גישה יהודית בתיבול שפראפשר להגדיר את השיטה במשפט?
bracha5@ כתבה על שיטת שפר שהיא 'לסמוך על הילד'
זה מה שגם אני שמעתי על שפר.
מה הכיוון של חדווה וסלי?
חדוה מעצימה את מעמד האם. ורק על זה כדאי ללכת אליה.אפשר להגדיר את השיטה במשפט?
bracha5@ כתבה על שיטת שפר שהיא 'לסמוך על הילד'
זה מה שגם אני שמעתי על שפר.
מה הכיוון של חדווה וסלי?
מדובר על קבוצה במרחב קולי או שמגיעים למקום כלשהוא?מכירות את השיטה?
אני שוקלת להירשם אבל הייתי שמחה לקבל תגובות מנשים שכבר עברן את הסדרה.
א. זה נעים לשמיעה, או מרדים?
ב. ראיתן תוצאות אחרי ההדרכה?
תודה
מיכל
אמון
- ילד מפגין כוח – תופס אותנו בנקודת חולשה, מכיוון שאנחנו נבוכים, הוא "מפעיל" אותנו דרכה. יש לנטרל את "נקודת ההפעלה". לא להיבהל מחולשות שלנו. הם לא עילה לילד להיות מעלינו.
- ילד "מעסיקן" – גורם לנו להסתובב סביבו ע"י בכיות – צריך להיות "חרשה אוהבת"
- ההורה נשאב סביב "הפעלת" הילד
- להאמין בבחירה חופשית של הילד
- להאמין במסוגלות של הילד.ילד מסוגל להבין בד"כ עד 3 פעמים הסבר. מעבר לכך, יש בעיה באחד הנתונים דלעיל.
- לא לשים לילד תוויות, יש לו אפשרויות לילדאפשרויות עצומות. לא להגביל אותם.
לכאורה זה מחזיר אותנו לנקודה:כל זה נשמע טוב מאוד.
אבל אם לילד יש בעיה אמיתית (הדוגמה הכי קלאסית - הפרעת קשב וריכוז), נסיון ליישם עליו יהיה לא מעשי, ויביא את שני הצדדים לתסכול עמוק.
לילד עם הפרעת קשב וריכוז אין בחירה חופשית אם לסדר את החדר או לא. הוא באמת לא מסוגל להבין מטלה מורכבת ולבצע.
לילד עם הפרעת קשב וריכוז אין בחירה חופשית אם למלא את רשימת המשימות שאמא אמרה. המוח שלו לא יודע לעבור ממשימה למשימה.
לילד עם בעיות בויסות חושי, אין בחירה חופשית אם ללבוש מה שאמא אמרה לו או לא. מבחינתו ללבוש את חולצת הפוליאסטר זה להכנס לתוך מדורה בוערת.
גם ה'תופס אותנו בנקודת חולשה', צריך הרבה בדיקה. אולי הילד עם לקות חברתית תקשורתית, ובאמת לא מבין סיטואציות?
לכן השלב הראשון זה לבדוק אם הילד באמת מסוגל לבצע את מה שהתבקש.כל זה נשמע טוב מאוד.
אבל אם לילד יש בעיה אמיתית (הדוגמה הכי קלאסית - הפרעת קשב וריכוז), נסיון ליישם עליו יהיה לא מעשי, ויביא את שני הצדדים לתסכול עמוק.
לילד עם הפרעת קשב וריכוז אין בחירה חופשית אם לסדר את החדר או לא. הוא באמת לא מסוגל להבין מטלה מורכבת ולבצע.
לילד עם הפרעת קשב וריכוז אין בחירה חופשית אם למלא את רשימת המשימות שאמא אמרה. המוח שלו לא יודע לעבור ממשימה למשימה.
לילד עם בעיות בויסות חושי, אין בחירה חופשית אם ללבוש מה שאמא אמרה לו או לא. מבחינתו ללבוש את חולצת הפוליאסטר זה להכנס לתוך מדורה בוערת.
גם ה'תופס אותנו בנקודת חולשה', צריך הרבה בדיקה. אולי הילד עם לקות חברתית תקשורתית, ובאמת לא מבין סיטואציות?
נכון, זו הנחית הורים לילדים רגילים. בלי התאמה אישית למגוון בעיות שעלולות להיות לילדים. את זה כל אחת צריכה לעשות בעצמה.אבל אם לילד יש בעיה אמיתית (הדוגמה הכי קלאסית - הפרעת קשב וריכוז), נסיון ליישם עליו יהיה לא מעשי, ויביא את שני הצדדים לתסכול עמוק.
בעיה בויסות חושי והפרעת קשב וריכוז הן רק דוגמאות למחסומים אובייקטיביים שמונעים מהילד להתנהג כפי שמצפים ממנו.לכן השלב הראשון זה לבדוק אם הילד באמת מסוגל לבצע את מה שהתבקש.
אמא לילד עם בעיות בויסות חושית אמורה להיות מודעת שהילד לא יכול להלביש חולצה פוליאסטר לדוגמה.
זו טעות חמורה שיכול לומר אותה רק מי שלא למד ולא התנסה בשיטה כלל.גישה שאנשי טיפול מזהירים מלהשתמש בה באופן גורף. יש בה אלמנטים ברורים של הזנחה והתעלמות מצרכי הילד ורמה מסויימת של עיוות- כביכול לילד יש מטרה בלבד, ולא צורך, חסך, משאלה.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
סילבוס חדש ל-2024!
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
4.06
כ"ז אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
הכירו את טווינמושן
עם גל אקסלרוד
עולם מטורף משל הדמיות! ממשק חדשני שמאפשר לבצע הדמיה כמעט כמו משחק מחשב
לתלמידים ובוגרים בלבד!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קמט
א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ: