פוליטי הרפורמה במערכת המשפט • מחאות השמאל

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים


גל חן
התאגיד האמריקני מורגן סטנלי, שמהווה אחד השחקנים הגדולים במסחר באג"ח השקלי של ישראל, פרסם הערה ובה כתב כי "הכנסת עשתה את הצעד הראשון לעבר הפחתת השפעת המערכת המשפטית על חקיקה ומדיניות ציבורית. אנחנו רואים חוסר ודאות גובר בנוגע לתחזית הכלכלית בחודשים הקרובים"
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
סיטי בהתייחסות מיוחדת לישראל: ''המצב נהיה מסוכן יותר ומסובך יותר''


"ישנן השערות רבות ושונות לגבי מה שיכול לקרות מכאן והלאה. כעת, כשהממשלה הסמיכה את עצמה להתעלם מהחלטות בית המשפט העליון על מעשיה, זה נהיה הרבה יותר מסובך ומסוכן"
כך לפי דסק המט"ח של בנק ההשקעות סיטי.

הסקירה של סיטי משקפת את הבלבול שאוחז בשחקנים הזרים שהיו בטוחים שהצדדים יגיעו לפשרה סביב חקיקת ביטול עילת הסבירות.

"ראשית, על החוק כבר הוגש ערעור לבית המשפט העליון. אם הם יחליטו לדון בזה ולפגוע בו, נוכל למצוא את עצמנו במשבר חוקתי אם הממשלה תחליט להתעלם מפסיקתם",

כתבו בסיטי.

"עם זאת, בהתחשב בכך שהדבר התקבל כ"חוק יסוד", אין זה סביר שבית המשפט יבקש לבטל אותו. היועצת המשפטית לממשלה מהווה מוקד לביקורת נוקבת מצד חברי קואליציה רבים, שציירו אותה כחוסמת אג’נדות של הממשלה. ההשערות המקומיות הן שראש הממשלה יכול לפטר אותה"

בסיטי מניחים כי

"נראה שנתניהו רצה אתמול בפשרה, אולם שותפיו לימין הקיצוני סירבו לזוז ואילצו את יד הממשלה להעביר את החוק כאשר כל חבר קואליציה, כולל שר הביטחון המתון גלנט, הצביע בעד...
 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
ראש הממשלה ושר האוצר הגיבו להודעה המיוחדת של סוכנות הדירוג מודיס "זאת תגובה רגעית, כשהאבק יתפזר יתברר שכלכלת ישראל חזקה מאוד".

"התעשיות הביטחוניות מפוצצות בהזמנות, תעשיית הגז מגדילה את הייצוא לאירופה ו-7 חברות מתמודדות בימים אלה על מכרזים לחיפוש גז בישראל בהשקעה של מיליארדים, אינטל מתכננת את ההשקעה הגדולה ביותר שלה מחוץ לארה"ב ותשקיע 25 מיליארד דולר בישראל, אנבידיה בונה מחשב על בישראל, ואנחנו מקדמים בינה מלאכותית, סייבר וייצור שבבים בישראל, שוק התעסוקה מהודק, הצמיחה עולה והאינפלציה נבלמת, הרגולציה מוסרת ותחרות השוק החופשי גוברת.

כלכלת ישראל מבוססת על יסודות איתנים והיא תמשיך לצמוח תחת הנהגה מנוסה שמובילה מדיניות כלכלית אחראית".
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
ראשי הקואליציה:
תשובת היועמ״שית לעתירה היא עוד ניסיון לבטל את הבחירה הדמוקרטית של מיליוני אזרחים ולהעביר את הסמכות להדיח ראשי ממשלה בישראל לידי פקידות שלא נבחרה.
ראש הממשלה נתניהו נבחר על ידי למעלה מ-2.5 מיליון אזרחים ובדמוקרטיה האזרחים בלבד הם אלה שקובעים מי יהיה ראש הממשלה.
הניסיון המאולץ לקשור בין הרפורמה המשפטית שזוכה לתמיכה של מיליוני אזרחים לבין משפטו של ראש הממשלה נתניהו שמתנהל כסדרו מזה שלוש שנים, הוא חסר בסיס ומופרך מיסודו.
העם, הכנסת והדמוקרטיה לא יקבלו זאת
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען

לפיד מסית בארסיות ובגסות נגד לומדי התורה​

כתב עיתון במחנה לשעבר יוצא בצורה ארסית נגד לומדי התורה היקרים: "ממשלת החורבן שלא הפסיקה לזעוק ״סרבנות״ מגישה את ״חוק הסרבנות וההשתמטות״ ועוד מעיזה לקרוא לו ״חוק יסוד לימוד תורה״ • פוליטי
  • https://hm-news.co.il/author/menachem/
  • יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, תקף בחריפות את ההחלטה של יהדות התורה להעלות את חוק לימוד התורה.


    לפיד תקף ואמר: "יום אחרי ביטול עילת הסבירות, הקואליציה המופקרת בתולדות המדינה מתחילה לחגוג על חשבוננו. ממשלת החורבן שלא הפסיקה לזעוק ״סרבנות״ מגישה את ״חוק הסרבנות וההשתמטות״ ועוד מעיזה לקרוא לו ״חוק יסוד לימוד תורה״.


    לפיד המשיך להסית: "הקיצונים מקבלים גיבוי לסרבנות מהממשלה שרק אתמול תקפה בגסות את טובי הלוחמים ואת גיבורי ישראל. אם הם לא יתגייסו, מי יתגייס? אם הם לא יסכנו את חייהם, מי אלו שיסכנו את חייהם? ואם הם לא מתגייסים, מה פתאום שיקבלו את כל הזכויות בחינם? ממשלת החורבן ממשיכה להרוס את החיים המשותפים".

    לפיד המשיך ותקף את גלנט:"איפה שר הבטחון? איפה אנשי הליכוד? איפה ראש הממשלה? האם נכנעתם ללא קרב לקיצוניים? "אם אין קמח אין תורה". כתוב בפרקי אבות, איבדתם את הדרך".
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
ראשי המחאה נגד המהפכה המשפטית מסרו כי ביממה האחרונה, מאז אישור החוק לצמצום עילת הסבירות, יותר מ-60% מאנשי חיל האוויר, שהתריעו בשבוע שעבר שלא יתייצבו אם החקיקה תעבור, הודיעו למפקדיהם כי לא יגיעו למילואים. בשבוע שעבר 1,142 אנשי צוות אוויר, מערך הבקרה, מפעילי כטמ"מ ויחידות מיוחדות בחיל האוויר הודיעו היום כי יפסיקו את שירותם במילואים אם החקיקה של המהפכה המשפטית לא תיעצר.
(יואב זיתון)
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים


*סקר מנדטים של חדשות 13 ופרופ׳ קמיל פוקס: ביום שלאחר העברת החוק לביטול עילת הסבירות 56% חוששים ממלחמת אזרחים*
*לו הבחירות נערכו היום:*
המחנה הממלכתי 30
הליכוד 25
יש עתיד 17
ש״ס 10
יהדות התורה 7
ישראל ביתנו 6
רע״ם 6
הציונות הדתית 5
עוצמה יהודית 5
חד״ש-תע״ל 5
מרצ 4
העבודה ובל״ד לא עוברות את אחוז החסימה.
*מפת הגושים: הממשלה הנוכחית עם 52 מול 63 של הממשלה הקודמת.*
חד”ש-תע״ל עם 5 מנדטים.
54% מהנשאלים חוששים שמצבה הביטחוני של ישראל ייפגע בעקבות החקיקה לעומת 37% שלא חוששים.
ביום שלאחר העברת החוק לביטול עילת הסבירות 56% מהמשיבים חוששים ממלחמת אזרחים לעומת 35% שלא חוששים.
55% חושבים כי לפיד וגנץ צריכים להמשיך לדבר עם נתניהו והקואליציה על המשך החקיקה לעומת 26% שסבורים שלא צריך להמשיך להידבר.
28% מהנשאלים שוקלים לעזוב את הארץ בעקבות החקיקה לעומת 64% שלא שוקלים לעזוב את הארץ.
54% לא מאמינים לנתניהו שהוא רוצה פשרה על המשך החקיקה לעומת 35% שמאמינים לו.
לשאלת מי שולט יותר במדיניות הממשלה בין נתניהו ללוין- 43% השיבו שבנימין נתניהו לעומת 37% שהשיבו שיריב לוין.


 

קצר ולענין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
 

קצר ולענין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
סקר מנדטים חדש ב׳ערוץ 12׳: ׳הליכוד׳ 28. ׳המחנה הממלכתי׳ 28. ׳יש עתיד׳ 19. ש״ס 10. ׳הציונות הדתית׳ ו׳עוצמה יהודית׳ 8. יהדוה״ת 7. ׳ישראל ביתנו׳ 6. ערבים 5. רע״מ 5 ו׳מרצ׳ 4.

סקר מנדטים חדש של קמיל פוקס ב׳ערוץ 13׳ - ׳המחנה הממלכתי׳ 30. ׳הליכוד׳ 25. ׳יש עתיד׳ 17. ש״ס 10. יהדוה״ת 7. ׳ישראל ביתנו׳ 6. רע״מ 6. ׳הציונות הדתית׳ 5. ׳עוצמה יהודית׳ 5. ערבים 5 ו׳מרצ׳ 4.
 

קצר ולענין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
מיכאל שמש: סמוטריץ׳ הצליח להדהים אתמול את בכירי הקואליציה בישיבה אצל נתניהו ״האיש הכי קיצוני בקואליציה התהפך ודרש הקפאה של שנה בחקיקה לטובת הסכמות. חשש מההשלכות הכלכליות והביטחוניות״.
 

קצר ולענין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
אמיר אטינגר: בכירים בקואליציה במסר לאופוזיציה: ״למרות שחוק הסבירות עבר - אנחנו פתוחים לדון עליו במו״מ ולתקן אותו מחדש אם יהיו הסכמות רחבות על שאר הרפורמה״.
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
מיכאל שמש: סמוטריץ׳ הצליח להדהים אתמול את בכירי הקואליציה בישיבה אצל נתניהו ״האיש הכי קיצוני בקואליציה התהפך ודרש הקפאה של שנה בחקיקה לטובת הסכמות. חשש מההשלכות הכלכליות והביטחוניות״.
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען

"נתנו לשופטי בג"צ פליק באף": השר החרדי שהתייחס לסבירות | בלעדי​

התייחסות ראשונה של נציג חרדי לחוק הסבירות • השר פרוש: "נתנו פליק באף לבית המשפט העליון (באידיש). 'אתה לא בעל הבית, תחזיק את עצמך במסגרות ואל תקפוץ לנו יותר מדי'. אין עניין שיהיה כוח לבית המשפט העליון"
הסערה הפוליטית סביב הרפורמה המשפטית: אחרי חקיקת צמצום עילת הסבירות אמש במליאת הכנסת, חברי הכנסת החרדים גזרו על עצמם שתיקה ולא התייחסו עד כה לוויכוח הפוליטי סביב החוק. אלא שהלילה (שלישי) הגיע לידי 'חדשות JDN' תיעוד בלעדי, מאמירה נפיצה שכבר עוררה סערה מאז הבוקר, של השר מאיר פרוש יו"ר 'שלומי אמונים' שהתייחס לראשונה לסבירות.

שר ירושלים ומסורת מאיר פרוש אמר בכינוס של ראשי הקהילות החסידויות, שהתקיים אמש בעיר חיפה שעות ספורות אחרי ההצבעה הסוערת במליאה, כי הם נתנו "פליק" לשופטי בית המשפט העליון. לדברי השר מ'אגודת ישראל', הח"כים החרדים מעוניינים להפחית בכוח שמחזיק בגצ. "אמנם זה לא נושא שאנחנו שותפים לו, בוודאי שלא בהפגנות (של הימין. מ.ה)", פתח פרוש.

"אבל ודאי שאין לנו עניין בכוח לבית המשפט העליון, זה לא דבר שאנחנו מחפשים ומבקשים, שיהיה כוח לבית המשפט העליון. אבל אם נותנים לו כזה, כמו שאומרים פליק באף (באידיש), 'תשמע אדוני אתה לא בעל הבית, יש.. תחזיק את עצמך במסגרות ולא.. אל תקפוץ לנו יותר מדי', אז לא נראה שהוא (בית המשפט העליון) קיבל את זה", הוסיף השר.

עוד אמר השר פרוש בכנס החסידי, כי "אבל זה נגמר בסוף כמו שהקואליציה רצתה. היו הרבה מתחים ורגעי מתח במקום, מכיוון שהיו התרוצצויות בין נתניהו לגלנט, וגלנט רץ ללפיד – לפיד רץ לגנץ. לבסוף עילת הסבירות עברה כמו שהיא עברה בלי שום ויתור, וחזרתי למשרד לדון על עניינים".
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים


בהמשך לחשיפה היום (שלישי) ב-0404, על רופאים שהודיעו על סיום חברותם בהסתדרות הרפואית – כ-1,000 רופאים כבר בדרך לארגון חדש.
יו"ר ועדת הבריאות של הכנסת, חה״כ אוריאל בוסו, נפגש בכנסת עם רופאים בכירים במערכת הבריאות שהגישו לו רשימה חתימות ראשונית של כ-1000 רופאים, אשר חתמו על דרישה להוצאת הפוליטיקה ממערכת הבריאות ומחו על שביתת הרופאים שארעה היום.

נציגי הארגון הודיעו ליו"ר הוועדה כי בימים הקרובים צפויים להצטרף עוד מאות רופאים ורופאות לדרישתם זו, ועדכנו כי הם כעת בשלבי התארגנות להקמת ארגון רופאים חדש ורשמי אשר יתנתק מארגון הר"י ויתמקד בדאגה לזכויות הרופאים וקידום מעמדם ללא כל התעסקות פוליטית.
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים




במחאה נגד הממשלה: מסעדות בתל אביב ייפתחו מחר בערב, בצום תשעה באב. בין המסעדנים שהודיעו כי יפתחו מחר: רותי ברודו, חיים כהן, מושיקו גמליאלי ועוד.

נ.ב. השלב הבא לבוא עם השווארמה לגרות את תושבי בני ברק.
 

משה ביק

משתמש מקצוען




במחאה נגד הממשלה: מסעדות בתל אביב ייפתחו מחר בערב, בצום תשעה באב. בין המסעדנים שהודיעו כי יפתחו מחר: רותי ברודו, חיים כהן, מושיקו גמליאלי ועוד.

נ.ב. השלב הבא לבוא עם השווארמה לגרות את תושבי בני ברק.
אבי רבינא: השף חיים כהן, שמשמש גם כשף של מזנון הכנסת, הודיע כי יפתח מחר ליל תשעה באב את המסעדות בבעלותו. אמנם בניגוד לשפים אחרים, הוא הבהיר שאין לכך שום קשר למחאות, ("לא בשביל להוציא לאף אחד את העיניים או להרגיז מישהו"). עדיין מדובר בשף שמייצג (בכבוד) את כנסת ישראל. הלוואי ויחזור בו מההחלטה האומללה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה