השיר 'צדיק' של שולי רנד לא ישודר בקול חי וקול חי מיוזיק

צליל בגיל

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
שיר מיוחד
מרגיש גם לי שהוא שר על הצדיקות של עצמו-עצמי.
(בקטנה, טוב לי יותר עם שירים מנחמים, מעודדים)
 

דוד מרדכי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
אני גם הבנתי שהשיר מכוון את הביקורת כלפי עצמו, ולא ל"מפורסם של שקר" כזה או אחר.
אבל עדיין - לפי דרך ברסלב, (רוב שיריו של הזמר הזה מיוסדים על רעיונות מליקוטי מוהר"ן) - יש מקום לדון האם המסר הזה הוא נכון ומועיל.
מצד אחד אדם לא צריך לשקר לעצמו, אבל הדרך לתיקון היא ע"י חיפוש נקודות טובות, כשמוהר"ן מדגיש שגם אם הנקודה הטובה היא עצמה רחוקה משלמות בלשון המעטה - עדין צריך לשמוח בחלק הטוב שבה, ודווקא זה נותן את הכח להתפלל ולזמר להודות ה'. וזה בדיוק הפך השיר - שמחפש את הנקודה הרעה, וגם אם יש בה צד זכות הוא מדגיש לעצמו את החלק הרע.
הדרך הזאת לא תגרום לאף אחד להיות יותר "צדיק"...
להרחבה ראו את הדברים במקור (תורה רפ"ב "אזמרה") https://he.wikisource.org/wiki/לקוטי_מוהר"ן_רפב

אני מעדיף את השיר (ההפוך בדיוק) שבו שולי מכניס לזקן ממעשה ה' בסיפורי מעשיות את השורה: "אני בן מלך שעשוי מאבנים טובות! אתה שומע? מכף רגל ועד ראש - מרגליות! אתה שומע?" ישר אל תוך הלב...

 
נערך לאחרונה ב:

קובי s

משתמש פעיל
גם לי ברור ששולי דיבר על עצמו בלבד אבל למה לא אם על הדרך אפשר לקבל גם פרסומת חינם מקול חי...
 

רובוט

משתמש פעיל
שיר מדהים. וההיפוך שידידיה כשה לו - ענק אף יותר. ממש טוויסט בעלילה ובחשיבה.

אגב, זה לא השיר הראשון מהאלבום, קדם לו השיר 'לא תדעי כמה'
אף אחד לא אמר ש"לא תדעי כמה" יהיה בתוך הדיסק, אולי הוא הוציא אותו רק כסינגל בודד....
 

יוסף שטיין

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה תורנית
הזדעזעתי מהבורות העמוקה של צוות קול חי, [וכמה לא מפתיע]
שהא"ב של החסידות זה נושא השיר, כחסיד שעוסק זה שנים בתורת החסידות מסביב לשעון, אני יכול לומר שזה התמצית של תורת הבעש"ט, כלפי כל אדם באשר הוא וכ"ש כלפי צדיקים.

הבעש"ט כותב מפורש, וטפח על ראשו, שרואה ברה"ק שלפני הגאולה יהיו אדמורי"ם יאמק שהם יהיו שרלטנים, שרוב הצרות בעולם יגרמו הם.
 

vhsvchch

משתמש מקצוען
מתי שאני אוציא שיר בעז"ה - אבקש מידידיי בקול חי להודיע בקול רם מעל כל במה שהם לא יכולים להשמיע אותו כי....
כנראה שהיחצ"ן שלו הוא @תותח שיווקי ...

חוץ מזה ממתי לקול חי יש חוט שדרה רוחני? ידוע שהרדיו הזה ממש ירוד...
 

ששונית

משתמש מקצוען
הזדעזעתי מהבורות העמוקה של צוות קול חי, [וכמה לא מפתיע]
שהא"ב של החסידות זה נושא השיר, כחסיד שעוסק זה שנים בתורת החסידות מסביב לשעון, אני יכול לומר שזה התמצית של תורת הבעש"ט, כלפי כל אדם באשר הוא וכ"ש כלפי צדיקים.

הבעש"ט כותב מפורש, וטפח על ראשו, שרואה ברה"ק שלפני הגאולה יהיו אדמורי"ם יאמק שהם יהיו שרלטנים, שרוב הצרות בעולם יגרמו הם.
קשה להאמין שרצון הבעש"ט היה שבדור הכי אחרון יכתבו על תמצית דבריו שיר שיגיע לקהלים שאינם יודעים אפילו מי היה הבעש"ט שלא לדבר על הבנה בתורותיו העמוקות.
רדיו קול חי מכיר את השטח והסיק בתבונה רבה לאן שיר כזה עלול להוביל
 

אוטוטו

משתמש פעיל
שירו החדש של שולי רנד, "צדיק", מדאיג את ידידיה מאיר. הוא שופך עליו הרבה תשבחות, אבל גם חושש שהשיר מבטא מסר של ייאוש, של שיפוט יתר, של חוסר אמונה באדם.

אינני מתיימר לייצג את שולי רנד בוויכוח הזה, אבל הייתי רוצה להסביר למה השיר נגע בי והפך לי את הבטן – וגם שימח ושחרר אותי.


מעשה בצדיק ירושלמי מיוחד, ר' אשר פריינד זצ"ל, שפעם נכתבו נגדו פשקווילים שהאשימוהו בהאשמות חמורות ביותר. חברו הטוב ר' גדליה קעניג זצ"ל (מייסד קהילת ברסלב בצפת) ביקש לתבוע את כותב הפשקווילים לבית דין בגלל הוצאת שם רע על ר' אשר. אמר לו ר' אשר: "אינני מסכים. כל מה שהוא אומר עלי זה נכון. אז על מה תתבע אותו? הרי הוא צודק!"

נדהם ר' גדליה ושאל את ר' אשר, "אתה מודה שעברת את העבירות שפלוני מעליל עליך?"

אמר לו ר' אשר, "ואם הריבונו של עולם ריחם עליי ושמר עליי שלא אחטא, אז פלוני לא צודק?" (מתוך הספר "ר' אשר – מפי תלמידיו").

האם לא ידע ר' אשר שצריך לחפש נקודות טובות? האם לא ידע את ערכו של עצם הרצון לטוב? האם הוא סתם נהנה להלקות את עצמו?

העבודה של ראיית הטוב היא עבודה גדולה ועמוקה, ולא לחינם הזהיר רבי נחמן להתחזק בעבודה הזו. אבל כבר רבי נתן תלמידו כותב שמציאת נקודות טובות פועלת כמו פרה אדומה. היא מטהרת טמאים, אבל את הטהורים היא מטמאת. טוב לחזק את מי שרוחו נפלה בקרבו. להראות לו שמעט הטוב שבו מעיד על כך שאלקים עדיין פה. אבל מי שרוחו מספיק חזקה צריך דווקא לשמוע את ההפך: אתה עדיין רחוק. עוד לא התחלת כלום. אתה מוכרח לזעוק "איה מקום כבודו". לחזק אותו בסוכריות של מעט טוב פירושו לפעמים לא להאמין ביכולת שלו להיות עם הרבה יותר טוב.

ומה מרגיש אדם כשהוא מודה באמת הפשוטה שהוא אכן רחוק מאוד, שכל מעשיו הטובים נגועים בסיגים של גאווה ותאווה? אם הוא ישר וכן, ולא המום לגלות שהוא איננו צדיק, ההודאה הזו דווקא משחררת אותו, מסירה מעליו את המשא הכבד של הדימוי העצמי הכוזב. זהו, סוף סוף אפשר לומר את זה: אני לא צדיק, ובכל זאת אני שר ומשבח לה' – כי הוא עדיין פה. אני מרשה לעצמי להרגיש שה' אוהב אותי לא בגלל הנקודות הטובות שלי אלא פשוט כי כך הוא בחר. ואני מרשה לעצמי לבקש ממנו שייטיב לי לא כי הוכחתי שאני ראוי לכך במעשיי הטובים, אלא כמתנת חינם גמורה, כי הוא אבא רחמן.

בחזרה לסיפור על ר' אשר. כשהוא אומר שהפשקווילים צודקים בעיקרון, ורק בזכות רחמי שמים הדברים לא קרו בפועל, הוא בעצם אומר: כל הטוב שיש בי, הוא רק מה'. וכל הפך הטוב – הוא ממני. וכיוון שהטוב הוא מה', הוא אין-סופי, ובוודאי שסופו לנצח את מה שמגיע מן האני המוגבל שלי. ועוד הוא אומר: ההודאה בכך שהמעשים שלי מלאים פגמים מאפשרת לי לחגוג הרבה יותר את הנס התמידי שבמסגרתו אני יהודי, ושומר מצוות, ומבקש להתקרב אל ה'. תודה רבה ה' על כל המתנות שנתת לי היום כשבירכתי והתפללתי ועשיתי חסד. תודה רבה ה', כי אם זה היה תלוי רק בי – שום דבר מזה לא היה קורה.

שולי כותב: "דרך הכאב הזה אתה צריך לעבור". ומה מחכה בצדו השני של הכאב? מחכה שם גאולה: מבט מפוכח, קבלה עצמית, שלווה, ואמונה בכוחו של ה' יתברך להושיע אותנו. את רגשות האשמה והייאוש – שאינם אלא גאווה בעטיפה של תסכול – מחליפה תחושה של חיבוק אלוקי, שמולידה אחריות, נכונות ומרץ מחודש.

לידידיה מאיר נדמה שהשיר "צדיק" מבטא נסיגה של שולי רנד מהאופטימיות של תחילת תהליך התשובה. אני מציע את האפשרות ההפוכה, שמדובר בצמיחה: סוף סוף שולי רנד יכול להרשות לעצמו – ולנו – להיגמל מהצורך בחיזוקים חיוביים, להישיר מבט אל המציאות כמו שהיא, ולשיר.

הכותב הוא תלמיד בבית הספר לתורת הנפש על פי שיטת הבעל-שם-טוב
 

דוד מרדכי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
פשוט וברור שהשיר בכלל לא מדבר על "מפורסמים של שקר" אלא הוא הלקאה עצמית סטייל היפך "אזמרה", אבל אלה שעיקר שיחם ושיגם היא ביקורת על גדולי ישראל הוציאו מהשיר את המשמעות המוטעית והמסוכנת הזאת.
בדיוק עכשיו מפיצים פה פשקווילים שהחידושי הרי"מ אמר שבימות המשיח יהיו הרבה רמאים ולכן אסור בימינו לשמוע בקול רבנים ואדמו"רים ואיש הישר בעיניו יעשה.
יש דבר כזה מפורסמים של שקר, ובפרט בדור הזה, ומי כמו מוהר"ן הזהיר מפניהם כל כך, הבעיה שאנשים משתמשים בזה כדי לבזות ולהילחם בצדיקים אמיתיים, ואז קורים אסונות וילדים נפטרים.

(נ.ב. כדי להזהיר ממפורסם של שקר אמיתי, צריך "כתפיים רחבות", אישור וחתימות של גדולי ישראל (או זקני אנ"ש) וכד'.)
 
נערך לאחרונה ב:

יוסף שטיין

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה תורנית
קשה להאמין שרצון הבעש"ט היה שבדור הכי אחרון יכתבו על תמצית דבריו שיר שיגיע לקהלים שאינם יודעים אפילו מי היה הבעש"ט שלא לדבר על הבנה בתורותיו העמוקות.
רדיו קול חי מכיר את השטח והסיק בתבונה רבה לאן שיר כזה עלול להוביל

כל הקהלים בישראל בין עם שמעו מהבעש"ט בין עם לא שמעו מהבעש"ט, צריכים לדעת את נקודת האמת, האמת הזאת נשמעת פעם אחת בשיר אחד, כל היום מלטפים את החוטאים על כל מעשה טוב שלהם, שזה דבר נפלא, אבל לפעמים מותר לעורר את האמת, מי שיש לו הבנת הנקרא מבין שמילות השיר מדבר לאדם לעצמו,ולא על רבנים האחרים, עצם נתינת לגיטימציה לחשיבה כזו היא הבעייתית, אנשים שיכולים לראות בזה זלזול בצדיקים, הם או קיצוניים או מזלזלים ממילא, אדם נורמלי לא נופל מכזה שיר לזלזל ברבנים.

ואמנע להתייחס לעצם הרדיו, ואידך זיל וגמור...
 

דוד מרדכי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
שירו החדש של שולי רנד, "צדיק" וכו' כו'
ממליץ לכותב המאמר שמצטט את רבי נתן לחזק את דבריו - לפתוח את ה"עלים לתרופה" או את ה"ליקוטי הלכות" באיזה עמוד שיצא - ולראות על מה רבי נתן שם את עיקר הדגש, ואיזה תורה מליקוטי מוהר"ן היא העיקרית והחשובה ביותר שאיתה צריך ללכת כל החיים, והאם רבי נתן חשב ש"אזמרה" זה לחלשים, ח"ו.
כמה מאמרים יש במשיבת נפש רק נגד התפיסה הזאת. כאילו ח"ו העידוד והחיזוק של רבינו אינו אמת אלא בדרך של פשר ופיוס ("ללטף קצת את החוטאים...")
רבי נתן זי"ע היה צדיק וקדוש, ומעולם לא היה שקוע בחטאים, וכבר בצעירותו היה בקי בכל התורה כולה, וכתב כ"כ הרבה ספרים, וזכה וזיכה את כל ישראל, ובלעדיו לא היה נותר מרבי נחמן אפילו דף אחד. - ובכל זאת - הוא הלך כל החיים רק עם "אזמרה". וכל כתביו ומכתביו מלאים רק מזה, וככה כל מי שהלך בדרכם, (כולל קדושי עליון כמו רבי שמואל שפירא זצ"ל) הלכו אך ורק בדרך של הנקודות טובות וההתחזקות.
 
נערך לאחרונה ב:

vhsvchch

משתמש מקצוען
פשוט וברור שהשיר בכלל לא מדבר על "מפורסמים של שקר" אלא הוא הלקאה עצמית סטייל היפך "אזמרה", אבל אלה שעיקר שיחם ושיגם היא ביקורת על גדולי ישראל הוציאו מהשיר את המשמעות המוטעית והמסוכנת הזאת.
בדיוק עכשיו מפיצים פה פשקווילים שהחידושי הרי"מ אמר שבימות המשיח יהיו הרבה רמאים ולכן אסור בימינו לשמוע בקול רבנים ואדמו"רים ואיש הישר בעיניו יעשה.
יש דבר כזה מפורסמים של שקר, ובפרט בדור הזה, ומי כמו מוהר"ן הזהיר מפניהם כל כך, הבעיה שאנשים משתמשים בזה כדי לבזות ולהילחם בצדיקים אמיתיים, ואז קורים אסונות וילדים נפטרים.

(נ.ב. כדי להזהיר ממפורסם של שקר אמיתי, צריך "כתפיים רחבות", אישור וחתימות של גדולי ישראל (או זקני אנ"ש) וכד'.)
הכי קל לומר אני הקהילה שלי ורבותיי צדיקים וכל האחרים מפורסמים של שקר....
 

cantor

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
לא נראה לי שמישהו חושב ששולי כוונתו לא היתה רצויה אבל מה לעשות שבדור שלנו קשה לשחרר שיר כזה...
 

דוד מרדכי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים

אוטוטו

משתמש פעיל
שירו החדש של שולי רנד, "צדיק", מדאיג את ידידיה מאיר. הוא שופך עליו הרבה תשבחות, אבל גם חושש שהשיר מבטא מסר של ייאוש, של שיפוט יתר, של חוסר אמונה באדם.

אינני מתיימר לייצג את שולי רנד בוויכוח הזה, אבל הייתי רוצה להסביר למה השיר נגע בי והפך לי את הבטן – וגם שימח ושחרר אותי.


מעשה בצדיק ירושלמי מיוחד, ר' אשר פריינד זצ"ל, שפעם נכתבו נגדו פשקווילים שהאשימוהו בהאשמות חמורות ביותר. חברו הטוב ר' גדליה קעניג זצ"ל (מייסד קהילת ברסלב בצפת) ביקש לתבוע את כותב הפשקווילים לבית דין בגלל הוצאת שם רע על ר' אשר. אמר לו ר' אשר: "אינני מסכים. כל מה שהוא אומר עלי זה נכון. אז על מה תתבע אותו? הרי הוא צודק!"

נדהם ר' גדליה ושאל את ר' אשר, "אתה מודה שעברת את העבירות שפלוני מעליל עליך?"

אמר לו ר' אשר, "ואם הריבונו של עולם ריחם עליי ושמר עליי שלא אחטא, אז פלוני לא צודק?" (מתוך הספר "ר' אשר – מפי תלמידיו").

האם לא ידע ר' אשר שצריך לחפש נקודות טובות? האם לא ידע את ערכו של עצם הרצון לטוב? האם הוא סתם נהנה להלקות את עצמו?

העבודה של ראיית הטוב היא עבודה גדולה ועמוקה, ולא לחינם הזהיר רבי נחמן להתחזק בעבודה הזו. אבל כבר רבי נתן תלמידו כותב שמציאת נקודות טובות פועלת כמו פרה אדומה. היא מטהרת טמאים, אבל את הטהורים היא מטמאת. טוב לחזק את מי שרוחו נפלה בקרבו. להראות לו שמעט הטוב שבו מעיד על כך שאלקים עדיין פה. אבל מי שרוחו מספיק חזקה צריך דווקא לשמוע את ההפך: אתה עדיין רחוק. עוד לא התחלת כלום. אתה מוכרח לזעוק "איה מקום כבודו". לחזק אותו בסוכריות של מעט טוב פירושו לפעמים לא להאמין ביכולת שלו להיות עם הרבה יותר טוב.

ומה מרגיש אדם כשהוא מודה באמת הפשוטה שהוא אכן רחוק מאוד, שכל מעשיו הטובים נגועים בסיגים של גאווה ותאווה? אם הוא ישר וכן, ולא המום לגלות שהוא איננו צדיק, ההודאה הזו דווקא משחררת אותו, מסירה מעליו את המשא הכבד של הדימוי העצמי הכוזב. זהו, סוף סוף אפשר לומר את זה: אני לא צדיק, ובכל זאת אני שר ומשבח לה' – כי הוא עדיין פה. אני מרשה לעצמי להרגיש שה' אוהב אותי לא בגלל הנקודות הטובות שלי אלא פשוט כי כך הוא בחר. ואני מרשה לעצמי לבקש ממנו שייטיב לי לא כי הוכחתי שאני ראוי לכך במעשיי הטובים, אלא כמתנת חינם גמורה, כי הוא אבא רחמן.

בחזרה לסיפור על ר' אשר. כשהוא אומר שהפשקווילים צודקים בעיקרון, ורק בזכות רחמי שמים הדברים לא קרו בפועל, הוא בעצם אומר: כל הטוב שיש בי, הוא רק מה'. וכל הפך הטוב – הוא ממני. וכיוון שהטוב הוא מה', הוא אין-סופי, ובוודאי שסופו לנצח את מה שמגיע מן האני המוגבל שלי. ועוד הוא אומר: ההודאה בכך שהמעשים שלי מלאים פגמים מאפשרת לי לחגוג הרבה יותר את הנס התמידי שבמסגרתו אני יהודי, ושומר מצוות, ומבקש להתקרב אל ה'. תודה רבה ה' על כל המתנות שנתת לי היום כשבירכתי והתפללתי ועשיתי חסד. תודה רבה ה', כי אם זה היה תלוי רק בי – שום דבר מזה לא היה קורה.

שולי כותב: "דרך הכאב הזה אתה צריך לעבור". ומה מחכה בצדו השני של הכאב? מחכה שם גאולה: מבט מפוכח, קבלה עצמית, שלווה, ואמונה בכוחו של ה' יתברך להושיע אותנו. את רגשות האשמה והייאוש – שאינם אלא גאווה בעטיפה של תסכול – מחליפה תחושה של חיבוק אלוקי, שמולידה אחריות, נכונות ומרץ מחודש.

לידידיה מאיר נדמה שהשיר "צדיק" מבטא נסיגה של שולי רנד מהאופטימיות של תחילת תהליך התשובה. אני מציע את האפשרות ההפוכה, שמדובר בצמיחה: סוף סוף שולי רנד יכול להרשות לעצמו – ולנו – להיגמל מהצורך בחיזוקים חיוביים, להישיר מבט אל המציאות כמו שהיא, ולשיר.

הכותב הוא תלמיד בבית הספר לתורת הנפש על פי שיטת הבעל-שם-טוב
מקור-הידברות
 

אוטוטו

משתמש פעיל
חובבי המוזיקה היהודית האלטרנטיבית, שמחו מאוד בשבוע שעבר כאשר התפרסם שהאומן והיוצר שולי רנד, מוציא סוף סוף שיר חדש. השנים הרבות שחלפו מאז הוציא רנד את אלבומו הראשון, יצרו ציפייה ודריכות בקרב אוהבי שירתו, שכבר גילו סימני חוסר סבלנות. השאלה ששולי רנד נשאל יותר מכל בשנים האחרונות, היא, "שולי, מתי תוציא את האלבום הבא שלך?".

והנה זה הגיע. שיר חדש של שולי רנד.

השיר שנקרא "צדיק", עוסק במה שנראה כביקורת עצמית נוקבת ומתאר מצב בו ה"צדיק" לא באמת צדיק.

עורכי המוזיקה בקול חי שהשיר הגיע לידיהם, היו חלוקים בעמדתם לגבי השיר ומידת התאמתו לשידור בקול חי. ההכרעה הועברה להנהלה, שם ביקשו להעביר את השיר למספר גורמים שונים, ולקבל את חוות דעתם.

"מדמה תנועות רבניות". רנד | צילום: מתוך הקליפ

מהר מאוד התעורר דיון סוער סביב השיר ומה המסר המובן ממנו. האם מדובר בשיר מוסר של האדם כלפי עצמו, או בביקורת כלפי צדיקים שאין תוכם כברם.

המצדדים בעד השמעת השיר טענו, כי מדובר בשיר משובח וכמו בכל שיריו, גם בשיר הזה היטיב שולי רנד לבטא את הביקורת העצמית הלגיטימית שעל האדם לבקר את עצמו. לעומתם, המתנגדים לשידור השיר טענו, שגם אם כוונת המשורר הייתה לתועלת ולהתעוררות פנימית של האדם, הרי שעצם הצגת הדברים בצורה כוללנית, יש בה טעם לפגם, היות ויש מי שיפרשו את השיר כביקורת על צדיקים. (שלפי השיר כלל לא בטוח שהוא צדיקים אמיתיים). לחיזוק טענתם הם השתמשו בקליפ המלווה את השיר, בו נראה שולי רנד בתפקידו כשחקן, המדמה תנועות רבניות, נשיקות על הידיים, נפנוף לקהל וכד'.

בעקבות הפולמוס הוחלט בהנהלת קול חי, שהשיר לא ישודר בגרסתו הנוכחית, גם לא בערוץ המוזיקה קול חי מיוזיק. "לצד ההערכה הרבה לשולי רנד, לאור הדיון שהתעורר סביב השיר, הוא לא יכול להיות משודר אצלנו", אומרים בקול חי. "תפקידנו להיות קשובים ורגישים למגוון הקולות והדעות. שיר כזה, עלול לפגוע ברבים מהמאזינים שיחושו בו ביקורת על צדיקים. נשמח להמשיך ולשדר את יצירותיו של רנד, ככל ויתאימו לקהל המאזינים שלנו".

מקור-קול חי
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  5  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה