שאלה הונאה? הטעיה? או סתם ניצול?

לאההמנופתלת

משתמש חדש
המעצבת שלי היתה הגונה וישרה ועוד יותר מכך- ראתה שאנחנו בתקופה לחוצה כלכלית יותר מהרגיל -- וויתרה על אחוזים שהיתה אמורה לקבל כדי שהנגר יתן לי הנחה!!!
נא לא להכליל ולא לגרום לתחושה שכל המעצבות גנבות
וכן, אשמח מאד להמליץ עליה
 

שומרת החומות

משתמש מקצוען
הכי טוב בתחום הזה, זה השוואת מחירים!!
ללכת עם ההצעת מחיר בלי המחיר הסופי כמובן ,רק המוצרים עצמם ,ולבקש הצעת מחיר דומה ולקנות אצל מי שזול יותר
 

ר מ

משתמש מקצוען
הכי טוב בתחום הזה, זה השוואת מחירים!!
ללכת עם ההצעת מחיר בלי המחיר הסופי כמובן ,רק המוצרים עצמם ,ולבקש הצעת מחיר דומה ולקנות אצל מי שזול יותר
זה נכון
אבל צריך לזכור גם לברר על שרות, על עמידה בלו"ז וכו
לפעמים עדיף לשלם קצת יותר לחנות יותר אמינה.
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
אבל לכתוב בצורה כזו שגורמת להרגיש כאילו המעצבות עושות עלי קופה... קשה לקריאה. ותודה שבכל אופן הדגשת אתצ זה-
אמנם, לפי חלק מהתגובות של האנשים כאן, ניתן לראות שהם בכלל לא רואים בזה בעיה, וככה השוק עובד וזהו!

ואני שוב מדגיש שאני בטוח שרובם לא כאלה.
וזכיתם במעצבת טובה וישרה.

אבל המציאות היא, שיש כאלו שמוציאים שם רע למקצוע, שהם עוסקים בו.... עד כדי כך שאפשר לברר את הדברים אצל קבלנים ונותני שירות אחרים.
 

ר מ

משתמש מקצוען
אמנם, לפי חלק מהתגובות של האנשים כאן, ניתן לראות שהם בכלל לא רואים בזה בעיה, וככה השוק עובד וזהו!

ואני שוב מדגיש שאני בטוח שרובם לא כאלה.
וזכיתם במעצבת טובה וישרה.

אבל המציאות היא, שיש כאלו שמוציאים שם רע למקצוע, שהם עוסקים בו.... עד כדי כך שאפשר לברר את הדברים אצל קבלנים ונותני שירות אחרים.
זה קיים בכל תחום
אנשי מקצוע לא ישרים.
ואז?
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
זה קיים בכל תחום
אנשי מקצוע לא ישרים.
ואז?
שוב, על ניצול, ותמימות מאירים לאנשים את העיניים.
אני התוודעתי לכך בנושא של בניה ושיפוצים של בית.

ושוב, כפי שכתבתי בהודעה קודמת, עצם זה שאנשים כן מגבים את זה, וטוענים ששכה השוק עובד, אז אני מראה מקום, לציבור הרחב ששרוצה לחסוך. שימו לב.
רוצים להיות רגועים בעיניים עצומות, תקנו היכן שהיא אומרת. רק תשלמו קצת יותר
 

ר מ

משתמש מקצוען
רוצים להיות רגועים בעיניים עצומות, תקנו היכן שהיא אומרת. רק תשלמו קצת יותר
אבל זה ממש לא גורף ולא נכון בכל הפעמים
ולכתוב את זה כאילו זה תמיד ככה ותדעו ותשימו לב- זה פשוט לא נכון.

הפוך, אני לפעמים קבלתי הנחה אחר שאמרתי שהמעצבת שלחה אותי.
(לא, הם לא ידעו מראש ונתנו לי הצעת מחיר הוגנת)
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
אבל זה ממש לא גורף ולא נכון בכל הפעמים
ולכתוב את זה כאילו זה תמיד ככה ותדעו ותשימו לב- זה פשוט לא נכון.

הפוך, אני לפעמים קבלתי הנחה אחר שאמרתי שהמעצבת שלחה אותי.
(לא, הם לא ידעו מראש ונתנו לי הצעת מחיר הוגנת)
נכון.
יש גם את זה
גם אני הקבלן שלח אותי לחנות מסויימת שהוא עובד איתם לקנות מוצר, ואמר לי תגיד להם שבאת דרכי, וקיבלתי 30 אחוז הנחה.

שורה תחתונה...
הייתי חייב לכתוב את זה בצורה הזו, ואכמ"ל
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
התוודעתי לסיפור מקומם!
על אנשי מקצוע בנושא בניה ושיפוצים והכנת הבית למגורים נאים.
שסגרו דיל עם חנויות המספקות שירות למוצרים הנצרכים לבית עבור מגורים.
שכאשר הלקוח מגיע דרכם, הרי בעל החנות, יצטרך לתת לבעל המקצוע המפנה 10% (אחוז) מהקניה!
ובעל החנות שלא רוצה להפסיד קליינטים, החליט שכאשר מגיע איליו לקוח בהפניית איש/אשת המקצוע, הרי הוא אוטמטית מעלה את המחיר ב 10% כדי לא להפסיד את הרווח והלקוח.
(באם הלקוח היה מגיע ללא שמספר שאיש המקצוע הפנה אותו, הרי שהי המקבל יותר בזול את השירות)
ועוד יותר... הם מגיעים לפעמים ביחד עם הלקוח, וכאילו משכנעים את בעל החנות, שיוריד מחיר ללקוח שלהם....

סיפור נוסף.
בעל המקצוע ליוה את המשפץ לחנות כדי לבחור מוצרים....
בעל המקצוע לקח על זה סכום שעתי (כל שעה בערך 250 ש"ח)
היו 3 שעות בחנות, ואכן בעל הבית המשפץ קיבל ייעוץ.
מגיעים לקופה, וכמובן שבעלי המקצוע אומרים למוכר בחנות תעשה לו מחיר דרכי....
ויצא סכום של 6,700
מעבירים את הכרטיס אשראי... אך האשראי לא עובר.
לאחר מחשבה הוחלט, שבן הזוג , יבוא למחרת לשלם על המוצרים ואז יקח אותם.
למחרת, בן הזוג מגיע, ובחנות היה מוכר אחר שלא היה מודע לכל הנושא הזה. והתחילו להעביר ולאסוף שוב את כל המוצרים מחדש.
והנה הפתעה... הסכום הסופי לתשלום הוא 5,400
והבן זוג המופתע שואל את המוכר, שכאמור לא היה מודע למה שהיה אתמול... איך ייתכן שאתמול המחיר לתשלום היה 6,700 והיום 5,400?
ואז המוכר מתעניין ושומע עם מי הם הגיעו אתמול.... ואומר.... אהה זה דרך האיש מקצוע??? אז זה כרטיס אחר שנרשם על שם האיש מקצוע... ולכן זה הסכום...
וכדי בזיון וקצף...
מתברר שכשיש מבצעים בחנות כמו 1+1 ועוד, מי שמגיע דרך האיש מקצוע, לא מקבל את המבצעים!
ולא רק זה, לאיש מקצוע יש חשבון מיוחד עבורו שכל מי שהגיע דרכו, הוא מקבל עליו אחוזים נכבדים לקניה בחנות עבור צרכי האיש מקצוע...
גם מקבל סכום שעתי וגם מרויח מהצד!

לגבי הסיפור הראשון, המשפחה המשפצת חזרו לבעל החנות, ואמרו לו שהיו, בחנות בעיר אחרת וקיבלו הצעה זולה הרבה יותר בעשרות אלפי שקלים! ולכן לא מעונינים.
ומה יעשה בעל החנות? יגיד להם הייתם באים אלי בלי ההמלצה של איש המקצוע?

שורה תחתונה.
לא באנו להטיל דופי באנשי המקצוע, שבטוח שרובם ככולם ישרים!

אלא עצה כדי לדעת שאנו לא נופלים בפח הפראייריות, פשוט לבקש הצעת מחיר מכמה מקומות!
וכן לבדוק אפשרות של הגעה ללא הזכרת שם המפנה והממליץ.


נ.ב. ואין כאן גם התייחסות לעצם העניין האם זה ראוי לתת אחוזים לכל מי ששולח קליינטים.
אלא רק שיהיה גילוי נאות. ובוודאי לא הטעייה, כאילו דרכי יהיה יותר זול.
זו התנהלות שקיימת בין אנשי מקצוע. גם כאן בפרוג!
מה שנקרא 'שיתופי פעולה בין אנשי מקצוע' לטובת שני הצדדים.
שולחים אותך עם המלצה לX ומקבלים שירות שיכול להיות שהוא מעולה++ אבל עם תוספות נילוות בגלל התיווך.
לא נראה לי שיש בזה בעיה.
ומי שרוצה לעקוף את התוספות שלא יגיד מהיכן הגיע.
פשוט וקל והגיוני לגמרי.
מה שפחות נחמד כאן הוא שצריך לשים לב לקבל המלצות לא רק מאנשי מקצוע אלא גם מלקוחות שהם אלו שחיים את השטח באמת ואין להם אינטרסים צדדיים ורווחים מהעיסקה שתבצעו או לא.
 

Chanae

משתמש מקצוען
זו התנהלות שקיימת בין אנשי מקצוע. גם כאן בפרוג!
מה שנקרא 'שיתופי פעולה בין אנשי מקצוע' לטובת שני הצדדים.
שולחים אותך עם המלצה לX ומקבלים שירות שיכול להיות שהוא מעולה++ אבל עם תוספות נילוות בגלל התיווך.
לא נראה לי שיש בזה בעיה.
ומי שרוצה לעקוף את התוספות שלא יגיד מהיכן הגיע.
פשוט וקל והגיוני לגמרי.
מה שפחות נחמד כאן הוא שצריך לשים לב לקבל המלצות לא רק מאנשי מקצוע אלא גם מלקוחות שהם אלו שחיים את השטח באמת ואין להם אינטרסים צדדיים ורווחים מהעיסקה שתבצעו או לא.
שוב,
שימי לב שאת השרות הם לא קבלו מהחנות אלא מהאיש מקצוע שליווה אותם שכבר לקח מהם כסף עבור כל שעת יעוץ
ודבר שני גם אם בעל העסק נותן להם שרות יותר טוב בגלל המתווך מחובת בעל העסק להגיד הגעתם דרך X בגלל זה תקבלו שירות אחר ולכן תשלמו מחיר Y
 

HennyS

משתמש מקצוען
זה שאנשי מקצוע מקבלים אחוזים מהקניות של מי שהם מפנים זה קיים הרבה שנים וזה לא סוד.
וזה לא שהם מוסיפים 10% על המחיר, אלא יש מחיר ולמי שמגיע בלי תיווך הם יכולים להרשות לעצמם לתת הנחה בשווי שהם בד''כ משלמים למתווך.
לא רואה כאן שום התנהלות לא הוגנת

כל השוק עובד ככה החל מצלמים ועד זמרים
זו התנהלות מאוד לא הוגנת במקרה שאיש המקצוע מקבל כסף מהלקוח עבור השירות ובמקום לייעץ לו באופן נקי דואגים רק לאחוזים שיקבלו מהקניה, ועוד גורמים נזק נוסף ללקוח שקונה במחיר גבוה יותר!
 

rivkiy

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
חוץ ממה שהחנויות נותנות אחוזים למעצבות (גן למעצבות שדורכות אצלם לראשונה ושהלקוח בכלל בחר)
בתחום הבניה יש היום קבוצות ווצאפ של מעצבות ונותני שירות שמנהלי הקבוצה גם מקבלים אחוזים על הפניות דרכם (ואין מה להגיד אבל גם אחראים על כל העסקאות שנשעו דרכם גם כעור תקופה) כדי לדרבן את המעצבות להשתמש בנותני השירות הנ"ל הם עורכים הגרלות, מסיבות ונופשים לכל המרבה לסגור עסקאות.

תמיד כדאי לעשות השוואת מחירים לפני שסוגרים ולא לסמוך על שום בעל מקצוע ג האמין ביותר.
אני עבדתי עם גיסתי שהיא מעצבת. היא רגילה לעבוד עם חנויות מסוימות (עקרונית היא מבקשת תמיד מהחנויות להוריד את דמי המעצבת ) אני עשיתי סקר שוק קטן והגעתי, גם דרך הפורום פה לנותני שירות זולים יותר, שאגב גיסתי אחר כך עבה לעבוד איתם גם.

יש אנשים שיש להם כסף או שהם אוהבים להיות ראש קטן, מי שלא שיעשה סקר שוק אין בריה.
 

ורסצ'ה

משתמש מקצוען
בכל ת חום יש סיפורים שיכולים להיות לא הוגנים
ואנשים שמתנהלים בתחמנות או בגזל

אבל לכתוב בצורה כזו שגורמת להרגיש כאילו המעצבות עושות עלי קופה... קשה לקריאה. ותודה שבכל אופן הדגשת אתצ זה-

אנחנו עכשיו בדיוק בתסריט הזה- של שיפוץ כללי ומטבח- הכל
אני מדברת מהשטח
הסיפור הזה מוזר-

כמעט בשום חנות לא קונים ברגע הראשון, ולו יצויר שזה ככה- המעצבת הייתה צריכה להיות בלחץ, או החנות, לבטח את עצמם שזה לא יקרה, זו טעות גסה מדי הן לחנות והן למעצבת.
הזוי שחנות תגיד הגעת דרך מעצבת אז עלה לך יותר...
בכל חנות שהייתי אמרו לי הפוך, וגם בדקתי אותם.

האדריכלית שלנו יידעה אותי בכל דבר...

הלכנו לפגישה בברגל- למטבח
היא לא לקחה ממני תשלום על הפגישה הזו
ושתינו ידענו שאם אני סוגרת שם היא מקבלת בונוס שווה

אבל מה, בסוף מצאתי נגר
שאהבתי את העבודה שלו והיה זול משמעותית
התיעצתי איתה- היא אמרה לי- בטח לכי לנגר... למרות שהיא ידעה שמפסידה את הדיבידנד בברגל.
וביינו, היא יכלה בקלות לשכנע את עצמה ואותי שעדיף לי את ברגל, והיתרונות של חברה לעומת נגר שאפשר בקלות ליפול בפח. היא לא עשתה את זה.

ולאורך כל הרכישות היא הייתה ישרה לגמרי ואמרה לי איפה היא מקבלת אחוזים, ולפעמים המליצה לי לקנות במקום אחר- בגלל שיקולים של מחיר, מהירות אספקה, איכות וכו'.

אני חושבת שיש משהו הוגן בתשלום של בעלי החנויות- עדיף להם להתעסק עם המעצבת
כשהמעצבת עומדת מולם- הכל הרבה יותר יעיל וקצר. וזה הרבה זמן של המעצבת- שממש לא כולו מתומחר לי.
אפשר פרטים של הנגר?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  55  פעמים

אתגר AI

הצבע הירוק • אתגר 23

לוח מודעות

למעלה