דרוש מידע "הנחיית הורים" עם הגב' חדוה וסלי

שואף

משתמש פעיל
מכירות את השיטה?
אני שוקלת להירשם אבל הייתי שמחה לקבל תגובות מנשים שכבר עברן את הסדרה.

א. זה נעים לשמיעה, או מרדים?
ב. ראיתן תוצאות אחרי ההדרכה?

תודה
מיכל
 

bracha5

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
אוטומציה עסקית
1. זה לא מרדים
2. לא צריך ליישם את כל השיטה בשביל להתקדם בהורות. צריך כמו כל שיטה לשמוע וליישם מה שמתאים לך.
באופן אישי אני לא ממש הצלחתי להבין משיטת שפר מה בין "לסמוך על הילד" ללהזניח
 
D

Deleted 66182

אורח
למדתי אצלה ונהניתי מאד
ממוקדת נעימה בגובה העיניים בלי מנטרות מעיקות ומעשית.
משלבת עומק וגם הומור
לקחתי ממנה מה שהתאים לנו.
רב מה שיישמתי הצליח בצורה מדהימה בענייני גמילה, תעסוקה, התקשרות נכונה
ובכלל לקחת את התפקיד בשמחה
לא כי זה הוקוס פוקוס כי היא מלמדת אותך לחשוב
על עניין ההורות והחינוך מזוית שונה
 

תלמ

משתמש צעיר
אפשר להגדיר את השיטה במשפט?
bracha5@ כתבה על שיטת שפר שהיא 'לסמוך על הילד'
זה מה שגם אני שמעתי על שפר.
מה הכיוון של חדווה וסלי?
 
D

Deleted 66182

אורח
אפשר להגדיר את השיטה במשפט?
bracha5@ כתבה על שיטת שפר שהיא 'לסמוך על הילד'
זה מה שגם אני שמעתי על שפר.
מה הכיוון של חדווה וסלי?
גישה יהודית בתיבול שפר
קוראים לזה הגישה המטרתית.
 

תמר ה.

משתמש מקצוען
גישה שאנשי טיפול מזהירים מלהשתמש בה באופן גורף. יש בה אלמנטים ברורים של הזנחה והתעלמות מצרכי הילד ורמה מסויימת של עיוות- כביכול לילד יש מטרה בלבד, ולא צורך, חסך, משאלה.
עד כמה שידוע לי, השיטה יכולה לעזור במקרים מסויימים, לילדים מסויימים. ויכולה להזיק לאחרים.
 

bracha5

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
אוטומציה עסקית
אפשר להגדיר את השיטה במשפט?
bracha5@ כתבה על שיטת שפר שהיא 'לסמוך על הילד'
זה מה שגם אני שמעתי על שפר.
מה הכיוון של חדווה וסלי?
חדוה מעצימה את מעמד האם. ורק על זה כדאי ללכת אליה.

את הפסיכולוגיה שילד מזהה נקודות חולשה ומנגן עליה, לא הצלחתי להבין בתור יחידה שלימה וברורה.
ה-IQ או ה-EQ שלי לא היו מספיק גבהים בשביל לקלוט את זה, אבל יש בזה רעיונות שווה לשמוע

מצ"ב סיכום שכתבתי בזמנו על השיטה


בס"ד

סיכום הנחיית הורים

לך כתר מלוכה

  • הורות היא תפקיד משמיים.
  • האבא – הוא חלק מהתוכנית האלוקית של גדילת הילד – הוא לא צריך לעבור "שיפוצים" לקראת התאמתו לתפקיד על ידי.
  • אי ציות לא מכרסם בהורות.
  • אנחנו חוליה בשרשרת הדורות – אנו מכבדים את הורינו שמכבדים את בורא עולם, הילדים שלנו מכבדים אותנו, כחיבור לשרשרת הדורות וחיבור לאמונה האלוקית.
משמעת

  • להיות בטוחים בי, בדבר ,בילד,(האם אני בטוחה שהבקשה נכונה?, האם הבקשה חד משמעית וברורה?, האם הילד מסוגל לקיים אותה?)
שייכות

  • הילד רוצה להשתייך להורים. בלבול, כאשר ההורים משויכים לילד.
שייכות שגויה – נובעת מתת מודע ולא במזיד

  • ילד מפגין כוח – תופס אותנו בנקודת חולשה, מכיוון שאנחנו נבוכים, הוא "מפעיל" אותנו דרכה. יש לנטרל את "נקודת ההפעלה". לא להיבהל מחולשות שלנו. הם לא עילה לילד להיות מעלינו.
  • ילד "מעסיקן" – גורם לנו להסתובב סביבו ע"י בכיות – צריך להיות "חרשה אוהבת"
  • ההורה נשאב סביב "הפעלת" הילד
אמון

  • להאמין בבחירה חופשית של הילד
  • להאמין במסוגלות של הילד.ילד מסוגל להבין בד"כ עד 3 פעמים הסבר. מעבר לכך, יש בעיה באחד הנתונים דלעיל.
  • לא לשים לילד תוויות, יש לו אפשרויות לילדאפשרויות עצומות. לא להגביל אותם.
תוצאה הגיונית

  • לא למנוע מהילד תוצאות הגיוניות. לסמוך עליו שיש לו את הכוחות להתמודד
הילד הוא לא כרטיס ביקור שלנו לטוב ולמוטב, והוא בעל בחירה חופשית(איזה אמא מלמדת את הילדים שלה לקפוץ על הספה?).

מקומות במשפחה - הצטרפות

  • ילד לא צריך להתבלט במשהו שונה מאחיו. יש מקום לכולם טובים. (כמו אימא ברווזה)
כיבוד הורים

  • יש לכבד את ההורים ממקום של קבלה, גם כאשר נמצאים במקום הנותן.
  • עלינו להאמין שכוונת ההורים שלנו היו טובות גם אם שגו, ובדרך כלל הם עשו את הטוב ביתור בסיטואציה הקיימת.
פחד – פחד גם הוא מטרתי. יכול לשמש כעילה לילד מעסיקן.

עין טובה – אנחנו מטפחים את מה שאנחנו רואים. אם נראה טוב נטפח את הטוב. אם נראה את הרע, נטפח את הרע.
 

ארועים

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
חדוה מדהימה ומרתקת.
אמרו כבר מעלי את כל מה שאפשר.

אני לא ראיתי את זה כשיטה, אלא כהעצמה הורית.
היא נגד שיטות והרבה בעד שאם הקב"ה הביא לך את התפקיד להיות אמא, את מסוגלת לזה.
ולא להתבלבל משיטות שונות. לכי עם הלב שלך והכוחות שלך.
 

הדר רעני

משתמש רשום
מכירות את השיטה?
אני שוקלת להירשם אבל הייתי שמחה לקבל תגובות מנשים שכבר עברן את הסדרה.

א. זה נעים לשמיעה, או מרדים?
ב. ראיתן תוצאות אחרי ההדרכה?

תודה
מיכל
מדובר על קבוצה במרחב קולי או שמגיעים למקום כלשהוא?
אני אשמח לדעת פרטים, אם נפתחת קבוצה בקרוב ואיפה?
תודה.
 

חדוי פלבני

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
למדתי אצלה.
נהנתי מכל רגע.
חדוה היא אשה מלאת ידע ותוכן, מעבירה את הסדנא בנעימות, בצורה ברורה ומובנת.
כיף לשמוע אותה ולקבל ממנה.
נותנת העצמה, ביטחון, גיבוי וכח להתמודד עם האתגרים שהילדים מציבים לנו.
יישמתי את הנלמד ומדהים לראות את התוצאות!!
מעבר לכל דמיון.
מנסיון.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
  • ילד מפגין כוח – תופס אותנו בנקודת חולשה, מכיוון שאנחנו נבוכים, הוא "מפעיל" אותנו דרכה. יש לנטרל את "נקודת ההפעלה". לא להיבהל מחולשות שלנו. הם לא עילה לילד להיות מעלינו.
  • ילד "מעסיקן" – גורם לנו להסתובב סביבו ע"י בכיות – צריך להיות "חרשה אוהבת"
  • ההורה נשאב סביב "הפעלת" הילד
אמון

  • להאמין בבחירה חופשית של הילד
  • להאמין במסוגלות של הילד.ילד מסוגל להבין בד"כ עד 3 פעמים הסבר. מעבר לכך, יש בעיה באחד הנתונים דלעיל.
  • לא לשים לילד תוויות, יש לו אפשרויות לילדאפשרויות עצומות. לא להגביל אותם.

כל זה נשמע טוב מאוד.
אבל אם לילד יש בעיה אמיתית (הדוגמה הכי קלאסית - הפרעת קשב וריכוז), נסיון ליישם עליו יהיה לא מעשי, ויביא את שני הצדדים לתסכול עמוק.

לילד עם הפרעת קשב וריכוז אין בחירה חופשית אם לסדר את החדר או לא. הוא באמת לא מסוגל להבין מטלה מורכבת ולבצע.
לילד עם הפרעת קשב וריכוז אין בחירה חופשית אם למלא את רשימת המשימות שאמא אמרה. המוח שלו לא יודע לעבור ממשימה למשימה.
לילד עם בעיות בויסות חושי, אין בחירה חופשית אם ללבוש מה שאמא אמרה לו או לא. מבחינתו ללבוש את חולצת הפוליאסטר זה להכנס לתוך מדורה בוערת.
גם ה'תופס אותנו בנקודת חולשה', צריך הרבה בדיקה. אולי הילד עם לקות חברתית תקשורתית, ובאמת לא מבין סיטואציות?
 

bracha5

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
אוטומציה עסקית
כל זה נשמע טוב מאוד.
אבל אם לילד יש בעיה אמיתית (הדוגמה הכי קלאסית - הפרעת קשב וריכוז), נסיון ליישם עליו יהיה לא מעשי, ויביא את שני הצדדים לתסכול עמוק.

לילד עם הפרעת קשב וריכוז אין בחירה חופשית אם לסדר את החדר או לא. הוא באמת לא מסוגל להבין מטלה מורכבת ולבצע.
לילד עם הפרעת קשב וריכוז אין בחירה חופשית אם למלא את רשימת המשימות שאמא אמרה. המוח שלו לא יודע לעבור ממשימה למשימה.
לילד עם בעיות בויסות חושי, אין בחירה חופשית אם ללבוש מה שאמא אמרה לו או לא. מבחינתו ללבוש את חולצת הפוליאסטר זה להכנס לתוך מדורה בוערת.
גם ה'תופס אותנו בנקודת חולשה', צריך הרבה בדיקה. אולי הילד עם לקות חברתית תקשורתית, ובאמת לא מבין סיטואציות?
לכאורה זה מחזיר אותנו לנקודה:
  • להיות בטוחים בי, בדבר ,בילד,(האם אני בטוחה שהבקשה נכונה?, האם הבקשה חד משמעית וברורה?, האם הילד מסוגל לקיים אותה?)
נראה לי שהחלקים שציטטת קשורים לשיטת שפר.
טוב לשמוע שיש כזאת מציאות. מסיכמה איתך שברמת היישום זה בעייתי מאוד.
 

יעל שמש

משתמש מקצוען
בוגר/תלמיד פרוג
כל זה נשמע טוב מאוד.
אבל אם לילד יש בעיה אמיתית (הדוגמה הכי קלאסית - הפרעת קשב וריכוז), נסיון ליישם עליו יהיה לא מעשי, ויביא את שני הצדדים לתסכול עמוק.

לילד עם הפרעת קשב וריכוז אין בחירה חופשית אם לסדר את החדר או לא. הוא באמת לא מסוגל להבין מטלה מורכבת ולבצע.
לילד עם הפרעת קשב וריכוז אין בחירה חופשית אם למלא את רשימת המשימות שאמא אמרה. המוח שלו לא יודע לעבור ממשימה למשימה.
לילד עם בעיות בויסות חושי, אין בחירה חופשית אם ללבוש מה שאמא אמרה לו או לא. מבחינתו ללבוש את חולצת הפוליאסטר זה להכנס לתוך מדורה בוערת.
גם ה'תופס אותנו בנקודת חולשה', צריך הרבה בדיקה. אולי הילד עם לקות חברתית תקשורתית, ובאמת לא מבין סיטואציות?
לכן השלב הראשון זה לבדוק אם הילד באמת מסוגל לבצע את מה שהתבקש.
אמא לילד עם בעיות בויסות חושית אמורה להיות מודעת שהילד לא יכול להלביש חולצה פוליאסטר לדוגמה.
 

nori

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
אבל אם לילד יש בעיה אמיתית (הדוגמה הכי קלאסית - הפרעת קשב וריכוז), נסיון ליישם עליו יהיה לא מעשי, ויביא את שני הצדדים לתסכול עמוק.
נכון, זו הנחית הורים לילדים רגילים. בלי התאמה אישית למגוון בעיות שעלולות להיות לילדים. את זה כל אחת צריכה לעשות בעצמה.
בכל קורס שנקח שלא נבנה ספציפית עבורינו צריך לעשות את הסינון הזה לא?
זה כמו שתגידי לי לא ללכת לסדנה לבישול כי היא לא מתאימה לילדים רגישים לגלוטן.

אכן הורה צריך להיות ער לילדיו ולנסות להבין אם קשיים בחינוך הילד נובעות מבעיות של הילד וצריך לטפל בהן (או להשלים) או משהו בתפקוד ההורי שאפשר לשפר על ידי הדרכת הורים.
בשיטה של גב' וסלי ודומותיה ההנחה היא שמרבית הבעיות אפשר לטפל בהן על ידי העצמת ההורים. וכמו שאת אומרת זה באמת לא יעזור לילד שיש לו קשיים כי הוא צריך סיוע ספציפי לבעיות שלו. בלי קשר לבעיות של ההורים אם קימות..
 
נערך לאחרונה ב:

רפ

משתמש סופר מקצוען
לכן השלב הראשון זה לבדוק אם הילד באמת מסוגל לבצע את מה שהתבקש.
אמא לילד עם בעיות בויסות חושית אמורה להיות מודעת שהילד לא יכול להלביש חולצה פוליאסטר לדוגמה.
בעיה בויסות חושי והפרעת קשב וריכוז הן רק דוגמאות למחסומים אובייקטיביים שמונעים מהילד להתנהג כפי שמצפים ממנו.
אומנם בדוגמאות האלו קל (יחסית) לאבחן את המקור, אבל אפשר להבין שיש עוד סיבות שעשויות להקשות על הילד להתנהג כשורה, סיבות קשות יותר לאבחון, גם בלי שהוא מנסה במודע או שלא במודע להשיג מטרות.
 

מ הלוי

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
גישה שאנשי טיפול מזהירים מלהשתמש בה באופן גורף. יש בה אלמנטים ברורים של הזנחה והתעלמות מצרכי הילד ורמה מסויימת של עיוות- כביכול לילד יש מטרה בלבד, ולא צורך, חסך, משאלה.
זו טעות חמורה שיכול לומר אותה רק מי שלא למד ולא התנסה בשיטה כלל.
מחילה, אבל ברור לי שלא למדתם שיטה זו באופן אישי.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  9  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה