יש על זה דיון כאן
וזו המסקנה:
ועיין פני יהושע ברכות לב: וז"ל
והשתא א"ש דמייתי ראיה ממשה דאיירי בהך מלתא דואתחנן גופא, אלא דאפ"ה לא ניחא ליה לר"א לאתויי ממילתא דאתיא מדרשא, מש"ה ניחא ליה לאתויי מפשטא דקרא גופא. ממה שאמר הקב"ה למשה אל תוסף דבר, וכל כך למה הרי הקב"ה מתאוה לתפלתן של צדיקים?
אע"כ דהיינו מה"ט גופא, שאם מתפלל יותר אפשר שהיתה מתקבלת תפלתו והקב"ה לא רצה לבטל גזרתו.
ועיין פני יהושע ברכות לב: וז"ל
והשתא א"ש דמייתי ראיה ממשה דאיירי בהך מלתא דואתחנן גופא, אלא דאפ"ה לא ניחא ליה לר"א לאתויי ממילתא דאתיא מדרשא, מש"ה ניחא ליה לאתויי מפשטא דקרא גופא. ממה שאמר הקב"ה למשה אל תוסף דבר, וכל כך למה הרי הקב"ה מתאוה לתפלתן של צדיקים?
אע"כ דהיינו מה"ט גופא, שאם מתפלל יותר אפשר שהיתה מתקבלת תפלתו והקב"ה לא רצה לבטל גזרתו.