Text הסיפור שלנו! מוזמנים להוסיף פרק (ישר מה AI, בלי לגעת).

כתיבת טקסט בעזרת הבינה המלאכותית

קומפיו

משתמש חדש
פרק 1 - באדיבות GPT:
נחמיה היה בחור יהודי חרדי, תלמיד ישיבה מוכשר ועמל. מאז ומתמיד היה מסור ללימוד התורה, את יומו היה מתחיל עם שחר ולומד עד השעות הקטנות של הלילה. הישיבה הייתה ביתו השני, והסדרים שהיו לו בה היו חשובים לו יותר מכל דבר אחר. אך באותו יום, כל מה שנראה היה כאילו השתבש.

בבוקר המפוקפק ההוא, היה נחמיה בדרכו לשיעור בישיבה. הוא ישב באוטובוס הפתוח, מלא באנשים, ביניהם כמה בני ישיבות נוספים וגם לא מעט אנשים אחרים, כל אחד בדרכו. פתאום, כשהאוטובוס עצר בתחנה קרובה למרכז העיר, נכנס אליו שוטר שצעד בקצב מהיר, פנים רציניות, עיניו סורקות את הנוסעים בעין חדה וממוקדת.
נחמיה, שמעט איבד את הריכוז בשעות האחרונות של לימודו, שקע שוב במחשבותיו, מגלגל אצבעותיו סביב ספר הגמרא בידו. הוא כמעט לא שם לב כאשר השוטר נעמד לידו, וכאשר השוטר פנה אליו לפתע בקול חורק: "תוריד נעליים!" ציוה עליו השוטר, בקול נחרץ.
נחמיה הרים את עיניו, והרגיש שהעולם סובב סביבו. שוטר? שואל אותו להוריד נעליים? למה הוא? למה עכשיו? הוא היה מופתע ובלתי מובן לחלוטין. חשב אולי שזו טעות, אולי איזו בדיחה לא במקום. אבל השוטר עמד מולו, מצפה לתגובה.
“היה אכפת לי אם אני אשאל למה?" שאל נחמיה בסבלנות, מנסה לא לחשוב על ההשלכות של כל מילה שהוא אומר.
השוטר חייך חיוך צורם, עיניו לא זזות ממנו. “תוריד נעליים!" חזר שוב בקול אגרסיבי, והוסיף, “לא תוריד? אתה לא תעשה את זה, אני אזמין אותך למעצר."
נחמיה התחיל להזיע. הוא התלבט אם זה שייך למציאות או שמא מדובר בחלום רע, אך לא היה לו זמן לפתח תיאוריה. היה עליהם לעצור את האוטובוס, לשבת בשקט או להסתבך עוד יותר. במצבו לא היה הרבה מקום להתווכח.
הוא נשם עמוק, ראה את כל עיניי הנוסעים מרותקות אליו, ובלי לחשוב פעמיים הוריד את הנעליים. כל תנועה שלו הייתה מבוצעת בכבדות, כאילו כל צעד מכביד עליו להוציא את עצמו מעונש נוסף. הנעליים נשארו מונחות על הרצפה, והשוטר רק הרים את גבותיו ונעץ בו מבט חד.
נחמיה לא הבין מה קורה כאן. כל חייו הכיר את עולם התורה וההלכה, והמציאות הזו הייתה רחוקה ממנו כמו שמיים וארץ. תחושת הבושה שהייתה בו לא הייתה בגלל עונש או פקודה, אלא משום תחושת העלבון, לא על ידי השוטר דווקא, אלא על ידי כל המהות של המציאות שבה הוא נמצא. כמה זמן תימשך תחושת ההתעכבות הזו?
השוטר הסתובב אל עבר היציאה, "תשמור על עצמך," אמר בנימה שאפילו לא הייתה מתפשרת על צניעות, ואז צעד החוצה, כאילו הוא לא שייך לעולם הזה.
נחמיה נשאר עומד באוטובוס, מבולבל ומאוכזב, נעליו מונחות מולו על הרצפה. השעון המשיך לתקתק, והאוטובוס המשיך בדרכו.
לא היה ספק בנפשו של נחמיה: יום כזה לא היה לו עד כה. תחושת השוק שבלבו הלכה והתפשטה. הוא הסתכל על הנעליים, על התמונה שנראתה כמו סצנה מתוך סיפור שלא ייתכן שקרה, ועדיין היה בו את אותו הרגש — כאילו כל הדבר הזה יישאר לא מוסבר עד קץ הדורות.
נחמיה לא העלה בדעתו שלימים הוא יוכל להצביע על האירוע ההזוי הזה ולומר "כך התחיל הכל".
 

פילפלית

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
פרק ב' – המגילה שבנעליים

נחמיה לא הצליח להוציא את האירוע מהראש. הוא ניסה לשכנע את עצמו שזה היה יום מוזר ותו לא, אבל תחושת הזרות שבנעליים לא הרפתה. באותו ערב, כשהתכונן לתפילת ערבית, החליט לבחון את הנעליים יותר מקרוב.

בזהירות הפך את הנעליים, מישש את סוליותיהן, ולפתע הבחין שקצה התפר באחת מהן מעט רופף. סקרנותו גברה עליו. הוא לקח מחט ופינצטה, ולפתע, מבין הסוליה לבצבצה חתיכת קלף קטנה, מגולגלת היטב.

ידיו רעדו כשהוציא את הקלף. זה היה מגולגל בצורה הדוקה, ובתוכו נכתבו שורות באותיות משונות. נחמיה לא זיהה את השפה, אבל האותיות נראו עתיקות. הוא לא ידע אם מדובר בטקסט סתמי, אבל תחושת הבטן שלו אמרה שזה לא מקרי.

השאלה שהעיקה עליו יותר מכל הייתה: איך הגיע הקלף לנעל שלו? ומי היה השוטר שדרש ממנו להוריד אותה?

למחרת, נחמיה החליט לקחת את הקלף לאחד מחבריו הקרובים, יצחק, שהיה חובב כתבי יד עתיקים. יצחק היה תלמיד ישיבה מבריק, אך גם מישהו שתמיד התעניין בתחומים שמעבר ללימוד הרגיל.

"זה מדהים," אמר יצחק לאחר שבחן את הקלף במבט ממוקד. "השפה הזו היא ארמית עתיקה, אבל הכתב הוא ייחודי. אני חושב שזו התחלה של מגילה נסתרת."

"מגילה נסתרת?" נחמיה התקשה להבין.

"כן," המשיך יצחק, "יש מסורות שמדברות על מסרים שהוסתרו במקומות לא צפויים – כדי להגיע לאדם הנכון בזמן הנכון. אולי מישהו חשב שאתה האדם הזה."

נחמיה הרגיש שגל של אחריות שוטף אותו. הוא היה צריך לדעת מה כתוב על הקלף. האם זו ברכה? אזהרה? ואולי התחלה של משימה שאף פעם לא ביקש?

"הכתובת לא ברורה, אבל אני מכיר מישהו שמתמחה בפענוח טקסטים כאלו," אמר יצחק. "בוא נלך אליו יחד מחר."

הפגישה עם המומחה הייתה רק ההתחלה. ככל שנחמיה התקרב אל האמת, הוא הבין שהמגילה הזו תוביל אותו למסע שישנה את חייו לעד.
 

קומפיו

משתמש חדש
פרק 3 - נוצר מחדש בגלל הנושא
המומחה ישב במשרדו שבביתו הפרטי במושב ספיר. המקום היה שקט, סביבו התפשטו גבעות חולות שמולאו בצמחיה רכה, חורשות אקליפטוסים ועצי פרי. הבית היה מבנה כפרי גדול, עם חצר רחבה שמוקפה בגדר אבן נמוכה. בחדר העבודה היו ספרים רבים על מדפי עץ, ובמרכזו שולחן עבודה כבד שעליו נפרסו מגילות, דפים ישנים ומסמכים שונים.
הוא הסתכל על המגילה, שהיתה פרוסה לפניו על שולחן העץ, ותחושת סקרנות מהולה בדאגה מילאה את ליבו. לפניו לא הייתה סתם מגילה ישנה, אלא מסמך שמזג את המסתורין וההיסטוריה, ככזה שמערער את כל מה שידוע לו על התקופה ההיא – תקופת בית שני, ושנראה היה שהוא נכתב על ידי דמות מרכזית ומסתורית במיוחד. הוא בחן את הכתוב בעיון, ומדי פעם מצא עצמו שוקע בהרהורים לגבי משמעותה של המגילה וההשלכות האפשריות שלה. אך עכשיו היה עליו לשוחח על כך עם נחמיה ויצחק, שני הבחורים שהיו החוליה המקשרת בין המגילה העתיקה לבין העולם המודרני.
לאחר זמן קצר, הופיעו נחמיה ויצחק בפתח משרדו. נחמיה, כפי שיצחק סיפר לו, היה בחור רגוע וביישן, בעוד שיצחק היה נלהב יותר, בעל עניין רב בהיסטוריה ובתרבויות עתיקות. שניהם חיפשו תשובות לשאלות שנראו סבוכות מדי עבורם.
"שלום, מומחה," אמר נחמיה בהססנות, "הגענו כי יש לנו שאלות שמחכות לתשובה. מצאנו את המגילה בנעלו של יצחק, והנושא סבוך מאוד. מה המשמעות של מה שכתוב בה?"
המומחה הצביע על המגילה שהתפרסה לפניו. הוא התחיל להסביר להם בצורה מסודרת, "במגילה יש התייחסות ישירה לאירועים ולטקסטים מהתקופה המאוחרת של בית שני, לא הרבה לפני חורבן הבית. מה שמיוחד במגילה הזו הוא שהיא נכתבה, לפי הכתוב בה, על ידי אדם שמזוהה כאביו של ישוע הנוצרי, ימח שמו."
הם הביטו בו בהשתוממות, "האב של ישוע?" שאל יצחק.
המומחה הנהן, "כן, האב של ישוע. זה לא טקסט נוצרי במובן שקיים כיום, אלא טקסט שמגיע מתוך הקשר יהודי, מתוך התקופה שבה האמונה הנוצרית רק החלה להתעצב. האב, כנראה, פעל אז בכח הטומאה כדי להרוס כמה שיותר. במגילה הזו, יש תיאור של אמונה שמובילה את האדם לאורח חיים אחר - לא כיהודי מאמין, אלא ככופר."
הסביר להם, "מה שמעניין במגילה הזו הוא לא רק התיאורים ההיסטוריים, אלא מה שהיא מבטיחה למי שלובש את הבגד שמכיל אותה. במילים ישירות: מי שיתעטף בבגד שבו טמונה המגילה לא ימות כיהודי מאמין, אלא ככופר. זו לא אזהרה, אלא הבטחה. הוא לא ימות כיהודי, אלא ככופר. יש לו רק אפשרות אחת להינצל מכך – עליו להימנע מכל קשר עם בני אדם למשך שנתיים."
הוא עצר, בודק את תגובתם. יצחק היה מהורהר, בעוד נחמיה נראה מזועזע. "אז אם הבנתי נכון," אמר יצחק בקול שקט, "ההבטחה היא סוג של כפייה? ואיך יעזרו השנתיים?".
המומחה ענה: "נראה כי המגילה גורמת לדרך חיים חדשה, שבו נדרש האדם להתנתק לגמרי מהישן והמוכר, אך ביכולתו לבחור אם הוא רוצה לממש זאת על אמונתו או רק בצורה טכנית של ניתוק מוחלט מכל סובביו".
השיחה נמשכה עוד זמן מה, כשכל אחד מהם מנסה להרגיש את השפעת המגילה הזו על עולמו האישי. היו אלה רגעים של תהייה ושאלות רבות שלא היה ברור אם תוכלנה להיענות.
 

קומפיו

משתמש חדש
פרק 4 - שלא אכשל
נחמיה ישב ליד חלון האוטובוס, מביט בעצבנות בנופים המתרחקים. בינו לבין יצחק, חברו, פרשה שתיקה מתוחה, שכל אחד מהם ידע שהדברים אינם פשוטים כפי שנראה. המילים של המומחה שנשארו חרוטות באוזניו המשיכו להדהד בו. "מי שיתעטף בבגד שבו טמונה המגילה לא ימות כיהודי מאמין, אלא ככופר. זו לא אזהרה, אלא הבטחה. הוא לא ימות כיהודי, אלא ככופר. יש לו רק אפשרות אחת להינצל מכך – עליו להימנע מכל קשר עם בני אדם למשך שנתיים."
הם היו בדרכם חזרה מאותו אדם, אותו מומחה שחשב כי הוא יודע הכל על מגילות עתיקות וכתבים דתיים. אך לא היה דבר שיכול להכין את נחמיה למעמד זה. הוא לא ידע איך להסביר ליצחק את תחושת החרדה שאחזתהו, אותה תחושת פחד שהציפה אותו כשהבין את משמעות דברי המומחה. אם המגילה אכן יכולה לשנות את אמונתו, למה לו חיים?
הוא זכר את חלומו. בעוד פחות משנה היה אמור להתקבל לישיבה גדולה מהטובות בארץ. זה היה החלום שלו, מה שהיה עליו לשאוף אליו. ישיבה שבה יוכל להעמיק ולהתעלות, להקשיב לדברי תורה במשך כל שעות היום ולהיות חלק מקהילה תורנית. אבל אם המגילה נכונה - לא תהיה לו ברירה אלא להתנתק מכל העולם למשך שנתיים.
כשהגיע לביתו, היה כבר מאוחר בלילה. הוא טיפס במדרגות והדלת הייתה פתוחה. אביו ישב ליד שולחן האוכל, קורא בעיון ספר הלכה. הוא הרים את עיניו כשראה את נחמיה נכנס וראה מיד את העצב בעיניו. היה משהו בהלך הרוח של בנו שגרם לו לחשוד שמשהו לא בסדר.
נחמיה נשם עמוק ויצא עם הדברים. הוא סיפר לאביו על השוטר שהורה לו לחלוץ את נעליו, על המגילה העתיקה שהייתה בתוך הנעל, ועל המומחה שהסביר להם את כל מה שקשור בה. האב הקשיב בשקט, לעיתים ממלמל בתגובה למילים שהיו נשמעות לו מנותקות מהמציאות.
"אתה נסעת למרחק כה גדול," אמר האב אחרי רגע, "ולא ביקשת ממני רשות. אל תשכח שהדבר הזה הוא גם לא פשוט, ושייתכן שעברת את גבולות ארץ ישראל." הוא עיוות את שפתו לרגע, "אבל אם כך, יהיה עלינו לשאול את הרב. אם כל זה נכון, ואם עליך להאמין למה שנכתב במגילה, וממילא להתנתק מבני אדם לשנתיים."
נחמיה לא יכול היה להסתיר את תחושת ההתמודדות שחש, את המבוכה והפחד שנוצרו בו. איך יוכל להימנע מלעשות את מה שנדרש ממנו אם זה מה שהמגילה אומרת? איך יוכל לעמוד מול כל זה ולהיות בטוח שלא יפול לתוך בור של כפירה, מבלי שיבין איך הוא הגיע לשם?
האב הסתכל עליו בעיניים מלאות דאגה, "אני מבין את המשמעות. זה לא פשוט. כל מה שאני יכול להבטיח לך זה שאנחנו נעשה את מה שנכון. הרב יגיד לנו."
נחמיה הרגיש את המשא הכבד שעל ליבו, אבל גם את התחושה המוזרה של משב רוח שגורם לו להרגיש שמה שקרה היה מעבר לידו, מעבר לרצונו. הוא לא היה יכול להסביר את תחושת הצער המוזרה הזו, זו שהייתה נוגעת לא רק בתוצאה האפשרית, אלא גם במאבק הפנימי, המלחמה בין הרצון לשמור על אמונה חזקה ובין החשש שיאבד את עצמו בתוך תהליך של ספקות.
"אני רק מקווה," אמר נחמיה בשקט, "שלא אכשל."
 

קומפיו

משתמש חדש
פרק ה' - לך לך
באותו הלילה, כשהחשכה כבר עטפה את הרחובות והבית היה שקט, ישב נחמיה בחדרו עם אביו, ממתינים לרב שהוזמן במיוחד לשמוע את כל סיפורם. הוויכוחים שגעו את נפשו, תסכולו הלך והתפשט בתוכו, אך הוא היה חייב לשמוע את דעתו של הרב.
הרב הגיע מלווה בעוזרו, אדם מבוגר עם פנים חכמות וזקן ארוך שמהם הוקרנה אצילות. כאשר הם התיישבו ליד השולחן, שמעו את אביו של נחמיה מתחיל לספר בקצרה את כל אשר קרה – על השוטר שדרש ממנו לחלוץ את נעליו, על המגילה שמצא בתוך הנעל, על דברי המומחה, ועל הבלבול והחרדה שנטעו בליבם.
הרב הקשיב בשתיקה, עיניו עוקבות אחרי כל פרט ופרט, עד שבסופו של דבר סגר את ספרו, דף עבה וישן שהחזיק בו בידיו. "יש מקום לומר," אמר הרב בקול שקט, "שההשפעה של מגילה כזו אינה דבר פשוט." הוא עצר לרגע, שוקל את המילים.
"על אלישע בן אבויה," אמר הרב, "מסופר במדרש שיש אומרים שלפני שנולד, כשהייתה אמו בהיריון, היא עברה על בתי עבודה זרה, ונפגעה שם מההשפעה הרעה של אותם עבודות זרות. היא אף שתתה מהם, ואז, כשהיה עובר ברחמה, החל להיות בעטם של העיוותים שגרמה התקרובת הזו. אומרים שהיה מפעפע בתוך כריסתה כאריסה של חכינה – אות לכך שההשפעה הרעה התחילה בו כבר מלידתו."
נחמיה סבך את אוזניו בקשב. אם אלישע בן אבויה, שהיה כל כך גדול בתורה, נגרר אחרי השפעה זרה כזו, אולי גם מגילה אחת עתיקה, שהושמה בנעל, יכולה לגרום להשפעה רעילה על חייו?
"אתה מבין?" אמר הרב בשקט, "על פי המדרש, קשה לדעת מה בדיוק יקרה לאדם שנחשף להשפעה כזו. אם אכן יש סיכוי כלשהו שהמגילה הזאת יכולה להשפיע עליך לרעה, עליך להיות זהיר מאוד. וזו הסיבה," הוא הוסיף בקול חמור, "שאם המגילה אכן נכתבה בכוונה כזו, ונתנה לתוכה את השפעתה הרעה, אולי עליך לקחת את הצעד הקשה ביותר."
נחמיה לא יכל להפסיק לחשוב על כל מה שקרה. אולי זו הייתה אזהרה, אולי לא כל מה שנראה כמשהו פשוט הוא באמת כזה.
הרב המשיך והסביר, "אני מבקש לדעת איפה קנית את הנעליים, שנוכל להבין יותר טוב מהיכן מגיעה ההשפעה הזו. איך קנית את הנעליים?"
"באזור השוק הערבי בירושלים," השיב נחמיה בתשובה עצורה. "הייתה שם חנות של רוכל בשם צאלל. קניתי את הנעליים ממנו."
הרב הנהן בהבנה, אך לא פסק לדבר. "ונכון, צריך לברר גם את דברי השוטר. אם הוא ידע שיש משהו מיוחד בנעליים שלך, אולי מדובר בשטויות. אבל אם לא יתברר כך," הוא הוסיף בכובד ראש, "עליך להיות מוכן לקחת את הצעד הקשה ביותר. אם כל זה נכון, אם יש סיכון כלשהו להשפעה רעה, עליך לעזוב את הכל מאחוריך ולצאת לגלות, מנותק לחלוטין משני העולמות. שנתיים של חיי ניתוק, אולי זה מה שיציל אותך."
לרגע, נחמיה הרגיש את הלב נחמץ. שנתיים של חיי ניתוק. איך יוכל לעשות זאת? לא יראה את אביו, לא את אמו, לא את חבריו, לא את הישיבה המובטחת לו. זה היה הדבר הכי קשה שהוא יכול לדמיין.
אבל הרב לא עצר, וקולו של הרב הדהד בחלל חדרם: "ואל תשכח את דברי הפסוק: וַיֹּאמֶר ה' אֶל אַבְרָם, לֶךְ לְךָ מֵאַרְצְךָ וּמִמּוֹלַדְתְּךָ וּמִבֵּית אָבִיךָ אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַרְאֶךָּ. ה' ציווה את אברהם ללכת אל הארץ אשר יראה לו, אפילו אם לא ידע היכן תוביל הדרך. לא תמיד הדרך ברורה. אבל זה מה שנדרש מאיתנו – ללכת אחרי ההוראה, גם אם לא תמיד נראה שהיא מובילה אותנו למקום נוח."
המשמעות של הפסוק פגעה בנחמיה בעוז. זו הייתה הבחירה – איך להתמודד עם לא נודע, עם משהו שנראה בלתי אפשרי, עם מסלול שלא ניתן לראות את סופו.
הרב סיים את דבריו בקול שקט. "אם יש לך סיבה אחת טובה לחשוב שהמגילה לא תשפיע עליך, אם ייתכן שזה היה רק משחק טיפשי, אז אולי תוכל להמשיך בדרכך. אבל אם יש אחוז אחד קטן של סיכון – אתה צריך להיות מוכן לנקוט בצעד הזה, כמו אברהם, וללכת בעקבות ההוראה, גם אם אין אתה יודע לאן תוביל הדרך."
 

קומפיו

משתמש חדש
פרק ו' פשוט לא יכולתי להתאפק...
הימים שאחר מכן היו ימים של שתיקה. נחמיה לא מצא שקט. הוא ישב בביתו, מנסה לחשוב, לנתח את המצב. כל מחשבה הובילה אותו לרחוב של תהיות ושאלות שלא היה לו תשובות עליהן. כל פעם ששקל את צעדיו, נדמה היה לו שהוא עובר את הגבול, שאלה שגרתיות וקטנות הופכות לאתגר בלתי אפשרי. הוא לא יכול להפסיק לחשוב על המילים של הרב, על דברי המדרש על אלישע בן אבויה. האם הוא, נחמיה, היה גם כן עלול ליפול לאותה השפעה, למרות כל מה שהוא עמד עליו כל חייו?
הדאגות לא הותירו לו מנוחה, כל פינה בבית נשמעה לו כמו קול של חקירה פנימית, וכל שאלה לא קיבלה תשובה ברורה. בשעות הלילה, כשהיה נשכב במיטה וכולו עטוף במחשבות, היה מרגיש את הכאב בגרון. התמונה של המגילה, המילים הכתובות בה, לא עזבו את ראשו. כל פעם שחשב על כך, היה מרגיש שהוא נמצא במעגל סגור, ללא יציאה. הוא רצה להאמין שזה הכל סיפור שטויות, שזו סתם התלהבות של מומחה שחשב שהוא יודע הכל. אך דברי הרב, ויותר מכך – דברי הפסוק, לא נתנו לו מנוח.
ואז הגיע היום שבו החליט כי עליו ללכת לשוק הערבי שוב, למצוא את הרוכל צאלל ולברר עליו עוד. משהו במראה של הנעליים, בדמיון של הרוכל ובאופן שבו השוטר שראה אותם ידע לפתע משהו שקשור לנעליים, גרם לו לחשוב שמא יש פה משהו מעבר להיגיון. הוא לא ידע מה הוא יחפש, אולי שום דבר, אבל אם תהיה לו תשובה, תהיה זו לפחות התחלה.
בדרכו לשוק, נחמיה הרגיש את כובד העולם על כתפיו. תחושת הבדידות העמיקה, השאלה מה לעשות, איך לפעול, לא עזבה אותו. וההבנה ששום דבר לא פשוט, שאין דרך אחת נכונה – כל אלו התלוו אליו כצל.
הרחוב היה סואן ומלא צבעים, הדוכנים הצבעוניים עם תוצרת מקומית, ריחות תבלינים חריפים שנפלטו לאוויר, קריאות הרוכלים שהזמינו את הלקוחות להתמקח. כל זה לא היה חדש לנחמיה. כבר הלך שם פעמים רבות, אך הפעם הכל היה שונה. הוא ניסה למצוא את צאלל, וכשמצאו אותו, הדבר הראשון שהוא שם לב אליו היה איך פניו של הרוכל הפכו קודרות כאשר ראה את נחמיה. כאילו ידע מה הוא עומד לשאול.
"אתה זוכר אותי?" שאל נחמיה.
הפנים של צאלל התרככו, אך היה משהו בעיניו שלא הצליח להסתיר. "כן," אמר, "אני זוכר. קנית אצלי נעליים." הוא הוסיף בקול נמוך, "מה בדיוק אתה מחפש?"
נחמיה לא היה בטוח מה לומר. "האם יש משהו מיוחד בנעליים האלה? משהו שגרם לאנשים להתייחס אליהן בצורה כזו?"
הרוכל השפיל את עיניו לרגע. "אני לא יודע אם זה בדיוק מה שאתה חושב," אמר צאלל בקול שקט. "היו כמה אנשים שרכשו נעליים דומות. לא כולם היו שמחים עם מה שמצאו בתוכן."
לבו של נחמיה פסק מלכת. "מה מצאתם בתוכן?" שאל, אך קולו נשמע לו רחוק.
צאלל התהפך על עקבותיו ולקח אותו אל אחד הדוכנים המוסתרים, שם הראה לו פיסה של עור ישן שהיתה תפורה בצורה מוזרה בתוך סוליית הנעל. "זה היה שם," הוא אמר, "לא אני שמתי אותו, אבל זה היה חלק מהמלאי שלי."
נחמיה היה המום. זה היה בדיוק כפי שתיאר הרב. כל פרט נוסף שגילה, היה כמו סימן נוסף בדרך להכרעה. הוא לא ידע אם זה היה מזל רע או אזהרה משמיים, אך כל מה שהרגיש היה כאילו הוא מתקרב לאמת שהיא הרבה יותר קשה ממה שחשב.
"אתה חושב שאני צריך להאמין למדרש?" שאל נחמיה, מבולבל. "האם באמת יש קשר בין המגילה לבין כל מה שקרה?"
צאלל הסתכל עליו בעיניים כואבות. "אני לא יודע," הוא אמר. "אבל כל אחד עושה את הבחירות שלו. אתה תדע אם זה יפגע בך, או אם תוכל לעבור את זה."
נחמיה חזר לביתו מרוסק. לא היה לו ברור איך להתמודד עם מה שגילה, אך לפחות עכשיו היה לו משהו נוסף לחשוב עליו.
לאחר ימים של מחשבות, הסתכל שוב על דברי הרב. האם הוא צריך לעזוב את הכל? לשנתיים של ניתוק מוחלט? האם יש לו ברירה אחרת? ואם כן, איך יוכל להתגבר על התחושה של כישלון, על ההבנה שזה היה הדבר הנכון ביותר?
בלילה, לפני השינה, הוא לא הצליח להפסיק לחשוב על דברי הפסוק, שוב ושוב: "וַיֹּאמֶר ה' אֶל אַבְרָם, לֶךְ לְךָ מֵאַרְצְךָ וּמִמּוֹלַדְתְּךָ וּמִבֵּית אָבִיךָ אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַרְאֶךָּ."
המסע של אברהם היה מסע של אמונה. גם אם הדרך הייתה לא ברורה, אברהם יצא לדרך כי ה' הורה לו. נחמיה ידע שאין לו תשובה ברורה לשאלה מה לעשות. אך אולי זה היה המסלול, הבחירה בכיוון הלא נודע, הנכונות לצעוד בעקבות הידע שהוא רכש – זו הייתה הדרך היחידה שתוכל לשמור עליו.
ומכיוון שכמעט בלתי אפשרי לא ליצור שום קשר עם מי שגרים איתך באותו בית -
עם בוקר, הוא התחיל לארוז, עדיין לא יודע לאן.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  83  פעמים

אתגר AI

קוביסט • אתגר 144

לוח מודעות

למעלה