והיא תיקנית בראש הכותרות?זו בדיחה, למי שנפל מהכיסא.
בכל אופן אצל טחינה הם היו זוג, עדיף שישארו כאלה....
והיא תיקנית בראש הכותרות?זו בדיחה, למי שנפל מהכיסא.
?והיא תיקנית בראש הכותרות?
כפי שיכולת להיווכח מתגובתי, נרמזתי בדיוק למקום שאליו כיוונת, כך שלא 'אף אחד' לא הבין, אבל אכן - יש מחיר לשימוש בשפה גבוהה/רמזים תנ"כיים: מס' הקוראים ש'יהיו אתך' יקטן בהרבה.השימוש כאן בצורה המקראית הוא בדווקא. "שמעו ואל תטשו" בהקשר של מוסר השכל אמור להזכיר את הפס' "שמע בני מוסר אביך ואל תטוש" וכו'. תנטשו קצת יותר רחוק מזה. אבל אם אף אחד לא שם הבין את כוונתי אז אולי זה מיותר.
ואני סברתי שזה בכוונת מכווין: אושר שכזה אכן סופו לגוז ולהיעלם.?
זו מילה גסה?
זה עלול לפגוע באיזשהו מגזר?
בילדותי היתה למילה הזו שימוש לא נעים.?
זו מילה גסה?
זה עלול לפגוע באיזשהו מגזר?
[USER=39140]@צדיק סופית
השימוש כאן בצורה המקראית הוא בדווקא. "שמעו ואל תטשו" בהקשר של מוסר השכל אמור להזכיר את הפס' "שמע בני מוסר אביך ואל תטוש" וכו'. תנטשו קצת יותר רחוק מזה. אבל אם אף אחד לא שם הבין את כוונתי אז אולי זה מיותר.[/USER]
בחולם יכול להיות רק בהפסק או בטעם מפסיק, ומאחר שגלמית לא כתב את יצירתו בטעמי המקרא, אין לו אלא הצורה הרגילה בשווא בט'.אבל הערה קטנה: האם לא נכון לנקד את ה-ט' של 'תטשו' בחולם? ("אל תיטוש תורת")
'תנסע' הוא לחלוטין לא תקני.זה לא בדיוק כמו שורש נפל. נסע. ?
תיפול ולא תנפול בשפה הדיבורית, לגבי תנסע כן אפשר לשמוע אבל תסע זה תקני יותר. לא?
חושבני שיש קצת צדק בדברי @צדיק סופית שכן ברור שמבחינת הפיסוק של הי"יצירה" כלשונך, יש כאן טעם מפסיק. ולכאורה אין הדבר תלוי אם בפועל נכתבו טעמים או לא.בחולם יכול להיות רק בהפסק או בטעם מפסיק, ומאחר שגלמית לא כתב את יצירתו בטעמי המקרא, אין לו אלא הצורה הרגילה בשווא בט'.
השינוי בניקוד בטעם מפסיק אינו נהוג כיום אלא מצוי במקרא, בפיוטים ובסידור. אתה הרי לא מנקד 'עָבֶד' במקום 'עֶבֶד' במקרה דומה. אלא מאי - אם הניקוד באופן זה משרת את היצירה (מבחינת משקל, חרוז וכד') אתה משתמש בזה - אם זה מתאים למשלב הלשוני. אבל כאן זה מוריד ולא מעלה (גם את המשקל וגם את החרוז, והמשלב הלשוני כאן אינו עולה בקנה אחד עם ניקוד מקראי).מבחינת הפיסוק של הי"יצירה" כלשונך, יש כאן טעם מפסיק. ולכאורה אין הדבר תלוי אם בפועל נכתבו טעמים או לא.
מחכים. כרגיל [עם מ' בפתח וח' בשווא כמובן. אגב, שווא או שבא? פשוט אתמול ראיתי ר"ן בנדרים שכתב "שבא"].השינוי בניקוד בטעם מפסיק אינו נהוג כיום אלא מצוי במקרא, בפיוטים ובסידור. אתה הרי לא מנקד 'עָבֶד' במקום 'עֶבֶד' במקרה דומה. אלא מאי - אם הניקוד באופן זה משרת את היצירה (מבחינת משקל, חרוז וכד') אתה משתמש בזה - אם זה מתאים למשלב הלשוני. אבל כאן זה מוריד ולא מעלה (גם את המשקל וגם את החרוז, והמשלב הלשוני כאן אינו עולה בקנה אחד עם ניקוד מקראי).
בספרי המדקדקים הראשונים (ואפילו בספר הדקדוק של הרמח"ל עדיין) היה מקובל הכתיב 'שבא', בבי"ת.פשוט אתמול ראיתי ר"ן בנדרים שכתב "שבא"].
חוצמזה, איני רואה בעיה בפרסום משהו באשכול שמישהו אחר פתח.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיד
א בְּצֵאת יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם בֵּית יַעֲקֹב מֵעַם לֹעֵז:ב הָיְתָה יְהוּדָה לְקָדְשׁוֹ יִשְׂרָאֵל מַמְשְׁלוֹתָיו:ג הַיָּם רָאָה וַיָּנֹס הַיַּרְדֵּן יִסֹּב לְאָחוֹר:ד הֶהָרִים רָקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ה מַה לְּךָ הַיָּם כִּי תָנוּס הַיַּרְדֵּן תִּסֹּב לְאָחוֹר:ו הֶהָרִים תִּרְקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ז מִלִּפְנֵי אָדוֹן חוּלִי אָרֶץ מִלִּפְנֵי אֱלוֹהַּ יַעֲקֹב:ח הַהֹפְכִי הַצּוּר אֲגַם מָיִם חַלָּמִישׁ לְמַעְיְנוֹ מָיִם: