האם עושים רווח לפני מקף?

תובנה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נגיד במילה ב"ב איך כותבים: בני- ברק או בני - ברק?
וגם במילים שהם לא צמד מוסכם אלא סתם מילה והסבר...
סליחה על הבורות, אבל איך כותבים?
 

עפרה

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
בביטויים בני שתי מילים יש להשתמש במקף עליון שאין רווח לפניו או אחריו
בני-ברק, ובעיקרון המקף אמור להיות עליון, צמוד לראש האותיות ולא באמצע.

יש גם קו מפריד שיש רווח לפני או אחריו - למשל זה שכאן, במשפט הזה. אבל הוא לא קשור לביטויים ולצמדים, הוא פיסוק שקשור למבנה המשפט.
 

eden7115

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י עפרה;489567:
יש גם קו מפריד שיש רווח לפני או אחריו - למשל זה שכאן, במשפט הזה. אבל הוא לא קשור לביטויים ולצמדים, הוא פיסוק שקשור למבנה המשפט.
יש בעברית גם מה שנקרא "משפטי ייחוד" - המדגישים חלק מסויים במשפט באופן מיוחד.
לדוגמא:
משפט רגיל: ברהיט זה אין כל תועלת.
משפט ייחוד: רהיט זה - אין בו כל תועלת.

לשאלה המקורית: במקרים של צמדי מילים המקף אמור להיות ללא רווח בין המילים כלל.
במקרה של מקף הקשור למבנה המשפט או מקף המופיע במשפטי ייחוד - צריך להיות רווח הן לפני המקף והן לאחריו.
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י eden7115;489721:
יש בעברית גם מה שנקרא "משפטי ייחוד" - המדגישים חלק מסויים במשפט באופן מיוחד.
לדוגמא:
משפט רגיל: ברהיט זה אין כל תועלת.
משפט ייחוד: רהיט זה - אין בו כל תועלת.

לשאלה המקורית: במקרים של צמדי מילים המקף אמור להיות ללא רווח בין המילים כלל.
במקרה של מקף הקשור למבנה המשפט או מקף המופיע במשפטי ייחוד - צריך להיות רווח הן לפני המקף והן לאחריו.

זה מה שעפרה אמרה אבל היא דייקה יותר במילותיה - קו מפריד הוא קו מפריד, מקף הוא ההיפך - הוא קו מחבר.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
לקו המפריד יש כללים נוספים, מעבר למה שכתבה עדן. יש חוברת של כללי הפיסוק ואפשר ללמוד זאת שם.
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
חכמי אופיס, אמצו לעצמם את הכלל, כי קו מפריד אמור להיות ארוך ודק, ומקף - קצר ורחב.
איני יודע מהיכן מקורו, עד כמה שבידי, אני מצוי במלחמה תמידית עם הוורד המעצבן שיוצר לי מקפים מפרידים באופן אוטומטי.
על כך נאמר - הגולם קם על יוצרו. אתה נבראת לשרתני, אני הוא זה שרכשתיך בדמים יקרים כדי לסייע לי בעבודתי. והנה 'בנים גדלתי ורוממתי והם פשעו בי', לא פחות ולא יותר, הדומם הזה, שלא קרא ולא שנה, יורה הלכה בפני רבו, ויאמר לי כדת מה לעשות?
אויש, שוב נסחפתי, יאללה נחזור לעבודה, כבר הייתי אמור להגיש לפני שעתיים... ביי.
 

חיוכון

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י עדיאל;502789:
חכמי אופיס, אמצו לעצמם את הכלל, כי קו מפריד אמור להיות ארוך ודק, ומקף - קצר ורחב.
איני יודע מהיכן מקורו, עד כמה שבידי, אני מצוי במלחמה תמידית עם הוורד המעצבן שיוצר לי מקפים מפרידים באופן אוטומטי.
גם אני שנים שנלחמתי איתו עד שמישהו גילה לי את הסוד.
הכל בגלל 'וי' אחד.....
סמל האופיס> אפשרויות וורד> הגהה > תיקון שגיאות אוטומטי
 

קבצים מצורפים

  • 31.png
    KB 23.3 · צפיות: 23

g2035

משתמש פעיל
D I G I T A L
ואם כבר מדברים מזה.
מה המקור בחומשים להכניס מקף בין שתי מילים צמודים?
ובכלל מתי התחילו להשתמש עם זה?
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י g2035;504296:
ואם כבר מדברים מזה.
מה המקור בחומשים להכניס מקף בין שתי מילים צמודים?
ובכלל מתי התחילו להשתמש עם זה?

מקף בחומשים הוא אחד מטעמי המקרא, בדיוק כמו זרקא, פזר ותילשא
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מה זאת'ומרת?
טעמי המקרא הם טעמים להגייה נכונה, מה המקף מסביר, הרי ההגייה 'מטופלת' כבר עם הטעמים?
חוצמזה, הדרה שאלה לדוכתא, מאין מקור הדבר? והטעמים עצמם, מאין מקורם?
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
א. המקף מחבר את 2 המילים להיות מוטעמות כאחת
ב. אם אני לא טועה, הסימנים של הטעמים נקבעו ע"י בעלי המסורה (לפני כ-1000 שנה), אולם הם בעצם הפכו "תורה שבע"פ" ל"תורה שבכתב", והטעמים נמסרו למשה מסיני.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אצלי יש שימוש רב הן למקף והן לקו המפריד. שמתי לב שאם במהלך ההקלדה מקישים רווח אחרי המלה שלפני הקו וכן רווח אחריו לפני המלה הבאה - מקבלים סימון ארוך ודק, דהיינו קו מפריד. אבל אם עולה בדעתי להוסיף קו מפריד אחרי שהטקסט כבר הוקלד לא יעזרו לי שום רווחים. הצורה הגרפית שאקבל היא של מקף (קצר ועבה). זה גורם לי חוסר אחידות בחומר וטעויות אצל המעמדים והמעצבים.מה עושים?
 

feel-הרמוני

משתמש מקצוען
אפשר ליצור קו מפריד על ידי לחיצה על Ctrl ומקש מינוס ב-Numeric keypad שבקצה הימני של המקלדת.
אבל בכל מקרה, המעמד אמור להחליף את כל המקפים בעלי הרווחים לפניהם ואחריהם למקפים מפרידים, גם אם צורתם הגרפית בוורד לא הייתה כזו.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
נכתב ע"י maof;504717:
אבל בכל מקרה, המעמד אמור להחליף את כל המקפים בעלי הרווחים לפניהם ואחריהם למקפים מפרידים, גם אם צורתם הגרפית בוורד לא הייתה כזו.
אוי, המעמד אמור... אלה שהמו"ל שלי עובד איתם לא כל כך מתמצאים במה שאמור...
והעצה בדבר הקו המפריד - כפתור ופרח! רב תודות וברכות!
 

יום אביב

משתמש מקצוען
נכתב ע"י אפכא מסתברא;504676:
אצלי יש שימוש רב הן למקף והן לקו המפריד. שמתי לב שאם במהלך ההקלדה מקישים רווח אחרי המלה שלפני הקו וכן רווח אחריו לפני המלה הבאה - מקבלים סימון ארוך ודק, דהיינו קו מפריד. אבל אם עולה בדעתי להוסיף קו מפריד אחרי שהטקסט כבר הוקלד לא יעזרו לי שום רווחים. הצורה הגרפית שאקבל היא של מקף (קצר ועבה). זה גורם לי חוסר אחידות בחומר וטעויות אצל המעמדים והמעצבים.מה עושים?
אפכא מסתברא, אינני בטוחה שהבנתי אותך נכון, אבל כשאני עורכת חומר, הוא כמובן כבר מוקלד, וכדי ליצור קו מפריד ארוך (או כדי לתקן מקו קצר) אני עושה את הדבר הבא: רווח לפני הקו וכן לאחריו, ואז עוברת למילה הבאה ולאחר האות הראשונה מקישה רווח. זה יוצר קו מפריד. (כמובן, חשוב לזכור למחוק את הרווח)
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
נכתב ע"י e12;504751:
אפכא מסתברא, אינני בטוחה שהבנתי אותך נכון, אבל כשאני עורכת חומר, הוא כמובן כבר מוקלד, וכדי ליצור קו מפריד ארוך (או כדי לתקן מקו קצר) אני עושה את הדבר הבא: רווח לפני הקו וכן לאחריו, ואז עוברת למילה הבאה ולאחר האות הראשונה מקישה רווח. זה יוצר קו מפריד. (כמובן, חשוב לזכור למחוק את הרווח)
למה אצלי - אחרי שהטקסט מוקלד - לא יעזרו לי שום רווחים שאקיש לפני ואחרי, המקף יישאר מקף ובשום אופן לא יהפוך לקו מפריד?
אבל לאחר עצתה של מעוף אני רואה את העניין מסודר - במקום להקיש על המקף אקיש על קונטרול+מינוס וחסל.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיב

א הַלְלוּיָהּ אַשְׁרֵי אִישׁ יָרֵא אֶת יי בְּמִצְוֹתָיו חָפֵץ מְאֹד:ב גִּבּוֹר בָּאָרֶץ יִהְיֶה זַרְעוֹ דּוֹר יְשָׁרִים יְבֹרָךְ:ג הוֹן וָעֹשֶׁר בְּבֵיתוֹ וְצִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד:ד זָרַח בַּחֹשֶׁךְ אוֹר לַיְשָׁרִים חַנּוּן וְרַחוּם וְצַדִּיק:ה טוֹב אִישׁ חוֹנֵן וּמַלְוֶה יְכַלְכֵּל דְּבָרָיו בְּמִשְׁפָּט:ו כִּי לְעוֹלָם לֹא יִמּוֹט לְזֵכֶר עוֹלָם יִהְיֶה צַדִּיק:ז מִשְּׁמוּעָה רָעָה לֹא יִירָא נָכוֹן לִבּוֹ בָּטֻחַ בַּיהוָה:ח סָמוּךְ לִבּוֹ לֹא יִירָא עַד אֲשֶׁר יִרְאֶה בְצָרָיו:ט פִּזַּר נָתַן לָאֶבְיוֹנִים צִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד קַרְנוֹ תָּרוּם בְּכָבוֹד:י רָשָׁע יִרְאֶה וְכָעָס שִׁנָּיו יַחֲרֹק וְנָמָס תַּאֲוַת רְשָׁעִים תֹּאבֵד:
נקרא  10  פעמים

אתגר AI

דף חדש • אתגר 121

לוח מודעות

למעלה