הדפסה תלת מימדית!!!

יניב

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
אוטומציה עסקית
תחום נחמד וכיפי שנכנסתי אליו בזמן האחרון, ללא טקסטורות, ללא תאורה, ללא הגדרות רינדור.

מידול נטו.
מדוייק, חד ואתגרי.

כמה עבודות:
מודל של לב מתקפל:
צפה בקובץ המצורף 191967
צפה בקובץ המצורף 191968
צפה בקובץ המצורף 191969
צפה בקובץ המצורף 191970
ויש גם וידאו איך מרכיבים את זה:
http://youtu.be/ODisiaQ_uLs


עוד פרוייקט של כוס לכלי כתיבה (שהיה דווקא קל למידול):
צפה בקובץ המצורף 191972
צפה בקובץ המצורף 191973

ואחרון טרי מהיום, קופסה למפתחות וכסף קטן שנסגרת עם כרטיס מגנטי:
צפה בקובץ המצורף 191974
צפה בקובץ המצורף 191975
צפה בקובץ המצורף 191976
 

קבצים מצורפים

  • IMG_0458-f.jpg
    KB 121.9 · צפיות: 29
  • IMG_0460-f.jpg
    KB 122.1 · צפיות: 28
  • IMG_0461-f.jpg
    KB 158.1 · צפיות: 21
  • IMG_0463-f.jpg
    KB 146.7 · צפיות: 22
  • IMG_0579_sw.jpg
    KB 103.3 · צפיות: 20
  • IMG_0585_sw.jpg
    KB 112.8 · צפיות: 19
  • IMG_0638_sw.jpg
    KB 129 · צפיות: 18
  • IMG_0639_sw.jpg
    KB 147.3 · צפיות: 25
  • IMG_0641_sw.jpg
    KB 135.9 · צפיות: 18

trew

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
ענק!!!
אהבתי את הכל אבל הקופסה גאונית.
גם הלב יצא יפה מאוד (אני מבין שזה כבר חומר אחר מהלב הקודם)

נשמח ליותר פרטים על החומרים ורמת הדיוק.
 

יניב

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
אוטומציה עסקית
החומרים במודלים האלו הם מסוג ABS, זה הפלסטיק שממנו עשוי ה-"לגו", המודל של הלב ושל הקופסה הודפסו במדפסת קנויה במעבדה בחיפה (Haifa3D) שנותנת איכות סבבה, והמודל האמצעי במדפסת קצת פחות מדוייקת עם ABS "שקוף".

הדפסתי גם עם פלסטיק מסוג PLA שיש לו תכונות קצת שונות והוא פחות מדוייק מה-ABS אבל יש לו יתרונות אחרים שלפעמים צריך אותם (לא רעיל למשל, מיוצר מתירס)

אפשר למדל בתוכנות שמיוחדות לזה ובמיוחד אם רוצים מודל מכני מדוייק אבל כמשתמש בלנדר, מה לעשות, גם את זה אני עושה עם התוכנה.
בלנדר מאפשרת לעבוד עם מידות בצורה מסוימת ולבדוק את המודל לצורך הדפסה, יש כל מיני כללים כמו עובי קיר ומרחק בין קירות וכד' שמשתנים בין מדפסת למדפסת וגם בין החומרים כך שנחמד מאד לרכוש ניסיון בתחום.

את המודל אני מייצא בפורמט STL ובודק אותו אח"כ בתוכנה שנקראת netfabb, התוכנה מציגה במהירות טעויות במודל ומאפשרת לתקן את חלקן בכמה לחיצות כפתור.

בגדול מידול לצורך הדפסה מצריך:
מודל סגור "אטום למים", אסור שיהיו חורים, אסור פייסים כפולים, אסור קירות באמצע המודל ובטח שלא לחבר סתם שני חלקים. הכל צריך להיות "תפור" או לעבור בהצלחה מודיפייר בוליאן.

ניתן למדל ישירות את המודל הסופי אבל אני תמיד מעדיף להשתמש בצורות פשוטות עד כמה שאפשר וליצור את המודל בעזרת מודיפיירים כדי תהיה אח"כ אפשרות קלה לשנות פרמטרים במודל מבלי לבנות אותו מחדש (כגון עובי בין קירות אחרי הגדלה/הקטנה וכד')

המטרה בסופו של דבר להוציא מודל איכותי שמוכן להדפסה במדפסת ביתית וגם במדפסת תעשייתית ולמכור את המודל ו/או ההדפסה שלו באתרים המיועדים לכך כמו threeding, shapeways, sculpteo וכד'.

רמת הדיוק תלויה כמובן בסוג המודל, חלקים נעים, הרכבה לאחר הדפסה וכד'.
בהדפסה של מודל עם חלקים נעים ב"חתיכה אחת" אני משתמש ב-0.5 מ"מ מרחק בין הקירות, למדפסת איכותית זה מספיק כדי שהקירות לא יידבקו אבל זה גורם לחופש מסויים. במדפסות פחות איכותיות אני יורד אפילו ל-1 מ"מ.
בחלקים גדולים עם צירים גדולים זה לא כ"כ נורא אבל בחלקים קטנים זה המון רווח.

במודל הלב למשל הייתי צריך רווח ממש מצומצם כדי שלא יהיה משחק בין החלקים, לכן כל חלק מודפס בנפרד כאשר הרווח הוא 0.1 מ"מ.

אני משתמש בכלי המדידה בבלנדר כדי למדוד מרחקים ועוביים במודל וגם משתמש באופציה להציג את האורך של הקווים. למידה ספציפית בין שתי נקודות אני פשוט מותח קו זמני ומציג את המרחק שלו (ואח"כ מוחק), זו צורת עבודה שמוגדרת כ"סיוט" למשתמשי סולידוורק ושות' אבל תן להם למדל משהו אורגני כמו המודל של הכוס חחח...

לפעמים כדי לשנות מידות בכמה מודלים בו זמנית אני משתמש בבלנדר בכלי שנקרא "Hook" שמאפשר לקשור קודקודים של אובייקט לאובייקט חיצוני וכך ע"י ריקן (Empty) אני יכול לשנות מיקום, גודל וסיבוב של קטעים מסויימים בכמה אובייקטים בו זמנית ובצורה מסונכרנת, למשל באובייקט של הלב ישנם פינים/צירים שנועדו לחבר בין כל החלקים, בשיטה הזו אני יכול לשנות את העובי של כל הצירים בו זמנית בצורה ויזואלית.
בלנדר גם מאפשרת להזיז גם ע"י הקלדת נוסחה וזה די שימושי.

באתרים המסחריים להדפסה אפשר להוריד הגדרות של כל חומר (לפעמים לא רק החומר שונה אלא כל הטכנולוגיה שונה) ולבדוק האם ניתן להדפיס את המודל באותו חומר.

ישנו אתר שניתן למדל בעזרתו ישירות בדפדפן (נראה לי שרובינו מכירים אותו) שנקרא: www.tinkercad.com, הלוואי והיו לי כלים כמו שיש שם למידול עם מידות בבלנדר, אבל מה אני מתלונן חחחח....
 

אסתר10

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
WOW
לא הבנתי, מידלת במחשב והדפסת במדפסת תלת מימד ביתית?
 

יניב

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
אוטומציה עסקית
נכתב ע"י אסתר10;1244965:
WOW
לא הבנתי, מידלת במחשב והדפסת במדפסת תלת מימד ביתית?
כן.
התוכנה מוציאה קובץ בפורמט STL, הקובץ הזה עובר תהליך "חיתוך" שבו התוכנה מחלקת את המודל לשכבות ומייצרת קוד למדפסת, המדפסת מקבלת את הקוד הזה ומבצעת אותו שורה אחר שורה וכך יוצא המודל.
(הרחבתי למי שלא מכיר את הנושא)

זה פשוט מדהים שאפשר בכמה שעות ואפילו פחות לייצר מוצר מפלסטיק שעובד!
 

mat

------- Magicode -------
יש לי כמה שאלות.

1. האם זה מדפסת אישית שלך או דרך חברה.
2. כמה זה עולה להדפיס כאלה חלקים.
3. באיזה גימור יוצר החומר. האם אפשר להוציא גימור מבריק.
4. האם החומר גמיש או נוקשה.
5. האם זה מרגיש חזק כמו לגו.
6. האם אפשר להדפיס משהו בצורת "ף" כאילו הוא צריך להדפיס באויר.
 

יניב

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
אוטומציה עסקית
נכתב ע"י mat;1247263:
יש לי כמה שאלות.

1. האם זה מדפסת אישית שלך או דרך חברה.
2. כמה זה עולה להדפיס כאלה חלקים.
3. באיזה גימור יוצר החומר. האם אפשר להוציא גימור מבריק.
4. האם החומר גמיש או נוקשה.
5. האם זה מרגיש חזק כמו לגו.
6. האם אפשר להדפיס משהו בצורת "ף" כאילו הוא צריך להדפיס באויר.

1. כרגע אני עובד עם 2 מדפסות שונות שנמצאות ב-haifa3D (שזו מעבדה פתוחה בחיפה שאפשר לבוא ולהתנסות בכל מידי דברים, ארדואינו, הדפסות וכו')
2. המחיר שקבעו שם הוא שקל לגרם שזה הכי זול שקיים היום. יש כאלו שלוקחים לפי שעה וכו' אבל אני יכול לומר שהמחירים שלהם הם כמעט פי 2 יותר זול (למשל המודל של הלב שוקל 6 גרם בערך ולוקח להדפיס אותו קצת יותר מחצי שעה שבמקומות אחרים אשר בקלות לשלם על זה 50 ו-100 ש"ח)
3. להוציא גימור מבריק במדפסות הביתיות זה קצת קשה ואפילו בתעשייתיות צריכים להעביר את המודל ליטוש שמוריד מרמת הפירוט. ישנה שיטה להחליק חומר מסוג ABS ע"י אדים של אציטון, זה מחליק ומבריק אבל מוריד מהפירוט ולא טוב לדברים קטנים. אפשר לראות סרטון על השיטה כאן: http://www.youtube.com/watch?v=4Ozm4rL4Y2Y לגבי שאר החומרים שלא מושפעים מאציטון צריך לשייף לפעמים וכו'
4. החומר בד"כ נוקשה (ABS זה החומר ממנו עשויים לבני ה"לגו" ו-PLA חזק פחות או יותר באותה מידה. ישנם חומרים מיוחדים שהם גמישים יותר אבל בסופו של דבר אפילו עם החומרים הקשים ניתן לקבל גמישות וקפיציות אם ממדלים נכון.
5. זה בהחלט חזק כמו לגו (כי זה אותו חומר) אבל זה תלוי גם במבנה של המודל. כיוון שהמודל עשוי שכבות אם ממדלים קיר ניצב אז הקטע בין שכבה לשכבה יותר גמיש (זה עדיין לא פלסטיק בהזרקה) אבל אם ממדלים דמות למשל אז זה בהחלט חזק.
כאשר ממדלים נניח קוביה ורוצים להדפיס, תוכנת ההדסה מתייחסת רק לשטח הפנים של המודל והבפנים מבחינתה ריק לגמרי (מיותר למלא חומר יקר), בהגדרות ניתן להגדיר מה יהיה עובי הקיר וכמה באחוזים צריך למלא את השטחים החלולים וכך אפשר לקבל חומר קל וחזק במידה מסויימת ולחלופין חומר קשה וכבד.
6. תיארת בעיה שנקראת overhang. לא ניתן עקרונית להדפיס מודל שמתחיל "באויר" וזה בעייתי במודלים עגולים וכד'.
אם מדובר במודל כמו האות ח', המדפסת תתחיל לבנות את הרגלים של האות ואת הגג היא פשוט תמתח חומר מרגל לרגל. זה לא יצא ישר אבל זה יכול לחבר בינהם בצורה טובה אחרי 2-3 שכבות (ואח"כ ניתן להוריד את מה שתלוי בעזרת סכין וכד') אך כמובן שלא תמיד זה ישים כמו בדוגמה של האות ף'.
שיטה אחרת להתגבר על הבעיה היא לומר לתוכנה לבנות support (תמיכות) ואז התוכנה מוסיפה רגליים מתחת לאיזור שנמצא באויר במבנה מיוחד שמאפשר לנתק אותם אח"כ בצורה קלה מבלי לפגוע במודל המקורי (וזה די תלוי במדפסת האמת... יש כאלו שזה לא נתלש בקלות).
במדפסות היותר משוכללות שיש להם 2 ראשים, אפשר להדפיס תמיכות עם חומר אחר שנמס במים ואחרי ההדפסה לשטוף את המודל כדי להסיר את כל התמיכות.
במדפסות התעשייתיות משתמשים בשיטה הזו ובטכניקות אחרות על אותו עיקרון.
המודל של הלב למשל מכיל הרבה אזורים שהם באויר והמדפסת פשוט בנתה תמיכות שיצאו די בקלות. החיסרון כמובן הוא שזה מבזבז חומר.
 

shraga0

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
בקיצור, העתיד כבר כאן!!!
 

יניב

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
אוטומציה עסקית

DDFF

משתמש פעיל
סתם שאלה שמציקה לי:
למה היית צריך להדפיס את הלב עם תמיכות?
היית יכול למדל את זה בשכיבה, הרי הוא עגול רק בצדדים והמשטח שלו שטוח. לא חבל?
אשמח להחכים.
 

יניב

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
אוטומציה עסקית
נכתב ע"י DDFF;1248884:
סתם שאלה שמציקה לי:
למה היית צריך להדפיס את הלב עם תמיכות?
היית יכול למדל את זה בשכיבה, הרי הוא עגול רק בצדדים והמשטח שלו שטוח. לא חבל?
אשמח להחכים.
המודל מחולק ל-4 חלקים גדולים (ועוד אחד קטנצ'יק שצמוד לאחד החלקים)
כמו שאפשר לראות בתמונה, בצד השמאלי ניתן לראות את כל החלקים, הצד הימני מציג רק חלק אחד מתוך ה-4 (מסומן בחץ הצהוב)
בחלק הזה למשל, ישנה בליטה (מסומנת בחץ הירוק) שעומדת בעצם "באוויר" כך שצריך לשים לה תמיכה, למעשה יש עוד חלק עם בליטה דומה שגם הוא צריך תמיכה. ליד הבליטה הזו ישנה עוד בליטה (מסומנת בחץ אדום) שמונעת ממני בעצם להדפיס את המודל הפוך כיוון שאת כל השטח שם אצטרך גם למלא בתמיכות.
כמו שאפשר קצת לראות בתמונה יש שם גם אזורים של שקעים בחומר ואם אני מדפיס את המודל הפוך אצטרך תמיכה כדי למלא את השקע וכו'.

מה שקורה בעצם הוא שאין צד במודל הזה שלא זקוק לתמיכה כזו או אחרת והצורה בה הוא מונע כרגע להדפסה היא הצורה שדורשת הכי פחות תמיכות.

לשמחתי המודל הזה הודפס במדפסת "UP" שיודעת לבנות תמיכות בצורה אוטומטית שניתנות לפירוק די בקלות כך שלא צריך לחתוך יותר מידי ולא לשייף וכו'.
במדפסת אחרת למשל אני מקבל תמיכות שיש קושי לפרק אותן ואז יש הרבה עבודה.

הסיבה אגב שהמודל מורכב מ-4 חלקים ולא כגוף אחד היא שאני צריך מרחק של כ-0.1 מ"מ בין החלקים כדי לאפשר תנועה ומצד שני גם קושי מסוים בסיבוב כדי שהחלקים יהיו מחוברים טוב. המדפסת כרגע מסוגלת להדפיס רק 0.5 מ"מ (ואולי טיפה פחות). פחות מזה החלקים פשוט נדבקים ואין סיכוי להזיז אותם...

עוד דבר, במודל של המעמד לכלי כתיבה למשל לא שמתי כלל תמיכות ונתתי למדפסת להדפיס על גבול הזוית האפשרית. היו נזילות קלות של חומר אבל זה עבד וחסך המון המון בחומר. במודל נוסף העלמתי עין מ"נזילה" של תקרה שלמה כיוון שכל ה"פדיחות" נמצאות בצד הפנימי של המודל ומבחינה חיצונית אני מקבל את מה שאני צריך (אחרי 2-3 שכבות אני מקבל שכבה מלאה ומאוזנת לחלוטין) ואין הפרעה לפונקציונאליות של המודל כאשר מצד שני לשים תמיכות במקומות פנימיים גורם הרבה בעיות כשמנסים לפרק את זה.
בקיצור, צריך להתנסות ולפעמים להעז כדי לראות אם צריכים או לא.
צפה בקובץ המצורף 192651
 

קבצים מצורפים

  • IHP.png
    KB 64.5 · צפיות: 18

יניב

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
אוטומציה עסקית
הוספתי בבלוג אשכול קישורים לכל נושא ההדפסה התלת מימדית למי שירצה ללמוד קצת על הנושא:
y101.blogspot.co.il/2014/05/blog-post.html
יש שם קצת מכל דבר למעט סרטוני וידאו (שאפשר למצוא די בקלות אם מחפשים את צמד המילים:
3D Printer)
 

יניב

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
אוטומציה עסקית
סליחה על ההקפצה, העדפתי להוסיף את ההודעה כאן כדי שהכל יהיה מרוכז במקום אחד.

ובכן,
אתמול סוף סוף, קניתי מדפסת תלת מימד!!!!!

כך שעכשיו, בנוסף למידולים והדמיות (שלא יוצא לי לעשות הרבה למען האמת...) אני נכנס רשמית גם לתחום הזה ויכול לתת שירותי הדפסה/הדרכה/הדגמה וכו' באופן פרטי לכל מי שמעוניין.
(מעבר למה שאני נותן במסגרת Haifa3D)

המחירים הנהוגים מתחילים ב-2 ש"ח לגרם (זה די זול, יש שמתמחרים ב-2.5 ויש שגם לוקחים לפי זמן הדפסה...)

כנראה שאלך על המחיר הזה הזה לפחות בהתחלה.
(צריך עוד לקחת בחשבון חשמל, עלות חומרים, כיסוי הדפסות כושלות וכו')

פרטים טכניים:
נפח הדפסה: 140x140x135 מ"מ (למעשה לפעמים זה יותר קטן)
 

קבצים מצורפים

  • Up Plus 2.jpg
    KB 126.3 · צפיות: 20

ברל'ה

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
תתחדש, נראה מגרה.
הרבה הצלחה!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק לא

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּךָ יְהוָה חָסִיתִי אַל אֵבוֹשָׁה לְעוֹלָם בְּצִדְקָתְךָ פַלְּטֵנִי:ג הַטֵּה אֵלַי אָזְנְךָ מְהֵרָה הַצִּילֵנִי הֱיֵה לִי לְצוּר מָעוֹז לְבֵית מְצוּדוֹת לְהוֹשִׁיעֵנִי:ד כִּי סַלְעִי וּמְצוּדָתִי אָתָּה וּלְמַעַן שִׁמְךָ תַּנְחֵנִי וּתְנַהֲלֵנִי:ה תּוֹצִיאֵנִי מֵרֶשֶׁת זוּ טָמְנוּ לִי כִּי אַתָּה מָעוּזִּי:ו בְּיָדְךָ אַפְקִיד רוּחִי פָּדִיתָה אוֹתִי יְהוָה אֵל אֱמֶת:ז שָׂנֵאתִי הַשֹּׁמְרִים הַבְלֵי שָׁוְא וַאֲנִי אֶל יְהוָה בָּטָחְתִּי:ח אָגִילָה וְאֶשְׂמְחָה בְּחַסְדֶּךָ אֲשֶׁר רָאִיתָ אֶת עָנְיִי יָדַעְתָּ בְּצָרוֹת נַפְשִׁי:ט וְלֹא הִסְגַּרְתַּנִי בְּיַד אוֹיֵב הֶעֱמַדְתָּ בַמֶּרְחָב רַגְלָי:י חָנֵּנִי יְהוָה כִּי צַר לִי עָשְׁשָׁה בְכַעַס עֵינִי נַפְשִׁי וּבִטְנִי:יא כִּי כָלוּ בְיָגוֹן חַיַּי וּשְׁנוֹתַי בַּאֲנָחָה כָּשַׁל בַּעֲוֹנִי כֹחִי וַעֲצָמַי עָשֵׁשׁוּ:יב מִכָּל צֹרְרַי הָיִיתִי חֶרְפָּה וְלִשֲׁכֵנַי מְאֹד וּפַחַד לִמְיֻדָּעָי רֹאַי בַּחוּץ נָדְדוּ מִמֶּנִּי:יג נִשְׁכַּחְתִּי כְּמֵת מִלֵּב הָיִיתִי כִּכְלִי אֹבֵד:יד כִּי שָׁמַעְתִּי דִּבַּת רַבִּים מָגוֹר מִסָּבִיב בְּהִוָּסְדָם יַחַד עָלַי לָקַחַת נַפְשִׁי זָמָמוּ:טו וַאֲנִי עָלֶיךָ בָטַחְתִּי יְהוָה אָמַרְתִּי אֱלֹהַי אָתָּה:טז בְּיָדְךָ עִתֹּתָי הַצִּילֵנִי מִיַּד אוֹיְבַי וּמֵרֹדְפָי:יז הָאִירָה פָנֶיךָ עַל עַבְדֶּךָ הוֹשִׁיעֵנִי בְחַסְדֶּךָ:יח יְהוָה אַל אֵבוֹשָׁה כִּי קְרָאתִיךָ יֵבֹשׁוּ רְשָׁעִים יִדְּמוּ לִשְׁאוֹל:יט תֵּאָלַמְנָה שִׂפְתֵי שָׁקֶר הַדֹּבְרוֹת עַל צַדִּיק עָתָק בְּגַאֲוָה וָבוּז:כ מָה רַב טוּבְךָ אֲשֶׁר צָפַנְתָּ לִּירֵאֶיךָ פָּעַלְתָּ לַחֹסִים בָּךְ נֶגֶד בְּנֵי אָדָם:כא תַּסְתִּירֵם בְּסֵתֶר פָּנֶיךָ מֵרֻכְסֵי אִישׁ תִּצְפְּנֵם בְּסֻכָּה מֵרִיב לְשֹׁנוֹת:כב בָּרוּךְ יְהוָה כִּי הִפְלִיא חַסְדּוֹ לִי בְּעִיר מָצוֹר:כג וַאֲנִי אָמַרְתִּי בְחָפְזִי נִגְרַזְתִּי מִנֶּגֶד עֵינֶיךָ אָכֵן שָׁמַעְתָּ קוֹל תַּחֲנוּנַי בְּשַׁוְּעִי אֵלֶיךָ:כד אֶהֱבוּ אֶת יְהוָה כָּל חֲסִידָיו אֱמוּנִים נֹצֵר יְהוָה וּמְשַׁלֵּם עַל יֶתֶר עֹשֵׂה גַאֲוָה:כה חִזְקוּ וְיַאֲמֵץ לְבַבְכֶם כָּל הַמְיַחֲלִים לַיהוָה:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

הבעות פנים • אתגר 57

לוח מודעות

למעלה