מידע שימושי העוצמה הגדולה של קריאת התהילים!

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
הרב דניאל פריש זצ"ל היה מרבה להמליץ לכל נצרך לישועה ורפואה לומר את פרק י"ג בתהילים י"ג פעמים במשך י"ג ימים. הוא לא גילה את מקור הסגולה הזו, אולם המוני הנושעים בה יעידו כי הוראה זו של הרב זצ"ל חוללה נפלאות.

* סגולה לשלום בית, לקרוא בכל יום האיש והאישה במזמור קי"ט את אותיות "שלום בית".

* פרק כ' מסוגל לישועות, והרבנית קוק תליט"א אומרת להגיד אותו שבע פעמים ולעצור בכל פעם אחרי המילים "וכל עצתך ימלא", לבקש בלב ולהמשיך! וכך כתוב שמי שהוא או אוהבו בצרה חלילה, אף שאינו יכול לעזור לו, יאמר פרק כ' בתהילים, והוא יעזור לו. במזמור זה שבעים מילים, כנגד שבעים קולות של האילה.

* בשם הרבנית קוק תליט"א – פרק י"ט עושה רעש גדול למעלה.

* בשם הרבנית בת שבע קנייבסקי זצ"ל, טוב לומר לרפואה את המזמורים הבאים: מ"ח, ל"ה, צ"א, שהם אותיות מחלה צא!

* אומר הבעש"ט הקדוש שמזמורי התהילים הם מפתחות שמתאימים לכל היכלות הרחמים, הישועה והפרנסה.

* בספר אליהו רבה כתוב כך: "אשרי אדם האומר תהילים בשירה ובזמרה ובכוונת הלב ואין לאומרם במרוצה ובמהירות ובלי כוונה".

* באמירת התהילים אין הבדלים של נוסח, כי הוא מקשר את כל ישראל כאחד. חזק!

* טוב שחתן וכלה יאמרו ביום חופתם את כל ספר התהילים.

* בתהילים ק"ן מזמורים, כמניין "כעס" – התהילים מתקנים את עוון הכעס.

* ידוע ומפורסם שרבי חיים קנייבסקי זצ"ל היה נוהג לומר בכל יום עשרה פרקי תהילים, וכך סיים לומר שני ספרי תהילים בחודש! נאמר בשמו שזוהי סגולה נפלאה ומועילה לכל הישועות, ובעיקר לפרנסה טובה!

* ידוע בשם חכמי הקבלה, כי שעה אחת של לימוד תורה בשבת שווה למאה ושבעים מיליון שעות של לימוד תורה בימי החול (שיבת ציון). מדהים! כל פרק תהילים בשבת שווה מיליוני פרקי תהילים!

ביקש דוד המלך שבשעה שיאמרו ישראל תהילים – יחשב להם כאילו עוסקים בנגעים ואהלות... בתהילים תמצאי את נגעי לבך, ותזכי לשוב בתשובה לפי שורש נשמתך (מעם לועז מקדש מעט).

בעל ה"חקרי לב" היה נוהג בכל צרה או קושי לומר תהילים פעמים רבות בכוונת הלב, והיה אומר: "דוד המלך ע"ה הוא יהיה לי לפה ולמליץ לפני אבינו שבשמיים".
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
סגולות רבות ונפלאות העניק לנו הבורא יתברך במקורות - אחת מהן היא סגולת אמירת התהילים, שטובה לכל ישועה שאדם צריך ואפשר לאומרה בכל זמן נתון. צדיקים ואנשי מעשה של דורות עברו נהגו לסיים את ספר התהילים מדי יום, ביודעם את המעלות הרבות והטובות הגנוזות בו.

פעמים רבות אדם טרוד בענייני היום יום שלו ואין לו פנאי להגיד הרבה תהילים במהלך השבוע, אבל העובדות שנציין בכתבה זו יעודדו אתכם להרבות בתהילים כמה שיותר בכל יום, וטוב תעשו אם יהיו לכם פרקים קבועים בכל יום.

איך זוכים להיות תחת כסא הכבוד? כתב ר' חיים דוד אזולאי (החיד"א הקדוש) ב'מדבר קדמות' כי דוד המלך התפלל שמי שיקרא בספרו, ספר תהילים, ייחשב לו כאילו עסק בטיהור נגעים.

גדולי הצדיקים בכל הזמנים הרבו לספר במעלת אמירת פרקים מספר תהילים המיוחס לדוד המלך, ואמרו כי כש"יש קטרוג גדול על האדם שאפילו צדיק אינו יכול לבטל בתפילתו - אז צריך לקשר את האי גברא בעולם הגדול הנקרא 'תהילה', ששם יש אור גדול, ואין כוח בדין לקטרג שם והוא רחמים גמורים, ושם נמתק הכל. ולכך נקראים שירי דוד מלכנו 'תהילים', שיכולין לפעול על ידם הכל ואין שטן ואין פגע רע" (נועם אלימלך, ליקוטי שושנה).

לדברי ה'פלא יועץ' רבי אליעזר פאפו זצ"ל, שהיה אחת הדמויות המעטירות והמשפיעות ביותר בבולגריה של לפני אלף שנה - אמירת תהילים מסוגלת לכל צער או דוחק השעה שחווה האדם, בכל זמן שהוא. 'ויש קבלה מאנשי שם הקדושים, שמי שיש לו איזה דוחק השעה או צער או שהוא מהלך בדרך או עובר בים או בנהרות, יקרא כל התהילים בכל יום מבלי הפסק, בכוונה והכנעה ויראה נפלאות, וזה בדוק ומנוסה', כתב בספרו.

גם ר' יוסף חיים זוננפלד זצ"ל שהיה רבה של ירושלים וספר תהילים היה שגור בפיו בכל יום - כתב כי זכה לכל הסיעתא דשמייא הגדולה שלו בעסקי הציבור, משום שהוא מסיים את כל ספר התהילים בכל יום, מאז שנישא בשנות העשרים לחייו.
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai

החיד"א בסגולה מיוחדת לקריעת גזר הדין של האדם: "סגולה נפלאה עד מאוד להינצל מכל צרה וצוקה - לומר את כל פסוקי התהילים המתחילים באות שמו"​


1. ''תהילים החיד"א'' הוא כינוי לקריאת ספר תהילים על פי דרכו של החיד"א: קריאה על פי האות בה מתחיל הפסוק, ולא על פי החלוקה הרגילה, למזמורים.
72749.jpg

22 פרקים, על פי אותיות הא' ב'.

3. על פי החיד"א, סגולה מיוחדת היא לקרוא את פסוקי התהילים על פי האות בה הם מתחילים לפי שם האדם. לדוגמה: אדם ששמו ראובן יקרא את כל פסוקי התהילים שמתחילים באות "ר" ואחר כך "א", ''ו'', ''ב'' 'ו-'נ''.

4. בהקדמה לספרו כתב מרן החיד"א על מנהג קריאת התהילים לפי אותיות השם, וכה דבריו: "והיא סגולה נפלאה עד מאוד להנצל מכל צרה וצוקה. וכל האומר בכל יום אותיות של שמו, יועיל לו להצלחה ולשמירה, וינצל מכל צער ונזק באותו היום, ובפרט להולכי דרכים ועוברי ימים ונהרות". בסוף ספרו 'כף אחת' מעניק החיד"א סגולה נוספת: "סגולה אמיתית לכל ענין הוא להיות עניו באמת מלב ונפש, וליתן צדקה כפי מתת ידו, ולעסוק בתורה לשמה" (כף אחת, סי´ לב).

5. עוד כותב החיד"א בספרו ''סנסן ליאיר'': "דברים המועילים לרפואה בסיעתא דשמיא: ילמד פסוקי תהילים מאותיות שמו מספר ''ליקוטי תהילים'', יתנו צדקה בעדו כאשר יוכלון שאת, ילמדו מזמור ''יענך'' (פרק כ' בתהילים) י"ב פעמים, ואחר כך יאמרו תפילה לרפואתו".

6. תפילה מהחיד"א לרפואת החולה, נאמרת לאחר קריאת כל הפסוקים המתחילים באותיות שמו:
72751.jpg

72752.jpg

7. על פי דעת החיד"א, אין צורך לומר את הפסוקים בהם מתחיל שם אמו של החולה.

8. על פי הסגולה, אות שמופיעה פעמיים בשם האדם, כמו, למשל, בשם ''דוד'' – יש לקרוא פעמיים את הפסוקים המתחילים באות "ד".

9. במידת האפשר, ראוי שאדם אחד יאמר את כל האותיות המרכיבות את השם הזקוק לישועה, ועדיף שלא לחלק בין מספר אנשים.

10. מקור הסגולה הוא בקבלה. בקרב המקובלים, קיימת משמעות עצומה לשמו של האדם, ועל כן מסוגל לעילוי נשמתו של הנפטר ולהבדיל אף לישועתו של האדם החי. סבו של החיד"א, רבי אברהם אזולאי, כותב בספרו ''חסד לאברהם'' כך: "לכל אות יש רוחניות ואור נכבד אצול מעצם הספירות, ומהבל פיו של האדם תהיינה צורות עליונות מתקשרות בשרשן בעצם האצילות... כי הלוא, בהוצאת התיבות כתקנו, מעורר רוחניות ומניע כוחות האותיות המצטרפות ותנועתם והכאתם זה בזה, ועל ידי זה יתהוו אורות חדשות על דרך הרכבת המרקחות, והם חדשות ממש לפי העת והרגע ההוא, וצירוף שם המיוחד המתגלגל באותו רגע".
 
  • תודה
Reactions: ynf

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
15 סגולות נפלאות באמירת פרקי תהילים

1. האומר תהילים מקבל שכר כאילו עסק בלימוד עומק התורה

"מי שחשקה נפשו לדבקה בו יתברך ובשבחיו, ידבק עצמו בספר תהילים. אין לנו דבר גדול יותר מספר תהלים שכלול מן הכל, מרבים שבחים להשי"ת, ורבים מזמורים הם של התעוררות תשובה, ורבים מזמורים הם של בקשת מחילה וסליחה, והכל מיד ה' השכיל חבר דוד המלך ע"ה ברוח הקודש, והאומר תהלים הוא כמתפלל והוא גם כן כעוסק בתורה, כי כבר בקש דוד המלך ע"ה שיהיו מקבלים שכר הקורים בתהלים כעוסקים בעומק התורה כנגעים ואהלות". (השל"ה הקדוש)

2. אמירת תהילים מצילה מהיצר הרע

"אשרי האיש הלומד תהילים, שהרי בקש דוד שאמירת תהילים תועיל להציל מדמיוני היצר. וכך פירשו בכתוב: 'יהי לבי תמים בחוקיך': 'אמר דוד, רבון העולם, כשאני עוסק בחוקיך לא יהיה רשות ליצר הרע להציץ בי, שנאמר: 'הורני ה' דרכך אהלך באמתך'. ונראה פירושו, 'הורני ה' דרכך', אימתי, 'כשאהלך באמתך'". (רבי צדוק הכהן מלובלין בספרו 'צדקת הצדיק')

3. תהילים פועלים חסד ורחמים בעולם

"אילו ידעתם כוחם של פסוקי תהילים ופעולתם בשמי רום, הייתם אומרים אותם בכל עת. תדעו שמזמורי תהילים שוברים כל המחיצות, ועולים בעילוי אחר עילוי בלי שום הפרעה, ומשתטחים לפני אדון העולמים, ופועלים פעולתם בחסד וברחמים". (ה"צמח צדק")

4. אמירת הפרק המתאים לגיל – סגולה להצלחה וליראת שמים

בשם הבעל שם טוב מובא שעל-ידי אמירת תהילים יכולים לבטל את הקטרוגים, כנרמז בפסוק: "מי ימלל גבורות (ישבור ויבטל את ה'דינים' הקשים) ה' – ישמיע כל תהילתו".

עוד מובא בשמו שכל אדם יאמר את הפרק בתהילים המתאים לגילו. למשל, מי שמלאו לו יג שנה – יאמר פרק יד, וכך הלאה. כן ראוי לומר את הפרקים של הצאצאים, כתפילה עליהם שחינוכם ליראת-שמים יצליח.

5. אמירת תהילים מדי יום – מביאה הצלחות רבות לעולם

"אל יהי קל בעיניך לומר שיעור קבוע תהילים בכל יום, כי על כן נקראים מזמורים שמכריתין ומזמנין ומחתכין הקליפות שלא יקטרגו קודם שמתחילין להתפלל. ועל ידי אמירת תהילים באים הרבה הצלחות לעולם". (בעל ה"יסוד יוסף", קדוש עליון, היה רבו של בעל ה"קב הישר").

6. סגולות יקרות, סמי חיים, ומפתחות לשערי שמים

"בית קדש הקדשים בית האוצר היקר הזה, מלא יקר כל קדש, מלא הדר כל כבוד ועוז, אוצר בתוכו כל מחמדנו אשר היו לנו מימי קדם, בעוד רוח השיר חי בפי שרי קדש, בעוד התנוסס רוח ה' על נעים זמירות ישראל עלי הגיון בכינור, בהיכלו כבוד אומר כלו. כל אדם יחזה בו, כל תפלה וכל תחנה, כל הודאה וכל תהילה, על כל דבר ועל כל עניין, צוקה או תשועה, צרה או רוחה, אשר יהיה ליחיד או לרבים, בתהלוכות העתים ומסבות הזמן הסוער על כל עוברי ים החיים בהמון משבריו ושאון גליו. גם יש בו סגולות יקרות ומטמוני מסתרים מסוד ה' ליראיו, תרופות וסמי חיים, ומפתחות אל שערי שמים". (המלבי"ם בהקדמתו לפירושו על ספר תהילים)

7. מזמורי תהילים פותחים את היכלי הרחמים

"אשרי האיש הלומד תהילים, שכן אמרו, לכך נקראים שירי דוד מלכנו תהילים שיכולין לפעול על ידם הכל ואין שטן ואין פגע רע. וזהו שירו לה' כו' תהילתו בקהל חסידים, פירוש עניין התהילה הוא ביד החסידים המתחסדים עם קונם". (רבי אלימלך מליזנסק זצ"ל, בספר נועם אלימלך, ליקוטי שושנה).

"מזמורי תהילים הם מפתחות המתאימות לכל היכלות הרחמים רפואה ישועה ופרנסה. ולכך נקראים שירי דוד מלכנו תהילים. שיכולין לפעול בידם הכל ואין שטן ואין פגע רע". (רבי אלימלך מליזנסק)

8. האומר תהילים בכוונה – סגולה נפלאה לכל דבר

"מה שיש קבלה מצדיקים לומר כל ספר תהילים בלי הפסק, והוא סגולה לכל דבר, אמר על זה הרב הקדוש מוה''מ מסאווראן שההמון סוברים שהפירוש בלי הפסק היינו שלא יפסוק בינתיים באיזה דיבור, אבל אני אומר הפירוש בלי הפסק, שלא יהיה שום הפסק כלל מלבו לפיו, ויהיו שווים בעת אמירתו כל מזמורי תהילים, וזוהי סגולה נפלאה לכל דבר". ("אסיפת מאמרים")

9. נחשב כאילו התענה כל השבוע

"אשרי האיש הלומד תהילים, שכן אמרו קבלה מרבי אלימלך זיע"א, שכל האומר שלוש פעמים תהילים ביום אחד חשוב לו כתענית משבת לשבת ושכרו גדול". (קונטרס האשל בתהילים, מקדש מעט).

10. ימים מסוגלים ביותר לתהילים: שבתות, ראשי חודשים, ימים טובים וחודש אלול

"אשרי האיש הלומד תהילים, שאמירתו בג' זמנים היא מסוגלת עד מאד: בשבת, בר"ח וימים טובים, ולמעלה מהם באלול. וסימנך פתח ב"אשרי" וסיים ב"אשרי", ר"ת אשר'י, אלול, שבתות, ראש חודש, יום טוב". (תה"ל יג, בשם הרב חמדת ימים, ענייני שבת דף פז).

11. עצה לישועה מיוחדת – אמירת כל הספר ללא הפסק

"על כמה דברים שצריכים לאדם, כמו פרנסה וכדומה או שאר הרפתקאות יאמר כל תהילים מההתחלה לסוף בלי שום הפסק". (רבי פנחס מקוריץ)

12. דביקות בה' והצלה מלשון הרע

"אשרי האיש הלומד תהילים, שיש בהם תועלת גדולה לאדם להיות דבק בקונו, בתורתו ובמצוותיו, ומביאים את הלומד בהם לידי הכנעה, ומצילים אותו מעוון הנורא של לשון הרע". ("ראש דוד", פר' חקת).

13. מחילת עוונות

אשרי האיש הלומד תהילים, וכאשר יתעסקו ישראל באמירת תהילים בלב נשבר, ימחול להם הקב"ה על כל עוונותיהם (פירוש "מים רבים" על תהילים).

14. התהילים מסוגלים לתשובה ולהזרמת שמחה ורוחניות

"מי שרוצה לזכות לתשובה יהיה רגיל באמירת תהלים, כי אמירת תהלים מסוגל לתשובה". עוד הסביר רבי נחמן כי אחת מן הסיבות למעלת ספר תהילים היא היותו כלול מ"עשרה מיני נגינה", הלא הם עשרה תדרים של קדושה, המכוונים כנגד עשר ספירות, ואשר בכוחם לתקן את עשרת כוחות הנפש ולהזרים לתוכם רוחניות ושמחה, עד שיפתחו כל הערוצים החסומים בנפש. (רבי נחמן מברסלב)

15. השפעת טובות לכל ישראל

"אשרי האיש הלומד תהילים, שעל ידי זה מתעורר מקור הברכה העליונה ובכוחו להתפלל לשם להשפיע כל הטובות והברכות על כל ישראל, בכלל ובפרט, ברוחניות ובגשמיות חיי ומזוני ורפואה". ("מגן אברהם" למגיד מטריסק)
 
  • תודה
Reactions: ynf

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
מעלת קריאת תהילים

אשרי האומר מזמורים והלומד בספר תהילים, שהוא חשוב ומרוצה לפני הקב”ה עד מאוד. ואמרו חכמינו ז”ל במדרש, התפלל דוד המלך לפני הקב”ה ואמר “יהיו לרצון אמרי פי והגיון לבי לפניך”, אזכה שיהיו דבריי נאמרין בבתי כנסיות ובבתי מדרשות, ויהיו קורין בהם והוגים בהם ונוטלים עליהם שכר כנגעים ואהלות .

חז”ל במדרש ילק”ש יט, טו. וכן במס’ שקלים פ”ב ה”ה ובשוחר טוב סא, ג. וע”ע ראשית חכמה פרק אהבה י, יד. וע”ע במ”ש מהרי”ץ בסי’ עץ חיים בסדר הלימוד בלילי שבת קודש. וכ”כ הרשל”צ מרדכי אליהו שליט”א בס’ תהילים בהוצ’ דרכי הוראה לרבנים בירושלים, וסיים בלש”ק: “ובודאי שתפילתו של צדיק נשמעת”.

גודל אמירת תהילים
גדולה אמירת תהילים לפני ה’ יתברך גם באמירת כמה מזמורים כסדר לשבח בהם מתוך שמחה וטוב לבב, וגם באמירת מזמור אחד ושניים מסיבה ארעית כדי להגן ולבטל גזירה וצער לפרט ולכלל ולהפכם לטובה.

התמדה בקריאת תהילים
וראוי לכל אדם, בין איש ובין אשה וגם לחנך הקטנים, להתמיד באמירת תהילים, ואשרי מי שקובע עצמו לומר תהילים בכל יום. ובמיוחד ראוי הדבר לתלמידי חכמים, שהם חייבים ביותר לשאת תפילה ותחנונים להצלת הפרט והכלל בישראל. ומעלה גדולה ביותר לאומרם בציבור.

כ”כ הרב בעל יסוד יוסף זצ”ל, הוא רבו של בעל קב הישר. וע”ע במ”ש הרמ”מ מלובביץ זת”ע בס’ שערי מנהג והלכה או”ח סי’ צ’, וכן הוא בקובץ מכתבים המצורף לתהילים מהד’ חב”ד, על התקנה במנהגי חב”ד לקבוע סדר אמירת תהילים בכל יום, ועיקר הטעם מתוך שמחה וטוב לבב. והטעם להגן ידוע כמ”ש לקמן. חובת ת”ח – פשוט וכמ”ש בס’ דרך צדיקים ח”א בעמ’ 246, משם הרה”ק רבי חיים סנוואני זת”ע שכן עורר והמריץ לת”ח. וכ”כ הרשל”צ מרדכי אליהו שליט”א בס’ תהילים בהוצ’ דרכי הוראה לרבנים בירושלים. לאמרם בציבור – וזכות הרבים עומדת לו, וכמ”ש מו”ר הר”ח כסאר שליט”א בשו”ת החיים והשלום סי’ ק”מ. וע”ע לקמן, הבאנו מנהגים שונים שהזכירו לאמירת תהילים

כל האומר תהילים בכל יום
מעלות רבות בלימוד מזמורי התהילים, וכמו שאמרו: כל האומר תהילים בכל יום כאלו קיים כל התורה כולה, ומובטח לו שהוא בן העולם הבא, וזוכה להיות תחת כסא הכבוד. עוד כתב מרן החיד”א, כי הרגיל בתהילים דוחה כל מיני פורעניות וכמה פגעים רעים מעליו ומעל בני ביתו ומשפחתו וכל בני דורו, ומגלגל עליו ועליהם כל מיני שפע, ברכות טובות והצלחות ורחמים וחסדים. ועוד מעלות הזכרנום בסמוך.

רבינו אפריים בפירושו כלי יקר עה”ת פר’ וזאת הברכה, ופר’ וישלח, ויגש. הביאו מרן החיד”א בהק’ שם. וע”ע בראשית חכמה פרק אהבה י, לא. ובס’ יסוד יוסף לרבו של הרב קב הישר. ועוד מעלות רבות ראה במ”ש כאן בקונטרס “תהילות יוסף”, ועוד ידוע במפתח “סגולות המזמורים”.

סגולת לימוד תהילים
הלימוד במזמורי התהילים יש בו סגולות רבות בכל מזמור ומזמור, המועילות להידבק באהבת ה’ יתברך ויראתו. ועוד סגולות רבות לברכה והצלחה, לרפואת החולה, לעילוי נשמת הנפטר, ולתיקון עוון הכעס, להכניע היצר, לתיקון פגם ברית-קודש, ולהשלים נפש האדם בתשובה שלימה, ומהם הזכרנו בסמוך.

עיין ברמב”ם הל’ ע”ז פרק יא הלכה יב. ומ”ש מהרי”ץ בסוף סדר ליל יום הכיפורים ובהגהת הר”ד שם. ובהק’ המלבי”ם לפי’ על תהילים. ראה עוד במ”ש כאן בקונטרס “תהילות יוסף”, ועוד במפתח “סגולות המזמורים”. ומעלתו לתשובה – ע”ע בשו”ת אגרות משה ח”ד או”ח סי’ קיז. מעלת קריאת תהילים
 
  • תודה
Reactions: ynf

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
כוחה של תפילה ועוצמת התהילים – מהרבנית קנייבסקי

תהילים: "אחרי שהאנשים הולכים, אני אומרת פרק תהילים לישועתם. זה מה שמועיל"
אמא הרבתה באמירת תהילים על כל הפונות. פעם אמרה למישהי: "אחרי שאני מברכת מישהו והוא הולך, אני פותחת ספר תהילים ואומרת פרק אחד מתוך שותפות בצרתו. התהילים הם המועילים!".
 
  • תודה
Reactions: ynf

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
כוחה של אמירת תהילים

דוד המלך חיבר את ספר התהלים, אולם בספר מוזכרים אנשים נוספים בכותרות הפרקים. כותרת הפרק מכילה את המילים הראשונות הפותחות את המזמור והיא מציינת את סוג המזמור, את הזמן המיוחד שבו נאמר או את הכלי שבו נוגן המזמור בבית המקדש. בכותרות רבות מצוין גם מי חיבר את הפרק. המילים: 'מזמור לדוד' הן דוגמת כותרת לפרקים רבים. לעיתים, כאמור, מצויות בהן המילים: 'שיר', 'משכיל' או 'מכתם', ולעיתים מוזכר שמו של כלי הנגינה: 'גיתית', 'שמינית', 'שושנים' ועוד.

כאשר מופיעה האות ל' בכותרת המזמור, לפני שמו של האדם, משמעותה שהאדם המוזכר הוא שחיבר את המזמור. 'לדוד', פירושו, שדוד כתב את הדברים.

הגמרא מונה את ספרי המקרא ואת כותביהם : "דוד כתב את ספר תהלים על ידי עשרה זקנים: על ידי אדם הראשון, על ידי מלכי צדק ועל ידי אברהם… משה… הימן… ידותון… אסף ועל ידי שלושה בני קורח". שבעת האחרונים מוזכרים בפסוקי התהלים בפירוש, ואילו שלושת הראשונים – שמם מבואר במדרשי אגדה: אדם הראשון רמוז במילים: "גלמי ראו עיניך…" (תהלים קל"ט, ט"ז), מלכי צדק במילים: "על דברתי מלכי צדק" (שם ק"י, ד'), ואברהם אבינו קרוי 'איתן האזרחי' (שם פ"ט, א').

מזמורי התהלים עשויים בכפל פנים: מצד אחד, הם משמשים לתפילה, ובמובן זה הם נושאים את דברי האדם אל הקדוש ברוך הוא. מצד שני, הם נכתבו ברוח הקודש, ומבטאים את דבריו של הקדוש ברוך הוא אל האדם. דוד המלך, אסף, הימן, ידותון ושלושת בני קרח, שמפיהם נכתבו פרקי התהלים, נמנים עם מ"ח (48) הנביאים שהתנבאו לישראל. אחד מתפקידיו של הנביא היה להתפלל אל ה'. מכיוון שה' לימד את הנביא כיצד להתפלל, לכן, דברי התפילה שיצאו מפי הנביא, בהפילו תחינה לפני ה', הם גם דברים שנאמרו מאת ה' אל הנביא. ואכן, רבי סעדיה גאון כותב שספר תהלים נאמר בנבואה מאת ה' לדוד. ולכן, כשם שרק נבואה שנצרכה לדורות נכתבה, כך גם מזמורים אלו עשויים לשמש פֶה לכל תחושה העולה בליבו של האדם בכל הדורות: תחושה של הודיה ושל שמחה ותחושה של כאב, של הידרדרות ושל כישלון. ואמנם, במדרש תהלים נאמר: "ר' יודן אומר בשם ר' יהודה: כל שאמר דוד בספרו, כנגדו וכנגד כל ישראל וכנגד כל העיתים אמרו".

גם כיום מרבים באמירת תהלים ביחידות או בקבוצות, בזמנים מזדמנים או בקביעות, ברצף או במקוטע. גם כיום כוחם של פרקי התהלים רב לבטא הודיה או תקווה לישועה.

גדולי הדורות הרבו לתאר את השפעתם של פרקי התהלים. רבי חיים פלאג'י הציג את שלושת השמות של ספר התהלים כמצביעים על כוחו. הספר קרוי תהלים – תלים וזמירות. תהלים – משום שהוא לשון שבח והילולים לבורא העולם. תלים – משום שהכול תולים בו את עיניהם, בידיעה שאמירתו עשויה להציל מכל צרה ומצוקה. זמירות – לשון חיתוך וכריתה, כי מזמורי תהלים מבטלים וכורתים כל קטרוג המאיים על עם ישראל כולו או על יחידים מתוככי העם.

בהסבירו מדוע השם שהתקבל לספר הוא 'תהלים', ולא 'תהילות', תיאר הרב שמשון רפאל הירש את האופן שבו יש לומר תהלים. אמירה בצורת מלמול וללא כוונה, אין בה כדי להפוך את המזמורים לתפילה שתתקבל על ידי הקדוש ברוך הוא. המזמורים הכתובים הם אמצעים להכוונת הלב אל ה', "והם נעשים לתהילות, רק כאשר תוכנם ממלא את ליבנו ומוצא ביטוי חי על שפתותינו".

אכן, אמירת פרקי התהלים צריכה כוונה והשתפכות הלב. ראוי להציג כאן דברים מפיו של הרב פינקוס זצ"ל: "פעם, כשעברתי בדיקה ביטחונית בשדה התעופה", סיפר הרב בבדיחות הדעת, "נשאלתי אם אני נושא ברשותי נשק. השבתי בחיוב: 'אני נושא בכיסי ובליבי את ספר התהלים!' איש הביטחון מצמץ בעיניו: 'לא לנשק כזה התכוונתי, אני מתכוון לנשק חם'. אולם לא ויתרתי: 'תהלים הוא נשק חם! את פרקי התהלים יש לומר בחום, מלב רותח ובוער!'"

חשוב להדגיש שפרקי תהלים שאינם נאמרים במלוא הכוונה וללא להט הלב הרצוי, אמנם אינם משיגים את כל מטרתם, כי הכוונה היא הלוז הפנימי של האמירה, אולם יש ערך לכל אמירה, לכל תפילה ולכל מזמור. בשמים לא משיבים אדם ריקם, והכול נכלל בפנייתם של ישראל לאביהם שבשמים ולבקשת רחמים ממעון קודשו. לכן, גם כאשר קשה להתפלל, גם כאשר הלב ממאן להצטרף למילים הנאמרות בפה, אין להרפות מהספר המלווה את עם ישראל מימות עולם, הוא ספר התהלים.
 
  • תודה
Reactions: ynf

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
מפחדים? 5 סגולות להינצל ממלחמה
לפניכם 5 סגולות חשובות ובדוקות להינצל ממלחמה ולהינצל מפורענויות


א. סגולה להינצל ממלחמה היא לומר את פרק פ"ג בתהילים: "שיר מזמור לאסף אלוקים אל דמי לך אל תחרש ואל תשקוט קל" בעת פתיחת ההיכל בימי שני וחמישי.

כמו כן, לומר בכל יום "אבינו מלכנו" לאחר תפילת שמונה עשרה של שחרית ומנחה (סגולות רבותינו עמודים 125-126, שכן כתב בספר "שימוש תהילים" שמזמור זה הוא להצלה ממלחמה. וכן הורה הרב עובדיה יוסף זצ"ל [בשיעורו הקבוע במוצאי שבת פרשת תולדות תשע"ג] בעת שהפציצו אויבנו המחבלים הרשעים את דרומה של ארץ ישראל ואחר כך את ארץ ישראל כולה [בשלהי חודש חשוון תשע"ג] לא תקפ"ץ. ובאמירת "אבינו מלכנו" ידלגו על הפסקאות שאינן שייכות כגון "חדש עלינו שנה טובה" וכן "כתבנו בספר" וכו').

ב. נשאל הרב חיים קניבסקי זצ"ל, איזו סגולה יש להינצל מזעם המלחמה ומפצצות האויבים המחבלים, והשיב: להתפלל, והיינו להתפלל כי הוא מרגיש שהוא מתפלל לה', אבל אם מתפלל כי נתחייב במצווה להתפלל - חסר בתפילה (ספר "כל משאלותיך" עמודים טז-יז).

ג. נשאל הרב אהרן לייב שטיינמן זצ"ל בקיץ תשס"ו (כנראה בזמן מלחמת לבנון השנייה) לעת צרה כזאת במה להתחזק, ואמר: בבין אדם לחברו.

והראה ברבנו בחיי (בפרשת ויחי) שלא מצאנו שיוסף אמר בפירוש כי הוא מוחל, ולכן אחרי אלפי שנה היו עשרה הרוגי מלכות. והראה עוד באבן שלמה (פרק י') שמי שהוא רע לבריות, אינו עולה מן הגיהנום עד שיעלהו הצדיק, והרע לשמים אינו יכול להיכנס לגן עדן עד שיבוא הצדיק (אבל לצאת מגיהנום אינו צריך להצדיק).

ד. לא לדבר שיחה בטלה ושיחת חולין בבית הכנסת, וכפי שהובא בשם האדמו"ר האמרי אמת מגור זצ"ל, שפירש כיצד ניצלה יהדות ספרד כמו מרוקו ותוניסיה בשואה האיומה אף שהנאצים ימח שמם שהו שם?

וענה שמשום שלא מדברים בתפילה אצל הספרדים, לכן קדושת בתי הכנסיות והמדרשות שלהם מרובה מאוד, ובזכותם ניצלו כל היהודים שם (תשובות והנהגות חלק א' סימן קנז).

ורמז לדבר נמצא בפסוק (שמות פרק י"ד פסוק י"ד) "ה' ילחם לכם ואתם תחרישון", אימתי ה' ילחם לכם? בזמן ש"אתם תחרישון" - כלומר שתשתקו ותחרישו בשעת התפילה (סידור איש מצליח עמוד 55).

ה. הובא בשם הרב אלחנן היילפרין זצ"ל, שקבלה בידו מחכמי הספרדים בעיר הקודש ירושלים תובב"א, שאם בנטילת ידיים שהצריכו חז"ל לעשותן ללא ברכה - כגון: היוצא מבית הכסא (כשלא עשה צרכיו),ומבית המרחץ, והנוטל ציפורניו וכדומה - זהירים גם לנוטלן מיד בלא שום דיבור בינתיים כמו בנטילת ידיים של שחרית, וכן בנתינת המים שלוש פעמים לסירוגין, אז יש בזה שמירה מעולה מרציחת הישמעאלים ימח שמם - וזה בדוק ומנוסה, וה' ישמרנו מכל מיני פורעניות אמן סלה (האדמו"ר מביאלא שליט"א בספר עיוני הלכות חלק ב' עמוד שע"ב).
 
  • תודה
Reactions: ynf

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
10 פסוקי תהילים סגוליים לשמירה
10 פסוקים סגוליים לשמירה המובאים מפי הרמב"ן. קראו אותם
יוֹמָם יְצַוֶּה אֲדֹנָי חַסְדּוֹ וּבַלַּיְלָה שִׁירֹה עִמִּי תְּפִלָּה לְאֵל חַיָּי (תהלים מ"ב, ט')
וַאֲנִי תְפִלָּתִי לְךָ אֲדֹנָי עֵת רָצוֹן אֱלֹהִים בְּרָב חַסְדֶּךָ עֲנֵנִי בֶּאֱמֶת יִשְׁעֶךָ (תהלים ס"ט, י"ד)
דָּרַשְׁתִּי אֶת אֲדֹנָי וְעָנָנִי וּמִכָּל מְגוּרוֹתַי הִצִּילָנִי (תהלים ל"ד, ה')
הַטֵּה אֵלַי אָזְנְךָ מְהֵרָה הַצִּילֵנִי הֱיֵה לִי לְצוּר מָעוֹז לְבֵית מְצוּדוֹת לְהוֹשִׁיעֵנִי (תהלים ל"א, ג')
אֱלֹהִים לְהַצִּילֵנִי אֲדֹנָי לְעֶזְרָתִי חוּשָׁה (תהלים ע', ב')
וְאַתָּה אֱלֹהִים אֲדֹנָי עַשֵׂה אִתִּי לְמַעַן שְׁמֶךָ כִּי טוֹב חַסְדְּךָ הַצִּילֵנִי (תהלים ק"ט, כ"א)
אַתָּה הָאֵל עֹשֵׂה פֶלֶא הוֹדַעְתָּ בָעַמִּים עֻזֶּךָ (תהלים ע"ז, ט"ו)
וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ (תהלים ק"ו, ח')
הִנֵּה אֵל יְשׁוּעָתִי אֶבְטַח וְלֹא אֶפְחָד כִּי עָזִּי וְזִמְרָת יָהּ אֲדֹנָי וַיְהִי לִי לִישׁוּעָה (ישעיה י"ב, ב')
אֱלֹהִים אַל תִּרְחַק מִמֶּנִּי אֱלֹהַי לְעֶזְרָתִי חוּשָׁה (תהלים ע"א, י"ב)
 
  • תודה
Reactions: ynf

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
סְגֻלָּה לִשְׁמִירָה מֵהַמְּקֻבָּל הָרַב יְהוּדָה פְּתַיָּה זצ"ל
סגולה מהמקובל הרב יהודה פתיה זצ"ל לשמירה, הצלחה, הגנה ושפע
יאמר פסוקים אלו, וטובים הם עד מאד לשמירה:

לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד: יַעַנְךָ יְיָ בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב:

יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ:

יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה:

יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא:

נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלוֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְיָ כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ:

עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְיָ מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ:

אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְיָ אֱלוֹהֵינוּ נַזְכִּיר:

הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד:יְיָ הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ:

וַיְהִי בִּנְסֹעַ הָאָרֹן וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה קוּמָה יְיָ וְיָפֻצוּ אֹֽיְבֶיךָ וְיָנֻסוּ מְשַׂנְאֶיךָ מִפָּנֶֽיךָ:

יִתֵּן יְיָ אֶת אֹיְבֶיךָ הַקָּמִים עָלֶיךָ נִגָּפִים לְפָנֶיךָ בְּדֶרֶךְ אֶחָד יֵצְאוּ אֵלֶיךָ וּבְשִׁבְעָה דְרָכִים יָנוּסוּ לְפָנֶיךָ:

לֹא יִתְיַצֵּב אִישׁ בִּפְנֵיכֶם פַּחְדְּכֶם וּמוֹרַאֲכֶם יִתֵּן יְיָ אֱלוֹהֵיכֶם עַל פְּנֵי כָל הָאָרֶץ אֲשֶׁר תִּדְרְכוּ בָהּ כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר לָכֶם:

תִּפֹּל עֲלֵיהֶם אֵימָתָה וָפַחַד בִּגְדֹל זְרוֹעֲךָ יִדְּמוּ כָּאָבֶן: כָּאָבֶן יִדְּמוּ זְרוֹעֲךָ בִּגְדֹל וָפַחַד אֵימָתָה עֲלֵיהֶם תִּפֹּל:

וּלְכֹל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לֹא יֶחֱרַץ כֶּלֶב לְשֹׁנוֹ לְמֵאִישׁ וְעַד בְּהֵמָה לְמַעַן תֵּדְעוּן אֲשֶׁר יַפְלֶה יְיָ בֵּין מִצְרַיִם וּבֵין יִשְׂרָאֵל:

כִּי תַעֲבֹר בַּמַּיִם אִתְּךָ אָנִי וּבַנְּהָרוֹת לֹא יִשְׁטְפוּךָ כִּי תֵלֵךְ בְּמוֹ אֵשׁ לֹא תִכָּוֶה וְלֶהָבָה לֹא תִבְעַר בָּךְ:

כָּל כְּלִי יוּצַר עָלַיִךְ לֹא יִצְלָח וְכָל לָשׁוֹן תָּקוּם אִתָּךְ לַמִּשְׁפָּט תַּרְשִׁיעִי זֹאת נַחֲלַת עַבְדֵי יְיָ וְצִדְקָתָם מֵאִתִּי נְאֻם יְיָ:

סוּרוּ מִמֶּנִּי כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן כִּי שָׁמַע יְיָ קוֹל בִּכְיִי:

שָׁמַע יְיָ תְּחִנָּתִי יְיָ תְּפִלָּתִי יִקָּח:

יֵבֹשׁוּ וְיִבָּהֲלוּ מְאֹד כָּל אֹיְבָי יָשֻׁבוּ יֵבֹשׁוּ רָגַע:

יָקוּם אֱלוֹהִים יָפוּצוּ אוֹיְבָיו וְיָנוּסוּ מְשַׂנְאָיו מִפָּנָיו: כְּהִנְדֹּף עָשָׁן תִּנְדֹּף כְּהִמֵּס דּוֹנַג מִפְּנֵי אֵשׁ יֹאבְדוּ רְשָׁעִים מִפְּנֵי אֱלוֹהִים:

וִיהִי נֹעַם אֲדֹנָי אֱלוֹהֵינוּ עָלֵינוּ וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנָה עָלֵינוּ וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנֵהוּ:
 
  • תודה
Reactions: ynf

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
פרקי תהילים לשמירה וביטחון, בימים מתוחים
פרקים כ', ק"ל, קמ"ב בתהילים מסוגלים לשמירה וביטחון. הרי הם לפניכם, לקריאה נוחה ומהירה

תהילים פרק כ'
(א) לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) יַעַנְךָ יְהוָה בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב. (ג) יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ. (ד) יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה. (ה) יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא. (ו) נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְהוָה כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ. (ז) עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ. (ח) אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר. (ט) הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד. (י) יְהוָה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ.

פרק ק"ל

(א) שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה. (ב) אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי. (ג) אִם עֲו‍ֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד. (ד) כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא. (ה) קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי. (ו) נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר. (ז) יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת. (ח) וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲו‍ֹנֹתָיו.

פרק קמ"ב

(א) מַשְׂכִּיל לְדָוִד בִּהְיוֹתוֹ בַמְּעָרָה תְפִלָּה. (ב) קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶזְעָק קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶתְחַנָּן. (ג) אֶשְׁפֹּךְ לְפָנָיו שִׂיחִי צָרָתִי לְפָנָיו אַגִּיד. (ד) בְּהִתְעַטֵּף עָלַי רוּחִי וְאַתָּה יָדַעְתָּ נְתִיבָתִי בְּאֹרַח זוּ אֲהַלֵּךְ טָמְנוּ פַח לִי. (ה) הַבֵּיט יָמִין וּרְאֵה וְאֵין לִי מַכִּיר אָבַד מָנוֹס מִמֶּנִּי אֵין דּוֹרֵשׁ לְנַפְשִׁי. (ו) זָעַקְתִּי אֵלֶיךָ יְהוָה אָמַרְתִּי אַתָּה מַחְסִי חֶלְקִי בְּאֶרֶץ הַחַיִּים. (ז) הַקְשִׁיבָה אֶל רִנָּתִי כִּי דַלּוֹתִי מְאֹד הַצִּילֵנִי מֵרֹדְפַי כִּי אָמְצוּ מִמֶּנִּי. (ח) הוֹצִיאָה מִמַּסְגֵּר נַפְשִׁי לְהוֹדוֹת אֶת שְׁמֶךָ בִּי יַכְתִּרוּ צַדִּיקִים כִּי תִגְמֹל עָלָי.
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
סגולה נפלאה ומנוסה: כך תיוושעו מכל צרה
כיצד יש לבצע את הסגולה, מה לעשות אם הישועה מתמהמהת, ומהו הדבר שחשוב ביותר לעשות בעת צרה? כל התשובות על הסגולה הידועה

"במספר 'ארבעים יום' רצופים יש יסוד גדול", אומר הגאון הרב משה שטרנבוך. "וקיבלנו סגולה נפלאה ומנוסה, שמי שיש לו ח"ו צרה בפרנסה או או בבריאות וכדומה, יכנס ארבעים יום רצופים לבית הכנסת יום יום, ויאמר תהילים, (נהגו לומר ספר שלם, וקל לקיימו בספר רביעי שהן פרקים צ-קז), ומקדים ואומר לפני תפילתו על מה שמבקש, והוא מנדב לצדקה אפילו פרוטה, וכשגומר אמירת תהילים יאמר עוד פעם את בקשתו, ויוסיף שבלי נדר כשיושיע לו הקב"ה, יאמר "נשמת כל חי", וסיפרו לי מכמה אנשים ונשים שנושעו על ידי זה".

להלן פרטי הסגולה על פי הגר"מ שטרנבוך:

1. לפני תחילת ביצוע הסגולה, יש להקדים ולומר 'בלי נדר', כדי שאם לא יעלה בידו לסיימה, לא ייחשב לו הדבר כאילו הפר נדר חלילה.

2. יש לקיים את הסגולה על בקשה אחת בלבד.

3. את הבקשה יש לבקש לפני אמירת התהילים, ולאחריה.

4. ראוי לומר ספר שלם בתהילים. (כידוע ספר התהילים מחולק לחמישה ספרים. הרב שטרנבוך מציע לומר את ספר רביעי, שהוא קצר יותר: פרקים צ' – קז)

5. לאחר אמירת התהילים יש לתת צדקה, ואפילו סכום מועט מאוד, ולבקש שוב את הבקשה.

6. כמו כן, ראוי להבטיח בעת נתינת הצדקה, כי כאשר ייטיב לו הקב"ה ויושיע אותו וימלא בקשתו, הוא יאמר את תפילת ההודיה "נשמת כל חי".

7. לאחרונה, השיב הרב שטרנבוך תשובה בכתב ידו לאדם שפנה אליו בשאלה: "קיימתי את הסגולה, אמרתי ספר רביעי בתהילים 40 יום ולא נושעתי". השיב הרב: "צריך לתת גם צדקה ולהבטיח שאם הקב"ה יושיע יאמר 'נשמת'". המשיך הרב וכתב דברים נוראיים: "ואם לא נענה - יחזור ויתפלל, שלפעמים הקב"ה מעכב את הישועה, כיוון שרוצה לשמוע עוד תפילות")

8. "והעיקר בעת צרה, רח"ל", מסיים הרב שטרנבוך את דבריו, "הוא להתפלל לאבינו שבשמים, לשפוך לפניו שיחו וצרתו, והוא ברחמיו גוזר ומבטל".
 
  • תודה
Reactions: ynf

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
אדמו”ר הצמח צדק אמר: “אילו ידעתם כוחם של פסוקי תהילים ופעולתם בשמי רום, הייתם אומרים אותם בכל עת. תדעו שמזמורי תהילים שוברים כל המחיצות, ועולים בעילוי אחר עילוי בלי שום הפרעה, ומשתטחים לפני אדון העולמים, ופועלים פעולתם בחסד וברחמים".

יש מעלה עצומה ונפלאה באמירת תהילים גם של אנשים פשוטים וכל יום הוא עת רצון לאמירת תהילים, אדמו”ר מהוריי”צ תיקן שכל יום אחר תפילת שחרית ובשבת ויום-טוב אחר תפילת מוסף – יאמרו תהלים לפי החלוקה החודשית, ואחר התהילים יאמרו קדיש יתום.

הבעש”ט תיקן לומר כל יום גם את מזמור התהילים המתאים למספר שנותיו. לדוגמא: מי שהוא בן שלוש עשרה שיאמר מזמור י"ד) . הרבי אומר: שזה שייך לכל אחד ואחת, גם ילדים קטנים שנכון לחנכם לומר את המזמור שלהם).

כמו כן, מנהג ישראל להתפלל לה' ולומר פרקי תהילים, כשיש בעיה של בריאות פרנסה וכיו"ב.
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
מעלת אמירת התהילים

הרגיל בספר התהלים דוחה כל מיני פורענויות וכמה פגעים מעליו ומעל כל בני ביתו ומשפחתו ומעל בני דורו ומגלגל עליו ועליהם כל מיני שפע ברכות והצלחות (עמק המלך דף ט"ז הר"א)

על כמה דברים שצריכים לאדם כמו פרנסה וכדומה או שאר הרפתקאות יאמר כל התהילים מרישא ועד סיפא בלי שום הפסק ואפילו ה"יהי רצון" לא יאמר בין ספר לספר רק אחר גמר כל התהילים(מדרש פנחס)

הלומד ספר התהילים בכוונה הוא פדיון לכל מיני פורענויות ופגעים רבים, ק"נ מזמורים כמספר פדיון(מגן ושמש בשם עמק המלך)

סיפר הגאון הקדוש מנעסקיז זי"ע שאיש אחד היה עוסק אחר הריחיים והיה אומר תהילים כל ימיו . וכשנפטר ראה צדיק אחד שדוד המלך ע"ה יצא עם כינורו לקראתו והיה מנגן ושמח שמחה גדולה (זיכרון טוב)

על ידי התהילים מקרבים את הגאולה השלימה (פרדס מנחם שיר השירים)

בלשון רבותינו נקרא “תלים” ורוצה לומר שכל העולם (=תלויים) בזכות התהילים ועיניהם תלויות על ספר המזמורים על כל צרה שלא תבוא שיהיה להם תשועה על ידי לימוד התהילים (בהקדמת “כל הכתוב לחיים” פאלאג’י)

מי שחשקה נפשו לידבק בו יתברך ובשבחיו אש ידבק עצמו בספר התהילים (של"ה הק’ דף נז"ר)

על כל דבר גדול וקטן לפנות אל המלך דוד ע"י נעים זמירותיו (פרדס מנחם מלכים)

קבלה מרבינו אלימלך זלה"ה האומר שלוש פעמים תהלים ביום אחד הוא חשוב כתענית משבת לשבת( קונטרס האשל בתהילים “מקדש מעט”

אשרי האיש אשר אומר תהילים בשירה ובזמרה בשמחה ובכוונת הלב ולא כמו הדור הזה שאומרים במרוצה ובלתי כווננה, אלא אם ירצו לקבל שכר עליוהם יהיה אמירתן בנחת רוח לפני השם יתברל צריכים לומר בנחת (של"ה הק’ דף רנ"ז)

ידוע שדוד המלך חיבר ספר התהילים כנגד חמישה חומשי תורה נמצא כלול וגנוז בו כל התורה כולה (דגל מחנה אפריים פ’ חיי שרה)

כל האומר תהילים בכל יום זוכהלהיות תחת כסא הכבוד (מדבר קדמות ת’ כ"ח)

באמירת תהילים מתעורר מתעורר מקור הברכה העליונה ובכוחו להתפלל תה’ להשפיע כל הטובות והברכות על כל ישראל בכלל ובפרט ברוחניות ובגשמיות חיי ומזוני ורפואה (מגן אברהם להמגיד הק’ מטריסק)

כי אין לנו יותר גדול מספר התהילים שכלול מן הכל (של"ה) כשיתעסקו ישראל באמירת תהילים בלב נשבר ימחול להם הקב"ה כל עוונותיהם (מים רבים על תהילים)

הקורא תהילים בכל יום ומוציאם בפה וכן ברכת המזון האומרם בקול רם , מאריכין לו ימיו ושנותיו (הנהגות הגאון ר’ חיים פאלאג’י אות פ’)

הרגיל בספר התהילים זוכה לעלות לארץ ישראל ולירושלים שהיא עירו ושער מקומו של דוד המלך ע"ה (תהלה לדוד)

ראה שני אנשים אצל הבעש"ט הק’ זצ"ל ועל אחד מהם אמר הבעש"ט הק’ שזכה למדריגה על ידי אמירת תהילים ולאחד ע"י שלמד גפ"ת (רשפי אש אות קנ"ד וכן בספר מים רבים על ספרי תהילים)

מזמורי התהילים הם מפתחות המתאימות לכל היכלות הרחמים רפואה ישועה ופרנסה (שיחות קיץ תש"ח בשם הבעש"ט הק’)

ולכך נקראים שירי דוד מלכנו תהילים שיכולין לפעול בידם הכל ואין שטן ואין פגע רע (נעם אלימלך)

ספר התהילים כולו יראת שמים (מהרש"א )

האומר ספר התהילים בכל יום מובטח לו שהוא בן העולם הבא (תהילה לדוד אות ל"ה)

טוב מאוד להיות לאדם קשר תמידים עם דוד המלך ע"ה במהרה בימינו כשיבוא משיח בן דוד, ראשית שאלתו מי מחסידיו באמירת תהילים ובסעודות מלווה מלכה . ומי שיהיה נמצא מחיילותיו של בית דוד התמידיים אשרי לו ואשרי חלקו (פרדס מנחם בכת"י)

אם רוצה להרבות בתפילה יוכל לומר תהילים שהוא כעוסק בתורה ויש בה סגולות הרבה (שו"ת שבות יעקב)

ועל כן אל יהיה קל בעיניך לומר שיעור קבוע תהילים בכל יוםכי על כן נקראים מזמורים שמכריתים ומזמרין ומחתכין הקליפות שלא יקטרגו קודם שמתחילים להתפלל. ועל ידי אמירת תהילים באים הרבה הצלות לעולם (יסוד יוסף, רבו של “הקב הישר”)

אין לנו דבר גדול יותר מספר תהילים שכלול מן הכל רביןםשבחים להשם יתברך ורבים מזמורים הם על התעוררות התשובה ורבים מזמורים הם של בקשות מחיה והכל מיד ה’ השכיל דוד המלך ע"ה ברוח הקודש והאומר תהילים הוא גם כמתפלל וגם כעוסק בתורה (של"ה עניין ספר תורה ועניין בית הכנסת)

מה שיש קבלה מצדיקים לומר כל ספר התהילים בלי הפסק והוא סגולה לכל דבר אמר על זה הרב הקדוש מוה"מ מסאווראן שההמון סוברים שהפירוש בלי הפסק היינו שלא יפסוק בינתיים באיזה דיבור , אבל אני אומר הפירוש בלי הפסק , שלא יהיה שום הפסק כלל מליבו לפיו, ויהיו שווים בעת אמירתו כל מזמורי תהילים וזוהי סגולה נפלאה לכל דבר (אסיפת אמרים, בהקדמה)
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai

עשרת מזמורי תהילים לשל"ה​


כתב השל”ה*, ראה ראיתי לומר בכל יום עשרה מזמורים. תלתא דפורענותא שהם נגד הגלות המר, והם: ע”ט, פ’, קל”ז. ותלתא דתיובתא והם: כ”ה, נ”א, צ’. ותלתא דנחמתא והם: פ”ט, צ”ח, ק”ז. ומזמור עשירי מעניין הגאולה העתידה עתה והוא צ”ו.

*בשל”ה, מסכת תמיד צ”ה, ושם ביאר עוד את סוד הדבר, עי”ש.
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
בעקבות חרבות ברזל הרב יחזקאל ניסים מתחנן - בוא נגייס 10,000 איש שיקראו תהילים וננצח במלחמה צפו שתפו!


4202 ספרים הושלמו עד כה ע''י 81288 קוראים
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
אפשר להצטרף

 

אלישמע ציון

משתמש חדש
תהילים כל שבת בבית הכנס רבי עמרם בן דיוואן זצ"ל רחוב השבעה199 כנען צפת התהלים לילדים וילדות בהפרדה מלאה


ממתקים
הגרלות ועוד המון....
עיצוב ללא שם.png
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ח

א לַמְנַצֵּחַ עַל הַגִּתִּית מִזְמוֹר לְדָוִד:ב יְהוָה אֲדֹנֵינוּ מָה אַדִּיר שִׁמְךָ בְּכָל הָאָרֶץ אֲשֶׁר תְּנָה הוֹדְךָ עַל הַשָּׁמָיִם:ג מִפִּי עוֹלְלִים וְיֹנְקִים יִסַּדְתָּ עֹז לְמַעַן צוֹרְרֶיךָ לְהַשְׁבִּית אוֹיֵב וּמִתְנַקֵּם:ד כִּי אֶרְאֶה שָׁמֶיךָ מַעֲשֵׂי אֶצְבְּעֹתֶיךָ יָרֵחַ וְכוֹכָבִים אֲשֶׁר כּוֹנָנְתָּה:ה מָה אֱנוֹשׁ כִּי תִזְכְּרֶנּוּ וּבֶן אָדָם כִּי תִפְקְדֶנּוּ:ו וַתְּחַסְּרֵהוּ מְּעַט מֵאֱלֹהִים וְכָבוֹד וְהָדָר תְּעַטְּרֵהוּ:ז תַּמְשִׁילֵהוּ בְּמַעֲשֵׂי יָדֶיךָ כֹּל שַׁתָּה תַחַת רַגְלָיו:ח צֹנֶה וַאֲלָפִים כֻּלָּם וְגַם בַּהֲמוֹת שָׂדָי:ט צִפּוֹר שָׁמַיִם וּדְגֵי הַיָּם עֹבֵר אָרְחוֹת יַמִּים:י יְהוָה אֲדֹנֵינוּ מָה אַדִּיר שִׁמְךָ בְּכָל הָאָרֶץ:
נקרא  17  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה