תח"צ הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית-הפרטים

שרינה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
רפורמה בתחבורה הציבורית: כרטיס חופשי-חודשי ארצי ב-225 שקלים בלבד

שרת התחבורה ושר האוצר הודיעו כי החל מהקיץ הממשלה תסבסד משמעותית את מחירי התחבורה הציבורית, והמחירים יירדו דרמטית. כרטיס חופשי-אזורי בפריפריה יעלה 99 שקלים בלבד, בני 75 ומעלה יזכו בנסיעות חינם ובני 60 ומעלה להנחה משמעותית

שרת התחבורה מרב מיכאלי ושר האוצר אביגדור ליברמן הודיעו בצהריים (ראשון) על רפורמה שתוזיל משמעותית את מחירי התחבורה הציבורית ותיכנס לתוקף בקיץ הקרוב. במסיבת עיתונאים האשימה מיכאלי כי "משרד התחבורה הזניח את התחבורה הציבורית במשך שנים - והפקקים הלכו והצטברו".
במסגרת השינוי, המחירים יסובסדו ב-70%, והתכנון הוא להגדיל את הסבסוד עוד יותר בשנים הבאות. בעקבות הרפורמה, כרטיס חופשי-חודשי ארצי יעלה 225 שקלים בלבד - וכרטיס חופשי-אזורי יעלה בפריפריה 99 שקלים בלבד.
הרפורמה מסדירה גם נסיעות חינם לבני 75 ומעלה. כמו כן, בני 60 ומעלה יקבלו הנחה של 50%. ליברמן ציין כי הוא מקווה שעד סוף השנה כל הגמלאים (בני 67 ומעלה) לא יצטרכו לשלם כלל על שימוש בתחבורה הציבורית.
 

אבא לוי

משתמש פעיל
זה רק בפריפריה?
נגיד ירושלים+מערב?
או ירושלים+מזרח?
או סתם בתוך ירושלים?
כמה יעלה?
 

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
זה רק בפריפריה?
נגיד ירושלים+מערב?
או ירושלים+מזרח?
או סתם בתוך ירושלים?
כמה יעלה?
לפי איך שזה נראה, בכלל לא יהיה חופשי לאיזורים הללו.
יהי חופשי ארצי, 225 ש"ח בלי רכבת ו255 ש"ח עם רכבת. וחופשי אזורי לאזור 2 במחיר 99 ש"ח.
מי שגרים באזורים נבחרים, בנגב ובגליל, ובעצם בכל מקום שאינו בשלושת המטרופולינים הגדולים (אזור 2 במפה), יוכלו לרכוש כרטיס מוזל: "חופשי אזורי", שיאפשר נסיעה ללא הגבלה עד 40 ק״מ בתוך האזור, בעלות קבועה של 99 ש"ח בלבד.
למעשה, נהפוך את כל ההנחות המקומיות הקודמות, מהנחה לנסיעה בודדת - לחופשי-חודשי אזורי אחיד ומשתלם במיוחד.
 

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי

שאלות ותשובות​

  • אבל איך אני אמור להחליט מראש איזה כרטיס לקנות?
    זה פשוט מאד! מי שנוסע באופן קבוע - לפחות 3-4 פעמים בשבוע- יכול לקנות "חופשי ארצי" או "חופשי אזורי" ולנסוע בלי דאגות כל החודש.
    מי שנוסע פחות - יכול להשתמש במחשבון שלנו ולהבין מה הכרטיס הכי משתלם עבורו, או אפילו פשוט יותר - להשתמש באפליקציות התשלום (ולא ברב-קו), ותמיד לקבל את המחיר הטוב ביותר!
    באמצעות האפליקציות תוכלו לנסוע כמה שתרצו, תוך כדי שאתם תמיד משלמים את המחיר הנמוך ביותר האפשרי. עליתם על אוטובוס בפעם השלישית היום? תשלמו רק השלמה לחופשי-יומי. נסעתם כבר 20 נסיעות בפריפריות? כל נסיעה נוספת לא תחייב אותך. אנחנו דואגים לך לתשלום הנמוך ביותר שמתאים לשימוש שלך.
  • אני באמת אוכל לנסוע לכל מקום בארץ במחיר אחד עם "חופשי ארצי"?
    כן! מעכשיו פשוט עולים ונוסעים עם כל אוטובוס (פרט לאילת) ("חופשי ארצי" לנוסעי הרכבת יעלה מעט יותר, בהתאם לרכבות שבהן תשתמשו).
  • איך זה משפר לי את החיים?
    השיטה החדשה, שבמרכזה כרטיס "חופשי ארצי", מאפשרת לך לנסוע לכל מקום בארץ במחיר חודשי אחד.

    לפני השינוי, שאלנו את עצמנו יותר מדי שאלות. כמה עולה לנסוע לבקר את המשפחה בחיפה? כמה עולה לנסוע לראות סרט בעיר הסמוכה? האם צריך לצמצם נסיעה כדי לעמוד בתקציב? "דרך שווה" שמה סוף לשאלות וחישובים. פשוט משתלם לנסוע יותר!

    ולתושבי אזורים נבחרים שאינם במטרופולינים הגדולים, אנחנו מציעים להגיע רחוק יותר, באותו המחיר, ובנוסף, ברמה האזורית נפתח את הקווים האזוריים ונאפשר נסיעה ללא הגבלה (עד 40 ק"מ) במחיר מוזל עוד יותר.
  • לא אמרו שהמחירים אמורים לעלות?
    נכון, עמדנו בפני עליות מחירים, אבל בהסכם שבין משרד התחבורה למשרד האוצר נקבע כי תכנית 'דרך שווה' ביטלה את עליות המחירים, בזכות הוודאות שהיא מייצרת בתחום התשלומים בתחבורה הציבורית.
  • רגע, אז כמה אני אשלם מעכשיו?
    זה תלוי בנסיעות הקבועות שלך, אבל אם אתה נוסע באוטובוסים באזורי המרכז - לא תשלם יותר מ-225 ש"ח בחודש. אם אתה נוסע באוטובוסים מקומיים בפריפריות - לא תשלם יותר מ-99 ש"ח בחודש. וכמובן שאזרחים ותיקים ונוער משלמים חצי מחיר מכל המנויים. בכל מקרה, ממש כאן למעלה בעמוד תוכלו לקבל חישוב מדויק של עלות הנסיעה החדשה עבורכם.
  • למה יש מחיר חופשי-אזורי מיוחד בפריפריה?
    כדי שבכל המדינה יהיה משתלם לנסוע יותר בתחבורה הציבורית - יצרנו את הכרטיס החופשי-אזורי, שמאפשר דווקא למי שגרים באזורים מרוחקים יותר - לנסוע רחוק יותר ולשלם פחות. ההנחה על החופשי אזורי מחליפה עשרות הנחות היסטוריות, שהיו מוגבלות לנסיעה המקומית המצומצמת, והיו שונות בין עיר לעיר, לעתים בערים סמוכות. עכשיו, יש 'דרך שווה' יותר להגיע רחוק יותר - בגליל ובנגב, בגולן ובערבה, -במחיר הזול של 99 ש"ח בלבד לחודש, ו-49.5 ש"ח בלבד לילדים ונוער ולגיל השלישי.
  • למה אתם בכלל עושים? מה היה רע קודם?
    לפני השינוי, חופש התנועה שלנו בתחבורה הציבורית היה מוגבל, בלשון המעטה.

    כן, יכולת לעלות על אוטובוס מחיפה ולהגיע לבת ים. יכולת לעלות על אוטובוס במודיעין ולהגיע לנתיבות. אבל כמה הייתה עולה הנסיעה? זו שאלה שאפילו מפעילי התחבורה הציבורית לא תמיד ידעו לענות עליה. חוסר היכולת לתכנן נסיעה, להבין כמה דברים יעלו ואיך זה ישפיע על ההוצאה החודשית שלי על תחבורה ציבורית - כל השאלות האלה רק היו מפריעות לנו באמת להסתמך על תחבורה ציבורית באופן שוטף.

    אם בעבר היינו שואלים האם לנסוע לבקר את המשפחה בחיפה, או האם לראות סרט בעיר הסמוכה עם חברים. מהפכת "דרך שווה" שמה סוף לכל אותם חישובים לשאלות. מהיום, כל מה שכל תושב/ת במדינה יכול/ה וצריך/ה לשאול היום הוא - לאן נוסעים היום? בלי חשבון ובלי עלויות נוספות.
  • למה הרכבת יותר יקרה?
    נסיעה ברכבת תמיד הייתה יקרה יותר מנסיעה באוטובוס, כי הרכבת יקרה יותר לתפעול וגם מספקת חוויית נסיעה נוחה יותר ומהירה יותר. השיטה החדשה לא יכולה להשוות את מחירי האוטובוס והרכבת. מה שהיא כן יכולה לעשות, והיא עושה, זה להוזיל באופן יחסי את המחירים של שניהם - ומי שנוסעים ברכבת כל יום יגלו שהשיטה החדשה אפילו מוזילה את המחירים עבורם! בנוסף, מוצעים כרטיסי "חופשי-ארצי" - הכוללים נסיעה ברכבת - משתלמים במיוחד!
  • למה ביטלתם לי את הנחת הערך הצבור?
    הנחת ערך צבור ניתנה באופן זמני, כדי להטמיע לפני יותר מעשור את כרטיס הרב-קו. כדי לשפר את מערך התחבורה הציבורית בישראל ולאפשר הנחות משמעותיות למי שמשתמשים בתחבורה הציבורית באופן שוטף, היינו צריכים לייצר אחידות בין עלות הנסיעה ברב קו ובאפליקציות, שאמנם תייקר מעט את עלות הנסיעה לנוסעים לעיתים נדירות - אבל תפתח להם הרבה אפשרויות נסיעה משתלמות באמצעות מנויים חודשיים וחיוב חכם. בפועל, מי שמשתמש בתחבורה הציבורית באופן קבוע צפוי לראות חיסכון בעלויות הנסיעה שלו! ההנחה הועברה לכרטיסים החודשיים, ולהרחבת ההנחות לגיל השלישי, לילדים ולאנשים עם מוגבלויות.
 

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai
נתחיל למדוד מרחקים?

יזמים זריזים יפתחו כנראה עבור הציבור החרדי קו טלפון מיוחד שיחשב מרחק ועלויות לפי כתובות.

pti.org.il_derekh-shava_.png
 

תמר ברנשטיין

מאסטרית בעיצוב
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
טפשי בהחלט.
אם רוצים לחסוך פקקים, צריכים לדרבן נסיעה ברכבת, ולא להגדיל את ההפרש בין מחיר האוטובוס לרכבת. (כיום אפשר ליסוע מירושלים לת"א הלוך חזור ב32 ש"ח חופשי יומי, בין באוטובוס בין ברכבת. עכשיו מעלים את המחיר לרכבת ל42)
 

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יי חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יי כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יי וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  14  פעמים

אתגר AI

הסוואה • אתגר 21 • אתגר נושא פרסים 🎁

לוח מודעות

למעלה