ככל הידוע לי- לא.מקובל בכלל
כי הקוראים לא יבינו...אבל אם ניתן להגיד הורו אז למה לא
יש לזה מקור? היכן רואים שנכון לומר כך?גם 'הורו' נכון וגם 'הורהו'. לא מקובל? מדויק יותר - לא מורגל. נכון, רוב בני האדם מדברים (בהשפעת השפות האירופיות) בלשון ארוכה.
אלא רק הוֹרֵהוּ, כמו עוֹשֵׂהוּ?יש לזה מקור? היכן רואים שנכון לומר כך?
אכן ואכן! וכן ראוי.יבינו בהתאם להקשר, ויתרגלו בהתאם לנכתב.
לכותבים יש כוח עצום בהחדרת שפה תקנית ועשירה
יפה! (למי שאינו מתמצא - מן הסליחות לימים נוראים שאומרים בני עדות המזרח. מתאר את הדו-שיח בין יצחק אבינו לאברהם אביו)ראה יחיד כי הוא השה, נאם להורו המנוסה, אבי אותי ככבש תעשה - לא תחמול ולא תכסה.
ייש"כ!ואצל אשכנזים:
בפיוט של תפילת גשם: זכור הנולד בבשורת יקח נא מעט מים, ושחת להורו לשחטו לשפוך דמו כמים...
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
סילבוס חדש ל-2024!
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
4.06
כ"ז אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
הכירו את טווינמושן
עם גל אקסלרוד
עולם מטורף משל הדמיות! ממשק חדשני שמאפשר לבצע הדמיה כמעט כמו משחק מחשב
לתלמידים ובוגרים בלבד!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קמט
א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ: