המחשב לא נותן לשמור...

גרפוטו

משתמש מקצוען
יש לי 2 מחשבים המחוברים ברשת, ומשום מה, מדי פעם, הוא לא נותן לי לשמור במחשב אחד חומר על המחשב השני, וכותב הודעה: שאין לי רשות לשמות את הקובץ בתיקיה הרצויה.
משהו יודע מה הסיבה, ומה הפתרון? זה צריך להיות איזשהי הגדרה בקובץ, כי יש קבצים שזה נותן ויש שלא

תודה מראש לכל העוזרים
 

MענדיM

משתמש פעיל
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עימוד ספרים
עניין של ניהול הרשאות ברשת

נסה להכנס למאפיינים של התיקיה המשותפת ברשת, ותתן הרשאה מלאה למשתמש השני ברשת
 

bris

משתמש סופר מקצוען
עולות במוחי העייף כרגע 2 אפשרויות.
1) בעיה שכיחה בשיתופי קבצים שהם בשימוש ולכן נעולים במחשב אחד ולכן א"א לשנות אותם מהמחשב השני.
עכשיו כדי שהמחשב ינעל קובץ לא צריך שהוא דווקא יהיה פתוח באיזה תוכנה, גם ה"סייר" של וינדוס יכול לנעול תקיה שלמה אם הוא במצב של "תמונות ממוזערות" - ואז הוא בעצם קורא את כל התמונות וכדו' כל מיני מצבים שפשוט המחשב חושב שקובץ מסוים בשימוש ולכן נועל אותו.
הדרך הכי פשוטה לבדוק את הנושא, להדליק את המחשב שבו הקבצים מחדש, לא לפתוח שום דבר ולנסות לשחק עם הקבצים המשותפים, אם הכל הולך מצויין, כנראה שזאת הסיבה.

2) עניין של הרשאות. רוב האנשים כלל לא מודעים לזה, כי MS הכניסו לתוך XP מצב שיתוף שנקרא "שיתוף קצבים פשוט" - (ההפעלה והביטול של זה נמצאים תחת כל תקיה בכלים-אפשרויות תקיה-תצוגה-השתמש בשיתוף וכו' (מומלץ)-).
במצב הזה מספיק לסמן תקיה בתור משותפת ולא צריך לדאוג להגדיר משתמשים וכו', מה שבעצם עושה הווינדוס הוא מגדיר באמת את התקיה כמשותפת לכל משתמש שלא יהיה (אמרגדון מבחינת אבטחה, אבל באירוגנים מבטלים כמובן את המצב הזה).
אם אתה לא שינית אז ברירת המחדל שלה נשארה כזאת ואז לא צריך להיות לך שום בעיית הרשאה.
מה שכדאי לנסות, הוא להסיר את השיתוף (זה לוקח קצת זמן אם זה NTFS) , ואח"כ להחזיר אותו ורצוי עם שם שיתוף שונה ממקודם, ואז לנסות לגשת אליו ממחשב אחר בצורה ישירה, כךשני סימנים כאלו \\ , ואז שם המחשב, נאמר שהוא COMP2 ואז שוב סימן כזה אחד \ ואז אנטר והוא יראה לך את כל החומר המשותף שנמצא על המחשב ההוא ניתן גם כמובן דרך מיקומי הרשת שלי.
אם משהוא לא ברור, אשמח להסביר ביתר פירוט.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק א

א אַשְׁרֵי הָאִישׁ אֲשֶׁר לֹא הָלַךְ בַּעֲצַת רְשָׁעִים וּבְדֶרֶךְ חַטָּאִים לֹא עָמָד וּבְמוֹשַׁב לֵצִים לֹא יָשָׁב:ב כִּי אִם בְּתוֹרַת יְהוָה חֶפְצוֹ וּבְתוֹרָתוֹ יֶהְגֶּה יוֹמָם וָלָיְלָה:ג וְהָיָה כְּעֵץ שָׁתוּל עַל פַּלְגֵי מָיִם אֲשֶׁר פִּרְיוֹ יִתֵּן בְּעִתּוֹ וְעָלֵהוּ לֹא יִבּוֹל וְכֹל אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה יַצְלִיחַ:ד לֹא כֵן הָרְשָׁעִים כִּי אִם כַּמֹּץ אֲשֶׁר תִּדְּפֶנּוּ רוּחַ:ה עַל כֵּן לֹא יָקֻמוּ רְשָׁעִים בַּמִּשְׁפָּט וְחַטָּאִים בַּעֲדַת צַדִּיקִים:ו כִּי יוֹדֵעַ יְהוָה דֶּרֶךְ צַדִּיקִים וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים תֹּאבֵד:
נקרא  21  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה