לאלו מאיתנו שמנגנים בכינור באירועים,
הצליל החם של הכינור, הכלי שעלה כל כך הרבה כסף, הכל טוב ויפה עד שמנסים להגביר אותו...
ניסיתי הרבה אפשרויות, שאלתי נגנים והקשבתי לאחרים אבל עדיין לא מצאתי פיתרון מתאים שישמע ממש כמו הכלי האמיתי.
הבהרה: אני דן רק בכינור רגיל "אקוסטי" ולצליל הרגיל והטבעי שלו, לא לכינור חשמלי או כל סגנון של צליל אחר.
בכל אופן - אשתף אתכם בנסיון שלי.
- מיקרופון דינאמי (כמו sure SM7) - לא קולט היטב צליל של כלי אקוסטי. רק כלי נשיפה או מה שמוציא קול בכיוון מסויים. הקול של הכינור מופק מהדהוד של כל הכלי ומתפשט לכל הכיוונים.
- מיקרופון קונדנסר - הכי טוב לשמר את הצליל, אבל זה טוב רק באולפן! במקום שיש הגברה תשמעו רק את הציפצוף של הפידבק.
- מיקרופון קונדנסר אינסטרומנטלי - יש נגנים שמשתמשים בזה, יש מיקרופונים זולים וגם במחירים אסטרונומיים. מרכיבים אותם עם קליפס על הכלי. הוא נותן את הצליל הכי אותנטי ששמעתי בהופעה. אבל זה טוב רק בווליום נמוך. ברגע שההגברה בווליום גבוה תקבלו רק צפצוף של פידבק.
הפתרון שהכי מצא חן בעיני:
- פיקאפ פיאצו (piettzo פה דגושה, צירי מתחת לאלף, וחולם על הוו) - מוצמד למקום מסויים בכלי, קולט את הרעידות ומתרגם אותן לאות חשמלי.
ויש עוד סוגים ושילובים של פיקאפ עם מיקרופון, לא ניסיתי אבל שמעתי נגנים מקצועיים מאד בהופעות, זה לא יותר טוב ממה שיש לי כעת.
- מיקום הפיקאפ יכול להיות על העץ ליד הגשר או בגב הכלי, או בין הגשר לכלי.
- אם משתמשים בפיקאפ חייבים את הרכיב האלקטרוני שנקרא "דיירקט בוקס" או DI. אחרת גם בפיקאפ הכי יקר הצליל יישמע שטוח ובלי שום גוף. יש זולים ב~300 ש"ח. ולא ניכנס לאלקטרוניקה שמאחורי זה.
- תוסיפו פדאל (או במיקסר) ריוורב,דיליי כמו לשירה
כך קיבלתי צליל יפה ומרשים.
בנוסף מומלץ מאד - וכמעט חובה - מערכת אלחוט שתשחרר אותכם מהצורך להיגרר עם הכבל על הכתף והפחד מילד קטן שיעבור ויסחוב אותו ומה שמחובר אליו...
ועוד משהו, אחרי הכל, במוסיקת ריקודים רועשת, אני פשוט מרים ידיים. אם אני נבלע ברעש ולא יכול לשמוע את עצמי, מילה בסלע ושתיקה בתרי.
עצות? שאלות?
הצליל החם של הכינור, הכלי שעלה כל כך הרבה כסף, הכל טוב ויפה עד שמנסים להגביר אותו...
ניסיתי הרבה אפשרויות, שאלתי נגנים והקשבתי לאחרים אבל עדיין לא מצאתי פיתרון מתאים שישמע ממש כמו הכלי האמיתי.
הבהרה: אני דן רק בכינור רגיל "אקוסטי" ולצליל הרגיל והטבעי שלו, לא לכינור חשמלי או כל סגנון של צליל אחר.
בכל אופן - אשתף אתכם בנסיון שלי.
- מיקרופון דינאמי (כמו sure SM7) - לא קולט היטב צליל של כלי אקוסטי. רק כלי נשיפה או מה שמוציא קול בכיוון מסויים. הקול של הכינור מופק מהדהוד של כל הכלי ומתפשט לכל הכיוונים.
- מיקרופון קונדנסר - הכי טוב לשמר את הצליל, אבל זה טוב רק באולפן! במקום שיש הגברה תשמעו רק את הציפצוף של הפידבק.
- מיקרופון קונדנסר אינסטרומנטלי - יש נגנים שמשתמשים בזה, יש מיקרופונים זולים וגם במחירים אסטרונומיים. מרכיבים אותם עם קליפס על הכלי. הוא נותן את הצליל הכי אותנטי ששמעתי בהופעה. אבל זה טוב רק בווליום נמוך. ברגע שההגברה בווליום גבוה תקבלו רק צפצוף של פידבק.
הפתרון שהכי מצא חן בעיני:
- פיקאפ פיאצו (piettzo פה דגושה, צירי מתחת לאלף, וחולם על הוו) - מוצמד למקום מסויים בכלי, קולט את הרעידות ומתרגם אותן לאות חשמלי.
ויש עוד סוגים ושילובים של פיקאפ עם מיקרופון, לא ניסיתי אבל שמעתי נגנים מקצועיים מאד בהופעות, זה לא יותר טוב ממה שיש לי כעת.
- מיקום הפיקאפ יכול להיות על העץ ליד הגשר או בגב הכלי, או בין הגשר לכלי.
- אם משתמשים בפיקאפ חייבים את הרכיב האלקטרוני שנקרא "דיירקט בוקס" או DI. אחרת גם בפיקאפ הכי יקר הצליל יישמע שטוח ובלי שום גוף. יש זולים ב~300 ש"ח. ולא ניכנס לאלקטרוניקה שמאחורי זה.
- תוסיפו פדאל (או במיקסר) ריוורב,דיליי כמו לשירה
כך קיבלתי צליל יפה ומרשים.
בנוסף מומלץ מאד - וכמעט חובה - מערכת אלחוט שתשחרר אותכם מהצורך להיגרר עם הכבל על הכתף והפחד מילד קטן שיעבור ויסחוב אותו ומה שמחובר אליו...
ועוד משהו, אחרי הכל, במוסיקת ריקודים רועשת, אני פשוט מרים ידיים. אם אני נבלע ברעש ולא יכול לשמוע את עצמי, מילה בסלע ושתיקה בתרי.
עצות? שאלות?
קבצים מצורפים
נערך לאחרונה ב: