עזרה הרצאה טובה על זוגיות

s_katz

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
D I G I T A L
מחפשת הרצאה מעניינת על זוגיות- משהו טוב שכיף לשמוע. - תוך כדי עבודה, לא משהו כבד מידי
את פנגר כבר שמעתי. גם לארון לוי יש שתי הרצאות יפות בערכים ששמעתי-
אולי אתם מכירים משהו טוב?

אשמח שתעלו לכאן או תשלחו קישור.
תודה
 

לילי 1

משתמש מקצוען
אני גם אשמח מאוד להמלצות על הרצאות או שיעורים על זוגיות שניתן לשמוע בטלפון

בקול הלשון מצאתי בודדים ממש ולא התחברתי
(לרבנית ולדמן לא מתחברת וגם לא לרב כהן)

בגלל שאני מחפשת די בנרות אולי אני אפרט מעט מה כן ואולי מישהו כאן יוכל לעזור-

מחפשת הרצאות "אקדמאיות". שכלתניות עם רצף הגיוני ומקורות. לא "חכמינו אמרו" "ידוע ש..." "הוכיחו במחקרים" וכו' בלי מקור. מזלזל באינטלגנציה שלי ואני נאטמת לא יכולה לשמוע.
חשוב לי גם שהדובר לא יניח שבאתי לעולם כדי להשלים את בעלי לשרת אותו לגדל אותו ולתחמן אותו (רוח הדברים הובנה).
הרצאות עממיות מקבלות את מקום הכבוד שלהן, על משבצת הבידור.

אולי אפשר להגדיר הרצאות או שיעורים לסגנון ליטאי קצת מודרני? ואם אפשר להוסיף בקשה- עם התייחסות אלי כאשה ולא רק כתומכת תורה (בעלי עובד בתמיכתי המלאה)? יש חיה כזאת?
( @userit אני זוכרת שדיברת על כאלו באנגלית. אולי את מכירה משהו בכוון מתאים בעברית?)
 

קרעפט

משתמש מקצוען
033090900
שלוחה 7
לאחר מכן 1 ואח''כ 2
בתור אחד ששמע וקרא המון (גם מאו''ה) בנושא ממליץ (לא יודע מי זה הרב הזה)
 

זהבהלה

כל מה ששווה באליאקספרס !!!
מנוי פרימיום
סדרה של רות וולדמן
"משלום הבית לשלמות הבית"
נהניתי מכל רגע האמת והבהירות שמלמדת אותך ברחל בתך הקטנה
נותן לחיים מקפצה לאיכות חיים
המלצה לא לפספס
איפה אפשר לשמוע את הסדרה?
 

userit

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדוברים הטובים ביותר בדורנו, הם דוברי אנגלית.
כדאי ללמוד
 

userit

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אפשר קישור/ שם של ההרצאות באנגלית המדוברות
תודה

ממליצה לחפש הרצאות של Rabbi Akiva Tatz, צריך להיות ב torah downloads.
(דרום אפריקאי במקור, כיום בלונדון)
אני אישית אוהבת את ההרצאות שלו בכל נושא.
לRabbi Aaron Lopiansky יש שיחות מדהימות, אבל ממש מעט בנושא הנישואים, באינטרנט.
(ארה"ב)

שניהם כמובן תלמידים של ר' משה שפירא זצ"ל

בהצלחה!
 

ביינט

משתמש מקצוען
הדוברים הטובים ביותר בדורנו, הם דוברי אנגלית.
כדאי ללמוד
זה נשמע או יומרני או נחיתי..

על איזה סגנון מדובר?

ב"ה לא אלמן ישראל ושפתו.... יש הרבה רבנים בעברית וברמה גבוהה,
אולי לא כולם ברשת אבל ניתן להשיג ע"י הקלטות וכדו'
וגם ברשת ניתן למצוא לדוגמה אתר ערכים עם מרצים משורה ראשונה,
 
נערך לאחרונה ב:

userit

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
זה נשמע או יומרני או נחיתי..

על איזה סגנון מדובר?

ב"ה לא אלמן ישראל ושפתו.... יש הרבה רבנים בעברית וברמה גבוהה,
אולי לא כולם ברשת אבל ניתן להשיג ע"י הקלטות וכדו'
וגם ברשת ניתן למצוא לדוגמה אתר ערכים עם מרצים משורה ראשונה,

לא זה ולא זה.

סגנון מחשבה, בדרכו של ר' משה שפירא זצ"ל. כפי שציינתי.

לא הבנתי מה הקשר אלמן ישראל - גם יהודים דוברי אנגלית הם יהודים.
המצב הוא שיהודי ארץ ישראל ברובם אוהבים סגנון מסויים של הרצאות שלא מדבר אלי, ורב ענקי המחשבה מוסרים את דבריהם באנגלית. (אגב, חלקם יודעים גם עברית אך עקרונית לא מוסרים שיחות או מתרגמים את הספרים שלהם לעברית. למה? הם אומרים שזה לא מתאים לקהל הישראלי).
 

ביינט

משתמש מקצוען
לא זה ולא זה.

סגנון מחשבה, בדרכו של ר' משה שפירא זצ"ל. כפי שציינתי.
היכן ציינת את זה?

לא הבנתי מה הקשר אלמן ישראל - גם יהודים דוברי אנגלית הם יהודים.
המצב הוא שיהודי ארץ ישראל ברובם אוהבים סגנון מסויים של הרצאות שלא מדבר אלי, ורב ענקי המחשבה מוסרים את דבריהם באנגלית. (אגב, חלקם יודעים גם עברית אך עקרונית לא מוסרים שיחות או מתרגמים את הספרים שלהם לעברית. למה? הם אומרים שזה לא מתאים לקהל הישראלי).

כתבתי לא אלמן ישראל ושפתו.. והכוונה הייתה ביחס לעברית,

לגופו של נושא
המציאות בשטח לא כזאת!
ואנטי תזה של מה שכתבת הוא הגאון ר' משה שפירא שהעמיד הרבה תלמידים ישראלים שממשיכים את שיטתו,
וכן הגאון ר' ישראל אליהו וינטרוב וכל תלמידיו שהעמיד,
אני לא יתחיל למנות את כולם משום שכחול ירבו,

גדולי הדור הליטאים החזו"א הרב מבריסק וכן בחו"ל! ר' אהרון קוטלר ר' משה פינשטיין ר' יעקב קמינצקי, לא עסקו בזה,
ומחמת זאת הקלאסה הליטאית בישיבות וכו' לא דיברה בסגנון זה בארץ וכן בחו"ל!
בכל אופן זה נכנס גם כאן וגם בחו"ל באותה מידה,

אני לא רואה שום הבדל בכמות וצורת הדברים של ההולכים בדרך זו,
יתכן שאני מדבר מהצד של העזרת גברים, ומצד העזרת נשים זה שונה, (ההקלטות שצוינו לעיל באנגלית זה שיעורים לגברים)
 

userit

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
היכן ציינת את זה?



כתבתי לא אלמן ישראל ושפתו.. והכוונה הייתה ביחס לעברית,

לגופו של נושא
המציאות בשטח לא כזאת!
ואנטי תזה של מה שכתבת הוא הגאון ר' משה שפירא שהעמיד הרבה תלמידים ישראלים שממשיכים את שיטתו,
וכן הגאון ר' ישראל אליהו וינטרוב וכל תלמידיו שהעמיד,
אני לא יתחיל למנות את כולם משום שכחול ירבו,

גדולי הדור הליטאים החזו"א הרב מבריסק וכן בחו"ל! ר' אהרון קוטלר ר' משה פינשטיין ר' יעקב קמינצקי, לא עסקו בזה,
ומחמת זאת הקלאסה הליטאית בישיבות וכו' לא דיברה בסגנון זה בארץ וכן בחו"ל!
בכל אופן זה נכנס גם כאן וגם בחו"ל באותה מידה,

אני לא רואה שום הבדל בכמות וצורת הדברים של ההולכים בדרך זו,
יתכן שאני מדבר מהצד של העזרת גברים, ומצד העזרת נשים זה שונה, (ההקלטות שצוינו לעיל באנגלית זה שיעורים לגברים)

הויכוח הזה מיותר.
יש לר' משה תלמידים ישראלים, והמון המון תלמידים לא ישראלים.
לא ידוע לי שהשיעורים הנ"ל לא מיועדים לנשים.
 

ביינט

משתמש מקצוען
הויכוח הזה מיותר.
יש לר' משה תלמידים ישראלים, והמון המון תלמידים לא ישראלים.
לא ידוע לי שהשיעורים הנ"ל לא מיועדים לנשים.
אכן כך ויכוח עקר,

הדברים שנכתבו הם מחודשים ולא מוכרים,
בבתי המדרש בסגנון זה לא ידוע על תופעה כזאת שיש משהו בחו"ל שאין כאן, לא בכמות ולא באיכות,
ואני מדבר מתוך הכרה פנימית של בתי המדרש בסגנון זה,

אכן השיעורים הנ"ל מיועדים גם לנשים אבל לא נמסרו לפני נשים דווקא,
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה