חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - נטו דיווחים

מצב
הנושא נעול.

עזרא צין

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
יש כמעט כל הזמן סירנות
צריך להגיד להם לכייל את המצלמה
היא עדיין עם רגישות גבוהה לאור מהלילה..
שומעי מידי פעם פיצוצים
אין נפש חיה
 

עזרא צין

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
אבל בעידן של היום הכל יכול להיות מתועד
אני מאמין שהם לא יכולים לספר מה שהם רוצים
מעניין אם יש רחפנים שמתעדים מהאוויר מקרוב...
 

חסיד אמיתי

משתמש מקצוען

‏שר ההגנה של בריטניה: “רוסיה מתכננת לכבוש את כל אוקראינה – אך היא לא עמדה ביעדיה ביום הראשון לפלישה​

 

secret

משתמש סופר מקצוען
הודעה רשמית של ממשלת אוקראינה לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית: איבדנו את השליטה על מתקני הכור בצ'רנוביל
אין מי שייקח נכון לרגע זה אחריות על המצב שם.


סגנית שר ההגנה של אוקראינה חנה מלייר מודיעה:
חיילים רוסיים תפסו שני כלי רכב של הכוחות המזוינים של אוקראינה, התחפשו באמצעות מדי הצבא האוקראיני ועברו במהירות גבוהה למרכז קייב מכיוון אובולון. אחריהם הגיע טור של משאיות צבאיות רוסיות.
 

secret

משתמש סופר מקצוען
סיון רהב - מאיר

אינה מרקוביץ', הרבנית של קייב בירת אוקראינה, כתבה לי הלילה כך:

"שלום סיון, בעלי היה קצין בחיל האוויר הישראלי במשך 12 שנה, כאשר החלטנו לצאת לשליחות בקייב עם שבעת ילדינו. היום בעלי הוא הרב של קייב, ואנחנו בשליחות כבר 21 שנה. הייתה לנו כאן קהילה משגשגת עד שלפני כחודש, כאשר ריח מלחמה נישא באוויר, רוב עשירי קייב עזבו את המדינה. מי שנשארו הם בעיקר קשישים (הפנסיה באוקראינה היא 70 דולר לחודש), חולים, ניצולי שואה וקשי יום. אנחנו מחלקים כעת עוד ועוד ארוחות חמות וסלי מזון, ואחראיים גם על בית ספר בעיר, על גני ילדים וגם על גן לילדים עם אוטיזם (הראשון במדינה).

במצב כזה, לא יכולנו לעזוב הכול ולחזור לישראל. קיבלנו החלטה להישאר ולא להפקיר את האומללים הללו לנפשם. הבוקר, כאשר התחילו ההפגזות, התחילו היהודים להתקבץ בבניין הקהילה. אין מקלטים בקייב, ואין שום הנחיה כיצד לפעול במצבי חירום.

בינתיים יש לנו מספיק מזרונים ומספיק אוכל במחסן כדי להאכיל את כולם, אבל לא ברור לכמה זמן זה יספיק. כמו כן שכרנו היום שמירה רצינית עם נשק, בגלל פחד ממקרי שוד וביזה, כי פשוט אין משטרה. לראשונה יצאנו בקמפיין גיוס כספים, ובזמן שהאזעקות והפיצוצים נשמעים דרך החלון, אנחנו מנסים לחזק ולטפל בכל מי שממשיך לזרום לתוך בניין הקהילה.

עוד מעט תיכנס השבת. לא כך חשבנו לחגוג את 'שבת מברכים' שבה מברכים את ראש חודש אדר ב'. משנכנס אדר הרי מרבים בשמחה. כידוע, יש כוח מיוחד ברגעי הדלקת נרות השבת. אבקש מכל אישה שקוראת את המילים האלה, להכניס אותנו ברגעים אלה לתפילותיה. שבת שלום מקייב".
 

חיימקה פלונצ'ק

משתמש מקצוען
10:4 – צבא רוסיה חדר לתוך קייב

10:07 – תיעוד ברשתות החברתיות באוקראינה: החלה הלחימה מול צבא רוסיה בפאתי העיר קייב,

09:54 – שר החוץ יאיר לפיד שוחח הבוקר עם שרת החוץ של גרמניה אנאלנה ברבוק. השניים שוחחו על המצב באוקראינה וההשלכות הגלובליות בעקבות כך.

09:47 – משרד הפנים האוקראיני: רוסיה פגעה ב-33 מטרות אזרחיות ביממה האחרונה, 2 ילדים נהרגו.

09:31 – סגן שגריר ישראל באוקראינה יואב ביסטריצקי, שנמצא בלבוב: "האפשרות היחידה לעזוב היא להגיע לגבול באופן פרטי. יש נציגים שלנו שנמצאים במספר מעברי גבול ואנחנו מנסים לסייע לישראלים. העומס מאוד גדול, זמני ההמתנה לפעמים יותר מ-14 שעות". לדבריו, "כרגע שקט פה, אבל בהחלט יכול להיות שניכנס למצב לחימה גם פה". אמר את הדברים לניסים משעל ב-103FM.

09:23 – צוות שגרירות ישראל באוקראינה, בסיוע דיפלומטים ישראלים מנציגויות שכנות, סייעו אתמול למאות ישראלים לצאת מהמדינה. אנשי השגרירות שפונו לעיר לבוב במערב אוקראינה הוציאו 3 אוטובוסים של אזרחים ישראלים מהעיר אל מעבר הגבול לפולין.

בנוסף, צוותי הדיפלומטים שנמצאים במעברי הגבול סייעו לכ-500 ישראלים לחצות את הגבול. משרד החוץ שב וקורא לכל אזרחי ישראל הנמצאים באוקראינה לעזוב את המדינה באופן המהיר והבטוח ביותר.

09:07 – תיעוד ממצלמות האבטחה: כוחות צבא רוסיה בדרך לקייב

08:50 – צבא אוקראינה מפרסם תיעוד של תקיפת שיירה עם ציוד צבאי רוסי

08:17 – תיעוד ברשתות באוקראינה: טנקים של צבא רוסיה מתקדמים בתוך המדינה לעבר אזור העיר סומי, שם מתנהלים קרבות עזים בין הצבאות

08:03 – יועץ לממשלת אוקראינה: התוכנית הרוסית היא להשתמש בטנקים כדי לפרוץ לתוך קייב. מגני העיר מוכנים עם טילי נ"ט, שסופקו בידי בעלות-ברית זרות.

07:50 – חיילים בצבא אוקראינה מפרסמים תיעוד של שיירה צבאית רוסית, שלטענתם, חייליה נכנעו ללא קרב • צפו:

07:34 – נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי יעדי מתקפות הטילים היו "הן אזרחיות והן צבאיות", וטען כי האוקראינים בלמו את ההתקדמות הרוסית ברוב החזיתות.

07:21 – גורמים אמריקנים מעריכים: כוחות רוסיים נמצאים במרחק של 32 ק"מ מקייב.

07:16 – אוקראינה: רוסיה איבדה 800 חיילים בקרבות עד כה.

07:12 – שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה: "מתקפת טילים איומה על קייב. הפעם האחרונה שהיא חוותה דבר כזה הייתה ב-1941, בעת שהותקפה בידי גרמניה הנאצית".

07:05 – בריטניה מעריכה כי בניגוד להצהרות הרהב מרוסיה, הם לא הצליחו לעמוד ברוב היעדים שלהם. "הכוחות הרוסיים נתקלו בהתנגדות חזקה מצד הלוחמים האוקראיניים בכל החזיתות", העריך משרד ההגנה הבריטי.

07:00 – יום הלחימה השני באוקראינה: רוסיה המשיכה במהלך הלילה לתקוף את המדינה הסמוכה ולהתקרב אל עיר הבירה שלה. במהלך הלילה, הצליחו האוקראינים להפיל מטוס קרב רוסי, שנפל וגרם לשריפת בנייני מגורים.
 

ששון בן שמחה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
07:50 – חיילים בצבא אוקראינה מפרסמים תיעוד של שיירה צבאית רוסית, שלטענתם, חייליה נכנעו ללא קרב • צפו:
זה דווקא נראה מדים אוקראינים. מישהו מבין רוסית כדי לתרגם מה שכתוב עליהם?
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה