לפחד שנה שלמה שהילד סובל חברתית ואין לי איך לעזור :(
 

צדפית

משתמש מקצוען
לבן שלי היה את אותו סיפור, ולא השארנו אותו שנה,
והוא ב"ה הסתדר מצוין מבחינה חברתית, לימודית ועוד...
אבל תעשי את השיקול שלך!
 

מיכל ב'

כתבת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
אני חושבת שכדאי להשאיר כבר השנה וממש לא שנה הבאה.
לא יקרה כלום אם ילמד שוב צורות.
ואת לא חייבת להשלים לו אותיות. ילמד שנה הבאה בע"ה.
 

שליש

משתמש פעיל
שני הבנים שלי ילידי טבת ובשניהם אותה התלבטות קשה...
מניסיון אישי ראיתי שלא טוב להשאיר שנה.
הילד לא טיפש והוא קולט שנכנסו לו לכן ילדים עם קוקו... זה היה לו ממש קשה כך שאצל הבן הגדול שבתחילה השארתי אחרי החגים כן העליתי למכינה עם החברים הקודמים.
הרבה הרבה תפילות והילד פרח!!!
יש לי השנה עוד בן כזה והוא אפילו יותר ילדותי ורגיש אבל לא חושבת לרגע להשאיר אותו. מקסימום נתגבר איתו בבית. קשה אבל אפשרי.
בכלל, ילד שמרגיש גדול רוב הסיכויים שגם יתנהג גדול...
 

ari1980

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
לנו היה בדיוק ככה.
השארנו. וזה אחד ההחלטות החשובות לדעתי בחיים.
רגשית מאוד יכול להשפיע על הכל. ביטחון עצמי וכו'.
עדיף מה שבטוח מאשר לקחת הימור קל.

בזמנו שאלנו רב כמובן והוא אמר מה שהגננת אומרת היא הכי מבינה
 

efigraf

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
לדעתי תשאירי. הנושא הרגשי חשוב ביותר. יהיה לו כייף עם החברים והוא יהנה מהלימוד והיצירות.
לפי איך שאני רואה, אצל בנים מאוד חשוב להגיע חזק ובשל אחרת הילד נשאר התינוק של הגן וזה פוגע בביטחון שלו והחברים מנצלים את זה.
 

vigi

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
בבית הוא דיי תינוק. לא מתנהג כגבר. לכן גם אני נוטה להשאיר.
בשיחה הראשונה עם הגננת היא אמרה שחשבה לדבר איתי ולהמליץ להשאיר אך אחרי שהתייעצה עם גננות נוספות בגן הם טענו שחבל שיתבזבז על צורות שנה נוספת. ולכן עדיף להעלות
 

דור העתיד

משתמש צעיר
להשאיר עדיף כמה שיותר מוקדם הפן הריגשי הכי חשוב את הלימודי אפשר תמיד לתגבר...
אבל חשוב לדבר עם הילד ולהסביר לו שאתם כהורים חושבים מה יהיה לו יותר טוב להיות הכי קטן או הכי גדול ואז פחות אכפת לו שהוא עם הקטנים בהבנה שהוא הכי גדול!
 

חנצי

משתמש פעיל
תשאירי.
לאמא שלי מתוקף תפקידה יש המון נסיון עם הדילמה הזו, והיא אומרת שהיא מעולם לא ראתה הורים שהצטערו שהשאירו את הילד שנה, אבל מקרים הפוכים היא ראתה המון...
 

vigi

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
להשאיר עדיף כמה שיותר מוקדם הפן הריגשי הכי חשוב את הלימודי אפשר תמיד לתגבר...
אבל חשוב לדבר עם הילד ולהסביר לו שאתם כהורים חושבים מה יהיה לו יותר טוב להיות הכי קטן או הכי גדול ואז פחות אכפת לו שהוא עם הקטנים בהבנה שהוא הכי גדול!
בדיוק. את השיחה הזו כבר התחלתי לערוך איתו. הסברתי לו שהחברים ילכו לגן אחר והוא יקבל חברים חדשים. אבל הוא יהיה הכי גדול ולו יחגגו ראשון יומולדת של גיל 4. האמת שהוא דיי שמח מהעניין
 

vigi

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
תודה רבה לכולם! עזרתם לי מאוד.
הולכת לשוחח עם הגננת והמפקחת. בתקווה שיאשרו את הבקשה מהר.
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
לאמא שלי מתוקף תפקידה יש המון נסיון עם הדילמה הזו, והיא אומרת שהיא מעולם לא ראתה הורים שהצטערו שהשאירו את הילד שנה, אבל מקרים הפוכים היא ראתה המון...
מענין מאד.
חי בבית עם מישהי שחושבת אחרת, וגם זה מתוקף תפקידה. :)
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
איזה נזקים היא רואה למשל אצל ילדים שנשארו??
שעמום בגן,
התפתחות פיזית שלא מתאימה לגיל 'וד''ל' [בבנות]
לעיתים הרגשה של מיצוי וחוסר רצון ללמוד.

אבל שוב חובה גדולה להדגיש, לכל ילד זה שונה, יש ילדים שזה בנה אותם, ויש כאלו שלא.
ולכן המלצתי הראשונה הייתה ללכת לאבחון.
 

יוגורט

משתמש מקצוען
הוא יליד דצמבר.
הוא לא אמור להשתעמם\להתפתח יותר מילד שנולד ב1.1

אני נשארתי גן , וידעתי לקרוא ולא השתעממתי
כנ"ל הילד שלי שידע לקרוא מהמעון. הוא לעולם לא השתעמם ללמוד קמץ א' או לקרוא את החומר שהרב הביא, כאילו זו הפעם הראשונה שלו. ובנוסף השארתי גם אותו. רק בגלל הסגרים של הקורונה שהרגשתי שהוא לא חווה גן נורמטיבי.

והוא פשוט התבגר רגשית וחברתית.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  9  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה