שיתוף - לביקורת המקום הכי חם בגיהנום

קוביד

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
די די די...
לא התכוונת לסערה כזו,
מדובר בפורום כתיבה ולא השקפה.

בגדול ההבדל בין הגישה הליטאית לחסידית
אינה שאלה של 'מה אמת',
אלא רק על מה הדגש.

כולי עלמא מודו שיש שכר ועונש, ומאומה לא נעלם
מבוחן כליות ולב, וגם אם נקרא לזה קירוב וריחוק,
הרי הדימוי של חז"ל הוא לאש שורפת, כי זה הדמיון
הקרוב ביותר שאנו מסוגלים לו בעיני גשם, ובהכרח שזו התחושה.

אין חולק גם שכל מצוה שאדם עושה גורמת נחת רוח עצומה,
ואין כל בריה מסוגלת להבין גודל השכר שנקבל על זה בגן עדן.

אין חולק!

ההבדלים הם בגישה הנכונה לעליה והתקדמות בתורה ויראת שמים,
שה'פרושים' המכונים ליטאים רואים את התביעה העצמית והשיפוטיות
האין סופית כגורם מקדם לתורה וירא"ש, ובודאי שהתפתחות תנועת המוסר תרמה לזה רבות.

אך החסידים רואים דוקא את השמחה בה' ובמצוות שכבר קיימנו ואנו מקיימים
בקביעות, את הגורם המקדם ומשפיע להוסיף עוד ועוד.

סימוכין בדברי חז"ל קיימים לרוב לשני הצדדים, והחכם יקח שניהם.





מתוך הכירותי המרובה עם ליבתה של החרדיות הליטאית-ישיבתית,
זיהיתי מיד את קיומה של התחושה המאיימת הקיימת בסתרי ליבו של כל ליטאי באשר הוא
שסופו ודאי לגיהנום, כי הרי... ונזעקתי.
מחילה.
 
נערך לאחרונה ב:

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
די די די...
לא התכוונת לסערה כזו,
מדובר בפורום כתיבה ולא השקפה.

בגדול ההבדל בין הגישה הליטאית לחסידית
אינה שאלה של 'מה אמת',
אלא רק על מה הדגש.

כולי עלמא מודו שיש שכר ועונש, ומהומה לא נעלם
מבוחן כליות ולב, וגם אם נקרא לזה קירוב וריחוק,
הרי הדימוי של חז"ל הוא לאש שורפת, כי זה הדמיון
הקרוב ביותר שאנו מסוגלים לו בעיני גשם, ובהכרח שזו התחושה.

אין חולק גם שכל מצוה שאדם עושה גורמת נחת רוח עצומה,
ואין כל בריה מסוגלת להבין גודל השכר שנקבל על זה בגן עדן.

אין חולק!

ההבדלים הם בגישה הנכונה לעליה והתקדמות בתורה ויראת שמים,
שה'פרושים' המכונים ליטאים רואים את התביעה העצמית והשיפוטיות
האין סופית כגורם מקדם לתורה וירא"ש, ובודאי שהתפתחות תנועת המוסר תרמה לזה רבות.

אך החסידים רואים דוקא את השמחה בה' ובמצוות שכבר קיימנו ואנו מקיימים
בקביעות את הגורם המקדם ומשפיע להוסיף עוד ועוד.

סימוכין בדברי חז"ל קיימים לרוב לשני הצדדים, והחכם יקח שניהם.





מתוך הכירותי המרובה עם ליבתה של החרדיות הליטאית-ישיבתית,
זיהיתי מיד את קיומה של התחושה המאיימת הקיימת בסתרי ליבו של כל ליטאי באשר הוא
שסופו ודאי לגיהנום, כי הרי... ונזעקתי.
מחילה.
דברי פי חכם חן.
 

אנטיפטרוסה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
די די די...
לא התכוונת לסערה כזו,
מדובר בפורום כתיבה ולא השקפה.

בגדול ההבדל בין הגישה הליטאית לחסידית
אינה שאלה של 'מה אמת',
אלא רק על מה הדגש.

כולי עלמא מודו שיש שכר ועונש, ומהומה לא נעלם
מבוחן כליות ולב, וגם אם נקרא לזה קירוב וריחוק,
הרי הדימוי של חז"ל הוא לאש שורפת, כי זה הדמיון
הקרוב ביותר שאנו מסוגלים לו בעיני גשם, ובהכרח שזו התחושה.

אין חולק גם שכל מצוה שאדם עושה גורמת נחת רוח עצומה,
ואין כל בריה מסוגלת להבין גודל השכר שנקבל על זה בגן עדן.

אין חולק!

ההבדלים הם בגישה הנכונה לעליה והתקדמות בתורה ויראת שמים,
שה'פרושים' המכונים ליטאים רואים את התביעה העצמית והשיפוטיות
האין סופית כגורם מקדם לתורה וירא"ש, ובודאי שהתפתחות תנועת המוסר תרמה לזה רבות.

אך החסידים רואים דוקא את השמחה בה' ובמצוות שכבר קיימנו ואנו מקיימים
בקביעות, את הגורם המקדם ומשפיע להוסיף עוד ועוד.

סימוכין בדברי חז"ל קיימים לרוב לשני הצדדים, והחכם יקח שניהם.





מתוך הכירותי המרובה עם ליבתה של החרדיות הליטאית-ישיבתית,
זיהיתי מיד את קיומה של התחושה המאיימת הקיימת בסתרי ליבו של כל ליטאי באשר הוא
שסופו ודאי לגיהנום, כי הרי... ונזעקתי.
מחילה.
יפה ומדוייק, ממש 'הוצאת לי את המילים מהפה'...
ובאמת שפה לא המקום לדיונים השקפתיים שכאלה :)
 

הנף מקלדת

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
כשסיים יענקי לקרוא את השיתוף המקום הכי חם וכו',
הרגיש שעל זה נאמר "שיתוף שכולו לביקורת".
כל בשרו נתחדד וליבו פג, בהבינו שאוי לו מיום הדין.
הוא סגר את המחשב בחבטה. מבט לשעון הבהיר לו, ששוב בזבז חצי לילה על תגובות מעלפות לתמונות מטורפות.
מיד כיוון שעון מעורר, לשחרית מניין ראשון. מחר הכל ישתנה.
אחרי חצי שעה של ייסורי מצפון, פתח שוב רק כדי לראות אם קיבל לייק על הדיון המרתק על פתרונות לנזילה בתחבורה ציבורית.

הקבלות חזרו לתרדמת.
הרי גיהינום, הוא נוחל בחייו. ייסורי מצפון הם הצד החזק שלו.
הוא התחבר בין רגע לעולם החסידות, שאומר לו: "תרגע קח את היהדות בקלות, בסופו של דבר תקבל משהו".

אין באמת גיהינום.
חה חה חה.
אפשר להמשיך לבזבז את. הזמן
 

אנטיפטרוסה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
מבט לשעון הבהיר לו, ששוב בזבז חצי לילה על תגובות מעלפות לתמונות מטורפות.
חשב לכוון שעון מעורר, לשחרית מניין ראשון. מחר הכל ישתנה.
חה חה. נראה לך שמחר הכל ישתנה. אני מכיר אותך טוב יותר, אמר המסך, וקרץ בחיוך שטני. המקום הכי חם בגיהנום ימשיך לחכות לך בסבלנות, לפחות תהנה עד הסוף.
***​
השחר העולה פגש אותו צופה בכל הסרטונים בהם לא נגע בחצי שנה האחרונה.
 
נערך לאחרונה ב:

ביזנסטורי - אילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
הוא התחבר בין רגע לעולם החסידות, שאומר לו: "תרגע קח את היהדות בקלות, בסופו של דבר תקבל משהו".

אין באמת גיהינום.
חה חה חה.
אפשר להמשיך לבזבז את. הזמן
הוא התחבר בין רגע לעולם החסידות שאומר לו:
"תרגע, אף אחד לא מחכה לך בפינה. אוהבים אותך, רוצים אותך קרוב יותר כדי לתת לך בסופו של דבר כל מה שאפשר".

אז נכון,
יש גיהנום.
אבל אני גבוה מידיי. הוא לא בשבילי.
כדאי להמשיך לנצל את הזמן. להתעלות.

- - -

אני מתנצלת,
באמת לא כאן המקום לדיון הזה.
רק הארתי את תשומת ליבו של הכותב
שכותרתו ותחילת סיפורו,
עלולים להמשיך גם לפן נוסף.

הדיון מבחינתי היה ספרותי. לא השקפתי.
בכל אופן התחיל ככזה...
 

הנף מקלדת

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
הוא התחבר בין רגע לעולם החסידות שאומר לו:
"תרגע, אף אחד לא מחכה לך בפינה. אוהבים אותך, רוצים אותך קרוב יותר כדי לתת לך בסופו של דבר כל מה שאפשר".

אז נכון,
יש גיהנום.
אבל אני גבוה מידיי. הוא לא בשבילי.
כדאי להמשיך לנצל את הזמן. להתעלות.

- - -

אני מתנצלת,
באמת לא כאן המקום לדיון הזה.
רק הארתי את תשומת ליבו של הכותב
שכותרתו ותחילת סיפורו,
עלולים להמשיך גם לפן נוסף.

הדיון מבחינתי היה ספרותי. לא השקפתי.
בכל אופן התחיל ככזה...

מה שווה כל היצירה, אם היא לא מצליחה לעורר דיון או איזה סגירת מחשב?
 

איש האשכולות

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
הגעתי לכאן עם ידע מקיף בכל נבכי הפוליטיקה והיכרות מרשימה עם כל סינגל חסידי מהעשורים האחרונים,
הייתי מוסיף....

ועם מטען מרשים של 119 לייקים (נכון לעת כתיבת שורות אלו) שצברתי על המאמר האחרון שכתבתי שם עלי אדמות...
סליחה, אבל התגובות שלכם כבר לא הספקתי לראות כאן... תגידו לי האם האשכול עדיין פעיל בכלל? או שכבר ננעל?.

אתם יודעים, אז לפני איזה כמה ימים כשישבתי וכתבתי את המאמר, שבעתי נחת רק מלדמיין את המשוב שאקבל על הכתיבה המשובחת שלי...
אבל 'כאן', שם דבר!
אין לי שום הנאה ואף לא טיפה של תענוג מהתגובה הכי טובה שנתתם לי.
זה אולי מאדיר את שמי הטוב.. ואנשים כעת מדברים עלי, איזה מוכשר הייתי.... אבל כבר נגמרו לי הרגשים, וכלה אצלי המושג הזה של תחושת סיפוק.. וכעת אני מאוד מצטער....

אבל בזאת אתנחם, כאשר אתם קוראים את מה שכתבתי ומקבלים החלטה מעתה והלאה "לנצל את הזמן", זה גורם לי עילוי נשמה אדירה, פתאום המלאכים מטלטלים אותי מהיכל להיכל גבוה מעל גבוה. ...

אז זאת בקשתי האחרונה אליכם: לכו נצלו את הזמן.....




אני הלכתי....
 

sol key

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
 

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
התפתח פה דיון ואני טיפוס שלא מחבב דיונים.
אבל חשוב לי להבהיר לגבי הכותרת.
אצלנו בגיהנום כל-כך חם שכל אחד בטוח שהוא נמצא במקום הכי חם, אנחנו לא עסוקים בלחשוב מי היה יותר רשע, זה לא מנחם אותנו.
 

sol key

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
התפתח פה דיון ואני טיפוס שלא מחבב דיונים.
אבל חשוב לי להבהיר לגבי הכותרת.
אצלנו בגיהנום כל-כך חם שכל אחד בטוח שהוא נמצא במקום הכי חם, אנחנו לא עסוקים בלחשוב מי היה יותר רשע, זה לא מנחם אותנו.
משפט מאוד יפה!
 

על דא ועל הא

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
@דוכסוסטוס
אחד הטובים!
מסר חד, אוהו חד.
על מגש של הומור קולח.

נ.ב. זה טור שסופו להתפרסם בקבוצות המיילים של בוגרות הסמינרים. על כן מומלץ לך להדגיש: להעביר בתוספת קרדיט, אם זה עדיין מעניין אותך שם למעלה...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיג

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה