הצבוע

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
בְּנִי, אִם יְפַתּוּךָ חַטָּאִים אַל תֹּבֶא.


כְּבֶן חָם בְּסוּת זָר,

בִּכְתֹנֶת שֵׁשׁ מָשְׁזָר.

הֵמָּה לַמִּלְחָמָה,

אַךְ יְדַבְּרוּ שָׁלוֹמָה.


שְׂפָתָם תִּטֹּף נֹפֶת,

צַחָה מִכָּל טִנֹּפֶת.

פִּיהֶם לְצִיּוֹן

וְלִבָּם סְדֹמָה.


שְׁתֵה מִמֵּי שִׁיחוֹר,

סוֹבֵב זָהָב סְחוֹר סְחוֹר.

יַעֲדָם יַצְפִּינוּ,

פְּנֵה לְךָ דָּרוֹמָה.


אָחִי, בֹּא שֵׂעִירָה,

נֶבֶל וְכִנּוֹר נָעִירָה.

הִתְנַהֵל לְאִטְּךָ

עַד יַמְשִׁיךְ עֵשָׂו אֶדֹמָה.


וְאִם יַקִּיפוּ כַּגֹּרֶן,

הַצָּרִים וְהַצִּפֹּרֶן.

עֲצֹם עֵינֶיךָ

וְשָׂאֵם מָרֹמָה.


בְּתֹם הַדֶּרֶךְ,

עוֹד חַרְבְּךָ עַל יֶרֶךְ.

לִפְנֵי מַלְכִּי בַּקֹּדֶשׁ,

הִשְׁתַּחֲוֵה הַדּוֹמָה.
 

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
בקורות? (בונות, סותרות, סותרות זו את זו...)
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
שיר מאוד גבוה. צריך לקרוא כמה פעמים... וזה מחמאה, כן?
רק משהו קטן שהפריע לי, ומסתבר שזה עניין של טעם,
הֵמָּה לַמִּלְחָמָה,

אַךְ יְדַבְּרוּ שָׁלוֹמָה.
המילה מלחמה התחרזה לי עם שלומה. וזה בסדר, רק שציפיתי שגם בבתים האחרים השורה השלישית תתחרז עם הרביעית. קראתי את שאר הבתים ואז הבנתי שרק במקרה הן מתחרזות בבית הראשון.

מה אומרים כל השאר?
 

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
תודה.
מלחמה ושלומה לא מתחרזות לי בכלל, זו במלעיל וזו במלרע. בלי שימת לב יצא ששתיהן מסיימות ב'מה'. ואכן יש כאן טעם לפגם - שיר אמור לזרום!
בכל אופן, המבנה הוא: שתי שורות ראשונות מתחרזות, ואחריהן שורה מקדימה לשורה רביעית המתחרזת עם השורות הרביעיות בשאר הבתים, באותה תבנית (מלעיל).
שמתי לב שבשירה אין כמעט מקום למילים 'מלעיליות' וסקרן אותי ליצור שיר כזה.
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
תקון טעות תוכן.
השיר עוסק ביצר המציג עצמו ככשר.
בבית הראשון נלקח כמשל המעשה בעמלקים שלבשו בגדי כנענים בנחל ארנון וכו'.
כְּבֶן חָם בְּסוּת זָר,
בריצת הכתיבה הוחלפו היוצרות וכתבתי שהכנעני (בן חם) לבש בגדים זרים. תיקון.
למישהו יש רעיון לכינוי עמלק? זה שם כ"כ לא 'שירי'...
 

2u2

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
עימוד ספרים
תקון טעות תוכן.
השיר עוסק ביצר המציג עצמו ככשר.
בבית הראשון נלקח כמשל המעשה בעמלקים שלבשו בגדי כנענים בנחל ארנון וכו'.

בריצת הכתיבה הוחלפו היוצרות וכתבתי שהכנעני (בן חם) לבש בגדים זרים. תיקון.
למישהו יש רעיון לכינוי עמלק? זה שם כ"כ לא 'שירי'...
'אשר קרך' או על אותו משקל בן אליפז.
בסות או בכסות?
 

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
'כבן אליפז בסות זר' יוצא ארוך מידי...

סות - "כבס ביין לבושו ובדם ענבים סותו" (בראשית מט יא)
 
  • תודה
Reactions: 2u2

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיד

א בְּצֵאת יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם בֵּית יַעֲקֹב מֵעַם לֹעֵז:ב הָיְתָה יְהוּדָה לְקָדְשׁוֹ יִשְׂרָאֵל מַמְשְׁלוֹתָיו:ג הַיָּם רָאָה וַיָּנֹס הַיַּרְדֵּן יִסֹּב לְאָחוֹר:ד הֶהָרִים רָקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ה מַה לְּךָ הַיָּם כִּי תָנוּס הַיַּרְדֵּן תִּסֹּב לְאָחוֹר:ו הֶהָרִים תִּרְקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ז מִלִּפְנֵי אָדוֹן חוּלִי אָרֶץ מִלִּפְנֵי אֱלוֹהַּ יַעֲקֹב:ח הַהֹפְכִי הַצּוּר אֲגַם מָיִם חַלָּמִישׁ לְמַעְיְנוֹ מָיִם:
נקרא  20  פעמים

אתגר AI

חלון ראווה • אתגר 123

לוח מודעות

למעלה