עזרה המלצה שלך לתנור פירוליטי מוצלח!

M. L.

משתמש פעיל
הלכתי לאיבוד
אין סוף דגמים וחברות
וכמובן דעות...

אם את מרוצה מהתנור הפירוליטי שלך
בבקשה שתפי כולל דגם מדויק.

תודה
 

rivkiy

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
AEG עם טיימר כיבוי וגם אפשרות להפעלה עתידית.
תנור פצצה
 

estiesti

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
בדיוק המליצו לי על בוש HBG578BB0Y
מישהו מכיר?
 

עשירה

משתמש מקצוען
תודה.
יש טיימר לתנור?
כלומר, טיימר שבסיומו התנור מתכבה?
יש טיימר
אבל האמת לא כ"כ הצלחתי להבין איך הוא עובד

לפני הזנוסי היה לי דלונגי דו תאי משולב, הייתי מרוצה ממנו מאוד. אחרי שעברתי לזנוסי ראיתי שזה ליגה אחרת לגמרי. לא משתווה לדלונגי.
האפיה שלו מושלמת, ויש לו כמה תוכניות שאני מאוד אוהבת, כמו גריל מהיר, הפשרה ועוד
 

Chips

משתמש פעיל
האם זה נכון שיש בעיה להכשיר לפסח תנור פירוליטי של אלקטרולוקס או אאג?
דחוף לי לדעת לפני קנייה
 

3524

משתמש מקצוען
שלום וברכה!

ברצוני לברר האם יש הבדלים בין התנורים עם פירוליטי בעניין הכשרה לפסח, או שכל תנור עם תוכנית פירוליטי ניתן להכשירו לפסח?

בברכה

גד פ.

ירושלים

תשובת רבני המכון:​

השאלה שאתה שואל חשובה, והיא נשאלת שוב ושוב. אף על פי שכבר התייחסנו אל הנושא כמה פעמים חשוב להביא את הדברים שוב לידיעת הציבור. מתוך ניסיון רב שנים התברר לנו, שלא ניתן לסמוך על המידע המפורסם על ידי חברות ויצרני תנורי פירוליטי מהי אכן רמת הטמפרטורה שהתנורים מגיעים אליה בתכניות הניקוי העצמי הממושכות. למרות שהפרסומים מדברים על חום של כ-500 מעלות צלזיוס ולמעלה מכך, בבדיקות שערכנו לדגמים שונים של חברות שונות מצאנו, כי אף תנור לא מגיע לרמת חום שכזו, ובהרבה מהם החום בדפנות התנור ובחללו הפנימי מגיע לכל היותר ל-420-430 מעלות ותו לא.

כדי להכשיר תנור שאופים בו מיני מאפה יבשים של חמץ משך השנה לפסח, יש ללבנו 'ליבון חמור'. לגבי דרגות החום אשר התנורים מגיעים אליהן בפועל בתכניות הניקוי הממושכות, מצד אחד קשה לקבוע בוודאות שחום בדרגה זו לא נחשב לליבון חמור, אולם מצד שני קשה גם לקבוע בוודאות שהיא כן נחשבת לליבון חמור.

לדעתנו, דרגת חום שנחשבת בוודאות כליבון חמור המכשיר את התנור לפסח הוא רק אם הוא מגיע לפחות ל-450 מעלות. התנורים שנבדקו ואושרו על ידינו הם כאלה שמצליחים להגיע, ולו לדקות ספורות, עד לחום של 470-480 מעלות, וזאת לרווחא דמילתא ועל מנת לצאת מכל צל של ספק.


מלבד הבעיה האמורה, ישנן בעיות נוספות שיש לתת עליהן את הדעת בנוגע להכשרת תנורי פירוליטי; כמו, הפינות שבצדדי הדלת אשר מסגרת הגומי הנמצאת שם מבודדת את החום ואינה מאפשרת לאותם מקומות להגיע לדרגת חום של ליבון חמור; וכמו כן יש בעיה כיצד להכשיר את הדלת עצמה.

גם ביחס לתבניות ולמסילות חובה לשים לב, כי לפי הוראות היצרנים צריך להוציאן ולפרקן קודם הניקוי העצמי הממושך כדי שלא ייהרסו בחימום הגבוה, ואם כן אלה אינם עוברים את תהליך הליבון ולא ניתן להשתמש בהן בפסח כמות שהן. לכן מי שרוצה לקחת על עצמו סיכון, עליו להשאיר אותן בתנור בעת ההכשרה, ומי שחושש עליו להשתמש בפסח בתבניות ומסילות חדשות מיוחדות לפסח, או לכל הפחות להחליף את התבניות בחדשות, ואילו את המסילות ללבן על כל פנים ליבון קל בתכנית חימום קצרה ואחר כך לכסותן בנייר כסף לכל ימי הפסח.

לסיכום, אמנם לא בדקנו את כל דגמי התנורים הקיימים, ויתכן שישנם כאלה שניתן להכשירם כיאות. אך מניסיוננו הרב, איננו יכולים לאשר שום תנור שלא נבדק על ידינו ועומד בכל דרישותינו ההלכתיות.

רשימת תנורי הפירוליטי שאושרו על ידינו מופיעה באתר המכון, וכן ניתן לקבל מידע בעניין במזכירות המכון. נציין שאף בתנורים שבאישורינו יש להשתמש אך ורק בכפוף להוראות ולתנאים ההלכתיים המופיעים באישור ההלכתי.

 

3524

משתמש מקצוען
פירוליטי.jpg
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

א לְדָוִד אֵלֶיךָ יְהוָה נַפְשִׁי אֶשָּׂא:ב אֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:ג גַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:ד דְּרָכֶיךָ יְהוָה הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ה הַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:ו זְכֹר רַחֲמֶיךָ יְהוָה וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:ז חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יְהוָה:ח טוֹב וְיָשָׁר יְהוָה עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:ט יַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:י כָּל אָרְחוֹת יְהוָה חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יב מִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יְהוָה יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יג נַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:יד סוֹד יְהוָה לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טו עֵינַי תָּמִיד אֶל יְהוָה כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טז פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יז צָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יח רְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יט רְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כ שָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כא תֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כב פְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  7  פעמים

אתגר AI

פלינדרום • אתגר 52

לוח מודעות

למעלה