חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - נטו דיווחים

מצב
הנושא נעול.

secret

משתמש סופר מקצוען
ראש המינהל האזורי של חרקוב אולג סינגובוב אמר כי המרכז האזורי נשלט לחלוטין ע"י כוחות אוקראינים וכי העיר מנוקה מאנשי צבא רוסים
 

פ.נ

משתמש מקצוען
דיווח ברוסיה:משלחת רוסית תיפגש עם נציגים אוקראינים
 

נ. ה.

משתמש מקצוען
דיווח בלארוסי: צבא בלארוס שיגר טיל שיוט ממטוס TU-22 אל תוך קייב. אוקראינה הפילה אותו מעל טרוישצ'ינה, שכונה בצפון העיר. נזק נגרם למכוניות

WhatsApp-Image-2022-02-27-at-03.32.40-7-1024x768.jpeg
 

פ.נ

משתמש מקצוען

כתבנו בקייב: "הצבא האוקראיני הדף את כל יחידות הצבא הרוסי מחרקיב"; אוקראינה טוענת: "הרגנו 4,300 חיילים רוסים מתחילת הפלישה"​

הלחימה נכנסת ליומה הרביעי • בנט ופוטין שוחחו בטלפון, בקרמלין טוענים שישראל הציעה לתווך בשיחות עם אוקראינה • קנצלר גרמניה שולץ: "הסנקציות החדשות כבר פוגעות ברוסיה" • שריפה השתוללה סמוך לבירה בעקבות פגיעת רקטה רוסית במחסן נפט • חיילים רוסים פוצצו צינור גז טבעי בחרקיב • עדכונים שוטפים לאורך כל היום​

 

נ. ה.

משתמש מקצוען
14:30 – גורם מדיני: רה"מ בנט והנשיא פוטין שוחחו לפני שעתיים. רה"מ הביע את דאגתו מהמצב באוקראינה, ומהאפשרות שהלחימה תחריף ותביא לנזק הומניטארי רב. הנשיא פוטין ציין כי הוא נכון למו"מ. בהקשר זה, אמר רה"מ כי ישראל מוכנה לסייע ככל שתתבקש ובכל עת ביישוב המשבר ובקירוב הצדדים, נוכח מעמדה המיוחד אשר מאפשר לה להשיג אוזן קשבת מכולם. שני המנהיגים סיכמו לשמור על קשר רציף בין רוסיה וישראל.

14:26 – נהיגי ה-G7 בהצהרה משותפת: ננתק בנקים רוסים מסוימים מהמערכת הבנקאית SWIFT. הם הוסיפו כי הם מתחייבים למנות השבוע כוח משימה טרנסאטלנטי שיבטיח יישום אפקטיבי של הסנקציות הפיננסיות נגד רוסיה.

14:15 – ראש עיריית קייב טוען שאין כרגע חיילים רוסים בבירה. הוא הוסיף שתשעה אזרחים נהרגו מאז תחילת הפלישה, בהם ילד אחד.

14:10 – צבא אוקראינה פרס מערכת הגנה אווירית בעיר חרסון.
WhatsApp-Image-2022-02-27-at-03.20.22-5.jpeg
 

נ. ה.

משתמש מקצוען
דיווח ב'חדשו 12', לפיו לאחר שאוקראינה התנגדה לתיווך של בלארוס ביניהם לבין רוסיה, התקשורת הרוסית טוענת כי קייב הסכימה לתיווך. משלחת אוקראינית נשלחה לעיר גומל בבלארוס, שממוקמת בסמוך לגבול עם אוקראינה.
 

פ.נ

משתמש מקצוען

רוסיה טוענת: קייב תגיע למו"מ בבלארוס; הלחץ על פוטין גובר: אירופה סוגרת את השמיים​

הצבא הרוסי נכנס לחרקוב, אך אוקראינה טוענת ששליטתה בעיר מוחלטת: "העולם לא ציפה להתנגדות כזאת". מוסקבה טוענת: קייב הסכימה לשלוח משלחת לבלארוס ולקיים שם מו"מ להפסקת אש. אחרי ניתוק חלקי של רוסיה ממערכת SWIFT הודיעו מדינות רבות על סגירת המרחב האווירי למטוסים רוסיים, כדי להגביר את הלחץ על פוטין: "המלחמה תירשם ככישלון אסטרטגי שלו". האו"ם: 368 אלף אוקראינים ברחו מארצם והפכו לפליטים​

 

פ.נ

משתמש מקצוען

תיעוד: חיילים רוסים פורצים לכספות באוקראינה​

התיעודים מאזורי הקרבות באוקראינה ממשיכים לזרום | בתיעוד נראים חיילים רוסים פורצים לכספות בציינג' אוקראיני מקומי
 

פ.נ

משתמש מקצוען

האב נאלץ להישאר - הילדים חצו את הגבול בלעדיו​

אישה אוקראינית התאחדת עם שני ילדיה לאחר שבעלה ביקש מאשה זרה שתעביר אותם אל אימם מעבר לגבול של אוקראינה. הסיבה: האב לא יכול היה לחצות כי אוקראינה אסרה על גברים בגילאי 18-60 לעזוב

אנה סמיוק, בת ה-33, מקמיאנץ-פודילסקי שבמערב אוקראינה, התאחדה עם ילדיה לאחר שבעלה נתן לאשה זרה להעביר אותם אל מעבר לגבול ולשמור עליהם בזמן שהם נמלטו מהפלישה הרוסית.
האב לא יכול היה לקחת אותם מכיוון שאוקראינה אסרה על גברים בני 18 עד 60 לעזוב במטרה לוודא שכל הגברים נשארים להילחם. בהמתנה במעבר הגבול בצד האוקראיני, בעלה בן ה-38 של אנה שם את מבטחו בנטליה אבלייבה, בת 58, שהעבירה את הילדים מעבר לגבול ההונגרי. אימם חזרה מטיול באיטליה ופגשה אותם בגבול.

נטליה אמרה לסוכנות הידיעות 'רויטרס' שאבי הילדים "פשוט מסר לי את שני הילדים, וסמך עלי, נתן לי את הדרכונים שלהם כדי להביא אותם". היא לקחה את שני הילדים הקטנים ביד ויחד הם עברו את הגבול.
בצד ההונגרי הם המתינו, יושבים על ספסל ליד אוהל שהוקם לזרימת פליטים שזרמו מעבר לגבול. הילד הקטן בכה, כשאנה הגיעה היא חיבקה את ילדיה בבכי. ואז היא הודתה לאבלייבה, במשך מספר דקות הן שוחחו ואז החלו לבכות.
"כל מה שאני יכולה להגיד לילדים שלי עכשיו זה שהכל יהיה בסדר," אמרה אנה. "בעוד שבוע או שבועיים נלך הביתה".
 

פ.נ

משתמש מקצוען
ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שוחחו טלפונית היום בצהריים. גורם מדיני תיאר כי בנט הביע את דאגתו מהמצב באוקראינה, ומהאפשרות שהלחימה תחריף ותביא לנזק הומניטרי רב. על פי הגורם, הנשיא פוטין ציין כי הוא נכון למשא ומתן. בהקשר זה, אמר ראש הממשלה כי ישראל מוכנה לסייע ככל שתתבקש ובכל עת – ביישוב המשבר ובקירוב הצדדים, נוכח מעמדה המיוחד אשר מאפשר לה להשיג אוזן קשבת מכולם. שני המנהיגים סיכמו לשמור על קשר רציף בין רוסיה וישראל.
מוקדם יותר הבוקר בפתח ישיבת הממשלה, אמר בנט כי ביומיים הקרובים יגיע לאוקראינה מטוס ועליו 100 טון ציוד הומניטרי ישראלי לאזרחים שנמצאים באזורי הקרב, וגם עבור אלה שמנסים לצאת, וממתינים במשך שעות וימים ליד מעברי הגבול. בציוד ייכללו ערכות לטיהור מים, ציוד רפואי ותרופות, וגם אוהלים, שמיכות, שקי שינה וציוד נוסף שיכול לסייע לאזרחים שנמצאים מחוץ לביתם במזג אויר חורפי וקר.

"גם אצלנו, כמו בכל העולם, עוסקים באירועים הקשים באוקראינה. הממשלה תקבל היום עדכון על ההתפתחויות, ומאוחר יותר הערב נקיים דיון קבינט ונדון בנושא באופן מקיף", אמר בנט. "אני מבקש בשם כל אזרחי ישראל, להביע תקווה שהסכסוך הזה ייפתר לפני שהמלחמה תתפתח עוד יותר, ויהיו השלכות הומניטריות קשות הרבה מעבר למה שאנחנו יכולים לדמיין. אנחנו מתפללים לשלומם של אזרחי אוקראינה ומקווים שתימנע שפיכות דמים נוספת. אנחנו מתנהלים באופן מדוד ואחראי", הוסיף ראש הממשלה.

הוא ציין את אנשי משרד החוץ "שעושים לילות כימים על מנת לסייע לישראלים שנמצאים בגבול ורוצים לצאת משם הביתה. אני רוצה להודות להם – אתם עושים עבודת קודש. בשבועות האחרונים נערכנו היטב לרגעים האלה, ולכן משרד החוץ, הסוכנות היהודית ואחרים מתפקדים היטב. גם מבחינת מלאי מזון, והשלכות אפשריות על כלכלת ישראל, אנחנו ערוכים".

על פי נתוני משרד החוץ, כ-2,000 ישראלים יצאו מאוקראינה מאז תחילת הלחימה ביום חמישי בבוקר. בחיתוך המצב הבוקר בחדר המצב, עלה כי מעברי הגבול לפולין עמוסים מאוד והמלצת משרד החוץ לאזרחים הישראלים המנסים להגיע למעברי הגבול היא להשתמש במעברים להונגריה, רומניה, סלובקיה ומולדובה.
שגרירות ישראל בפולין חילצה הלילה 60 אזרחים ישראלים דרך מעבר קורצ'ובה בפולין במבצע חילוץ שארך למעלה מ-12 שעות. הדיפלומטים הישראלים, משגרירויות ישראל באוקראינה ובפולין ודיפלומטים מתגברים שהגיעו ממשרד החוץ בירושלים ומנציגויות ישראל באירופה, חצו את הגבול ארבע פעמים לאורך הלילה וחילצו את הישראלים ביניהם נשים, ילדים וסטודנטים אשר חלקם נזקקו לסיוע רפואי. האירוע נוהל מחפ"ק משרד החוץ שהוקם בעיר הגבול פשמש.
 

פ.נ

משתמש מקצוען
רבקה כץ שליחת חב״ד בקייב, לרונן כץ ב׳קול ברמה׳: ״אנחנו עם למעלה מ-400 יהודים שנמלטנו לכפר ליד קייב, שומעים את ההפגזות ומנסים לשמור על רוגע ושמחה. לא ציפינו למלחמה ולא חשבנו שהרוסים יגיעו כל כך מהר לקייב״.
 

פ.נ

משתמש מקצוען
15:03: משרד ההגנה האוקראיני דיווח על אלפי חיילים רוסים שנהרגו, עשרות כלי טיס שאבדו וכמעט 150 טנקים שהשומדו.

15:00: רגולטור התקשורת ברוסיה הודיע שפנה לגוגל בדרישה להחזיר את הגישה ליוטיוב לגופי תקשורת רוסים שהוטלו עליהם הגבלות.

14:50: שר התחבורה הצרפתי הודיע שגם ארצו תסגור את המרחב האווירי לטיסות רוסיות.

14:49: שרי החוץ של מדינות ה-G7 יקיימו היום פגישה מקוונת.

14:45: סוכנות הידיעות הרוסית ספוטניק מדווחת: משלחת אוקראינית בדרכה לשיחות עם רו
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כט

א מִזְמוֹר לְדָוִד הָבוּ לַיהוָה בְּנֵי אֵלִים הָבוּ לַיהוָה כָּבוֹד וָעֹז:ב הָבוּ לַיהוָה כְּבוֹד שְׁמוֹ הִשְׁתַּחֲווּ לַיהוָה בְּהַדְרַת קֹדֶשׁ:ג קוֹל יְהוָה עַל הַמָּיִם אֵל הַכָּבוֹד הִרְעִים יְהוָה עַל מַיִם רַבִּים:ד קוֹל יְהוָה בַּכֹּחַ קוֹל יְהוָה בֶּהָדָר:ה קוֹל יְהוָה שֹׁבֵר אֲרָזִים וַיְשַׁבֵּר יְהוָה אֶת אַרְזֵי הַלְּבָנוֹן:ו וַיַּרְקִידֵם כְּמוֹ עֵגֶל לְבָנוֹן וְשִׂרְיֹן כְּמוֹ בֶן רְאֵמִים:ז קוֹל יְהוָה חֹצֵב לַהֲבוֹת אֵשׁ:ח קוֹל יְהוָה יָחִיל מִדְבָּר יָחִיל יְהוָה מִדְבַּר קָדֵשׁ:ט קוֹל יְהוָה יְחוֹלֵל אַיָּלוֹת וַיֶּחֱשֹׂף יְעָרוֹת וּבְהֵיכָלוֹ כֻּלּוֹ אֹמֵר כָּבוֹד:י יְהוָה לַמַּבּוּל יָשָׁב וַיֵּשֶׁב יְהוָה מֶלֶךְ לְעוֹלָם:יא יְהוָה עֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן יְהוָה יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

הווי משפחתי • 4

לוח מודעות

למעלה