חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - נטו דיווחים

מצב
הנושא נעול.

הילוך גבוה

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
16:50: צרפת הודיעה כי תעשה כמו שאר מדינות אירופה, ותסגור את המרחב האווירי שלה למטוסים רוסיים.

16:45: שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה אומר כי מטרתה של רוסיה היא "להרוס את אוקראינה כמדינה, אבל אנחנו לא ניפול". את הדברים אמר קולבה בנאום בטלוויזיה. "זאת מלחמה בין הנשיא פוטין לתושבי אוקראינה. אנחנו נחושים להילחם בחירוף נפש כל עוד זה נחוץ, כדי להגן על ארצנו ועל עמנו ואני בטוח שננצח, לא נוותר על סנטימטר אחד מהשטח שלנו", הוסיף.

16:30: משלחות אוקראינה ורוסיה ייפגשו בגבול אוקראינה ובלארוס. נשיא בלארוס לוקשנקו הבטיח שכל המטוסים, המסוקים והטילים המוצבים בשטח בלארוס יישארו על הקרקע למשך תקופת המשא ומתן והחזרה של המשלחות למדינותיהן.
 

הילוך גבוה

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
17:05 – אלפים מפגינים נגד רוסיה ובעד אוקראינה בכיכר ואצלב, בעיר פראג בירת הרפובליקה הצ'׳כית.
 

נתן ברגר

משתמש צעיר
אוטומציה עסקית

הילוך גבוה

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
• שר החוץ האוקראיני: “קיבלנו מאות בקשות מאזרחים זרים שרוצים לבוא ולהילחם נגד רוסיה”

• יד ושם בהתייחסות לפלישה הרוסית לאוקראינה: “אנו עדים לשיח התעמולה המלווה את המלחמה הנוכחית – שיח רווי אמירות חסרות אחריות והשוואות שגויות לחלוטין לאידיאולוגיה ולפעולות של הנאצים לפני השואה ובמהלכה. יד ושם מגנה את זילות השואה ואת עיוות העובדות ההיסטוריות הבאות לידי ביטוי בכך”

‏• הבית הלבן: נשיא ארה”ב ביידן שומר על קשר רציף עם נשיא אוקראינה זלנסקי. כמו כן, שוקלים עיצומים נוספים בתחומי האנרגיה, אם כי לא מעוניינים לפגוע בשוק האנרגיה העולמי

• מחר ב-12:00 ועדת החוקה בראשות ח”כ גלעד קריב תקיים דיון במקומה של ועדת הקליטה בעניין הסיוע לקהילות היהודיות, הסיוע ההומניטרי שניתן לספק לאוקראינה, הטיפול באזרחים ישראלים ובני משפחותיהם שעדיין באוקראינה, והיערכות להגעה אפשרית של עולים מאוקראינה לישראל

‏• שר הפנים של האיחוד האירופי: לפחות 300 אלף פליטים אוקראינים נכנסו לגבולות האיחוד עד כה, עלינו להתכונן למספרים גדולים אף יותר
 

לוי יצחק.

משתמש מקצוען
17:27 – מחסן נפט ולה באש בעקבות הפגזה רוסית, ברחוב גרשצ'נקו שבמחוז פולטובה.

17:23 – גורם ביטחוני אמריקני: "רוסיה לא כבשה אף עיר מרכזית, הכוחות הרוסיים עדיין נמצאים במרחק של 30 ק"מ מקייב".

17:20 – שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב אומר: השיחות טרם התחילו, אך המשלחות מגיעות לנקודת המפגש.

17:18 – ‏‏באוקראינה טוענים כי שיחות השלום על גבול בלרוס החלו. ברוסיה מכחישים אך מבהירים כי שני הצדדים ייפגשו.

17:15 – לפי סוכנות הידיעות 'רויטרס', עדיין אין שום סימנים לכך שמי מערי אוקראינה נפלה לידי הרוסים.

17:11 – אנדריי קלימוב, ראש ועדת מועצת הפדרציה הרוסית להגנת ריבונות המדינה: "רוסיה תבצע תקיפות ממוקדות על אנשים באוקראינה המעבירים נשק מערבי לקייב".

17:08 – יועץ לשר הפנים האוקראיני: השיחות בין אוקראינה ורוסיה החלו.
 

ששון בן שמחה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
מי שיכול להביא מידע מהצד הרוסי זה יעזור מאוד (מרגיש כאילו שיש חוסר/דיס אינפורמציה).

חיפשתי בגוגל 'איך ברוסיה מסקרים את המלחמה' ישר משנה לי ל: 'איך בעולם מסקרים את המלחמה'... (בשניהם התוצאות לא רלוונטיות אבל מעניין ללא ספק...)
1645978259119.png

ובכללי, ניסיתי למצוא מידע מרוסיה על סיקור המלחמה, ולא מצאתי, לא בחיפוש ולא בכל האתרים, אינני יודע אם זה בגלל שאין או שלא מביאים. מי שימצא זה יהיה לתועלת.



למנהלים היקרים! אני לא מנסה לפתוח כאן דיון או משהו רק מקווה לקבל קצת נתונים מכיוון אחר.
 
נערך לאחרונה ב:

נ. ה.

משתמש מקצוען
17:45 – דיווח ב'מעריב': בפעם הראשונה אחרי פרוץ המלחמה באוקראינה שגרירות רוסיה בישראל פרסמה איגרת ובה התגובה הרוסית לעמדת ישראל באירוע. אם לנסח את זה הכי מתומצת שאפשר: "לא אוהבים, אך מכילים". לפי מה שניתן להבין, מסר דומה הועבר גם לבכירים ישראלים, בשיחות שמתנהלות בימים האחרונים וברמות שונות.

17:39 – בכיר אמריקני: אין עדיין שליטה לאף צד במרחב האווירי מעל אוקראינה, מערכות ההגנה של שני הצדדים פעילות.
 

נ. ה.

משתמש מקצוען

המתקפה על קייב: רוסיה השמידה לאוקראינה את המטוס הגדול ביותר בעולם​


מכה קשה לחובבי התעופה: עד כה פורסמו בעיקר הנזקים שהנחילו האוקראינים לצבא שפלש לשטחם, צבא רוסיה, עם אלפי חיילים הרוגים ופצועים. מנגד, האבידות בצד האוקראיני פחות פורסמו וככל שעובר הזמן הם מתגלים. היום (ראשון) נחשף כי האוקראינים איבדו נכס תעופתי עצום.

כחלק מהמתקפות של צבא רוסיה על הבירה האוקראינית קייב, וניסיונותיו לכבוש אותה – ביצעו הכוחות הרוסיים התקפה על נמל התעופה הוסטומל, שממוקם בסמוך לקייב. היום התברר כי במהלך אותה מתקפה רוסית על שדה התעופה בהוסטומל, נהרס מטוס שנחשב לסמל ועוצמה בעולם.

לפי דיווח בכלי התקשורת הגדולים בעולם, דיווח שאושר במשרדים הרשמיים באוקראינה, מטוס ההאנטונוב 225 "מריה" יצא מכלל שימוש וניזוק קשות במהלך אותה מתקפה רוסית. מדובר במטוס הגדול ביותר שהיה בעולם, והוא כאמור עלה באש במהלך ההתקפה הרוסית על נמל התעופה הסמוך לקייב.

בציוץ בטוויטר, אישר זאת שר החוץ האוקראיני דמיטרי קולבה שכתב כי "זה היה המטוס הגדול בעולם, AN-225 'Mriya' ('חלום' באוקראינית). ייתכן שרוסיה הרסה את ה"מריה" שלנו. אבל הם לעולם לא יוכלו להרוס את החלום שלנו על מדינה אירופית חזקה, חופשית ודמוקרטית". קולבה הוסיף את הסיסמה "אנחנו ננצח!".

WhatsApp-Image-2022-02-27-at-06.34.58-1.jpeg
 

הילוך גבוה

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
18:14 – נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אמר כי הוא אינו מאמין שהשיחות עם רוסיה יניבו תוצאה אך שהוא מוכן לתת לכך הזדמנות.
 

מעט מן האור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
800x-1.jpg

שבר של טנק רוסי הרוס נראה בפאתי חרקוב. צלם: Sergey Bobok/AFP

הפנטגון מכנה את העמדה הגרעינית של פוטין צעד "הסלמה" (16:19)​

המהלך של פוטין להעמיד את הכוחות הגרעיניים האסטרטגיים של רוסיה בכוננות גבוהה יותר הוא צעד "הסלמה" שמגביר את הסיכון לטעות בחישוב, אמר הפנטגון.

ההערה, במהלך תדרוך של פקיד הגנה אמריקאי בכיר, באה לאחר שפוטין ציטט ביום ראשון את מה שהוא כינה הצהרות "אגרסיביות" של מנהיגי מדינות נאט"ו . הפקיד סירב לומר אם ארה"ב שינתה את עמדת המוכנות הגרעינית שלה בתגובה למהלך הרוסי.

מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, אמר כי המהלך של פוטין הראה עד כמה "רצינית" ההתנגדות על פלישת רוסיה לאוקראינה.

1000-1-11-696x433.jpeg

חייל אוקראיני חולף על פני פסולת של משאית צבאית בוערת, ברחוב בקייב, אוקראינה, יום שבת, 26 בפברואר, 2022. חיילים רוסים הסתערו לעבר בירת אוקראינה בשבת, וקרבות רחוב פרצו כשגורמים בעיר קראו לתושבים לתפוס מחסה. (צילום AP/אפרם לוקצקי)

1000-2022-02-27T083434.820-696x464.jpeg

חברי ההגנה האזרחית מכינים בקבוקי תבערה בחצר בקייב, אוקראינה, יום ראשון, 27 בפברואר, 2022. פקיד אוקראיני אומר כי פרצו קרבות רחוב בעיר השנייה בגודלה באוקראינה, חרקוב. כוחות רוסים גם הפעילו לחץ גובר על נמלים אסטרטגיים בדרום המדינה בעקבות גל התקפות על שדות תעופה ומתקני דלק במקומות אחרים שנראה היה שסימן שלב חדש של הפלישה של רוסיה. (צילום AP/אפרם לוקצקי)
1000-30-1-696x464.jpeg

חיילים אוקראינים תופסים עמדות מחוץ למתקן צבאי כששתי מכוניות בוערות, ברחוב בקייב, אוקראינה, יום שבת, 26 בפברואר 2022. (צילום AP/אמיליו מורנאטי)



 

אחינו כל בית ישראל

משתמש מקצוען
18:31 – ‏החלה ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני בעניין הפלישה הרוסית לאוקראינה.

18:27 – שרת הפנים איילת שקד: "החלטתי לאפשר לתיירים מאוקראינה השוהים בישראל כדין ואפשר להאריך כרגע את זה שהוא מקבל הארכה של חודשיים בתקווה כי המצב באוקראינה יחזור לסדרו בהקדם. אין צורך להגיע לללשכות, זה יקרה כנראה".

18:24 – גורם אמריקני אומר היום: יש סימנים שרוסיה אימתה טקטיקה על העיר צ'רניאב, בצפון קייב. הגורם כי "הטקטיקה והמצור הצפוי צפויים לגרום לנפגעים רבים". עוד אמר הגורם כי הפגיעה במתקנים אזרחים היא "בכוונה".

18:23 – שגריר ארה"ב באו"ם: כל האפשרויות עומדות על הפרק כדי לעצור את פוטין, ואנחנו פועלים לתמוך באוקראינה ככל האפשר.

18:21 – משרד הפנים האוקראיני: רוסיה מקדמת טילי איסקנדר, טיל בליסטי לטווח קצר, לגבולות בלארוס.

18:19 – רוני טורי, תושב חרקוב, ל'כאן חדשות': "יצאתי הבוקר לחפש מים, הרחובות ריקים. בברזים יש מים זורמים אבל הם לא ראויים לשתייה. אתמול פתחו לכמה שעות את הסופרים, חיכינו שעה וחצי כמעט הכול הכול. , חוץ מלחם. שומעים פיצוצים כל הזמן".

18:16 – פורטוגל הודיעה על סגירת המרחב האווירי שלה למטוסים רוסיים.
 

אחינו כל בית ישראל

משתמש מקצוען
18:40 – בפעם הראשונה בהיסטוריה, האיחוד האירופי יממן רכישה של נשק וציוד למדינה מתחת לקפה. שמי האיחוד האירופי ייסגרו לגמרי למטוסים, כולל מטוסי אוליגרכים, ויוטו מגבלות על כלי תקשורת של הקרמלין

18:37 – דיווחים באוקראינה על פיצוצים בשדה התעופה בז'יטומיר, נמצא בצפון מערב המדינה.

18:35 – גורם בכיר במערך ההגנה האמריקני הזה: "הוראת פוטין להעלות את הכוננות בקרב כוחות הגרעין מגבירה את הסכנה באופן משמעותי".

18:32 – אזעקות בדנייפר – עיר הבירה של היהדות באוקראינה, עיר העסקים של המדינה והשלישית בה.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קח

א שִׁיר מִזְמוֹר לְדָוִד:ב נָכוֹן לִבִּי אֱלֹהִים אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה אַף כְּבוֹדִי:ג עוּרָה הַנֵּבֶל וְכִנּוֹר אָעִירָה שָּׁחַר:ד אוֹדְךָ בָעַמִּים יי וַאֲזַמֶּרְךָ בַּלְאֻמִּים:ה כִּי גָדוֹל מֵעַל שָׁמַיִם חַסְדֶּךָ וְעַד שְׁחָקִים אֲמִתֶּךָ:ו רוּמָה עַל שָׁמַיִם אֱלֹהִים וְעַל כָּל הָאָרֶץ כְּבוֹדֶךָ:ז לְמַעַן יֵחָלְצוּן יְדִידֶיךָ הוֹשִׁיעָה יְמִינְךָ וַעֲנֵנִי:ח אֱלֹהִים דִּבֶּר בְּקָדְשׁוֹ אֶעְלֹזָה אֲחַלְּקָה שְׁכֶם וְעֵמֶק סֻכּוֹת אֲמַדֵּד:ט לִי גִלְעָד לִי מְנַשֶּׁה וְאֶפְרַיִם מָעוֹז רֹאשִׁי יְהוּדָה מְחֹקְקִי:י מוֹאָב סִיר רַחְצִי עַל אֱדוֹם אַשְׁלִיךְ נַעֲלִי עֲלֵי פְלֶשֶׁת אֶתְרוֹעָע:יא מִי יֹבִלֵנִי עִיר מִבְצָר מִי נָחַנִי עַד אֱדוֹם:יב הֲלֹא אֱלֹהִים זְנַחְתָּנוּ וְלֹא תֵצֵא אֱלֹהִים בְּצִבְאֹתֵינוּ:יג הָבָה לָּנוּ עֶזְרָת מִצָּר וְשָׁוְא תְּשׁוּעַת אָדָם:יד בֵּאלֹהִים נַעֲשֶׂה חָיִל וְהוּא יָבוּס צָרֵינוּ:
נקרא  12  פעמים

אתגר AI

מלכות ה' • אתגר 119

לוח מודעות

למעלה