וואי נכוןציור כיפי ו"אקשני" כתמיד, ובמיוחד הפעם, מביע את הסיטואציה במקסימום האפשרי!!!
והצבעים...
ורק הערה קטנה...
אני יודע שכאמנים דיגיטליים יש פיתוי לייצר השתקפות על המים על ידי הכפלה של הציור והפיכתו, אך צריך לדעת שזה לא מדוייק, כי בהשתקפות רואים כמו במראה, ותמיד יש הבדלים- גם אם קטנים, בגלל זוית ההסתכלות, כפי שממוחש בשרבוט המצורף.
חחח זה ממש פיתוי..אני יודע שכאמנים דיגיטליים יש פיתוי לייצר השתקפות על המים על ידי הכפלה של הציור והפיכתו,
אני יודע שכאמנים דיגיטליים יש פיתוי לייצר השתקפות על המים על ידי הכפלה של הציור והפיכתו, אך צריך לדעת שזה לא מדוייק, כי בהשתקפות רואים כמו במראה, ותמיד יש הבדלים- גם אם קטנים, בגלל זוית ההסתכלות, כפי שממוחש בשרבוט המצורף.
זה נכון שזה לא מאד קיצוני בציור הנוכחי, אבל קיים, לדוגמה, שולי המכנס הימני של הסבא אמורים להיראות בהשתקפות לפחות כמו שולי המכנס השמאלי, דהיינו שרואים את הפנים של הקיפול, וכן הלאה ע"ז הדרך.למרות שהטיעון נכון באופן עקרוני, הדוגמא הספציפית שבשירבוט אינה רלוונטית לבעיה שקיימת בציור הנוכחי.
בשירבוט, הפער שנוצר בין המקור לבין ההשתקפות נעוץ בשינוי שקיים בין זוית נקודת המבט של הצופה על האובייקט לבין זוית נקודת המבט של המראה על האובייקט. לדוגמא, אם הצופה מסתכל על האדם מכיוון מותן שמאל שלו, הוא לא יראה את האבזם של החגורה שנמצא במרכז הגוף הקדמי (או שיראה אותו באופן חלקי ומעוות). לעומתו, המראה הניצבת לנוכח האדם, "רואה" באופן ישיר את האבזם, וכפועל יוצא היא משגרת אל עיני הצופה את מראה האבזם שהוא מנקודת מבטו אינו רואה. וזה מה שהשירבוט ממחיש בעצם.
לעומת זאת, בציור הנוכחי אין פער ממשי בין שתי הזויות- זו של נקודת המבט של הצופה על הנפשות הפועלות, וזו של נקודת המבט של המים על הנפשות הפועלות. ומשכך, הצופה אמור לראות בהשתקפות תמונה די דומה (מבחינה זוויתית) לזו שהוא רואה במציאות. מה כן? מאחר ומדובר בהשתקפות דרך מים שזהו חומר במצב צבירה נוזלי ולא מוצק (כמראה למשל), אמורים להיות עיוותים שנוצרים מגלים, עדינים ככל שיהיו.
ומאחר והגענו עד הלום, לא יכולתי שלא לתת לפוטושופ שלי לומר את דברו. בעזרת הפילטר Ripple הוספתי את תחושת הגלים המתבקשת, והתוצאה מוצגת לפניכם בתמונה המצורפת.
נקודה נוספת:
יתכן שיש צורך להבהיר עוד טיפה את המראה המשתקף, ואולי אף לעשות זאת באופן של מעבר כלומר שככל שההשתקפות קרובה יותר לנפשות הפועלות היא תהיה יותר נמוכה (כלומר האובייקט נראה יותר), וככל שמתרחקת מהם תהיה יותר גבוהה (כלומר האובייקט נעלם יותר).
לא יכולתי לעשות את התיקון הנ"ל על הציור הנוכחי המופיע כאן משום שלצורך כך יש לעבוד על השכבה הספציפית של ההשתקפות באופן שלא ישפיע על השכבה של המים ובציור הנוכחי כל השכבות משוטחות. מאותה הסיבה, לא יכולתי להחיל את אפקט הגלים רק על הדמויות המשתקפות ולכן הוא הוחל גם על הגלים המצויירים בלבן (שזה לא מה שהיה צריך להיות כעקרון כי אין טעם להחיל אפקט גלי על גלים).
הערה לסיום:
לצורך החלת אפקט הגלים בחרתי תחילה את האזור הנדרש באמצעות כלי הבחירה. מאחר ולא השקעתי בזה יותר מידי זמן, פעולת הבחירה היתה ברמת דיוק לא מושלמת. לכן ניתן להבחין שאפקט הגלים לא הוחל על אזור האבנים המשתקפות.
לא הצלחתי להבין. אשמח אם תפרש מעט יותר את כוונתך.זה נכון שזה לא מאד קיצוני בציור הנוכחי, אבל קיים, לדוגמה, שולי המכנס הימני של הסבא אמורים להיראות בהשתקפות לפחות כמו שולי המכנס השמאלי, דהיינו שרואים את הפנים של הקיפול, וכן הלאה ע"ז הדרך.
בפרטים הקטנים
על כרחינו שגובה עיני הצופה [=קו האופק] הינו מעל המים, [וכפי הנראה הוא איפשהו באמצע הדמויות], וא"כ על כרחינו ה"מראה"- דהיינו פני המים מוטים בזוית אלכסונית מסויימת ביחס לצופה, ועל כרחינו שיהיו הבדלים כלשהם בין ראיית המציאות להשתקפות שלה. גודל ההבדלים יהיה תלוי כמתבאר בנטיית הזוית ביחס לצופה, ובציור הנ"ל יש מספיק נטייה כדי ליצור אי אילו הבדלים שיהיה ניתן להבחין בהם.לא הצלחתי להבין. אשמח אם תפרש מעט יותר את כוונתך.
ברור......אפשר אולי לעשות אתגר השתקפויות בפורום... זה יהיה מעניין...
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ע'
קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי: