צדיק סופית
משתמש פעיל
היא מיתכוונת שאים פיתאום תיכתוב עים הרבה יו"דים - זה יהייה ניראה גרוע.נסכים שלא להסכים?
היא מיתכוונת שאים פיתאום תיכתוב עים הרבה יו"דים - זה יהייה ניראה גרוע.נסכים שלא להסכים?
אהה.היא מיתכוונת שאים פיתאום תיכתוב עים הרבה יו"דים - זה יהייה ניראה גרוע.
מסכים שזאת הסיבה שהמילה אמתי נכתב בלי יו"ד. ובאמת לא שמתי לב לכך שכנראה אין חירק חסר במלה "מקורית", אבל זה נראה נכון. גם במלה כמו "דִּבּוּר" שיש בה חירק חסר הרי זה מפני שהמלה באה משם הפועל "דַבֵּר". מה שכתבתי שלפני דגש חזק לא תבוא תנועה גדולה, זו ראיה.הסיבה שהמילה 'אמתי' נכתבת בלי יו"ד, היא מפני שהחיריק נמצא בה רק בהטיה ולא במקור. כמו 'אִתִּי', 'עִמִּי', 'לִבִּי'.אמתי זה דבר אמתי. כך הוא לפי כללי הדקדוק שהיו נהוגים מאז קיימת לשון הקודש (חוץ מתקופות בהן ניכתב בכתיב מלא), ולא קשור לאקדמיה.
לפני דגש חזק לא תבוא תנועה גדולה.
ואגב, כללי הכתיב חסר הניקוד הם חידוש של הועד ללשון העברית.
סתם לשאלה, למה לא לכתוב בנִקּוּד חלקי?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיד
א בְּצֵאת יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם בֵּית יַעֲקֹב מֵעַם לֹעֵז:ב הָיְתָה יְהוּדָה לְקָדְשׁוֹ יִשְׂרָאֵל מַמְשְׁלוֹתָיו:ג הַיָּם רָאָה וַיָּנֹס הַיַּרְדֵּן יִסֹּב לְאָחוֹר:ד הֶהָרִים רָקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ה מַה לְּךָ הַיָּם כִּי תָנוּס הַיַּרְדֵּן תִּסֹּב לְאָחוֹר:ו הֶהָרִים תִּרְקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ז מִלִּפְנֵי אָדוֹן חוּלִי אָרֶץ מִלִּפְנֵי אֱלוֹהַּ יַעֲקֹב:ח הַהֹפְכִי הַצּוּר אֲגַם מָיִם חַלָּמִישׁ לְמַעְיְנוֹ מָיִם: