התייעצות העלאת והורדת מחירי שכירות

אוזן שומעת

משתמש צעיר
בעקבות מעשה שהיה התעוררתי לחשוב כך:
1. אם מתקשר שוכר ואומר שהוא רוצה לעזוב בגלל המחיר, ונניח ש100 ש"ח פחות יספק אותו,
האם שווה לזרום איתו, ולחשב שחודש אחד שהדירה תהיה ריקה זה לא שווה את ה-25 -30 חודשים שהוא ישלם 100 ש"ח פחות
או לסרב לו בגלל הפרינציפ ובעיקר כדי שיבין לא לסחוט, ואז יש סיכון שהדירה תישאר ריקה.
2. האם הוגן וראוי להעלות מחיר שכירות (בהנחה שאיכשהו זה בטווח המחירים ההגיוני) כשברור לי שהשוכר לא ירצה לעזוב בגלל עליה קטנה כזו, וזה בעצם סוג של סחיטה.
אשמח לשמוע תגובות.
 

יוסיK

משתמש פעיל
שאלה מורכבת
בעיקר בגלל שזה תלוי מאוד בגורמים שמשתנים ממקרה למקרה וקשה לקבוע כללים.
בגדול, בשכירות מתמשכת מעלים את המחיר במשך הזמן לפי מצב השוק, אבל לא לתקרה המקסימלית, כלומר, אם כשהשכרתם את הדירה ביקשתם את המקסימום שאפשר לבקש ובמשך הזמן המחיר עלה, לא מעלים בהכרח למקסימום האפשרי אלא בצורה מתונה יותר.
כמה פחות מתי להעלות? זה תלוי מאוד בנתונים הספציפיים, כמה חשוב לכם שהשוכר ישאר, עד כמה השוכר נח, איך הוא שומר על הנכס וכו'.
כששוכר רוצה לעזוב בגלל המחיר, השאלה הראשונה היא האם הוא צודק, האם המחיר הוא באמת מוגזם אם כן מה השאלה גם אם הוא יצא ונמצא שוכר למחרת הוא לא אמור לשלם יותר מהמחיר המקובל.
אם הוא מנסה להוריד מהמחיר המקובל והשוק פעיל כלומר ניתן לכאו' למצוא שוכרים בקלות יחסית, לא הייתי מוריד את המחיר אלא מנסה להבין אם יש משהו אחר שירצה אותו, כמו רהיט קטן ויפה או תאורה חדשה לדירה, משהו לא יקר אבל שנותן תחושה שהוא קיבל משהו.
אם השוק תקוע ויש סיכוי לא למצוא שוכרים אז מה השאלה
 

חשבונאית

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
נתון נוסף שכדאי לקחת בחשבון לפני שגורמים לשוכר לעזוב:
בין שוכר לשוכר הדירה דורשת תחזוק שגם עולה כסף (צביעה, תיקונים קלים שלשוכר לא היה אכפת וכו') שזה עלות נוספת מעבר להפסד של דמי השכירות על התקופה שבין השוכרים.
לכן אם מדובר בשוכר נוח שמשלם בזמן שווה להפסיד עליו כמה שקלים ולא להתעסק מחדש במעבר בין שוכרים
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  5  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה