תאורת חרום
משתמש סופר מקצוען
התוודעתי לסיפור מקומם!
על אנשי מקצוע בנושא בניה ושיפוצים והכנת הבית למגורים נאים.
שסגרו דיל עם חנויות המספקות שירות למוצרים הנצרכים לבית עבור מגורים.
שכאשר הלקוח מגיע דרכם, הרי בעל החנות, יצטרך לתת לבעל המקצוע המפנה 10% (אחוז) מהקניה!
ובעל החנות שלא רוצה להפסיד קליינטים, החליט שכאשר מגיע איליו לקוח בהפניית איש/אשת המקצוע, הרי הוא אוטמטית מעלה את המחיר ב 10% כדי לא להפסיד את הרווח והלקוח.
(באם הלקוח היה מגיע ללא שמספר שאיש המקצוע הפנה אותו, הרי שהי המקבל יותר בזול את השירות)
ועוד יותר... הם מגיעים לפעמים ביחד עם הלקוח, וכאילו משכנעים את בעל החנות, שיוריד מחיר ללקוח שלהם....
סיפור נוסף.
בעל המקצוע ליוה את המשפץ לחנות כדי לבחור מוצרים....
בעל המקצוע לקח על זה סכום שעתי (כל שעה בערך 250 ש"ח)
היו 3 שעות בחנות, ואכן בעל הבית המשפץ קיבל ייעוץ.
מגיעים לקופה, וכמובן שבעלי המקצוע אומרים למוכר בחנות תעשה לו מחיר דרכי....
ויצא סכום של 6,700
מעבירים את הכרטיס אשראי... אך האשראי לא עובר.
לאחר מחשבה הוחלט, שבן הזוג , יבוא למחרת לשלם על המוצרים ואז יקח אותם.
למחרת, בן הזוג מגיע, ובחנות היה מוכר אחר שלא היה מודע לכל הנושא הזה. והתחילו להעביר ולאסוף שוב את כל המוצרים מחדש.
והנה הפתעה... הסכום הסופי לתשלום הוא 5,400
והבן זוג המופתע שואל את המוכר, שכאמור לא היה מודע למה שהיה אתמול... איך ייתכן שאתמול המחיר לתשלום היה 6,700 והיום 5,400?
ואז המוכר מתעניין ושומע עם מי הם הגיעו אתמול.... ואומר.... אהה זה דרך האיש מקצוע??? אז זה כרטיס אחר שנרשם על שם האיש מקצוע... ולכן זה הסכום...
וכדי בזיון וקצף...
מתברר שכשיש מבצעים בחנות כמו 1+1 ועוד, מי שמגיע דרך האיש מקצוע, לא מקבל את המבצעים!
ולא רק זה, לאיש מקצוע יש חשבון מיוחד עבורו שכל מי שהגיע דרכו, הוא מקבל עליו אחוזים נכבדים לקניה בחנות עבור צרכי האיש מקצוע...
גם מקבל סכום שעתי וגם מרויח מהצד!
לגבי הסיפור הראשון, המשפחה המשפצת חזרו לבעל החנות, ואמרו לו שהיו, בחנות בעיר אחרת וקיבלו הצעה זולה הרבה יותר בעשרות אלפי שקלים! ולכן לא מעונינים.
ומה יעשה בעל החנות? יגיד להם הייתם באים אלי בלי ההמלצה של איש המקצוע?
שורה תחתונה.
לא באנו להטיל דופי באנשי המקצוע, שבטוח שרובם ככולם ישרים!
אלא עצה כדי לדעת שאנו לא נופלים בפח הפראייריות, פשוט לבקש הצעת מחיר מכמה מקומות!
וכן לבדוק אפשרות של הגעה ללא הזכרת שם המפנה והממליץ.
נ.ב. ואין כאן גם התייחסות לעצם העניין האם זה ראוי לתת אחוזים לכל מי ששולח קליינטים.
אלא רק שיהיה גילוי נאות. ובוודאי לא הטעייה, כאילו דרכי יהיה יותר זול.
על אנשי מקצוע בנושא בניה ושיפוצים והכנת הבית למגורים נאים.
שסגרו דיל עם חנויות המספקות שירות למוצרים הנצרכים לבית עבור מגורים.
שכאשר הלקוח מגיע דרכם, הרי בעל החנות, יצטרך לתת לבעל המקצוע המפנה 10% (אחוז) מהקניה!
ובעל החנות שלא רוצה להפסיד קליינטים, החליט שכאשר מגיע איליו לקוח בהפניית איש/אשת המקצוע, הרי הוא אוטמטית מעלה את המחיר ב 10% כדי לא להפסיד את הרווח והלקוח.
(באם הלקוח היה מגיע ללא שמספר שאיש המקצוע הפנה אותו, הרי שהי המקבל יותר בזול את השירות)
ועוד יותר... הם מגיעים לפעמים ביחד עם הלקוח, וכאילו משכנעים את בעל החנות, שיוריד מחיר ללקוח שלהם....
סיפור נוסף.
בעל המקצוע ליוה את המשפץ לחנות כדי לבחור מוצרים....
בעל המקצוע לקח על זה סכום שעתי (כל שעה בערך 250 ש"ח)
היו 3 שעות בחנות, ואכן בעל הבית המשפץ קיבל ייעוץ.
מגיעים לקופה, וכמובן שבעלי המקצוע אומרים למוכר בחנות תעשה לו מחיר דרכי....
ויצא סכום של 6,700
מעבירים את הכרטיס אשראי... אך האשראי לא עובר.
לאחר מחשבה הוחלט, שבן הזוג , יבוא למחרת לשלם על המוצרים ואז יקח אותם.
למחרת, בן הזוג מגיע, ובחנות היה מוכר אחר שלא היה מודע לכל הנושא הזה. והתחילו להעביר ולאסוף שוב את כל המוצרים מחדש.
והנה הפתעה... הסכום הסופי לתשלום הוא 5,400
והבן זוג המופתע שואל את המוכר, שכאמור לא היה מודע למה שהיה אתמול... איך ייתכן שאתמול המחיר לתשלום היה 6,700 והיום 5,400?
ואז המוכר מתעניין ושומע עם מי הם הגיעו אתמול.... ואומר.... אהה זה דרך האיש מקצוע??? אז זה כרטיס אחר שנרשם על שם האיש מקצוע... ולכן זה הסכום...
וכדי בזיון וקצף...
מתברר שכשיש מבצעים בחנות כמו 1+1 ועוד, מי שמגיע דרך האיש מקצוע, לא מקבל את המבצעים!
ולא רק זה, לאיש מקצוע יש חשבון מיוחד עבורו שכל מי שהגיע דרכו, הוא מקבל עליו אחוזים נכבדים לקניה בחנות עבור צרכי האיש מקצוע...
גם מקבל סכום שעתי וגם מרויח מהצד!
לגבי הסיפור הראשון, המשפחה המשפצת חזרו לבעל החנות, ואמרו לו שהיו, בחנות בעיר אחרת וקיבלו הצעה זולה הרבה יותר בעשרות אלפי שקלים! ולכן לא מעונינים.
ומה יעשה בעל החנות? יגיד להם הייתם באים אלי בלי ההמלצה של איש המקצוע?
שורה תחתונה.
לא באנו להטיל דופי באנשי המקצוע, שבטוח שרובם ככולם ישרים!
אלא עצה כדי לדעת שאנו לא נופלים בפח הפראייריות, פשוט לבקש הצעת מחיר מכמה מקומות!
וכן לבדוק אפשרות של הגעה ללא הזכרת שם המפנה והממליץ.
נ.ב. ואין כאן גם התייחסות לעצם העניין האם זה ראוי לתת אחוזים לכל מי ששולח קליינטים.
אלא רק שיהיה גילוי נאות. ובוודאי לא הטעייה, כאילו דרכי יהיה יותר זול.