הגדירו אותן

אלחנן אריאל

משתמש צעיר
עימוד ספרים
שלום רב!

הגדירו אותם - הגדירום. זו צורה נכונה?
וכיצד נאמר הגדירו אותן?

תודה רבה!
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
בעזהי"ת

כיון שלומר "ישבעון" זה כמו לומר "ישבעו" בלשון מקרא, לא משתמשים בנ' סופית במקרים כאלה בשביל נסתרות, אלא אומרים "ישבעום", או "ישבעוהֶן", כך ראיתי במקרא בכמה מקומות. לא זוכר כרגע איפה. הזוכר שיכתוב. לכן לגביך נדצ"ל הגדירום גם לזכרים וגם לנקבות.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
הפלפול שלך, הרב פאהן, נאה ביותר, אבל שים לב שהדוגמא שהבאת היא בבניין קל עתיד, וכמדומני שבמקרא תוספת הנו"ן המאריכה היא רק בעתיד , אבל בהפעיל עבר לא זכורה לי שום דוגמא של הארכה בנו"ן, אשר על כן - הגדירון זה חד משמעי הגדירו אותן, בלי מקום לבלבול.
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
בעזהי"ת

אֵת מַחְתּוֹת הַחַטָּאִים הָאֵלֶּה בְּנַפְשֹׁתָם, וְעָשׂוּ אֹתָם רִקֻּעֵי פַחִים צִפּוּי לַמִּזְבֵּחַ כִּי הִקְרִיבֻם לִפְנֵי יְהֹוָה וַיִּקְדָּשׁוּ וְיִהְיוּ לְאוֹת לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל:

ממש סייעתא דשמיא.
ואם תמצי לומר שבכל הפסוק מתייחסים למחתות כזכר, אף אני אענה לך אין הכי נמי, מאותה סיבה בדיוק, כדי לא לעשות סלט מזכר\נקבה וליצור מילים מיוחדות מדי. אבל אני יודע שזה כבר לא מוכרח.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
במחילת כבוד מעלתו, כפי שכתבת, כל הפסוק בזכר וע"כ הקריבום בזכר, אבל אין זה סותר שאפשר לכתוב בנקבה הקריבון. אדרבה, הבא דוגמא של נו"ן מאריכה בעבר הפעיל, כי אז תסתור את הבניין שלי...
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
בעזהי"ת

יכול להיות שאין נו"ן מאריכה בעבר בכלל, ואעפ"כ גם נו"ן של מושא נסתרות אין.
וְכָל הַבְּאֵרֹת אֲשֶׁר חָֽפְרוּ עַבְדֵי אָבִיו בִּימֵי אַבְרָהָם אָבִיו סִתְּמוּם פְּלִשְׁתִּים וַֽיְמַלְאוּם עָפָֽר:
 

סוגרים שידוך

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
היתכן שקבוצת לשונות במקרא התנ"ך הרווי מאוד בדברים יוצאים מן הכלל יהווה דוגמא וראיה לעריכה אפילו תורנית?
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
בעזהי"ת

אם יש הסבר הגיוני, אז למה לא? וגם אם אין, ביג דיל... התשובה מקובלת כשהיא מתיישבת על הלב. או כשאין אחרת. כמו במו"מ בגמרא - יש סברות ויש "שלמים יוכיחו".
אם היתה למישהו ראייה חותכת אז לא היה דיון, אבל כרגע - אין.
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיג

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ:
נקרא  11  פעמים

לוח מודעות

למעלה