הכלי| שוקל המילים

בשלווה

משתמש רשום
שאלה עבור המנוסים והמנוסות במשקלי מילים:

ידוע הוא שלמילים יש משקל; ולפי זה אם יש לפנינו שני משפטים ברורים מאוד הקרובים בעוצמתם אחד אל השני (השאלה היא בנוסף גם וכאשר, שלשני המשפטים אנו נמשכים/מתחברים בצורה שווה/זהה), אם כך, מובן ממילא שזה יגרום לנו ספק, כיצד עלינו להכריע ביניהם ולבחור במשפט היותר טוב??
אלא שהתשובה תהיה, אנו צריכים לשקול את שני המחרוזות, והמחרוזת שלה יש את המשקל המרבי בה נבחר.

אומנם כאן תהיה שאלה גדולה; כיצד ניתן לשקול "בקלות ובמהירות רבה" את שני המשפטים בכדי שנוכל לבחור ביניהם?
(כי לשקול "לאט" זה כן אפשרי, אומנם במאמץ, אבל לאחר הרבה זמן יחסית, של התבוננות ובדיקה. ואילו כאן השאלה הינה כיצד ניתן לזהות את משקל המילים בקלות ובמהירות רבה, כמה שרק אפשר?).

תודה!
אשמח לכל תשובה טובה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה