ב.ד.ה. הרב הגאון רבי יהודה לנדי זצוק"ל

משה שולמן

משתמש מקצוען
 

אין פאנץ'

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
ברוך דיין האמת: בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים, הלך הערב (רביעי) לעולמו לאחר מחלה קשה הגאון רבי יהודה לנדי זצ"ל שחיבר ספרים רבים ונודע כתלמיד חכם מופלג והוא בן 64 בפטירתו.
המנוח זצ"ל מצאצאי הגאון וילנא בן אחר בן למשפחת לנדי המפורסמת.
בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו שתחי', בתו של הגאון רבי חיים שאול קרליץ זצ"ל, גאב"ד ומייסד בד"ץ 'שארית ישראל'.
בבחרותו למד בנווה ציון שנפתחה על ידי הגאון רבי מרדכי אליפנט זצ"ל, ראש ישיבת איתרי. הרב אליפנט שלח בזמנו את הבחור יהודה לנדי כאחד הבחורים המייסדים לייסד את הישיבה.
במשך שנים סיים ש"ס בבלי וירושלמי ועוד ספרי יסוד רבים, כל חצי שנה היה את הש"ס ובכל שבת היה מסיים מסכת.
הרב לנדי חיבר את הספרים הידועים: "שלש ארצות לשביעות" על מסכת שביעית; "ויהי בימי האימפריה הפרסית" על מגילת אסתר; "ערכה של ארץ ישראל" על ספר יהושע; "אלה דברי ימי ירמיהו" על ספר ירמיהו ועוד.
מכריו מספרים כי היה בקי בבבלי, ירושלמי ספרא, ספרי, מכילתא, תוספתא, כולם היו שגורים על לשונו, כל ד' אמות בארץ ישראל ידע והכיר עם כל הנאמר עליה, כמה וכמה פסוקים פירש על פי ההיכרות עם המציאות כדורש מפי הגבורה, כמה וכמה סוגיות פענח כמו שלו פענח אדם מעולם.
באגודת 'מטמוני ארץ' מבכים את פטירתו בטרם עת: "הגאון המופלא, בקיא בתורת ארץ ישראל וברזי ההיסטוריה והארכיאולוגיה התורנית, רבי יהודה לנדי זצ"ל, אשר תרם להבנה טובה יותר של דברי אלוקים חיים בתנ"ך ובספרות חז"ל, מתוך תובנות היסטוריות, גיאוגרפיות וארכיאולוגיות. מאמרים ושיעורים רבים המאירים את דברי התורה ומאמרי רבותינו ומאפשרים לנו להתקרב להבנת דבריהם. אוי מי יתן לנו תמורתו".
זכה להשיא את בתו היחידה והשאיר אחריו שני בנים שלא נישאו מתלמידי ישיבות ארחות תורה ופוניבז'.
מסע הלוויה הלילה בשעה 23:45 מבית המדרש 'אור חדש' ברחוב הרב גורדון 9 קרית יערים טלז סטון לבית החיים פוניבז' בבני ברק, שם ייטמן.
בכדי לחלוק כבוד אחרון לאחד מחשובי תלמידי החכמים בקרית יערים טלז סטון, ראש המועצה יצחק רביץ פעל לסדר את סידורי הלוויה על הצד הטוב ביותר.
תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה