רק עכשיו הסיבו את תשומת ליבי לאשכול זה:
להבנתי, יש לחלק את הדיון ל2 נושאים:
1. שאלת פותחת האשכול, והיא מהי הדרך הטובה ביותר להפוך תמונת צבע לצבע בודד מה שמכונה "גווני אפור".
2. מה המשמעות של מוד הגרייסקיל, או תמונה בעלת ערוץ צבע בודד בשעת ההדפסה.
והתשובה לדעתי היא כזו:
1. המרת תמונה מצבע לגריי ולא משנה אם היא הייתה במוד CMYK או RGB תוצאתה הסופית היא השמטת כל הגוונים בתמונה והטמעתם בתוך ערוץ בודד.
אני מתקשה להמליץ על דרך זו או אחרת מכיון שכל שיטה תתן תוצאה שונה מעט כפי שהדגים לעיל שלמה, אם כי שההמרה למוד גרייסקייל תתן בדרך כלל תוצאה קונטרסטית מדי כך האיזורים הכהים יהיו כהים מדי והאיזורים הבהירים ישרפו.
ולכן שיטה בה יש שליטה כלשהיא על התהליך עדיפה בעיני.
2. ברגע שאנו מחזיקים תמונה בעלת ערוץ צבע בודד משמעות הדבר היא שאין בה "גוונים" או "אחוזי צבע"- מונחים אלו נכונים רק לשם ההמחשה על מסך המחשב. בפועל מה שמתקבל הוא 100% צבע בלבד.
אלא, שע"י משחק בצפיפות הרשת אנו מקבלים מראה ותחושה של עוצמת צבע שונה בכל איזור על התמונה.
כך, באיזור מסוים יש רשת של 50% דהיינו צפיפות הרשת באיזור זה היא 50% פיזור על שטח נתון. אבל בכל מקרה אין הנמכה בעצמת הצבע עצמו.
ומכן, שגם מצב "ביטמאפ" הינו הגדרה מלאכותית לצורה בה התוכנה מסתכלת על התמונה אבל בפועל התמונה מורכבת גם במצב זה מערוץ בודד עם משחק בצפיפות הרשת.
למרות שהשיטה הבסיסית של ביטמאפ הינה סף 50 שמשמעותה- כל מה שנמוך מ50 הוא לבן מלא ומה שגבוה מ50 הוא שחור מלא, אעפ"כ, כפי שכתב נכון אריאל יש שיטת בביטמאפ המשתמשות ברשתות כאמור לעיל.