נכתב ע"י רון דומם;926978:
בהמשך ל
מודעה אני שמח להעלות כאן גם את השלט לחוות דעתם המקצועית של חברי הפורום שליט"א.
האמת, שהוא עבר הרבה מאוד גלגולים עד שהגיע לצורתו הנוכחית, אבל העיקר שבסופו של דבר - הלקוח מרוצה.
השלט עצמו הולך להיות מודפס בגודל
ענק ממש - 2X7 מטר....
(אם יהיה כח, אעלה בע"ה בהמשך את הסקיצה הראשונית).
שלום רון, תודה שבחרת לחלוק עמנו שוב. אין ספק שיש לך סגנון, אבל הייתי ממליץ להרחיב את הידע העיצובי והידע בהסטוריה של העיצוב והאמנות.
אני חושב שהמודעה הזו יותר טובה, אבל הנה כמה הערות -
1. הקישוטים (אתה יודע)
2. שני פונטים/משקלים יספיקו למלאכה (אפילו שלוש משקלים או משהו בוואריאציה הזו). זה קצת שרירותי ומתייחס להודעה.
3. אם מדובר בשלט חוצות, השאלה היא האם הוא מכוון לפרסום למכוניות או להולכי רגל? אם מדובר בהולכי רגל, יש מקום לציטוטים (אחד היה מספיק).
4. גם למודעה להולכי רגל ייתכן כי מדובר בעומס מידע לענ"ד.
5. אני לא מכיר מספיק את קהל היעד לכן תביא את זה בחשבון בהתייחס למה שאני אומר.
6. גם בחברה החרדית, שהיא חברה שיותר קוראת, יש המון המון עומס ויזואלי.
7. נתייחס לאלמנטים -
א. כותרת ראשית ופרטים
ב. שנות המאתיים
ג. מבחר הציטוט
ד. תמונה של הרבי
ה. המון מידע נוסף
ישנה התקדמות עם ההיררכיה מאז השלט הקודם, אבל עדיין יש עודף עודף עודף.
אני בטוח שהלקוח לחץ להוסיף כמה שיותר, ולכן התפקיד שלנו כמעצבים ליידע אותו שבחברה המודרנית (גם החרדית היא מודרנית) יש המון רעש רקע ולכן אחוז הקליטה של כל אדם קטן יותר, מאשר חברה לא מודרנית שבה הייתי תוקע כזה שלט יפה באמצע עיר. לכן עלינו להוליך את הקורא מן הEYE CATCHER הראשון, לפרט הקטן.
אבל גם במסמך צריך להיות סינון לגבי כמות הפרטים. כיום אנו בני מזל, לא רק שאנחנו חיים בזמנים שבהם הפצת המידע הפכה לקלה ונגישה, אנחנו יכולים להיעזר באינטרנט כדי להפנות את הקוראים הפוטנציאליים למידע נוסף (כתובת אינטרנט, QR CODE, למרות שאלה קשים יותר לנגישות מטעמי כשרות).
במידה ומוטל עלינו ליצור מסמך בעל מידע רב, עלינו כמעצבים להצטמצם בשאיפותינו האסתטיות ולשרת קודם כל את----- המסר והמידע.
מדוע? מכיוון שאנחנו מעצבים, זה חלק מהגדרת התפקיד. החשיבות היא, לפי החינוך המודרניסטי - FORM FOLLOWS FUNCTION - הצורה עוקבת אחר הפונקציה.
בהקבלה, אם אני מעצב כסא המורכב ממסמרים והוא לא נוח לישיבה, אני יוצר מסר בעייתי או אפילו ביקורתי כלפי המטרה המקורית (לעצב כסא שהוא אובייקט שיושבים עליו), אלא אם אני התכוונתי ליצור מסר ביקורתי על האובייקט שאני מעצב או על התפיסות החברתיות עליו (אבל זה סיפור אחר).
כלומר, אם האסתטיקה מונעת או מקשה על הנמען לקלוט את המסר, הרי שיצרנו מוצר בעייתי.
בעיקרון, מה שאני מנסה לומר זה - אתה אלוף באסתטיקה, עכשיו, נראה אותך משפר את האתיקה.
דומני שאתיקה לפי היוונים - תאימוּת שבין מי שהאדם (על גשמיותו ורוחניותו), לבין מה שהוא עושה. למשל - חולה סוכרת שזולל מתוקים - זהו מעשה לא אתי כי אותו חולה צריך לדעת - "דע מי אתה", ולפעול על מנת לממש את עצמו.
ובהקבלה - בין מה שהמוצר המעוצב מנסה להעביר, לבין איך שעוצב (או בין המסר לבין איך שמנסים להעביר אותו). אין לי ספק שהפוסטרים והמודעות מעוצבים ביושר ובאמונה, לא על כך אני מדבר. אני מדבר על כך שמעצב יכול ללמוד וצריך לשאול עצמו מהו המוצר/מסר, מהו הפורמט והחומר ומהן ההגבלות, כיצד לממש את המסר דרך הפורמט והחומר הגשמי, וכו' וכו'.