ב.ד.ה. הקדוש הרב רפאל מרדכי פישהוף הי"ד • נרצח בפיגוע בחדרה

מצב
הנושא נעול.

efrarush

משתמש מקצוען
רשכבה"ג רבינו מרן גאון ישראל הגר"ד לנדו שליט"א בניחום אבלים אצל אביו ואחיו של האברך רבי רפאל מרדכי פישהוף הי"ד שנרצח בפיגוע בחדרה.
IMG-20241011-WA0019.jpg
 

מירי בוימל

משתמש פעיל
סיכום יום הכיפורים בישיבת חדרה |
בערב יום הכיפורים מסר המשגיח הגאון הצדיק רבי טוביה הלוי נוביק שיחה מיוחדת בהיכל הישיבה בה עמד על הזכות העצומה במיתת צדיקים מכפרת, והוסיף כי הוא שמע שלאחר שרבי רפאל מרדכי הי"ד נדקר, הוא הספיק לברוח ולעלות לביתו של אחד מאברכי הקהילה, והמילים שאמר לו היו "מישהו עשה לי משהו" כשלמפרע התברר כי היו אלו מילותיו האחרונות כאשר הוא זוכה לשמור על טוהר הלשון ונקיות הדיבור גם במצב נורא ואיום זה.
טרם התקדש החג הגיע ראש ישיבת כנסת יצחק חדרה הגאון רבי יהושע ארנברג לנחם את האלמנה הטריה ואת בני המשפחה, וכאשר שמעה האלמנה כי ראש הישיבה הגיע ביקשה לספר דבר שאיש לא יודע, כי כל חייו היה שגור על לשונו כי הוא רוצה לזכות למות על קידוש ד'...
עין לא נותרה יבשה בהיכל הישיבה הקדושה, בליל יום הכיפורים, עת נשמע קולם של היתומים הטריים, 'יתגדל ויקדש שמיה רבא'. כותלי ישיבת חדרה כמו הצטרפו גם הם לבכיות ההמונים, כאשר הסבא הגאון רבי דוד אוסטרן מרבני העיר אופקים הגיע לשהות לצידם בזמן הקשה.
בני הישיבה מספרים כי כאשר הגיע החזן בתפילת מוסף הגאון רבי אלעזר שושן לפיוט 'ונתנה תוקף' געתה הבכיה בהיכל הישיבה, הציבור קולו נשנק מבכי, 'מי בחרב ומי בחיה...' ולקח זמן מה עד שיכלו להמשיך.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ה'

לג הוֹרֵנִי יי דֶּרֶךְ חֻקֶּיךָ וְאֶצְּרֶנָּה עֵקֶב:לד הֲבִינֵנִי וְאֶצְּרָה תוֹרָתֶךָ וְאֶשְׁמְרֶנָּה בְכָל לֵב:לה הַדְרִיכֵנִי בִּנְתִיב מִצְוֹתֶיךָ כִּי בוֹ חָפָצְתִּי:לו הַט לִבִּי אֶל עֵדְוֹתֶיךָ וְאַל אֶל בָּצַע:לז הַעֲבֵר עֵינַי מֵרְאוֹת שָׁוְא בִּדְרָכֶךָ חַיֵּנִי:לח הָקֵם לְעַבְדְּךָ אִמְרָתֶךָ אֲשֶׁר לְיִרְאָתֶךָ:לט הַעֲבֵר חֶרְפָּתִי אֲשֶׁר יָגֹרְתִּי כִּי מִשְׁפָּטֶיךָ טוֹבִים:מ הִנֵּה תָּאַבְתִּי לְפִקֻּדֶיךָ בְּצִדְקָתְךָ חַיֵּנִי:
נקרא  7  פעמים

אתגר AI

סוכות • אתגר חופשי

לוח מודעות

למעלה