שאלה הונאה? הטעיה? או סתם ניצול?

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
התוודעתי לסיפור מקומם!
על אנשי מקצוע בנושא בניה ושיפוצים והכנת הבית למגורים נאים.
שסגרו דיל עם חנויות המספקות שירות למוצרים הנצרכים לבית עבור מגורים.
שכאשר הלקוח מגיע דרכם, הרי בעל החנות, יצטרך לתת לבעל המקצוע המפנה 10% (אחוז) מהקניה!
ובעל החנות שלא רוצה להפסיד קליינטים, החליט שכאשר מגיע איליו לקוח בהפניית איש/אשת המקצוע, הרי הוא אוטמטית מעלה את המחיר ב 10% כדי לא להפסיד את הרווח והלקוח.
(באם הלקוח היה מגיע ללא שמספר שאיש המקצוע הפנה אותו, הרי שהי המקבל יותר בזול את השירות)
ועוד יותר... הם מגיעים לפעמים ביחד עם הלקוח, וכאילו משכנעים את בעל החנות, שיוריד מחיר ללקוח שלהם....

סיפור נוסף.
בעל המקצוע ליוה את המשפץ לחנות כדי לבחור מוצרים....
בעל המקצוע לקח על זה סכום שעתי (כל שעה בערך 250 ש"ח)
היו 3 שעות בחנות, ואכן בעל הבית המשפץ קיבל ייעוץ.
מגיעים לקופה, וכמובן שבעלי המקצוע אומרים למוכר בחנות תעשה לו מחיר דרכי....
ויצא סכום של 6,700
מעבירים את הכרטיס אשראי... אך האשראי לא עובר.
לאחר מחשבה הוחלט, שבן הזוג , יבוא למחרת לשלם על המוצרים ואז יקח אותם.
למחרת, בן הזוג מגיע, ובחנות היה מוכר אחר שלא היה מודע לכל הנושא הזה. והתחילו להעביר ולאסוף שוב את כל המוצרים מחדש.
והנה הפתעה... הסכום הסופי לתשלום הוא 5,400
והבן זוג המופתע שואל את המוכר, שכאמור לא היה מודע למה שהיה אתמול... איך ייתכן שאתמול המחיר לתשלום היה 6,700 והיום 5,400?
ואז המוכר מתעניין ושומע עם מי הם הגיעו אתמול.... ואומר.... אהה זה דרך האיש מקצוע??? אז זה כרטיס אחר שנרשם על שם האיש מקצוע... ולכן זה הסכום...
וכדי בזיון וקצף...
מתברר שכשיש מבצעים בחנות כמו 1+1 ועוד, מי שמגיע דרך האיש מקצוע, לא מקבל את המבצעים!
ולא רק זה, לאיש מקצוע יש חשבון מיוחד עבורו שכל מי שהגיע דרכו, הוא מקבל עליו אחוזים נכבדים לקניה בחנות עבור צרכי האיש מקצוע...
גם מקבל סכום שעתי וגם מרויח מהצד!

לגבי הסיפור הראשון, המשפחה המשפצת חזרו לבעל החנות, ואמרו לו שהיו, בחנות בעיר אחרת וקיבלו הצעה זולה הרבה יותר בעשרות אלפי שקלים! ולכן לא מעונינים.
ומה יעשה בעל החנות? יגיד להם הייתם באים אלי בלי ההמלצה של איש המקצוע?

שורה תחתונה.
לא באנו להטיל דופי באנשי המקצוע, שבטוח שרובם ככולם ישרים!

אלא עצה כדי לדעת שאנו לא נופלים בפח הפראייריות, פשוט לבקש הצעת מחיר מכמה מקומות!
וכן לבדוק אפשרות של הגעה ללא הזכרת שם המפנה והממליץ.


נ.ב. ואין כאן גם התייחסות לעצם העניין האם זה ראוי לתת אחוזים לכל מי ששולח קליינטים.
אלא רק שיהיה גילוי נאות. ובוודאי לא הטעייה, כאילו דרכי יהיה יותר זול.
 

ר' יעקב ישראל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
עימוד ספרים
מזעזע! חשוב מאוד לבדוק ולברר מחירים, ולא לסמוך בעיניים עצומות על איש מקצוע זה או אחר.
התורה חסה על ממונם של ישראל.
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
התוודעתי לסיפור מקומם!
על אנשי מקצוע בנושא בניה ושיפוצים והכנת הבית למגורים נאים.
שסגרו דיל עם חנויות המספקות שירות למוצרים הנצרכים לבית עבור מגורים.
שכאשר הלקוח מגיע דרכם, הרי בעל החנות, יצטרך לתת לבעל המקצוע המפנה 10% (אחוז) מהקניה!
ובעל החנות שלא רוצה להפסיד קליינטים, החליט שכאשר מגיע איליו לקוח בהפניית איש/אשת המקצוע, הרי הוא אוטמטית מעלה את המחיר ב 10% כדי לא להפסיד את הרווח והלקוח.
(באם הלקוח היה מגיע ללא שמספר שאיש המקצוע הפנה אותו, הרי שהי המקבל יותר בזול את השירות)
ועוד יותר... הם מגיעים לפעמים ביחד עם הלקוח, וכאילו משכנעים את בעל החנות, שיוריד מחיר ללקוח שלהם....

סיפור נוסף.
בעל המקצוע ליוה את המשפץ לחנות כדי לבחור מוצרים....
בעל המקצוע לקח על זה סכום שעתי (כל שעה בערך 250 ש"ח)
היו 3 שעות בחנות, ואכן בעל הבית המשפץ קיבל ייעוץ.
מגיעים לקופה, וכמובן שבעלי המקצוע אומרים למוכר בחנות תעשה לו מחיר דרכי....
ויצא סכום של 6,700
מעבירים את הכרטיס אשראי... אך האשראי לא עובר.
לאחר מחשבה הוחלט, שבן הזוג , יבוא למחרת לשלם על המוצרים ואז יקח אותם.
למחרת, בן הזוג מגיע, ובחנות היה מוכר אחר שלא היה מודע לכל הנושא הזה. והתחילו להעביר ולאסוף שוב את כל המוצרים מחדש.
והנה הפתעה... הסכום הסופי לתשלום הוא 5,400
והבן זוג המופתע שואל את המוכר, שכאמור לא היה מודע למה שהיה אתמול... איך ייתכן שאתמול המחיר לתשלום היה 6,700 והיום 5,400?
ואז המוכר מתעניין ושומע עם מי הם הגיעו אתמול.... ואומר.... אהה זה דרך האיש מקצוע??? אז זה כרטיס אחר שנרשם על שם האיש מקצוע... ולכן זה הסכום...
וכדי בזיון וקצף...
מתברר שכשיש מבצעים בחנות כמו 1+1 ועוד, מי שמגיע דרך האיש מקצוע, לא מקבל את המבצעים!
ולא רק זה, לאיש מקצוע יש חשבון מיוחד עבורו שכל מי שהגיע דרכו, הוא מקבל עליו אחוזים נכבדים לקניה בחנות עבור צרכי האיש מקצוע...
גם מקבל סכום שעתי וגם מרויח מהצד!

לגבי הסיפור הראשון, המשפחה המשפצת חזרו לבעל החנות, ואמרו לו שהיו, בחנות בעיר אחרת וקיבלו הצעה זולה הרבה יותר בעשרות אלפי שקלים! ולכן לא מעונינים.
ומה יעשה בעל החנות? יגיד להם הייתם באים אלי בלי ההמלצה של איש המקצוע?

שורה תחתונה.
לא באנו להטיל דופי באנשי המקצוע, שבטוח שרובם ככולם ישרים!

אלא עצה כדי לדעת שאנו לא נופלים בפח הפראייריות, פשוט לבקש הצעת מחיר מכמה מקומות!
וכן לבדוק אפשרות של הגעה ללא הזכרת שם המפנה והממליץ.


נ.ב. ואין כאן גם התייחסות לעצם העניין האם זה ראוי לתת אחוזים לכל מי ששולח קליינטים.
אלא רק שיהיה גילוי נאות. ובוודאי לא הטעייה, כאילו דרכי יהיה יותר זול.
זה שאנשי מקצוע מקבלים אחוזים מהקניות של מי שהם מפנים זה קיים הרבה שנים וזה לא סוד.
וזה לא שהם מוסיפים 10% על המחיר, אלא יש מחיר ולמי שמגיע בלי תיווך הם יכולים להרשות לעצמם לתת הנחה בשווי שהם בד''כ משלמים למתווך.
לא רואה כאן שום התנהלות לא הוגנת

כל השוק עובד ככה החל מצלמים ועד זמרים
 

ר' יעקב ישראל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
עימוד ספרים
זה שאנשי מקצוע מקבלים אחוזים מהקניות של מי שהם מפנים זה קיים הרבה שנים וזה לא סוד.
וזה לא שהם מוסיפים 10% על המחיר, אלא יש מחיר ולמי שמגיע בלי תיווך הם יכולים להרשות לעצמם לתת הנחה בשווי שהם בד''כ משלמים למתווך.
לא רואה כאן שום התנהלות לא הוגנת

כל השוק עובד ככה החל מצלמים ועד זמרים
הבעיה היא שהוא אומר לך שדרכו זה יותר זול, ומתברר שזה או אותו מחיר, או רק יותר יקר. (ע"ע הסיפור השני).
 

החכמה שבנשים

משתמש מקצוען
חזירות.
גם לנו היה משו דומה.

השוק הזה כ"כ פרוץ שקשה להשוות בו.
אנחנו קנינו את כל האריחים והכל באיזה חנות והוא עשה לנו "טובה" ונתן לנו מחיר טוב בגלל קירבה משפחתית.
כשהלכנו לחנות שיש מכרו שם גם כיורים ומתברר שאותו כיור אחד על אחד 900 ש"ח פחות מחיר מחירון!!
*2 כיורים זה 1,800 שח

בעלי לא התביש וחזר לחנות והם הורידו לנו במחיר לאותו מחיר.

הוא אמר שם למוכר כמה עשית עלי אני לא יודע אבל כיור אני יכול להשוות ושם קיבלתי הרבה יותר זול. בקיצור לפתוח עיניים
 

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
לדעתי צריך לשאול רב האם מותר לפרסם את שמות הנוגעים בדבר
כדי שלא ינזקו אחרים
 

אינסוף

משתמש מקצוען
מוכר עד כאב.
שמעתי ישירות מבעל חנות מטבחים מפורסמת שכאשר מגיעים דרך מעצבת פנים הוא הוא משלם לה בין 10-20%!!!!
מה שלא מאפשר לו לתת הנחה.
שהתקוממתי וספרתי לו שהגעתי בעקר בגלל המלצות של בני משפחה
הוא עדיין התעקש ע"כ שלא שווה לו לא לתת לה את אחוזי ההנחה
ובכנות הוא אמר לי: תביני, את תהיי מרוצה תשלחי אלי עוד כמה? 4? 5? היא שולחת אלי כמה משפחות כל חודש
לא שווה לי להסתכסך איתה.
והפואנטה- באמת שמעתי עליו מבני משפחה.
כשהמעצבת התענינה את מי אנחנו לוקחים ספרתי לה
ואז היא אמרה לי: מעולה, תגידי שאת לקוחה שלי ותקבלי מחיר טוב..
בתמימות האמנו.
אחרי זה כבר היינו יותר משופשפים ושמענו ע"כ מעוד חנויות לריצוף וכלים סניטריים
למדנו להזהר.
הבעיה הנוספת היא שיש בחנויות הנ"ל חוסר שקיפות מוחלט במחירים.
לפעמים באמת אם אתה מגיע בלי המלצה ופרוטקציה תשלם מחיר מלא ועם המלצה 50%...
בקיצור, אם אתם משפצים, אל תתנהלו בתמימות ותנסו לקבל כמה שיותר הצעות מחיר
הפער מגיע לאלפי שקלים בחנות ולפעמים אפילו ליותר.
איך אמרה לי פעם בעלת מקצוע? אנשים לא מבינים שלפעמים שווה להם (רק כלכלית כמובן) להפסיד חודש עבודה ועדיין לצאת ברווח!
בהצלחה לכל המשפצים!!!
 

זה מה שאני

משתמש פעיל
אני חושב שפשוט לא להגיד שאתה מגיע דרך כל הפיינשמקרים ורק אחרי שאמרו לכם מחיר סופי להגיד שהגעתם דרכם מישהו כבר כתב את זה לפני זה
 

.h.p

עיצוב גרפי מושלם
התוודעתי לסיפור מקומם!
על אנשי מקצוע בנושא בניה ושיפוצים והכנת הבית למגורים נאים.
שסגרו דיל עם חנויות המספקות שירות למוצרים הנצרכים לבית עבור מגורים.
שכאשר הלקוח מגיע דרכם, הרי בעל החנות, יצטרך לתת לבעל המקצוע המפנה 10% (אחוז) מהקניה!
ובעל החנות שלא רוצה להפסיד קליינטים, החליט שכאשר מגיע איליו לקוח בהפניית איש/אשת המקצוע, הרי הוא אוטמטית מעלה את המחיר ב 10% כדי לא להפסיד את הרווח והלקוח.
(באם הלקוח היה מגיע ללא שמספר שאיש המקצוע הפנה אותו, הרי שהי המקבל יותר בזול את השירות)
ועוד יותר... הם מגיעים לפעמים ביחד עם הלקוח, וכאילו משכנעים את בעל החנות, שיוריד מחיר ללקוח שלהם....

סיפור נוסף.
בעל המקצוע ליוה את המשפץ לחנות כדי לבחור מוצרים....
בעל המקצוע לקח על זה סכום שעתי (כל שעה בערך 250 ש"ח)
היו 3 שעות בחנות, ואכן בעל הבית המשפץ קיבל ייעוץ.
מגיעים לקופה, וכמובן שבעלי המקצוע אומרים למוכר בחנות תעשה לו מחיר דרכי....
ויצא סכום של 6,700
מעבירים את הכרטיס אשראי... אך האשראי לא עובר.
לאחר מחשבה הוחלט, שבן הזוג , יבוא למחרת לשלם על המוצרים ואז יקח אותם.
למחרת, בן הזוג מגיע, ובחנות היה מוכר אחר שלא היה מודע לכל הנושא הזה. והתחילו להעביר ולאסוף שוב את כל המוצרים מחדש.
והנה הפתעה... הסכום הסופי לתשלום הוא 5,400
והבן זוג המופתע שואל את המוכר, שכאמור לא היה מודע למה שהיה אתמול... איך ייתכן שאתמול המחיר לתשלום היה 6,700 והיום 5,400?
ואז המוכר מתעניין ושומע עם מי הם הגיעו אתמול.... ואומר.... אהה זה דרך האיש מקצוע??? אז זה כרטיס אחר שנרשם על שם האיש מקצוע... ולכן זה הסכום...
וכדי בזיון וקצף...
מתברר שכשיש מבצעים בחנות כמו 1+1 ועוד, מי שמגיע דרך האיש מקצוע, לא מקבל את המבצעים!
ולא רק זה, לאיש מקצוע יש חשבון מיוחד עבורו שכל מי שהגיע דרכו, הוא מקבל עליו אחוזים נכבדים לקניה בחנות עבור צרכי האיש מקצוע...
גם מקבל סכום שעתי וגם מרויח מהצד!

לגבי הסיפור הראשון, המשפחה המשפצת חזרו לבעל החנות, ואמרו לו שהיו, בחנות בעיר אחרת וקיבלו הצעה זולה הרבה יותר בעשרות אלפי שקלים! ולכן לא מעונינים.
ומה יעשה בעל החנות? יגיד להם הייתם באים אלי בלי ההמלצה של איש המקצוע?

שורה תחתונה.
לא באנו להטיל דופי באנשי המקצוע, שבטוח שרובם ככולם ישרים!

אלא עצה כדי לדעת שאנו לא נופלים בפח הפראייריות, פשוט לבקש הצעת מחיר מכמה מקומות!
וכן לבדוק אפשרות של הגעה ללא הזכרת שם המפנה והממליץ.


נ.ב. ואין כאן גם התייחסות לעצם העניין האם זה ראוי לתת אחוזים לכל מי ששולח קליינטים.
אלא רק שיהיה גילוי נאות. ובוודאי לא הטעייה, כאילו דרכי יהיה יותר זול.
מוכר מאד
אני חושבת שאצלנו המעצבת קיבלה עלינו יופי של "מילגות" משאר בעלי המקצוע שאיתם היא עובדת ונתנו לנו שירות.
זה לא שהיא הכריחה אותנו לקחת אותם רק לנו היה יותר נח שהם מכירים אותה וכו...
 

ר מ

משתמש מקצוען
בכל ת חום יש סיפורים שיכולים להיות לא הוגנים
ואנשים שמתנהלים בתחמנות או בגזל

אבל לכתוב בצורה כזו שגורמת להרגיש כאילו המעצבות עושות עלי קופה... קשה לקריאה. ותודה שבכל אופן הדגשת אתצ זה-
שורה תחתונה.
לא באנו להטיל דופי באנשי המקצוע, שבטוח שרובם ככולם ישרים!
אנחנו עכשיו בדיוק בתסריט הזה- של שיפוץ כללי ומטבח- הכל
אני מדברת מהשטח
הסיפור הזה מוזר-
סיפור נוסף.
בעל המקצוע ליוה את המשפץ לחנות כדי לבחור מוצרים....
בעל המקצוע לקח על זה סכום שעתי (כל שעה בערך 250 ש"ח)
היו 3 שעות בחנות, ואכן בעל הבית המשפץ קיבל ייעוץ.
מגיעים לקופה, וכמובן שבעלי המקצוע אומרים למוכר בחנות תעשה לו מחיר דרכי....
ויצא סכום של 6,700
מעבירים את הכרטיס אשראי... אך האשראי לא עובר.
לאחר מחשבה הוחלט, שבן הזוג , יבוא למחרת לשלם על המוצרים ואז יקח אותם.
למחרת, בן הזוג מגיע, ובחנות היה מוכר אחר שלא היה מודע לכל הנושא הזה. והתחילו להעביר ולאסוף שוב את כל המוצרים מחדש.
והנה הפתעה... הסכום הסופי לתשלום הוא 5,400
והבן זוג המופתע שואל את המוכר, שכאמור לא היה מודע למה שהיה אתמול... איך ייתכן שאתמול המחיר לתשלום היה 6,700 והיום 5,400?
ואז המוכר מתעניין ושומע עם מי הם הגיעו אתמול.... ואומר.... אהה זה דרך האיש מקצוע??? אז זה כרטיס אחר שנרשם על שם האיש מקצוע... ולכן זה הסכום...
וכדי בזיון וקצף...
מתברר שכשיש מבצעים בחנות כמו 1+1 ועוד, מי שמגיע דרך האיש מקצוע, לא מקבל את המבצעים!
ולא רק זה, לאיש מקצוע יש חשבון מיוחד עבורו שכל מי שהגיע דרכו, הוא מקבל עליו אחוזים נכבדים לקניה בחנות עבור צרכי האיש מקצוע...
גם מקבל סכום שעתי וגם מרויח מהצד!
כמעט בשום חנות לא קונים ברגע הראשון, ולו יצויר שזה ככה- המעצבת הייתה צריכה להיות בלחץ, או החנות, לבטח את עצמם שזה לא יקרה, זו טעות גסה מדי הן לחנות והן למעצבת.
הזוי שחנות תגיד הגעת דרך מעצבת אז עלה לך יותר...
בכל חנות שהייתי אמרו לי הפוך, וגם בדקתי אותם.

האדריכלית שלנו יידעה אותי בכל דבר...

הלכנו לפגישה בברגל- למטבח
היא לא לקחה ממני תשלום על הפגישה הזו
ושתינו ידענו שאם אני סוגרת שם היא מקבלת בונוס שווה

אבל מה, בסוף מצאתי נגר
שאהבתי את העבודה שלו והיה זול משמעותית
התיעצתי איתה- היא אמרה לי- בטח לכי לנגר... למרות שהיא ידעה שמפסידה את הדיבידנד בברגל.
וביינו, היא יכלה בקלות לשכנע את עצמה ואותי שעדיף לי את ברגל, והיתרונות של חברה לעומת נגר שאפשר בקלות ליפול בפח. היא לא עשתה את זה.

ולאורך כל הרכישות היא הייתה ישרה לגמרי ואמרה לי איפה היא מקבלת אחוזים, ולפעמים המליצה לי לקנות במקום אחר- בגלל שיקולים של מחיר, מהירות אספקה, איכות וכו'.

אני חושבת שיש משהו הוגן בתשלום של בעלי החנויות- עדיף להם להתעסק עם המעצבת
כשהמעצבת עומדת מולם- הכל הרבה יותר יעיל וקצר. וזה הרבה זמן של המעצבת- שממש לא כולו מתומחר לי.
 

ר מ

משתמש מקצוען
המלצות על המעצבת
המלצות ודיס על כל השאר- באישי, בשמחה.
 

לארג'

משתמש סופר מקצוען
אני לא סומך על אף איש מקצוע כשהוא קונה את החומרים
תמיד לבדוק מחירים מול 3 חנויות..
 

Chanae

משתמש מקצוען
בכל ת חום יש סיפורים שיכולים להיות לא הוגנים
ואנשים שמתנהלים בתחמנות או בגזל

אבל לכתוב בצורה כזו שגורמת להרגיש כאילו המעצבות עושות עלי קופה... קשה לקריאה. ותודה שבכל אופן הדגשת אתצ זה-

אנחנו עכשיו בדיוק בתסריט הזה- של שיפוץ כללי ומטבח- הכל
אני מדברת מהשטח
הסיפור הזה מוזר-

כמעט בשום חנות לא קונים ברגע הראשון, ולו יצויר שזה ככה- המעצבת הייתה צריכה להיות בלחץ, או החנות, לבטח את עצמם שזה לא יקרה, זו טעות גסה מדי הן לחנות והן למעצבת.
הזוי שחנות תגיד הגעת דרך מעצבת אז עלה לך יותר...
בכל חנות שהייתי אמרו לי הפוך, וגם בדקתי אותם.

האדריכלית שלנו יידעה אותי בכל דבר...

הלכנו לפגישה בברגל- למטבח
היא לא לקחה ממני תשלום על הפגישה הזו
ושתינו ידענו שאם אני סוגרת שם היא מקבלת בונוס שווה

אבל מה, בסוף מצאתי נגר
שאהבתי את העבודה שלו והיה זול משמעותית
התיעצתי איתה- היא אמרה לי- בטח לכי לנגר... למרות שהיא ידעה שמפסידה את הדיבידנד בברגל.
וביינו, היא יכלה בקלות לשכנע את עצמה ואותי שעדיף לי את ברגל, והיתרונות של חברה לעומת נגר שאפשר בקלות ליפול בפח. היא לא עשתה את זה.

ולאורך כל הרכישות היא הייתה ישרה לגמרי ואמרה לי איפה היא מקבלת אחוזים, ולפעמים המליצה לי לקנות במקום אחר- בגלל שיקולים של מחיר, מהירות אספקה, איכות וכו'.

אני חושבת שיש משהו הוגן בתשלום של בעלי החנויות- עדיף להם להתעסק עם המעצבת
כשהמעצבת עומדת מולם- הכל הרבה יותר יעיל וקצר. וזה הרבה זמן של המעצבת- שממש לא כולו מתומחר לי.
נדיר...
אין לי כח להתחיל לספר מה אני עברתי עם המעצבת שלי שזה היה כ"כ שקוף שהיא לוקחת אותי רק לחנויות שהיא מקבלת בהן אחוזים, כמעט סגרנו על ריצוף מחוספס של מרפסת (R10) לריצוף של כל הסלון כי היינו בחנות שלה עם מבחר מינימלי אבל היא אמרה לנו להתפשר כי בחנות אחרת לא נמצא משהו אחר...
בסוף הגענו למצב שכל חנות שהיא המליצה לי עליה שמתי אותה ברשימה שחורה של חנויות שאליהן אני לא נכנסת
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  54  פעמים

אתגר AI

הצבע הירוק • אתגר 23

לוח מודעות

למעלה