תמחור זה נוסחה, חברה לא מתמחרת מוצרים לפי העין ושיטת מצליח, אם המס יורד מתח הרווחים לא גדל, המחיר יורד.בלי המס זה היה נכנס לכיסם.
אאוריקה.וככל שהציבור מרוויח יותר ויש לו יותר כסף פנוי, כך משולם יותר מס ישיר במדינה.
תמחור זה נוסחה, חברה לא מתמחרת מוצרים לפי העין ושיטת מצליח, אם המס יורד מתח הרווחים לא גדל, המחיר יורד.בלי המס זה היה נכנס לכיסם.
אאוריקה.וככל שהציבור מרוויח יותר ויש לו יותר כסף פנוי, כך משולם יותר מס ישיר במדינה.
חינוך ליצירת בן אדם מן היישוב זו חלק מהמטרה בחינוך החילוני והכללי ובכל חינוך בעולם ולא רק השגת מיומנות למידה. כפי שכתבתי האמת נמצאת באמצע לא הגיוני לזכות לתקצוב מלא כן הגיוני לזכות לתקצוב חלקיאולי גם יתנו תקציב לכל מי שהוא לא עבריין ופושע?
ברוב מדינות העולם זכותו של בנאדם לחנך את בניו בחינוך פרטי, אבל כל התקציב הוא אך ורק על חשבונו. תקציב ממשלתי יש רק לחינוך כללי
אני מסכים בהחלט אבל על חלק מהמכללותבהוראה פרטנית הם לפעמים אומרים אחרת
מה הקשר כל העולם?משום מה, החוקים ה"אלמנטריים" הללו, לא קיימים בשום מקום בעולם. אבל החילונים, החילונים הם החצופים שמעזים שלא לחוקק חוקים כאלו.
"שטח כבוש" זה המצאה אנטישמית בדיוק כמו תורת הגזע. שיביאו את שושלת השלטון שהיתה כאן בזמן שלטון הפלסטינים בארץחברות הייטק, נגיד?
כי קשה לשווק את החרדים, מה לעשות.
ואף חברה עולמית לא תפתח סניף שיתנהל כמו גמ"ח מוצצים...
הרבה חברות עולמיות לא מוכנות להעסיק עובדים שיושבים על שטח כבוש.
כמו ביתר ומודיעין עילית, לדוגמא...
הכיוון שהאקדמיה לקחה את עצמה בשנים האחרונות מעורר כעס אצל עוד ימנים בעולם ע"ע גורדון פיטרסוןמשום מה, החוקים ה"אלמנטריים" הללו, לא קיימים בשום מקום בעולם. אבל החילונים, החילונים הם החצופים שמעזים שלא לחוקק חוקים כאלו.
צר לי סגנון הכתיבה שלו זה מציג את עמדה החילונית וקצת.....כצופה מהצד התשובות כאן לא מספקות ולא משכנעות מספיק
דווקא רוב (לא כולן) התגובות של @yonatanr יותר הגיוניות
אם אלו התשובות מציע כבר כעת לרדת מהרעיון להקים אתר הסברה
בסוף זו תהיה יותר פדיחה מאשר משהו מועיל
ועוד משהו @yonatanr מציג כאן את העמדה החילונית כדי להציג קונטרה (וזה לא קשור לאורחות חייו בכלום) וזה בדיוק מה שבקשו כאן לבחון איך ייראה אתר הסברה ולחבר'ה כאן להפעיל את הראש ולחשוב מזווית שונה, ולכן הטיעון שהטענות שלו יותר מידי "חילוניות" הוא מופרך, מי שרוצה להיות בת יענה לעולם לא יוכל להקים אתר הסברה, אתר הסברה זה לשמוע בקשב רב ואז לענות.
טוב...אין ספק שצריך לשפר את זה, ואני מאמין ומקווה שעובדים על כך.
למה המצאה,"שטח כבוש" זה המצאה אנטישמית בדיוק כמו תורת הגזע. שיביאו את שושלת השלטון שהיתה כאן בזמן שלטון הפלסטינים בארץ
אגב משפחה "פלשתינית" ותיקה, היא אל מנסור ובתרגום לעברית זה ממצאים...
אין לאף חילוני בעיה שתלמד את "יסודות האומה", כל זמן שתלמד גם ליב"ה.א. הוא מתייחס שדי מקובל בכל העולם ללומד ליב"ה, ושוכח שבכל העולם מקובל ללמוד את יסודות אומה, ויסודות אומה של העם יהודי זה תורה.
לא התעלמתי. התשובה היא חד משמעית כן.ב. הוא מתעלם כאן בשאלה המרכזית שנוגע לחיי, האם אני וחברי כקבוצה מקבלים יותר ממה שמשלמים או לא
אי העברת תקציבים הוא לא כפייה. האם היית רוצה שמוכר יוכל להחליט שהוא לא מוכר לך כי אתה חרדי?ג. מסתכל על סוגי הכפייה החילונית כדבר לגיטימי כי זה כך זה בעולם המערבי, {א.טעות באמריקה בעל עסק לא חייב להדפיס מודעות שמנוגדת לדתו, בניגוד למדינת ישראל, כת היימש בארצות הברית ועוד}, אבל הכפייה החרדית זה כפייה.
לא הבנתי מה הטענה שלך מכמה חברות גמפ"א.ד. מתווכח אם יש חסמים מטעם מעסיקים ומושכרת נמוכות יותר לחרדים, הוא טוען שזה מכח המקצועי, ואני טוען בוודאות מכמה חברות גמפ"א שלא.
אפשר להתחשב באורח חייהם, כל עוד זה לא כופה על ה-85% האחרים חוקים שהם לא מעוניינים בהם.כל עוד לא תתחשב באורח חייהם של 15% מהאוכלוסיה אתה גוזר עליהם חיי עוני
כמו למשל?ה. דרישה חרדית לתקציב/עידוד לפי הג'וקים שלנו לא לגיטימי בעינו, אבל עידוד תעסוקה ערבית כן, פלוס עידוד ג'וקים של קהילה.
ברור שיש כאלו שרוצים מדינה ששומרת על ערכי המסורת. כאן רצו להסביר לאלו שחשוב להם שתהיה מדינה מודרנית.ו. התעלמות קצת מהגישה החרדית שיש כאלו שחשוב להם להיות מדינה מודרנית, ויש כאלו שרוצים דוקא מדינה ששומרת על ערכי המסורת שלה.
א. יש כאלו שבאמת בעד מדינה קפיטליסטית לגמרי.ז. החילוני טוען שהוא ממון אותי, שכחת שזה מדינה דמוקרטית לשיטתך אז יאלה פעם הבאה שיש לך רוב תהפוך את המדינה לקפיטליסטית לגמרי.
כבר היום יש מכללות חרדיות בהפרדה מלאה, וכל אחד מוזמן לפתוח בית עסק בהפרדה מלאה. אי אפשר להכריח את החילוני לעשות הפרדה בעסק הפרטי שלו. זו כפייה.וגם שיתנו אפשריות קידום לציבור החרדי בהפרדה מלאה(אחרי הכל צריך להיות חכם ולא צודק)
אלו שמלמדים ליב"ה ושולחים לישיבות תיכוניות הם מיעוט מבוטל.לכן כלל הטענה על הציבור החרדי שמאיים על המדינה הוא שטות גדולה
הציבור החרדי הוא ציבור שמוליד
א.גם לצערנו חוזרים בשאלה
ב.מודרנים שמלמדים את בניהם ליב"ה לכתחילה
ג.חרדים קלאסים ששולחים את בניהם לישיבות כמו מערבא והישוב (עד אז הם למדו בחיידר)
ד.חרדים רגילים שלאחר שנות הישיבה וכמה שנות לימוד הולכים ויוצאים לעבוד
המדינה משתמשת בהרבה מאד גזר כבר עשרות שנים - סכומי עתק שעוברים למכינות ולמכללות ולמלגות. אבל בתכל'ס זה הקמת בית חולים מתחת לגשר.מהמדינה שרוצה שחרדי יצא לעבוד הייתי מצפה שתשתמש יותר בשיטת הגזר
ולא בשיטת המקל
א. בכל העולם מקובל ללמוד את יסודות האומה? אתה בטוח? בצרפת לומדים מבוקר עד ערב את יסודות האומה הצרפתית ולא לומדים אנגלית ומתמטיקה?א. הוא מתייחס שדי מקובל בכל העולם ללומד ליב"ה, ושוכח שבכל העולם מקובל ללמוד את יסודות אומה, ויסודות אומה של העם יהודי זה תורה.
ב. הוא מתעלם כאן בשאלה המרכזית שנוגע לחיי, האם אני וחברי כקבוצה מקבלים יותר ממה שמשלמים או לא. זה שבן אדם חוזר כל הזמן על זה א. שהקהילה החרדית משלמת פחות מס ב. למשפחה מקבלת יותר מחילוני, ומתעלם קודם בשאלה הבסיסית האם מקבלים יותר ממה שמשלמים או לא,
ג. מסתכל על סוגי הכפייה החילונית כדבר לגיטימי כי זה כך זה בעולם המערבי, {א.טעות באמריקה בעל עסק לא חייב להדפיס מודעות שמנוגדת לדתו, בניגוד למדינת ישראל, כת היימש בארצות הברית ועוד}, אבל הכפייה החרדית זה כפייה.
ד. מתווכח אם יש חסמים מטעם מעסיקים ומושכרת נמוכות יותר לחרדים, הוא טוען שזה מכח המקצועי, ואני טוען בוודאות מכמה חברות גמפ"א שלא.
ה. דרישה חרדית לתקציב/עידוד לפי הג'וקים שלנו לא לגיטימי בעינו, אבל עידוד תעסוקה ערבית כן, פלוס עידוד ג'וקים של קהילה.
ו. התעלמות קצת מהגישה החרדית שיש כאלו שחשוב להם להיות מדינה מודרנית, ויש כאלו שרוצים דוקא מדינה ששומרת על ערכי המסורת שלה.
ז. החילוני טוען שהוא ממון אותי, שכחת שזה מדינה דמוקרטית לשיטתך אז יאלה פעם הבאה שיש לך רוב תהפוך את המדינה לקפיטליסטית לגמרי.
כל שטח שלא שייך מבחינה בינלאומית למדינה ששולטת בו, הוא שטח כבוש. ובתכנית החלוקה שעברה באו"ם שטחי יהודה ושומרון לא נכללו בשטחי המדינה היהודית."שטח כבוש" זה המצאה אנטישמית בדיוק כמו תורת הגזע. שיביאו את שושלת השלטון שהיתה כאן בזמן שלטון הפלסטינים בארץ
נכון, אבל לא היה על המקום בעלות של אף מדינה קודם ה"כיבוש".כל שטח שלא שייך מבחינה בינלאומית למדינה ששולטת בו, הוא שטח כבוש. ובתכנית החלוקה שעברה באו"ם שטחי יהודה ושומרון לא נכללו בשטחי המדינה היהודית.
הפלסטינים לא שלטו בארץ באלפי השנים האחרונות, אך גם היהודים לא שלטו בה באלפיים שנה האחרונות עד לפני 80 שנה.
אנחנו לא יכולים במסגרת השקפתנו להתרים חילונים למטרה.יש את המבט שלנו, ויש את המבט החילוני.
ואסור לנו לערבב ביניהם.
יש הבדל בין לייצג את המבט החילוני, לבין להזדהות אתו (מה שקורה כאן לאחדים).
נקודת ההנחה שלתרום הכי הרבה לכלכלה זה מה שהכי חשוב לעם ולמדינה - זו נקודת ההנחה שלהם.
אפשר להתווכח מי וכמה תורם לכלכלה. אך להבין שזה ויכוח במגרש שלהם.
נקודת ההנחה שלנו היא שונה לגמרי.
המבט של רוב החרדים: אנחנו מאמינים באמונה שלמה שהתרומה שאנחנו תורמים לעם ישראל, למדינת ישראל ולעולם כולו - לא רק שהיא חשובה מאוד, אלא אפילו קריטית.
אם לא היה מי שישמור על הזהות היהודית ועל ערכי התורה - לא היה עם יהודי, ולא היתה מדינה יהודית.
חשוב שנתחזק בהכרה הזו, ולא נקבל את ההשקפה שמי שנותן יותר מיסים הוא תורם לחברה יותר מאיתנו.
אם אנחנו חזקים באמת שלנו ופועלים לפיה -
לא צריכה להשפיע עלינו העובדה ש'הם' לא מעריכים ולא מכירים בתרומה הבסיסית שלנו לעצם המציאות הזו שקוראים לה העם היהודי, ולעצם למציאות הזו שקוראים לה מדינה יהודית.
לפי הכרתינו - התרומה שלנו היא בראש הסולם.
מאידך יש את המבט החילוני, עליו בעצם נסובים הדיונים והוויכוחים באשכול זה -
עד כמה הטענות שלהם נכונות לשיטתם, שהיא העמדת הצד הכלכלי מעל הכל -
האם טענותיהם נכונות הן מצד המציאות בשטח והן מצד המבט הדמוקרטי.
חשוב שנבין את המבט החילוני. חשוב שיהיה עליו שיח.
אך ההבנה הזו איננה אמורה לטשטש לנו את המבט שלנו, ולא אמורה לגרום לנו לנהוג לפי מבטם.
אנחנו אמורים לנהוג לפי האמת שלנו, במסגרת המקובלת -
וחובתינו המוסרית לעשותה ולהתמסר אליה, גם אם נבין את המבט החילוני.
ואת זה אפשר להסביר לאדם חילוני שיש בו הרבה יושר ואיננו מוסת:
אנחנו לא שודדים בנקים, ולא גונבים מאף אחד, ולא דורשים כלום מבן אדם פרטי כזה או אחר.
אנחנו פועלים כמו כל המפלגות וכמו המקובל והחוקי במשחק הדמוקרטי.
יש מדינה.
יש מיסים שהמדינה מטילה לפי הקריטריונים שהיא קובעת.
ויש תקצובים שהמדינה נותנת.
כל אחד במדינה מנסה לקבל תקצוב למה שחשוב בעיניו, בלי קשר לגובה המיסים שלו -
וגם אנחנו ככה.
האם אפשר לבוא אלינו בטענות על כך שאנחנו מנסים כמו כולם בצורה חוקית ומקובלת לקבל תקציבים למה שבעינינו הכי חשוב עבורינו ועבור העם והמדינה?
זה יפה מאד לעזור ולהתחשב בצורה וולנטרית.באמת?
לך לנגב, בארצנו הנחמדה.
תיכנס לכפר בדואי,
ותופתע לגלות קבוצת נשים (בלבד)
שיושבות בלבוש שחור ועבה
ועובדות בחברת הייטק עולמית.
משתכרות פי שתיים מחרדית בהייטק,
עם "וועדה" של נכבדי הכפר ש"מגינים" עליהן מפני דברים בעייתיים.
כל נכבדי החברה החילוניים מכובדים פעם בשבועיים לנסוע לנגב,
כי הנשים הנ"ל לא יוצאות מהכפר בהוראת "ראש השבט"....
סיפור אמיתי!!!
ממקור ראשון!!!
חברת ההיטק בחרה לעזור להן ולהתחשב במיעוט הנ"ל....
(אגב באותו מקרה ספציפית הייתה התלבטות בין לפתוח קבוצה חרדית או בדואית
הרחמים הכריעו לטובת הבדואים כנראה....)
אבל פה זה בסדר. זה החלת השונה. זה נאורות.
ליצור מקום עבודה לחרדיות בכאלו תנאים- זה כבר לא הגיוני...
אנחנו לא יכולים במסגרת השקפתנו להתרים חילונים למטרה.
אנחנו לא שודדים בנקים, ולא גונבים מאף אחד, ולא דורשים כלום מבן אדם פרטי כזה או אחר.
אנחנו פועלים כמו כל המפלגות וכמו המקובל והחוקי במשחק הדמוקרטי.
יש מדינה.
יש מיסים שהמדינה מטילה לפי הקריטריונים שהיא קובעת.
ויש תקצובים שהמדינה נותנת.
כל אחד במדינה מנסה לקבל תקצוב למה שחשוב בעיניו, בלי קשר לגובה המיסים שלו -
וגם אנחנו ככה.
את צודקת.האם אפשר לבוא אלינו בטענות על כך שאנחנו מנסים כמו כולם בצורה חוקית ומקובלת לקבל תקציבים למה שבעינינו הכי חשוב עבורינו ועבור העם והמדינה?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ע'
קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי: