הגידם.

  • פותח הנושא i am
  • פורסם בתאריך

i am

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
הגידם

יום אחד היא נעלמה.

כן, פשוט כך – היד נעלמה.

הוא היה בטוח שהוא מדמיין. היד שלו? נעלמה? איך זה ייתכן? כך, פתאום, בלי שום הכנה? בלי שום הודעה מראש?

הוא מישש שוב ושוב, וההכרה החלה לחדור בו – היא נעלמה.

הוא אפילו לא הרגיש כאב. רק הביט בחוסר אמון, ממלמל לעצמו – נעלמה, נעלמה, נעלמה.

הוא עמד לבדו, מנסה להבין, לא מצליח. ניסה לחפש – אולי הוא יימצא אותה? אולי היא נפלה כאן, באזור, ורק מחכה שמישהו יחזיר אותה למקומה?

אבל היא לא הייתה. לא שם, ולא בשום מקום אחר.

התיישב, נואש, ופרץ בבכי. איפה היא? למה היא עשתה את זה? הכאבתי לה? הרגזתי אותה? פגעתי בה? איך היא נעלמה? מה קורה איתה בינתיים? ומתי, אם בכלל, היא מתכוונת לחזור?

מחשבותיו התערבלו עם הדמעות המלוחות. אף אחד לא היה שם כדי לנגב אותן, לנחם, לנסות לעזור.

ואז הגדם התחיל גם לכאוב. דורש את שלו. ולהלם, הייאוש והבלבול נוסף גם כאב.

כאב חד, מייסר, מפלח. כאב שכמוהו לא ידע. כאב, שהוא לא האמין שקיים כאב כזה עלי אדמות. ועם הכאב הזה, הוא הבין, הוא יסתובב בשארית חייו. אולי יתרגל לכאב, אולי הדימום ייעצר, אך הכאב לא ייעלם.

כעס איום ונורא החל משתלט עליו. הוא לא מצא סיבה הגיונית שתגרום לה לברוח. נכון, לפעמים היו להם סיבות להתלונן אחד על השני, אך מעולם לא עלתה בדעתו המחשבה לשבור את הכלים. ולדעתו, בריחה מהתמודדות לא יכולה לפתור בעיות לאף אחד.

ובפרט כשהבריחה היא בלתי הפיכה. את זה הוא כבר קלט.

הכעס בער בו, שורף כל חלקה טובה. הוא אהב אותה כל כך, ודווקא בגלל זה כעס עליה כל כך. איך היא בגדה בו? למה היא משאירה אותו בלעדיה? היא לא יודעת שאף אחד לא יוכל להחליף את מקומה?

הוא התגעגע אליה מאוד. הוא רצה להרגיש אותה לפחות עוד פעם אחת, וזה היה בלתי אפשרי.

אפילו לבכות עליה כמו שהיה רוצה הוא לא יכל, כי היה צריך אותה כדי לתמוך בראשו, ללטף את לחיו ולמחות את דמעותיו.


אבל זו הייתה רק ההתחלה. הוא ידע שיהיה לו קשה בהמשך. הוא רק לא ידע עד כמה.

הוא החל מסתובב בין אנשים, נושא בתוך ליבו את אבני ההלם, הייאוש, הבלבול, הכאב, האהבה, הכעס והגעגוע, ובמקום שנותר העזו להיכנס אבני חצץ קטנות של ייסורי מצפון.

הם לא ראו את הלב, ולא את האבנים. הם ראו רק את הגדם.

הוא שמע את הלחשושים, או דימה לשמוע אותם. הוא היה בטוח שהוא נושא השיחה היחיד שלהם.

הוא לא שמע מה הם אומרים. ואולי טוב שכך?

הוא הרגיש את המבטים שלהם ננעצים בו. וזה כאב יותר מסכינים.

היו שהסתכלו עליו בסקרנות. מה קרה לו פתאום? איזה מוזר שהוא! כל כך שונה מהם, כל כך אחר. רק אתמול היה כמותם, מהלך כאחד האדם, ופתאום... מתי זה קרה? ואיך? ואיפה? ובעיקר – למה?

הוא רצה לצעוק להם שגם הוא לא יודע למה. שגם הוא מרגיש זר ומוזר, שהוא שונא להיות שונה. שהוא כל כך מקנא, וכל כך רוצה להיות כמוהם, להתהלך חופשי ומושלם.

היו כאלו שניסו לעזור. הם ראו את המוגבלות שלו, את החיסרון. הם סייעו בפעולות שהתקשה בהן, וחשבו שאולי הם ישמשו כתחליף. הם ריחמו עליו, וניסו לנחם אותו בכל מיני מילים יפות.

הוא הודה להם בפה מלא, אבל בליבו בכה וצרח. הוא לא אהב להרגיש מסכן ונזקק, למרות שידע שהפעם הוא כזה. הוא ידע שזו לא בושה לבקש עזרה כשצריך, אבל שנא את הרגשת הנחיתות שנלוותה להסתייעות. והוא ידע שאף אחד לא יוכל לשמש כתחליף, ולו העלוב ביותר. ושגם המילים ההגיוניות ביותר לא יצליחו למלא את החור שבלב שלו, כי ללב לא מדברים בשכלתנות, את הזיכרונות לא משכיחים בהיגיון ואהבה לא מכבים גם במים רבים.

והיו אילו שהסתכלו עליו במבטים משפדים. מאשימים. הם החליטו שהוא האשם, שהכל קרה בגללו, שהוא היה יכול למנוע את זה, שהוא יכול להחזיר את הגלגל לאחור ולא רוצה, שהבעייה כולה שלו.

והם היו הכי גרועים, כי לא היה לו איך להוכיח להם שהם טועים. כל כך טועים. ולא היה לו איך להסביר להם שהיא האשמה, שהכל קרה בגללה, שהוא לא היה יכול למנוע את זה, שהלוואי והוא היה יכול להחזיר את הגלגל לאחור, שהבעייה כולה שלה.

אבל מצד שני, לאלו שהזדהו אתו ועזרו לו לכעוס עליה הוא רצה לצעוק שיעזבו אותה. הרי בסך הכל היא שלו, והוא לא רוצה להזיק לה. הוא רוצה שיהיה לה הכי טוב שיש. כי הוא נשאר ויישאר באהבתו אליה ובתקווה והגעגוע שאולי יום אחד היא תחזור להיות כולה שלו. אולי אי פעם היא תבין ותתחרט, ושוב הם יהיו יחד. ואז הוא יתאמץ לאסוף את רסיסי האמון שהתפזרו סביב ולתקן אותם, כדי לתת בה מחדש את האמון שהיא הייתה ראויה לו, אך בחרה לנפץ. הוא יתאמץ לסלוח, יעזור לה להתאחות, והם יחזרו יחד לחיים הרגילים, השגרתיים והמוכרים כל כך. ושוב הוא יהיה כמו כולם, ולא בעל מום אומלל.

ואת פתח התקווה הקטן הזה הוא לא רוצה לסגור. הוא נאחז בו בכל הכוח, אוחז בו בציפורניו שנשארו.

הוא יחכה לה תמיד.

ואולי היא עוד תחזור.


אולי.
 

שירו

משתמש סופר מקצוען
עריכה והפקת סרטים
כתיבה יפה, אין מה לומר
אבל הסיפור לא לגמרי מובן לפשוטי העם שכמוני.. מי נעלמה? מי אולי עוד תחזור? הבת שלו? אישתו? לגדם? - של מה? יד ? רגל? אוזן ...?
 

i am

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
נכתב ע"י שירו;n5107592:
כתיבה יפה, אין מה לומר
אבל הסיפור לא לגמרי מובן לפשוטי העם שכמוני.. מי נעלמה? מי אולי עוד תחזור? הבת שלו? אישתו? לגדם? - של מה? יד ? רגל? אוזן ...?

גידם זה קטוע יד.
 

שירו

משתמש סופר מקצוען
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י i am;n5107595:
גידם זה קטוע יד.

כן, נכון רק אח"כ ראיתי שהיא קראה לסיפור "הגידם".
קצת מעורפל.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
הכתיבה ככתיבה נטו מדהימה ומלאה. עשירה, רגשית, מוצלח מאוד, מאוד.
הטור כחבילה שלמה פשוט לא.
עד לאחר סיום הטור לא ברור עובדות היסוד, וסביב מה כל ההשתפכות. בדיוק מה ש שירו כתבה.
אם בוחרים לא לכתוב חתיכה מהסיפור, זה בסדר, אבל צריך לספק יותר מכמה רמזים שסתם מרגיזים את הקורא/ת וגורמים לו לתמוה איך משיגים את החלק החסר.
מי נגד מי? מה, למה? איפה הקאץ'? מה העוקץ?
 

i am

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
נכתב ע"י פנס בערפל;n5107780:
הכתיבה ככתיבה נטו מדהימה ומלאה. עשירה, רגשית, מוצלח מאוד, מאוד.
הטור כחבילה שלמה פשוט לא.
עד לאחר סיום הטור לא ברור עובדות היסוד, וסביב מה כל ההשתפכות. בדיוק מה ש שירו כתבה.
אם בוחרים לא לכתוב חתיכה מהסיפור, זה בסדר, אבל צריך לספק יותר מכמה רמזים שסתם מרגיזים את הקורא/ת וגורמים לו לתמוה איך משיגים את החלק החסר.
מי נגד מי? מה, למה? איפה הקאץ'? מה העוקץ?


טוב, אם נדרש הסבר - אספק אותו.
הכוונה בקטע היא להיעלמות פתאומית של היד.
וכמובן זה בתור אלגוריה, או לא יודעת מה ההגדרה הספרותית של זה, לחוויית נטישה קשה.
כיוון שמדובר באלגוריה / משל, לא דיברתי על "הגידם" ו"היד" אלא על "הוא" ו"היא", וכך היה קל לי יותר לכתוב על הרגשות שלי כמי שחווה נטישה בלי להיצמד לסיפור הגיוני דווקא, כי בינינו אין יד שנעלמת פתאום...
אבל היה חשוב לי שמה שחסר יהיה משהו משמעותי מאוד כמו איבר, שמרגישים בחסרונו בכל תחום, ולא חסר של משהו שולי.
אנסה לערוך כך שיהיה מובן יותר...
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
!elcome to the club
ובמדוברת: ברוכים הבאים לחבורת חובבי הערפיליות של בב, פנס ודומיהם.

מבין את הצורך בהאנשת היד הנעלמת, כדי להביע אליה רגשות. עדיין, היה מקום לפחות התעללות בקורא. או, למצער, סיום מוצלח שיקשר או כל כיוצא בזה...
והכתיבה - כן, בהחלט יש את זה.
 

i am

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
נכתב ע"י שירו;n5107592:
כתיבה יפה, אין מה לומר
אבל הסיפור לא לגמרי מובן לפשוטי העם שכמוני.. מי נעלמה? מי אולי עוד תחזור? הבת שלו? אישתו? לגדם? - של מה? יד ? רגל? אוזן ...?
נכתב ע"י פנס בערפל;n5107780:
הכתיבה ככתיבה נטו מדהימה ומלאה. עשירה, רגשית, מוצלח מאוד, מאוד.
הטור כחבילה שלמה פשוט לא.
עד לאחר סיום הטור לא ברור עובדות היסוד, וסביב מה כל ההשתפכות. בדיוק מה ש שירו כתבה.
אם בוחרים לא לכתוב חתיכה מהסיפור, זה בסדר, אבל צריך לספק יותר מכמה רמזים שסתם מרגיזים את הקורא/ת וגורמים לו לתמוה איך משיגים את החלק החסר.
מי נגד מי? מה, למה? איפה הקאץ'? מה העוקץ?
נכתב ע"י עדיאל;n5107839:
!elcome to the club
ובמדוברת: ברוכים הבאים לחבורת חובבי הערפיליות של בב, פנס ודומיהם.

מבין את הצורך בהאנשת היד הנעלמת, כדי להביע אליה רגשות. עדיין, היה מקום לפחות התעללות בקורא. או, למצער, סיום מוצלח שיקשר או כל כיוצא בזה...
והכתיבה - כן, בהחלט יש את זה.

טוב. אז אם יש לכם סבלנות, הוספתי מילה- שתיים בתחילת הקטע כדי להבהיר שמדובר ביד.
 

shoshi shot

סרטי שיווק מדויקים לעסקים
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
לא ראיתי איך זה היה לפני העריכה, אבל עכשיו זה מושלם בעיני. ומספיק ברור.
אליגוריה מדהימה!
 

פנינה ריימונד

הום סטיילינג מאליאקספרס.
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
עיצוב ואדריכלות פנים
יוצרי ai
כתיבה מושלמת!!!
 

שיילה

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
מדהים ודוקר, ראיתי מול עיני: יתומים נעוצי עיניים מרחמות, גירושין כואבים, נכים, חולים, כולם יחדיו מחפשים אחרי עבר חמקמק שככל שמתרחקים ממנו הוא נראה כטוב יותר, חסר יותר.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י i am;n5107830:
טוב, אם נדרש הסבר - אספק אותו.
הכוונה בקטע היא להיעלמות פתאומית של היד.
וכמובן זה בתור אלגוריה, או לא יודעת מה ההגדרה הספרותית של זה, לחוויית נטישה קשה.
כיוון שמדובר באלגוריה / משל, לא דיברתי על "הגידם" ו"היד" אלא על "הוא" ו"היא", וכך היה קל לי יותר לכתוב על הרגשות שלי כמי שחווה נטישה בלי להיצמד לסיפור הגיוני דווקא, כי בינינו אין יד שנעלמת פתאום...
אבל היה חשוב לי שמה שחסר יהיה משהו משמעותי מאוד כמו איבר, שמרגישים בחסרונו בכל תחום, ולא חסר של משהו שולי.
אנסה לערוך כך שיהיה מובן יותר...

כאלגוריה היה נראה לי שאת מקבילה את הגדם לקטיעה מהנשמה. התרחקות.
נסי לקרוא את זה כאילו הנשמה פחות מחוברת לגוף, וזה יסתדר לך.

כי את כותבת גם בסוף על תקוה להתאחדות, ובשונה מגדם בו אין אפשרות, בחזרה בתשובה היא קיימת.
לכן לפי הסוף הבנתי שזה בעצם משל אלגוריה שהאנשת את הנשמה על היד.

מעניין איך כל אחד קורא יצירה יפה ומפרש אותה.
זו אמנות.
 

i am

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
נכתב ע"י מלפפון;n5107999:
כאלגוריה היה נראה לי שאת מקבילה את הגדם לקטיעה מהנשמה. התרחקות.
נסי לקרוא את זה כאילו הנשמה פחות מחוברת לגוף, וזה יסתדר לך.

כי את כותבת גם בסוף על תקוה להתאחדות, ובשונה מגדם בו אין אפשרות, בחזרה בתשובה היא קיימת.
לכן לפי הסוף הבנתי שזה בעצם משל אלגוריה שהאנשת את הנשמה על היד.

מעניין איך כל אחד קורא יצירה יפה ומפרש אותה.
זו אמנות.

אני חושבת שבשביל זה נועדה אלגוריה.

אמנם כתבתי את הקטע בעקבות חוויה קשה שעברתי, אבל אני חושבת שהכתיבה האלגורית אכן מאפשרת מבט רחב על נטישה, פרידה וריחוק באשר הם, ואכן גם המשמעות שאת הענקת יכולה להתאים.

ואולי בתת-מודע התכוונתי גם לזה, וזו הסיבה שפרסמתי את הקטע דווקא עכשיו, לפני יום כיפור?

אולי.
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  10  פעמים

אתגר AI

רישום קווי - חורף • אתגר 22

לוח מודעות

למעלה