לא הבנתי כל כך מה קשה לך. שרשית אני לא טענתי כלל שבמקום שהו "החולם לא ישתנה, אדרבא - נתתי דוגמא שבשרשי נחי ע"ו נופלת הו 'בבנין קל בזמן עתיד בגופים נוכחות ונסתרות, כמו: תקֹמנה, תשֹבנה וכו' אבל זה נשאר חולם, אם כי חסר. לא בדקתי אם יש במקרא פֹּעַל כזה כשאחריו מקף, שאז הטעם עובר למלה הבאה, ואם יש דבר כזה - מה קורה אז לחולם החסר ואם הוא הופך לקמץ קטן. אם יש כאן מישהו שיכול לעשות חיפוש במחשב (אני לא מכירה אצלי אפשרות לחיפוש כזה) אשמח לשמוע מה התוצאות.
לענין הדוגמא שהבאת - הצורה היסודית של בנין קל עתיד היא בחולם חסר, והמלא הוא יוצא דופן. חפשתי בקונקורדנציה ולא מצאתי אפילו פעם אחת "יפרוץ" בחולם מלא. יש פעמים מעטות מאד בתנ"ך שקל עתיד מופיע מלא ו '. (כשם שיש פעמים ספורות שמופיע שורוק לפני דגש, בניגוד לכלל שלא תבוא תנועה מלאה לפני דגש). לכן השתנות החולם לקמץ קטן ב"י פרץ - בם "מתאימה לכלל. היה מתאים יותר שתשאל על "ויקם", ששרשה "קום", וצורת עתיד קל היא בשורוק (יקוּם), אבל יש פעם אחת בתנ"ך "ויקוֹם" (קהלת יב, ד), ואף על פי כן כל "ויקם" ו"ו תקם " הק 'בקמץ קטן. השורש "שוב" אינו מופיע אף פעם בחולם מלא, ואילו השורש "סור" בכלל מפתיע - אמנם "יָסוּר" כמו "יָקוּם", אבל לעומת "ויקָם" יש לך "ויָסַר"! בבנין קל, לא בהפעיל, כמו "ויסר הערוב".
הכלל שכתבתי באחת ההודעות הקודמות, שחולם מלא אינו משתנה וחולם חסר משתנה בהעתק הטעם - תקף למעט יוצאים מן הכלל, ויש אכן מקום לבדוק (אם לא עשה זאת כבר מישהו קודם) את היוצאים מן הכלל שבפועל. נראה לי שבשמות עצם אין חריגים לכלל זה.