הצעת עריכה ב10 אג' למילה + קבלות. האם משתלם?

מציץ מן החרכים

משתמש צעיר
עריכה תורנית
פנה אלי לקוח שמעוניין בעריכה ומוכן לשלם 10 אג' למילה וגם רוצה קבלה.
הבנתי שסכום זה הוא די עלוב בשוק, אך למתחילים כמוני יתכן שזה התעריף המקובל, וגם פונים אליו לקוחות רבים המעוניינים בעריכה, מה שאמור לספק לי עבודה קבועה ואולי גם אוכל להעלות את התעריף בהמשך.
בנוסף לזה הוא מעוניין בקבלות. העניין הוא שאני גם שכיר, והשאלה היא האם אני יכול להוציא עוסק פטור או מורשה? והאם כשזה מתחיל עם קבלות והשכר נמוך אז אולי כל הענין לא משתלם? אשמח לחוות דעתכם.
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
הכוונה לעריכה לשונית של טקסט שהוא כתב? קשה להתחייב מראש, יש שכותבים בסדר והעבודה על החומר שלהם מהירה, ויש שכותבים איום ונורא והדבר היחיד שדוחף אותך למשפט הבא הוא המחשבה על הכסף.
כדאי לבקש ממנו כמה פסקאות ולמדוד כמה זמן לוקחת לך העבודה, ואז תדע אם הסכום ערב לך.

אין בעיה לשכיר לפתוח עוסק פטור. גם אני ככה. כשהשכר נמוך אז המס איננו, ומשלמים רק 17% מההכנסה של העסק לביטוח לאומי.
 

מציץ מן החרכים

משתמש צעיר
עריכה תורנית
האם עוסק פטור טעון ליווי של רואה חשבון בשביל הקבלות והדוחות? והאם חוץ מהתשלום לביטוח לאומי יש תשלומים נוספים כגון פנסיה?
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
פנסיה, הזכרת לי... נראה לי שהשנה מתחילים לאכוף את זה.
קבלות לא צריכות ליווי רו"ח. אתה יכול אפילו לכתוב על פתק שקיבלת כסף וזו קבלה רשמית, רק צריך שיהיה מספר קבלה שלא חוזר על עצמו באותה שנה לועזית, מס' ת.ז של בעל העסק ותאריך. כ"ש שיש אתרים שמנפקים עד 50 קבלות מקצועיות לחודש בחינם, זה פנטסטי לעוסקים פטורים. כמו זה.
דו"חות צריכים רו"ח. אעפ"י שתאורטית אתה יכול להגיש בעצמך, ויש בפרוג הזויים בודדים שעושים את זה, כשראיתי את הדו"ח הבנתי למה יש מקצוע רואה חשבון. כי אני לא רוצה לעשות את זה. כמה עמודים של פרמטרים ותתי-סעיפים של חוקי מס, שילמתי לה את ה-800₪ השנתי ונפטרתי מזה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  30  פעמים

לוח מודעות

למעלה