דרוש מידע הקמת אתר הסברה חרדי

מצב
הנושא נעול.

שיילה

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
בלי המס זה היה נכנס לכיסם.
תמחור זה נוסחה, חברה לא מתמחרת מוצרים לפי העין ושיטת מצליח, אם המס יורד מתח הרווחים לא גדל, המחיר יורד.
וככל שהציבור מרוויח יותר ויש לו יותר כסף פנוי, כך משולם יותר מס ישיר במדינה.
אאוריקה.
 

הלומד מפרוג

משתמש פעיל
@yonatanr
איזה טלפון חכם אתה מחזיק עם איזה סינון?
עובד בסביבה חילוני?
מה דעתך על הכיבוש?
אוכל כמעט כל כשורות?

סתם מסקרן אותי..............
 

M6255

משתמש פעיל
כצופה מהצד התשובות כאן לא מספקות ולא משכנעות מספיק
דווקא רוב (לא כולן) התגובות של @yonatanr יותר הגיוניות
אם אלו התשובות מציע כבר כעת לרדת מהרעיון להקים אתר הסברה
בסוף זו תהיה יותר פדיחה מאשר משהו מועיל

ועוד משהו @yonatanr מציג כאן את העמדה החילונית כדי להציג קונטרה (וזה לא קשור לאורחות חייו בכלום) וזה בדיוק מה שבקשו כאן לבחון איך ייראה אתר הסברה ולחבר'ה כאן להפעיל את הראש ולחשוב מזווית שונה, ולכן הטיעון שהטענות שלו יותר מידי "חילוניות" הוא מופרך, מי שרוצה להיות בת יענה לעולם לא יוכל להקים אתר הסברה, אתר הסברה זה לשמוע בקשב רב ואז לענות.
 

M6255

משתמש פעיל
אולי גם יתנו תקציב לכל מי שהוא לא עבריין ופושע?
ברוב מדינות העולם זכותו של בנאדם לחנך את בניו בחינוך פרטי, אבל כל התקציב הוא אך ורק על חשבונו. תקציב ממשלתי יש רק לחינוך כללי
חינוך ליצירת בן אדם מן היישוב זו חלק מהמטרה בחינוך החילוני והכללי ובכל חינוך בעולם ולא רק השגת מיומנות למידה. כפי שכתבתי האמת נמצאת באמצע לא הגיוני לזכות לתקצוב מלא כן הגיוני לזכות לתקצוב חלקי

כמו"כ, זה לא מדויק שבשום מדינה לא מממנים חינוך פרטי זה תלוי ברמת הרווחה במדינה

ראה בערך בוקיפדיה "חינוך פרטי"
בהולנד, שוודיה ובלגיה ממומנים בתי ספר פרטיים באופן מלא על ידי המדינה. גם בצרפת, נורווגיה, לוקסמבורג ודנמרק מקבלים בתי ספר פרטיים בין 75%-100% מהעלויות מהמדינה. בארצות הברית, ויוון, לעומת זאת, בתי ספר פרטיים אינם זוכים לסיוע כספי ישיר מהשלטונות. בארצות הברית, כסף מתקבל לעיתים כחלק מסיוע לתלמידים עניים, ובמספר מדינות הסעות לבית הספר ממומנות על ידי המדינה. סיוע עקיף ניתן בפטור מארנונה על בתי ספר ובמספר מדינות בזיכוי מס על שכר לימוד ‏‏[12]. בדרגות ביניים נמצאות בין השאר ניו זילנד וקולומביה הבריטית.

בחלק מהמדינות, כמו צרפת, ספרד, ישראל וקולומביה הבריטית מידת התקצוב שמקבלים בתי ספר מהמדינה תלויה במידת המוכנות של בתי הספר להתחייב למלא דרישות של המדינה
 

פרוגפרוגנדה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
בהוראה פרטנית הם לפעמים אומרים אחרת
אני מסכים בהחלט אבל על חלק מהמכללות
אם יהיה יותר מכללות שיהיו בסדר רוחנית והרבנים יתירו עם יותר מקצועות יותר ברמה וביותר ערים זה יעזור לכולם
 

פרוגפרוגנדה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
משום מה, החוקים ה"אלמנטריים" הללו, לא קיימים בשום מקום בעולם. אבל החילונים, החילונים הם החצופים שמעזים שלא לחוקק חוקים כאלו.
מה הקשר כל העולם?
כל עוד לא תתחשב באורח חייהם של 15% מהאוכלוסיה אתה גוזר עליהם חיי עוני
ולטענתך לאורך האשכול גם דופק את המדינה
 

bracha5

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
אוטומציה עסקית
חברות הייטק, נגיד?
כי קשה לשווק את החרדים, מה לעשות.
ואף חברה עולמית לא תפתח סניף שיתנהל כמו גמ"ח מוצצים...

הרבה חברות עולמיות לא מוכנות להעסיק עובדים שיושבים על שטח כבוש.
כמו ביתר ומודיעין עילית, לדוגמא...
"שטח כבוש" זה המצאה אנטישמית בדיוק כמו תורת הגזע. שיביאו את שושלת השלטון שהיתה כאן בזמן שלטון הפלסטינים בארץ
אגב משפחה "פלשתינית" ותיקה, היא אל מנסור ובתרגום לעברית זה ממצאים...
 

bracha5

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
אוטומציה עסקית
משום מה, החוקים ה"אלמנטריים" הללו, לא קיימים בשום מקום בעולם. אבל החילונים, החילונים הם החצופים שמעזים שלא לחוקק חוקים כאלו.
הכיוון שהאקדמיה לקחה את עצמה בשנים האחרונות מעורר כעס אצל עוד ימנים בעולם ע"ע גורדון פיטרסון
 

הלומד מפרוג

משתמש פעיל
לעצם הטענות מצד החילונים אם המצב בציבור החרדי היה הפוך ממה שהוא היום, כלומר רוב הגברים היו עובדים והנשים פחות, האם גם אז היינו שומעים את כל קולות השנאה על מוצצי הקופה וכו'?
כצופה מהצד התשובות כאן לא מספקות ולא משכנעות מספיק
דווקא רוב (לא כולן) התגובות של @yonatanr יותר הגיוניות
אם אלו התשובות מציע כבר כעת לרדת מהרעיון להקים אתר הסברה
בסוף זו תהיה יותר פדיחה מאשר משהו מועיל

ועוד משהו @yonatanr מציג כאן את העמדה החילונית כדי להציג קונטרה (וזה לא קשור לאורחות חייו בכלום) וזה בדיוק מה שבקשו כאן לבחון איך ייראה אתר הסברה ולחבר'ה כאן להפעיל את הראש ולחשוב מזווית שונה, ולכן הטיעון שהטענות שלו יותר מידי "חילוניות" הוא מופרך, מי שרוצה להיות בת יענה לעולם לא יוכל להקים אתר הסברה, אתר הסברה זה לשמוע בקשב רב ואז לענות.
צר לי סגנון הכתיבה שלו זה מציג את עמדה החילונית וקצת.....
א. הוא מתייחס שדי מקובל בכל העולם ללומד ליב"ה, ושוכח שבכל העולם מקובל ללמוד את יסודות אומה, ויסודות אומה של העם יהודי זה תורה.
ב. הוא מתעלם כאן בשאלה המרכזית שנוגע לחיי, האם אני וחברי כקבוצה מקבלים יותר ממה שמשלמים או לא. זה שבן אדם חוזר כל הזמן על זה א. שהקהילה החרדית משלמת פחות מס ב. למשפחה מקבלת יותר מחילוני, ומתעלם קודם בשאלה הבסיסית האם מקבלים יותר ממה שמשלמים או לא,
ג. מסתכל על סוגי הכפייה החילונית כדבר לגיטימי כי זה כך זה בעולם המערבי, {א.טעות באמריקה בעל עסק לא חייב להדפיס מודעות שמנוגדת לדתו, בניגוד למדינת ישראל, כת היימש בארצות הברית ועוד}, אבל הכפייה החרדית זה כפייה.
ד. מתווכח אם יש חסמים מטעם מעסיקים ומושכרת נמוכות יותר לחרדים, הוא טוען שזה מכח המקצועי, ואני טוען בוודאות מכמה חברות גמפ"א שלא.
ה. דרישה חרדית לתקציב/עידוד לפי הג'וקים שלנו לא לגיטימי בעינו, אבל עידוד תעסוקה ערבית כן, פלוס עידוד ג'וקים של קהילה.
ו. התעלמות קצת מהגישה החרדית שיש כאלו שחשוב להם להיות מדינה מודרנית, ויש כאלו שרוצים דוקא מדינה ששומרת על ערכי המסורת שלה.
ז. החילוני טוען שהוא ממון אותי, שכחת שזה מדינה דמוקרטית לשיטתך אז יאלה פעם הבאה שיש לך רוב תהפוך את המדינה לקפיטליסטית לגמרי.
מי היה מאמין שבמדינה יהודים אפילו החרדים ידנו על לומדי התורה בעיניים של כלכלי או לא, אבל דיון על קהילה התעובה שכל סמלה זה תעובה דנים בעיניים "ליברליות"
נ.ב
אם בחוקותי תלכו..ונתתי גשמיכם וגו' והשיג לכם דיש את בציר ובציר ישיג את זרע... ואכלתם לחמכם לשובע....ונתתי שלום וגו'
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
אין ספק שצריך לשפר את זה, ואני מאמין ומקווה שעובדים על כך.
טוב...
אז אחרי שישפרו את הדבר הדרמטי הזה
וגם שישפרו את עניין תגמולי המדינה שהם סך הכל מילאיירד ומשהו שקל
וגם שיתנו אפשריות קידום לציבור החרדי בהפרדה מלאה(אחרי הכל צריך להיות חכם ולא צודק)
וגם את הפנסיות התקציביות

אזי נבוא על הטענות בציבור החרדי

רק נחדד שהציבור החרדי בנתונים יוצא יותר ויותר לעבוד(לצערנו)

לכן כלל הטענה על הציבור החרדי שמאיים על המדינה הוא שטות גדולה
הציבור החרדי הוא ציבור שמוליד
א.גם לצערנו חוזרים בשאלה
ב.מודרנים שמלמדים את בניהם ליב"ה לכתחילה
ג.חרדים קלאסים ששולחים את בניהם לישיבות כמו מערבא והישוב (עד אז הם למדו בחיידר)
ד.חרדים רגילים שלאחר שנות הישיבה וכמה שנות לימוד הולכים ויוצאים לעבוד

וכל זה רק מהמגזר הליטאי ,המגזר החסידי וספרדי שונה בבהקשר הזה
ובקיצור יש חסמים רבים למי שרוצה לצאת היום לעבוד
מהמדינה שרוצה שחרדי יצא לעבוד הייתי מצפה שתשתמש יותר בשיטת הגזר
ולא בשיטת המקל
לכן החילוני שיבוא בטענות אני אשאל אותו מה עדיף להיות צודק או חכם
 
נערך לאחרונה ב:

הלומד מפרוג

משתמש פעיל
"שטח כבוש" זה המצאה אנטישמית בדיוק כמו תורת הגזע. שיביאו את שושלת השלטון שהיתה כאן בזמן שלטון הפלסטינים בארץ
אגב משפחה "פלשתינית" ותיקה, היא אל מנסור ובתרגום לעברית זה ממצאים...
למה המצאה,
ילד ערבי בג'יניין יש לו זכיות כמו שלך או לא? התשובה לא, הרשות אין לה אתו זכיות כמו לישראל,
החלטת שאין רשות והמדינה מים עד ים תן להם זכיות להצביע ביטוח לאומי.

ילד שלך קם כמעט כל לילה מחיילים שמסתובבים ברחוב...
מבחינת מעשי מדנית ישראל מחזיק עם/שבט/פראי האדם לא בשוויי זכיות
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
א. הוא מתייחס שדי מקובל בכל העולם ללומד ליב"ה, ושוכח שבכל העולם מקובל ללמוד את יסודות אומה, ויסודות אומה של העם יהודי זה תורה.
אין לאף חילוני בעיה שתלמד את "יסודות האומה", כל זמן שתלמד גם ליב"ה.
ב. הוא מתעלם כאן בשאלה המרכזית שנוגע לחיי, האם אני וחברי כקבוצה מקבלים יותר ממה שמשלמים או לא
לא התעלמתי. התשובה היא חד משמעית כן.
ג. מסתכל על סוגי הכפייה החילונית כדבר לגיטימי כי זה כך זה בעולם המערבי, {א.טעות באמריקה בעל עסק לא חייב להדפיס מודעות שמנוגדת לדתו, בניגוד למדינת ישראל, כת היימש בארצות הברית ועוד}, אבל הכפייה החרדית זה כפייה.
אי העברת תקציבים הוא לא כפייה. האם היית רוצה שמוכר יוכל להחליט שהוא לא מוכר לך כי אתה חרדי?
ד. מתווכח אם יש חסמים מטעם מעסיקים ומושכרת נמוכות יותר לחרדים, הוא טוען שזה מכח המקצועי, ואני טוען בוודאות מכמה חברות גמפ"א שלא.
לא הבנתי מה הטענה שלך מכמה חברות גמפ"א.
שמעתי באופן אישי מחרדי שהצליח להגיע לצמרת ההייטק, שאין שום אפלייה נגד חרדים, ומתייחסים לכל אחד אך ורק לפי רמתו המקצועית.
כל עוד לא תתחשב באורח חייהם של 15% מהאוכלוסיה אתה גוזר עליהם חיי עוני
אפשר להתחשב באורח חייהם, כל עוד זה לא כופה על ה-85% האחרים חוקים שהם לא מעוניינים בהם.
ה. דרישה חרדית לתקציב/עידוד לפי הג'וקים שלנו לא לגיטימי בעינו, אבל עידוד תעסוקה ערבית כן, פלוס עידוד ג'וקים של קהילה.
כמו למשל?
ו. התעלמות קצת מהגישה החרדית שיש כאלו שחשוב להם להיות מדינה מודרנית, ויש כאלו שרוצים דוקא מדינה ששומרת על ערכי המסורת שלה.
ברור שיש כאלו שרוצים מדינה ששומרת על ערכי המסורת. כאן רצו להסביר לאלו שחשוב להם שתהיה מדינה מודרנית.
ז. החילוני טוען שהוא ממון אותי, שכחת שזה מדינה דמוקרטית לשיטתך אז יאלה פעם הבאה שיש לך רוב תהפוך את המדינה לקפיטליסטית לגמרי.
א. יש כאלו שבאמת בעד מדינה קפיטליסטית לגמרי.
ב. מדיניות רווחה היא דבר חשוב, כל עוד לא מנצלים אותה לרעת הכלכלה.
וגם שיתנו אפשריות קידום לציבור החרדי בהפרדה מלאה(אחרי הכל צריך להיות חכם ולא צודק)
כבר היום יש מכללות חרדיות בהפרדה מלאה, וכל אחד מוזמן לפתוח בית עסק בהפרדה מלאה. אי אפשר להכריח את החילוני לעשות הפרדה בעסק הפרטי שלו. זו כפייה.
לכן כלל הטענה על הציבור החרדי שמאיים על המדינה הוא שטות גדולה
הציבור החרדי הוא ציבור שמוליד
א.גם לצערנו חוזרים בשאלה
ב.מודרנים שמלמדים את בניהם ליב"ה לכתחילה
ג.חרדים קלאסים ששולחים את בניהם לישיבות כמו מערבא והישוב (עד אז הם למדו בחיידר)
ד.חרדים רגילים שלאחר שנות הישיבה וכמה שנות לימוד הולכים ויוצאים לעבוד
אלו שמלמדים ליב"ה ושולחים לישיבות תיכוניות הם מיעוט מבוטל.
וחוזרים בשאלה ואלו שיוצאים לעבוד מתקשים מאד להשלים את הפערים במתמטיקה ובעיקר באנגלית, בגלל שהם לא למדו לימודי ליב"ה.
מהמדינה שרוצה שחרדי יצא לעבוד הייתי מצפה שתשתמש יותר בשיטת הגזר
ולא בשיטת המקל
המדינה משתמשת בהרבה מאד גזר כבר עשרות שנים - סכומי עתק שעוברים למכינות ולמכללות ולמלגות. אבל בתכל'ס זה הקמת בית חולים מתחת לגשר.
 

עפולה

משתמש מקצוען
א. הוא מתייחס שדי מקובל בכל העולם ללומד ליב"ה, ושוכח שבכל העולם מקובל ללמוד את יסודות אומה, ויסודות אומה של העם יהודי זה תורה.
ב. הוא מתעלם כאן בשאלה המרכזית שנוגע לחיי, האם אני וחברי כקבוצה מקבלים יותר ממה שמשלמים או לא. זה שבן אדם חוזר כל הזמן על זה א. שהקהילה החרדית משלמת פחות מס ב. למשפחה מקבלת יותר מחילוני, ומתעלם קודם בשאלה הבסיסית האם מקבלים יותר ממה שמשלמים או לא,
ג. מסתכל על סוגי הכפייה החילונית כדבר לגיטימי כי זה כך זה בעולם המערבי, {א.טעות באמריקה בעל עסק לא חייב להדפיס מודעות שמנוגדת לדתו, בניגוד למדינת ישראל, כת היימש בארצות הברית ועוד}, אבל הכפייה החרדית זה כפייה.
ד. מתווכח אם יש חסמים מטעם מעסיקים ומושכרת נמוכות יותר לחרדים, הוא טוען שזה מכח המקצועי, ואני טוען בוודאות מכמה חברות גמפ"א שלא.
ה. דרישה חרדית לתקציב/עידוד לפי הג'וקים שלנו לא לגיטימי בעינו, אבל עידוד תעסוקה ערבית כן, פלוס עידוד ג'וקים של קהילה.
ו. התעלמות קצת מהגישה החרדית שיש כאלו שחשוב להם להיות מדינה מודרנית, ויש כאלו שרוצים דוקא מדינה ששומרת על ערכי המסורת שלה.
ז. החילוני טוען שהוא ממון אותי, שכחת שזה מדינה דמוקרטית לשיטתך אז יאלה פעם הבאה שיש לך רוב תהפוך את המדינה לקפיטליסטית לגמרי.
א. בכל העולם מקובל ללמוד את יסודות האומה? אתה בטוח? בצרפת לומדים מבוקר עד ערב את יסודות האומה הצרפתית ולא לומדים אנגלית ומתמטיקה?
ב. החרדים מקבלים הרבה יותר ממה שמשלמים. זו מתמטיקה פשוטה. החרדים משלמים פחות מיסים ישירים, ומקבלים מתקציב הביטחון והבריאות שניתן לכולם בשווה. תקציב החינוך שאמנם הבנים מקבלים פחות אך זה חוזר בהמשך בכפל כפלים עם תקציב הישיבות והכוללים. תקציב הרוחה ניתן יותר לאוכלסית עניות, וחרדים עונים להגדרה הזו. כל שאר התקציבים הם זוטות ביחס לארבעת התקציבים הנ"ל.
ד. אלו אנשים פרטיים וחברו פרטיות, זכותם להתאים את העסק שלהם למי שהם רוצים.
ה. עידוד תעסוקה זה דבר חיובי מאוד. ג'וקים כנרא שלא. סך הכל הגיוני.
ו. אין כאן התעלמות יש כאן שאלה מי אמור לממן את זה. זו צביעות להנות ממנעמי המדינה המודרנית ולטעון שאני לא צריך את זה..
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
"שטח כבוש" זה המצאה אנטישמית בדיוק כמו תורת הגזע. שיביאו את שושלת השלטון שהיתה כאן בזמן שלטון הפלסטינים בארץ
כל שטח שלא שייך מבחינה בינלאומית למדינה ששולטת בו, הוא שטח כבוש. ובתכנית החלוקה שעברה באו"ם שטחי יהודה ושומרון לא נכללו בשטחי המדינה היהודית.
הפלסטינים לא שלטו בארץ באלפי השנים האחרונות, אך גם היהודים לא שלטו בה באלפיים שנה האחרונות עד לפני 80 שנה.
 

נופל וקם

משתמש מקצוען
כל שטח שלא שייך מבחינה בינלאומית למדינה ששולטת בו, הוא שטח כבוש. ובתכנית החלוקה שעברה באו"ם שטחי יהודה ושומרון לא נכללו בשטחי המדינה היהודית.
הפלסטינים לא שלטו בארץ באלפי השנים האחרונות, אך גם היהודים לא שלטו בה באלפיים שנה האחרונות עד לפני 80 שנה.
נכון, אבל לא היה על המקום בעלות של אף מדינה קודם ה"כיבוש".
 

מרחבית

משתמש מקצוען
יש את המבט שלנו, ויש את המבט החילוני.
ואסור לנו לערבב ביניהם.
יש הבדל בין לייצג את המבט החילוני, לבין להזדהות אתו (מה שקורה כאן לאחדים).

נקודת ההנחה שלתרום הכי הרבה לכלכלה זה מה שהכי חשוב לעם ולמדינה - זו נקודת ההנחה שלהם.
אפשר להתווכח מי וכמה תורם לכלכלה. אך להבין שזה ויכוח במגרש שלהם.
נקודת ההנחה שלנו מה הכי חשוב היא שונה לגמרי. (כמובן הכלכלה חשובה מאוד. אך לא מעל הכל, ובודאי לא רק היא).

המבט של רוב החרדים: אנחנו מאמינים באמונה שלמה שהתרומה שאנחנו תורמים לעם ישראל, למדינת ישראל ולעולם כולו - לא רק שהיא חשובה מאוד, אלא אפילו קריטית.
אם לא היה מי שישמור על הזהות היהודית ועל ערכי התורה ועל לימוד התורה - לא היה עם יהודי, ולא היתה מדינה יהודית.

חשוב שנתחזק בהכרה הזו, ולא נקבל את ההשקפה שמי שנותן יותר מיסים הוא תורם לחברה יותר מאיתנו.
אם אנחנו חזקים באמת שלנו ופועלים לפיה -
לא צריכה להשפיע עלינו העובדה ש'הם' לא מעריכים ולא מכירים בתרומה הבסיסית שלנו לעצם המציאות הזו שקוראים לה העם היהודי, ולעצם למציאות הזו שקוראים לה מדינה יהודית.
לפי הכרתינו - התרומה שלנו היא בראש הסולם.

מאידך יש את המבט החילוני, עליו בעצם נסובים הדיונים והוויכוחים באשכול זה -
עד כמה הטענות שלהם נכונות לשיטתם, שהיא העמדת הצד הכלכלי מעל הכל -
האם טענותיהם נכונות הן מצד המציאות בשטח והן מצד המבט הדמוקרטי.

חשוב שנבין את המבט החילוני. חשוב שיהיה עליו שיח.
אך ההבנה הזו איננה אמורה לטשטש לנו את המבט שלנו, ולא אמורה לגרום לנו לנהוג לפי מבטם.
אנחנו אמורים לנהוג לפי האמת שלנו, במסגרת המקובלת -
וחובתינו המוסרית לעשותה ולהתמסר אליה, גם אם נבין את המבט החילוני.

ואת זה אפשר להסביר לאדם חילוני שיש בו יושר ואיננו מוסת:
אנחנו לא שודדים בנקים, ולא גונבים מאף אחד, ולא דורשים כלום מבן אדם פרטי כזה או אחר.
אנחנו פועלים כמו כל המפלגות וכמו המקובל והחוקי במשחק הדמוקרטי.
יש מדינה.
יש מיסים שהמדינה מטילה לפי הקריטריונים שהיא קובעת.
ויש תקצובים שהמדינה נותנת.
כל אחד במדינה מנסה לקבל תקצוב למה שחשוב בעיניו, בלי קשר לגובה המיסים שלו -
וגם אנחנו ככה.

האם אפשר לבוא אלינו בטענות על כך שאנחנו מנסים כמו כולם בצורה חוקית ומקובלת לקבל תקציבים למה שבעינינו הכי חשוב עבורינו ועבור העם והמדינה?
 
נערך לאחרונה ב:

נופל וקם

משתמש מקצוען
יש את המבט שלנו, ויש את המבט החילוני.
ואסור לנו לערבב ביניהם.
יש הבדל בין לייצג את המבט החילוני, לבין להזדהות אתו (מה שקורה כאן לאחדים).

נקודת ההנחה שלתרום הכי הרבה לכלכלה זה מה שהכי חשוב לעם ולמדינה - זו נקודת ההנחה שלהם.
אפשר להתווכח מי וכמה תורם לכלכלה. אך להבין שזה ויכוח במגרש שלהם.
נקודת ההנחה שלנו היא שונה לגמרי.

המבט של רוב החרדים: אנחנו מאמינים באמונה שלמה שהתרומה שאנחנו תורמים לעם ישראל, למדינת ישראל ולעולם כולו - לא רק שהיא חשובה מאוד, אלא אפילו קריטית.
אם לא היה מי שישמור על הזהות היהודית ועל ערכי התורה - לא היה עם יהודי, ולא היתה מדינה יהודית.

חשוב שנתחזק בהכרה הזו, ולא נקבל את ההשקפה שמי שנותן יותר מיסים הוא תורם לחברה יותר מאיתנו.
אם אנחנו חזקים באמת שלנו ופועלים לפיה -
לא צריכה להשפיע עלינו העובדה ש'הם' לא מעריכים ולא מכירים בתרומה הבסיסית שלנו לעצם המציאות הזו שקוראים לה העם היהודי, ולעצם למציאות הזו שקוראים לה מדינה יהודית.
לפי הכרתינו - התרומה שלנו היא בראש הסולם.

מאידך יש את המבט החילוני, עליו בעצם נסובים הדיונים והוויכוחים באשכול זה -
עד כמה הטענות שלהם נכונות לשיטתם, שהיא העמדת הצד הכלכלי מעל הכל -
האם טענותיהם נכונות הן מצד המציאות בשטח והן מצד המבט הדמוקרטי.

חשוב שנבין את המבט החילוני. חשוב שיהיה עליו שיח.
אך ההבנה הזו איננה אמורה לטשטש לנו את המבט שלנו, ולא אמורה לגרום לנו לנהוג לפי מבטם.
אנחנו אמורים לנהוג לפי האמת שלנו, במסגרת המקובלת -
וחובתינו המוסרית לעשותה ולהתמסר אליה, גם אם נבין את המבט החילוני.

ואת זה אפשר להסביר לאדם חילוני שיש בו הרבה יושר ואיננו מוסת:
אנחנו לא שודדים בנקים, ולא גונבים מאף אחד, ולא דורשים כלום מבן אדם פרטי כזה או אחר.
אנחנו פועלים כמו כל המפלגות וכמו המקובל והחוקי במשחק הדמוקרטי.
יש מדינה.
יש מיסים שהמדינה מטילה לפי הקריטריונים שהיא קובעת.
ויש תקצובים שהמדינה נותנת.
כל אחד במדינה מנסה לקבל תקצוב למה שחשוב בעיניו, בלי קשר לגובה המיסים שלו -
וגם אנחנו ככה.

האם אפשר לבוא אלינו בטענות על כך שאנחנו מנסים כמו כולם בצורה חוקית ומקובלת לקבל תקציבים למה שבעינינו הכי חשוב עבורינו ועבור העם והמדינה?
אנחנו לא יכולים במסגרת השקפתנו להתרים חילונים למטרה.

לא צריך לערב שיקולי דת בעסק הפרטי. גם בוועד הבית אתם מתקצבים יותר את השכן האברך על פני רעהו החילוני?

וחוץ מזה לדעתי אף חילוני אינו חושב על הדברים החשובים למדינה. אלא שהוא על כך שהוא אינו מוכן לממן אדם שיכול לדאוג לעצמו והוא אינו עושה זאת.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
באמת?
לך לנגב, בארצנו הנחמדה.
תיכנס לכפר בדואי,
ותופתע לגלות קבוצת נשים (בלבד)
שיושבות בלבוש שחור ועבה
ועובדות בחברת הייטק עולמית.
משתכרות פי שתיים מחרדית בהייטק,
עם "וועדה" של נכבדי הכפר ש"מגינים" עליהן מפני דברים בעייתיים.
כל נכבדי החברה החילוניים מכובדים פעם בשבועיים לנסוע לנגב,
כי הנשים הנ"ל לא יוצאות מהכפר בהוראת "ראש השבט"....

סיפור אמיתי!!!
ממקור ראשון!!!
חברת ההיטק בחרה לעזור להן ולהתחשב במיעוט הנ"ל....
(אגב באותו מקרה ספציפית הייתה התלבטות בין לפתוח קבוצה חרדית או בדואית
הרחמים הכריעו לטובת הבדואים כנראה....)

אבל פה זה בסדר. זה החלת השונה. זה נאורות.
ליצור מקום עבודה לחרדיות בכאלו תנאים- זה כבר לא הגיוני...
זה יפה מאד לעזור ולהתחשב בצורה וולנטרית.
אי אפשר לכפות את זה על אף אחד.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
אנחנו לא יכולים במסגרת השקפתנו להתרים חילונים למטרה.
אנחנו לא שודדים בנקים, ולא גונבים מאף אחד, ולא דורשים כלום מבן אדם פרטי כזה או אחר.
אנחנו פועלים כמו כל המפלגות וכמו המקובל והחוקי במשחק הדמוקרטי.
יש מדינה.
יש מיסים שהמדינה מטילה לפי הקריטריונים שהיא קובעת.
ויש תקצובים שהמדינה נותנת.
כל אחד במדינה מנסה לקבל תקצוב למה שחשוב בעיניו, בלי קשר לגובה המיסים שלו -
וגם אנחנו ככה.
 

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
האם אפשר לבוא אלינו בטענות על כך שאנחנו מנסים כמו כולם בצורה חוקית ומקובלת לקבל תקציבים למה שבעינינו הכי חשוב עבורינו ועבור העם והמדינה?
את צודקת.

ובאותו מידה אי אפשר לבא בטענות על ליברמן כשבמסגרת המשחק הדמוקרטי מחליט לפעול לפי השקפת עולמו ולהפסיק את תיקצוב המעונות לילדי אברכים, למשל.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ע'

קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

חשיפה כפולה • אתגר 130

לוח מודעות

למעלה