דרוש מידע הילד לא גומר לשאול- למה?

דבורה חזקיה

משתמש מקצוען
אם לא מאבחנים ככה ילדים אז בבקשה לא להכניס גוקים לראש של האמא הזו

אסור לאבחן ככה!!
תוך דקה וחצי להצליח לאבחן דרך אתר פרוג??
כ"כ מהר ממהרים לאבחן?
בקצב הזה, חלילה..
יאובחנו עוד הרבה ACD . ה' ישמור
איך הגעת למסקנה שאבחנתי את הילד, אם כתבתי שכך לא מאבחנים?
אני יכולה לכתוב לאמא שהילד שלה ממש חכם וחמוד.
ובתור בעלת מקצוע,
אני יכולה להיות פחות נחמדה ולומר את האמת.
ילד בגיל הזה ששואל שאלות רבות, ושואל שאלות חסרות טקט.
זה מעלה סימן שאלה!

 

lea.dev.top

משתמש מקצוען
D I G I T A L
זה לא העניין האם דעה של מישהו לגיטימית או לא, כתבתי שאפשר להסב את תשומת הלב של ההורה לגבי המקרה הנ"ל, אבל מכאן ועד לאבחן בשידור חי על אוטיזם וכו', זה לא אחראי, לא הגיוני ולא לגיטימי.
גם בפורום עם מגוון רחב של דעות וכיווני מחשבה כמו פרוג, עלינו לנהוג באחריות מקסימלית ולא להלחיץ, תדמייני את עצמך במקום האמא שכותבת, היית רוצה שיכתבו על אוטיזם וכדומה? את רואה איך האמא נרגעה כאשר @567890 הרגיעה מעט.
שימי לב איך את כופה את דעתך על אחרים
ורף אחד לא אבחן, כתבו שמעורר סימני שאלה
 

רוגעל'ה

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
פעם פעם, בתור בחורה, אני וחברות שלי הסתכלנו ביחד על פרוספקט שהרמנו מהרצפה.
זה היה פרוספקט של איזה ארגון שהרים מופע של ילדות תסמונת דאון שלמדו מוסיקה. (משהו בסגנון לא ממש זוכרת)
אנחנו הרמנו את הפרוספקט והסתכלנו בשקט, והתגובות שהיו הדהימו אותי.
חברה אחת שלמדה במסלול מוסיקה - אמרה, שהיא לא מבינה איפה הם למדו לנגן, היא לא מכירה את המקום לימודים הזה.
חברה שניה שלמדה במסלול חינוך מיוחד - אמרה , וואי איזה יופי הארגון הזה מצליח להוציא מהבנות.
אני, שלמדתי גרפיקה - אמרתי ש"איזה עיצוב יפה, רק חסר לי קצת צבע"

האירוע הזה נחרט לי בזכרון, כי הוא לימד אותי המון!!
כל אחד רואה רק את מה שמעניין אותו. איפה שהוא נמצא, ואיפה שהוא חי.
כשצבע(י) נכנס לבית, הוא רואה איפה צריך לסייד.
תופרת תסתובב ברחוב ותסתכל איזה תקונים היא היתה עושה לבגדים של אנשים.
פסיכולוגים וכל העוסקים בענייני הנפש כנ"ל - רואים אנשים ומנסים לשבץ אותם במשבצות המתאימות.
וזה טבעי ונורמלי, כל עוד זה בראש ולא יוצא החוצה.

כי אם אתם באמת אנשי מקצוע, אני חושבת שאתם יודעים לבד, שבעיניני הנפש צריך להיזהר, ולא לענות תשובות מהבטן, גם על הנפש של האמא צריך להיזהר.
מאד לא מקצועי לענות תשובות כאלה על גבי פרוג.
כמו שרופא לא יגיד לפציינט, דרך הטלפון, כואב לך הבטן? זה כנראה דלקת.
רופא מקצועי יגיד לו - תגיע לכאן אני צריך לראות.

חשבתם על מה שהאמא מרגישה עכשיו כשאומרים לה שהילד בן ה 7 שלה מתנהג כמו ילד בן 3-4?
חשבתם על התגובות שאולי יצאו לה מהפה כשהיא תדבר איתו? בלי שהיא תשים לב בכלל.
אולי תענה לו בקוצר רוח, אולי תלחץ סתם? אולי תחשוב שהוא לא נורמלי?
גם אחרי יעוץ פסיכולוגי, כשבאמת מאבחנים בעיה, ההורים מקבלים את המידע המרגיע מה זה אומר, ואיך זה ניתן לטיפול. וכאן זורקים מילה ונותנים לב"א להתמודד.

תחשבו על זה.
 
נערך לאחרונה ב:

פוינט

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
פעם פעם, בתור בחורה, אני וחברות שלי הסתכלנו ביחד על פרוספקט שהרמנו מהרצפה.
זה היה פרוספקט של איזה ארגון שהרים מופע של ילדות תסמונת דאון שלמדו מוסיקה. (משהו בסגנון לא ממש זוכרת)
אנחנו הרמנו את הפרוספקט והסתכלנו בשקט, והתגובות שהיו הדהימו אותי.
חברה אחת שלמדה במסלול מוסיקה - אמרה, שהיא לא מבינה איפה הם למדו לנגן, היא לא מכירה את המקום לימודים הזה.
חברה שניה שלמדה במסלול חינוך מיוחד - אמרה , וואי איזה יופי הארגון הזה מצליח להוציא מהבנות.
אני, שלמדתי גרפיקה - אמרתי ש"איזה עיצוב יפה, רק חסר לי קצת צבע"

האירוע הזה נחרט לי בזכרון, כי הוא לימד אותי המון!!
כל אחד רואה רק את מה שמעניין אותו. איפה שהוא נמצא, ואיפה שהוא חי.
כשצבע(י) נכנס לבית, הוא רואה איפה צריך לסייד.
תופרת תסתובב ברחוב ותסתכל איזה תקונים היא היתה עושה לבגדים של אנשים.
פסיכולוגים וכל העוסקים בענייני הנפש כנ"ל - רואים אנשים ומנסים לשבץ אותם במשבצות המתאימות.
וזה טבעי ונורמלי, כל עוד זה בראש ולא יוצא החוצה.

כי אם אתם באמת אנשי מקצוע, אני חושבת שאתם יודעים לבד, שבעיניני הנפש צריך להיזהר, ולא לענות תשובות מהבטן, גם על הנפש של האמא צריך להיזהר.
מאד לא מקצועי לענות תשובות כאלה על גבי פרוג.
כמו שרופא לא יגיד לפציינט, דרך הטלפון, כואב לך הבטן? זה כנראה דלקת.
רופא מקצועי יגיד לו - תגיע לכאן אני צריך לראות.

חשבתם על מה שהאמא מרגישה עכשיו כשאומרים לה שהילד בן ה 7 שלה מתנהג כמו ילד בן 3-4?
חשבתם על התגובות שאולי יצאו לה מהפה כשהיא תדבר איתו? בלי שהיא תשים לב בכלל.
אולי תענה לו בקוצר רוח, אולי תלחץ סתם? אולי תחשוב שהוא לא נורמלי?
גם אחרי יעוץ פסיכולוגי, כשבאמת מאבחנים בעיה, ההורים מקבלים את המידע המרגיע מה זה אומר, ואיך זה ניתן לטיפול. וכאן זורקים מילה ונותנים לב"א להתמודד.

תחשבו על זה.
מגיע לך אלפי לייקים מהבהבים, חבל שיש רק אחד!!
 

me80284

משתמש מקצוען
דעתי האישית
כשאני שואלת שאלה - אני מצפה לקבל תשובה כנה גם אם היא לא נעימה

אף אחד/ת לא ניסה לאבחן את הילד הזה / לשפוט את אמא שלו או להלחיץ
סה"כ להדליק נורות
אבחון הוא לא אסון
הוא נועד לבדוק ולמנוע בעיות עתידיות
לפעמים זה יושב על קושי רגשי/דחיית סיפוקים
ולפעמים על משהו אחר

לענ"ד חבל לטמון את הראש בחול כמו שכמה ניסו לעשות
עדיף לבדוק - מקסימום יגלו שזה לא כלום

סופו של יום מה שחשוב זה טובת הילד
ואם האמא שואלת כאן ומתארת סיטואציות שהיא נבוכה כדאי לפחות לבדוק

ולפותחת האשכול - כל יום כזה הוא לא פשוט תחזיקי מעמד...
 

ליאורה ז.

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
למה לי מיד קופץ ACD, אולי כי אני באה מהתחום?
איך הגעת למסקנה שאבחנתי את הילד, אם כתבתי שכך לא מאבחנים?
אומנם כתבת שכך לא מאבחנים, אבל בלי לשים לב..
"קפץ" לך ACD..

צריך לקחת בחשבון שיש כאן הרבה ניקים וב"ה,
שיש להרבה מהם ילדים..
ולהם ילדים סקרנים וחכמים..ב"ה

ואני לא בטוחה שזה עושה טוב לבעלת האשכול לשמוע על אפשרות כזו
גם אם כתבת שכך לא מאבחנים.
 

ליאורה ז.

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
אבחון הוא לא אסון
תלוי איך עושים אותו..
אתן לך דוג':
מכירה מישהי שסבלה שנים בלימודים, חשבו שיש לה לקויות
ובעיות וכו' וכו'
לאחר למעלה מ-20 שנה גילו שיש לה...
טונוס גבוה..

(מי שיודע/ת מה זה)?

מה שאומר,
כדי לכתוב היתה מפעילה כוח בלי סיבה על העיפרון,
זה עייף אותה להמשיך לכתוב..
ש.ב. מבחנים, בתיכון סיכומים וכו'

ש.ב. - יכל לקחת לה שעתיים-3 !
מבחנים סיימה אחרונה, סיכומים..בסוף היתה מצלמת מחברות

בקיצור,
סבל שרק מי שיודע מה זה "טונוס גבוה"..
 

מרים ליף

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
ילד בן 7 לא אמור לשאול סבא זקן : "אתה הולך למות?!"

למה לא? כי אנחנו מתייחסים למות כאל משהו מפחיד.
וילד בגיל 7 כאל עובדה פשוטה.
כאם לילדים אינטלקטואלים מאוד ששואלים שאלות ותת שאלות ומריצים אותי לגוגל ולחקור ..
בעז"ה, הוא יהיה האדם חושב. עובד ה' אמיתי ואדם איכותי שיחיה לאחר מחשבה וידע ולא כמצוות אנשים מלומדה.
זכית.
 

291

משתמש מקצוען
תודה לכולכם!
אבל הוא ילד רגיל ושמח, שאוהב חברה ושומר על קשר עין,
הוא מתקשר מצוין ואהוב מאוד בכיתתו.
כך ש ASD זה בטוח לא
אני רואה שזה נובע מסקרנות ומרצון למשוך תשומת לב...
השאלה מה אני אמורה לעשות?
לעמוד ולענות לו 24/7?
אבל יש פה מומחים בשקל שקבעו בלי מחשבה ש....
 

(חיה)

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הנדסת תוכנה
אני גם הייתי כזאת...
(עד היום אני כזאת...)
בגלל זה היום אני בן אדם ש"יודע הכל" וזאת שתמיד יודעת להסביר למה תופעות קורות...
הסקרנות לידע רק מועילה לי בחיים.

כשהייתי שואלת שאלות בתור ילדה אמא שלי הייתה מדפיסה לי ערכים רלוונטים מוויקפדיה ונותנת לי לקרוא...
(מן הסתם היא הייתה עוברת עליהם קודם)
מגיל 8 אני חושבת
תנסי אולי להביא לו חומר על כל דבר שהוא מתעניין עליו (גם אם מותאם לרמתו ולא ויקיפדיה...)
ככה הוא ילמד למצוא תשובות לבד
זה נורא חיובי השאילת שאלות הזו!!
הוא יגיע ככה רחוק!!
 
נערך לאחרונה ב:

לוטוס

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
וואי איזה היסטריה!
אמרו שאולי, ויתכן, וכדאי לשים לב, ולהיות ערניים כי זה עלול להיות לASD

@שושנה שרה וכל שאר הניקים הנכבדים,
כשמעלים שאלה, כנראה שהיא מציקה ולא קצת זמן!
כשמעלים שאלה, לפורום כ"כ המוני ומגוון צריכים לקחת בחשבון את כל התגובות, אלו שירגיעו ואלו שיעוררו
אי אפשר ולא נכון לסתום פה של אף אחד!
המון תועלת יש בפורום כזה של חכמת ודעת ההמונים
(היה פה אפילו מקרה של אבא שהעלה שאלה על הילדה שלו ובעקבות הלחצה של חלק מהניקים הוא רץ לבי"ח וגילו לה את ה'מחלה'- אז זה טוב או לא טוב?)
קצת פרופורציות!
בריאות, שמחה והרבה נחת!
 

זוטאני

משתמש צעיר
את העצה הבאה שמעתי ויישמתי
וזה מצליח - מנסיון [כולל עם ADHD] !
אם עונים בכבוד וברצינות את המילים ''כי כך ה' רצה''
מהר מאוד הוא מפסיק לשאול
ועל הדרך זו גם תשובה נכונה
בהצלחה
לענות "כי ככה ה' רצה" לדברים שיש להם תשובה פשוטה זה סתימת פיות
זה מדכא את הצורך הטבעי לדעת דברים
ובטח שהם יפסיקו לשאול, אין פה מי שיענה תשובות על שאלות, ואז הולכים למקורות אחרים ולפעמים זה מקורות לא טובים. ילד צריך לדעת שיש לו את מי לשאול וסקרנות זה מדהים. והשאלות לא מסתכמות בלמה השמיים כחולים (מה הבעיה לענות כי יש שכבת אטמוספירה שהיא עושה את הצבע??) אחר כך זה מגיע לתכלית החיים, לשאלות על מוות שאם אין הורים לשאול אותם אז הולכים למקומות אחרים ומפתחים חרדות, זה מגיע לשאלות על גוף וכו' שזה הכי טבעי בעולם אבל אם התשובה לכל זה תיהיה כי ככה ה' ברא/רצה/עשה (לפעמים באמת ככה צריך לענות אבל באחוז קטן מהמקרים) הילד יבין שאין פה מענה ויחפש במקומות אחרים. והם יחפשו, תאמינו לי.
 
נערך לאחרונה ב:

ישא ברכה

משתמש פעיל
לענות "כי ככה ה' רצה" לדברים שיש להם תשובה פשוטה זה סתימת פיות
זה מדכא את הצורך הטבעי לדעת דברים
ובטח שהם יפסיקו לשאול, אין פה מי שיענה תשובות על שאלות, ואז הולכים למקורות אחרים ולפעמים זה מקורות לא טובים. ילד צריך לדעת שיש לו את מי לשאול וסקרנות זה מדהים. והשאלות לא מסתכמות בלמה השמיים כחולים (מה הבעיה לענות כי יש שכבת אטמוספירה שהיא עושה את הצבע??) אחר כך זה מגיע לתכלית החיים, לשאלות על מוות שאם אין הורים לשאול אותם אז הולכים למקומות אחרים ומפתחים חרדות, זה מגיע לשאלות על גוף וכו' שזה הכי טבעי בעולם אבל אם התשובה לכל זה תיהיה כי ככה ה' ברא/רצה/עשה (לפעמים באמת ככה צריך לענות אבל באחוז קטן מהמקרים) הילד יבין שאין פה מענה ויחפש במקומות אחרים. והם יחפשו, תאמינו לי.
דברי חכמה
אמנם השאלה הראשונית מדברת בילד שיותר מידי שואל על שטויות ואין איך לעצור אותו [אלא אם כן יש לך את כל הזמן שבעולם]
ח''ו לא היתה כוונה לסתימת פיות אלא לעצה פרקטית שאם היא מועילה אז למה לא
 

דיאלוג

מהמשתמשים המובילים!
בלת"ק
מניסיון אישי:
הרבה פעמים ה'למה' הוא לא באמת 'למה' אלא כל דבר שרוצים לוודא שבאמת הוא ככה (כי כל זמן שלא בטוח להם, זה מציק להם אז ''למה??''..), וכדומה משתמשים ב'למה'. ועל דרך זה שאלות שלא באמת מחפשים את התשובה המלאה ואולי המפחידה שלנו.. אלא רק ברובד הכי פשוט שיש


ולכן - (דוגמאות לגיל 3-4)

"למה אבא הולך בלי חולצה (עם ציצית כמובן..)?" - "כי אבא רוצה ללכת בלי חולצה"
"למה האיש הולך בלי כיפה?" - "אולי הוא שכח את הכיפה"
"למה לא נוסעים באוטו?" - "כי אין לנו אוטו"
"למה אין בחנות גבינה" - "כי נגמר להם הגבינה"
 

החכמה צודקת

משתמש מקצוען
בלת"ק
מניסיון אישי:
הרבה פעמים ה'למה' הוא לא באמת 'למה' אלא כל דבר שרוצים לוודא שבאמת הוא ככה (כי כל זמן שלא בטוח להם, זה מציק להם אז ''למה??''..), וכדומה משתמשים ב'למה'. ועל דרך זה שאלות שלא באמת מחפשים את התשובה המלאה ואולי המפחידה שלנו.. אלא רק ברובד הכי פשוט שיש


ולכן - (דוגמאות לגיל 3-4)

"למה אבא הולך בלי חולצה (עם ציצית כמובן..)?" - "כי אבא רוצה ללכת בלי חולצה"
"למה האיש הולך בלי כיפה?" - "אולי הוא שכח את הכיפה"
"למה לא נוסעים באוטו?" - "כי אין לנו אוטו"
"למה אין בחנות גבינה" - "כי נגמר להם הגבינה"
אגב,
הדוגמאות שציינת אכן מצוינות
אבל אפשר בהחלט להרחיב את התשובות וככה גם להעשיר את הידע של הילד וגם את הקשר שלו עם ההורה. הכל לפי הסבלנות , התזמון וכו'.......
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ע'

קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

חשיפה כפולה • אתגר 130

לוח מודעות

למעלה