מ 11 תקין לאמר ברבים וביחיד!! לא חייבים לאמר ביחיד.מעשר ומעלה עוברים לשנה
צודקתמ 11 תקין לאמר ברבים וביחיד!! לא חייבים לאמר ביחיד.
אלפיים איש נכחו בהפגנה
אלפיים אנשים נכחו בהפגנה
2 הצורות תקינות מבחינה דקדוקית.
והאם נכון שאין לומר "יכל" בעבר, אלא "היה יכול?"
תקין לאמר יכל בחולם חסר.והאם נכון שאין לומר "יכל" בעבר, אלא "היה יכול?"
גם בתנ"ך את יכולה לראות שכתוב מאה שנה ושבעים שנה ושבע שנים.או יש לומר 50 שנה?
אכן, לפי האקדמיה אפשר לומר חמישים שנים (אם כי לא מקובל).גם בתנ"ך את יכולה לראות שכתוב מאה שנה ושבעים שנה ושבע שנים.
מכאן, שלמספרים החד ספרתיים משתמשים בשנה ואילו מעשר ומעלה בשנים,
אלא אם כן שינתה האקדמיה על פי ראות עיניה (או שמוע אוזניה)
תקין לאמר יכל בחולם חסר.
במקרא אין יכל בפתח !!!
התורה לא נקטה צורת לשון - התורה היא המקור הנכון ושם היסודות האמיתיים לשפת לשון הקודש.זה שהתורה נקטה צורת לשון מסויימת, עדיין לא נימוק מספק שלא תקני לומר אחרת.
ומה נעשה ושפתינו היומיומית היא דווקא השפה העברית המדוברת ולא לשון הקודש שחצובה מהררי קודש?התורה לא נקטה צורת לשון - התורה היא המקור הנכון ושם היסודות האמיתיים לשפת לשון הקודש.
וזו לא השפה העברית של בן יהודה וחבריו....
מה זה מי שרוצה יש שפת הקודש והיא עברית והמקור הבלעדי שלה זו התורה . כל השאר כולל הכל לא נקרא עברית.לסיכום: מי שכותב בשביל מי שחשוב לו להתאים לאקדמיה - שיכתוב חמישים שנה או שנים, כראות עיניו. מי שכותב בשביל מי שחשוב לו להתאים למקורות (או שרוצה בשביל עצמו להתאים למקורות) שיכתוב חמשים שנה.
לא אמרתי אחרת רק ציינתי שמי ששואל על איך תקני לכתוב ולנקד - בוודאי מתכוון לשפה היסודית והאמיתית.ומה נעשה ושפתינו היומיומית היא דווקא השפה העברית המדוברת ולא לשון הקודש שחצובה מהררי קודש?
אכן.התורה לא נקטה צורת לשון - התורה היא המקור הנכון ושם היסודות האמיתיים לשפת לשון הקודש.
וזו לא השפה העברית של בן יהודה וחבריו....
מצידי תקרא לזה ישראלית - יש פה לא רק כותבים תורניים, יש מי שכותב גם לציבור שאינו 'משלנו', והרישא של דברי כוונה אליו. אין בזה משום מתן 'הכשר' כאילו זו לשון הקודש, אבל זו השפה ההסכמית, ומי שנדרש לה צריך להכיר את כללי האקדמיה (לצערו או שלא). אין צורך להתחיל כאן עכשיו במלחמת קודש על טהרת הלשון, כי מי שמכיר את הודעותי יודע באיזה צד אני .מה זה מי שרוצה יש שפת הקודש והיא עברית והמקור הבלעדי שלה זו התורה . כל השאר כולל הכל לא נקרא עברית.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: