האם ניתן לאפות פרסום בתבנית?

  • פותח הנושא mig
  • פורסם בתאריך

טוהר

משתמש צעיר
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
נכתב ע"י Shia;825209:
שמתי לב לז'אנר של יועצים עסקיים שמייחסים לעצמם יכולות על טבעיות.

אמנם לא מן הנמנע שאדם יתמחה בשני תחומים במקביל, אבל אני מודה שאני מוצא עצמי משתומם לפעמים בעומדי נוכח אחד מאותם יועצים בעלי יכולת ניסית להיות בעת ובעונה אחת יועץ עסקי, שיווקי, פרסומאי, רעיונאי, מעצב גרפי, מקדם אתרים ועוד היד נטויה...

שלא לדבר על נטייתם של אלה לזלזל באינטיליגנציה של "הגרפיקאית שתעשה את המודעה".

אבל אין ספק שהתרשים הזה עושה רושם נהדר על הלקוח (במיוחד החלק של ה"בלה בלה" שמופיע בעיגול סימטרי).

בקיצור עוד לפני שפגשת אותי חיסלת לי את העסק... (-:
 

שמואל גרינשטיין

יותר מעצב מגרפיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
צילום מקצועי
D I G I T A L
נכתב ע"י אברוּמי;825307:
אברך צבעי, יעשה לך את השליכטה
אברך אינסטלטור, ישחרר לך את הסתימה.
וכו'.

נכתב ע"י נוי;825342:
למה המילה היקרה:"אברך" בהקשר שיווקי היא מביאה קונוטציה מרופטת?

נכתב ע"י אלי אלימלך;825371:
אוי, לא נעים.
מאידך, כשכתוב 'חשמלאי אברך',
זה בדרך כלל סיבה להאמין שלא מדובר בגנב שיגיד:
'הלך לך הקומפרופרסור, וכעת תשלם 5000 שקל'.



אולי יש הבדל,
בין אברך חשמלאי,
לבין חשמלאי אברך.


ובעניין האשכול שסר מנתיבו,
נראה לי לומר,
שהבנתו של יועץ עסקי,
מצטמצמת בעסקי הייעוץ בלבד!

_
 

טוהר

משתמש צעיר
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
לעניות דעתי חסרים כמה כללים מאוד חושבים במודעה.

1. הכותרת חייבת להיות מענה לצורך ובד"כ עדיף כשאלה.
2. שם העסק ממש לא צריך להיות בכותרת ובטח לא הדבר הראשון שבן אדם רואה, אלא אם כן מדובר בעסק ממותג חזק, שהשם שלו משדר איכות או שירות או שהוא שולט בנתח גדול בשוק. במקרה כזה, העובדה שהלוגו יופיע בכותרת, תעורר סקרנות לתוכן המודעה (איזה מבצע יש עכשיו או מה המוצר החדש שהוא מפרסם).

למשל

אפל
קוקה קולה
חברה סלולרית

או
קופת העיר (יוצא דופן כי הוא לא ממש נותן שירות או מוצר סטנדרטי אבל כן יהיה חשוב בכותרת בגלל רמת המיתוג שלו)

את שם העסק ניתן להוסיף כמענה לצורך לדוגמה-

נמאס לך לקנות רכב יד שניה שלא מפסיק להתקלקל?
רוצה סוף סוף לרכוש רכב חדש במחיר מצחיק?

רק אצלנו בבוסקילה ציי רכב תוכל להשיג 100% מימון לרכב החדש שלך (הערה: שימו לב שזה כבר הרכב החדש שלך...)345 תשלומים ב-345 חודשים והרכב שלך!!!

ללא צורך בערבים!!!


לגבי הסידור של השבלונה הפרסומית זה בסדר . לגבי התוכן הטקסטואלי בתחילת המשפטים, הייתי עובד עליו קצת יותר.

לגבי הטבה לאברכים או כל הטבה אחרת, זה מצוין וחייב אכן להיות קבוע בכל מודעה שתצא, כחלק מתהליך מיתוג לעסק. לגבי ההטבה השנייה, אסור לקרוא לזה הטבה אלא מבצע או הנחה. המונח הטבה במקרה זה לא יתאים.

ודבר אחרון. קריאייטיב מושקע עם מסרים נסתרים, הרבה פחות חשוב ממודעה פשוטה (דהיינו -מציגה בעיה ומציגה פיתרון מצוין לבעיה) ומוכר הרבה פחות ממודעה פשוטה.

קראייטיב מוצלח במודעה פשוטה, יגיע בעיצוב הגרפי, בתמונה המשלימה ובטקסט הצמוד אליה.

אני יודע שזה הולך לעצבן המון אנשים בעיקר גרפיקאים שעמלים רבות להוציא משהו מעניין, אך לצערי מניסיוני הדל, מי שמבזבז זמן על קריאייטיב ולא על מסרים פשוטים במודעת מכירה, פוגע בעיקר בלקוח שלו.

כשתכינו פרסומות לקוקה קולה, תנו לקריאייטיב להתפרץ, כשאתם מפרסמים חנות בגדים תשקיעו בבניית מודעה שתגרום ללקוח להגיב מהר קריאייטיב משלים ולא קריאייטיב שולט!

בהצלחה (-:

אדיר
 

קופיריטרית

משתמש מקצוען
נכתב ע"י טוהר;825435:
לעניות דעתי חסרים כמה כללים מאוד חושבים במודעה.

1. הכותרת חייבת להיות מענה לצורך ובד"כ עדיף כשאלה.
2. שם העסק ממש לא צריך להיות בכותרת ובטח לא הדבר הראשון שבן אדם רואה, אלא אם כן מדובר בעסק ממותג חזק, שהשם שלו משדר איכות או שירות או שהוא שולט בנתח גדול בשוק. במקרה כזה, העובדה שהלוגו יופיע בכותרת, תעורר סקרנות לתוכן המודעה (איזה מבצע יש עכשיו או מה המוצר החדש שהוא מפרסם).

למשל

אפל
קוקה קולה
חברה סלולרית

או
קופת העיר (יוצא דופן כי הוא לא ממש נותן שירות או מוצר סטנדרטי אבל כן יהיה חשוב בכותרת בגלל רמת המיתוג שלו)

את שם העסק ניתן להוסיף כמענה לצורך לדוגמה-

נמאס לך לקנות רכב יד שניה שלא מפסיק להתקלקל?
רוצה סוף סוף לרכוש רכב חדש במחיר מצחיק?

רק אצלנו בבוסקילה ציי רכב תוכל להשיג 100% מימון לרכב החדש שלך (הערה: שימו לב שזה כבר הרכב החדש שלך...)345 תשלומים ב-345 חודשים והרכב שלך!!!

ללא צורך בערבים!!!


לגבי הסידור של השבלונה הפרסומית זה בסדר . לגבי התוכן הטקסטואלי בתחילת המשפטים, הייתי עובד עליו קצת יותר.

לגבי הטבה לאברכים או כל הטבה אחרת, זה מצוין וחייב אכן להיות קבוע בכל מודעה שתצא, כחלק מתהליך מיתוג לעסק. לגבי ההטבה השנייה, אסור לקרוא לזה הטבה אלא מבצע או הנחה. המונח הטבה במקרה זה לא יתאים.

ודבר אחרון. קריאייטיב מושקע עם מסרים נסתרים, הרבה פחות חשוב ממודעה פשוטה (דהיינו -מציגה בעיה ומציגה פיתרון מצוין לבעיה) ומוכר הרבה פחות ממודעה פשוטה.

קראייטיב מוצלח במודעה פשוטה, יגיע בעיצוב הגרפי, בתמונה המשלימה ובטקסט הצמוד אליה.

אני יודע שזה הולך לעצבן המון אנשים בעיקר גרפיקאים שעמלים רבות להוציא משהו מעניין, אך לצערי מניסיוני הדל, מי שמבזבז זמן על קריאייטיב ולא על מסרים פשוטים במודעת מכירה, פוגע בעיקר בלקוח שלו.

כשתכינו פרסומות לקוקה קולה, תנו לקריאייטיב להתפרץ, כשאתם מפרסמים חנות בגדים תשקיעו בבניית מודעה שתגרום ללקוח להגיב מהר קריאייטיב משלים ולא קריאייטיב שולט!

בהצלחה (-:

אדיר

אכן, מסכימה עם כל מילה.
כאחת שלמדה פרסום וקופי ומנסיון- פרסום טוב ומוכר מגיע מצד האסרטגיה והקופי ולא מהארט והקריאיטיב של המודעה, במחילה מכל הגרפיקאים...
שוב, ברור שקריאיטיב חשוב וכו' אך הם משלימים זה את זה (כמו זוג...) ולא הוא העיקר...
הרבה גרפיקאיים מתימרים להציע גם שרותי פרסום וקופי ללקוחות על סמך ידע קלוש ובסיסי וחבל, מודעה עם ליווי של קופירייטר ואיש פרסום- טובה יותר, מוכרת יותר ומרויחה יותר!
אולי הגיע הזמן שכל גרפיקאי יאמץ לעצמו איזו קופי מוצלח... (ולא יעבוד בלעדיו...) ?!
אולי הגיע הזמן שהלקוחות יבינו זאת (אם תסבירו להם, גרפיקאיים...!) וישלמו עבור השירות המשודרג...

אז מי מתחיל?
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י קופיריטרית;826004:
אכן, מסכימה עם כל מילה.
כאחת שלמדה פרסום וקופי ומנסיון- פרסום טוב ומוכר מגיע מצד האסרטגיה והקופי ולא מהארט והקריאיטיב של המודעה, במחילה מכל הגרפיקאים...
שוב, ברור שקריאיטיב חשוב וכו' אך הם משלימים זה את זה (כמו זוג...) ולא הוא העיקר...
הרבה גרפיקאיים מתימרים להציע גם שרותי פרסום וקופי ללקוחות על סמך ידע קלוש ובסיסי וחבל, מודעה עם ליווי של קופירייטר ואיש פרסום- טובה יותר, מוכרת יותר ומרויחה יותר!
אולי הגיע הזמן שכל גרפיקאי יאמץ לעצמו איזו קופי מוצלח... (ולא יעבוד בלעדיו...) ?!
אולי הגיע הזמן שהלקוחות יבינו זאת (אם תסבירו להם, גרפיקאיים...!) וישלמו עבור השירות המשודרג...

אז מי מתחיל?

כאן מדובר על תבנית לא של איש פרסום שיעבוד יד ביד עם הגרפיקאית,
אלא של יועץ עסקי שלקח על עצמו את כובע הפרסומי.

כאחת שמכירה מקרוב את העסק - ההנחת אברכים הזו למשל - ממש מעוררת רחמים במקום אמון - במיוחד שעקב נתוני העסק גברים יעדיפו שלא לרכוש שם...

אני חושבת שאם הוא טוען שכל הנ"ל צריך להיכנס שיתן למעצב/ פרסומאי יד חופשית לתת את ההדגשים הנכונים ע"י ניסוח וקומפוזיציה מתאימים וטובים יותר.

סתם לדוג' מה לדעתך משפט טוב יותר:
בבית העסק X המבחר הגדול ביותר בבית שמש,
לעומת: אצלינו תמצאו את המבחר הגדול ביותר בבית שמש,
לעומת: לא תמצאו במקום אחר מבחר גדול יותר,
או, בא לקנות מתוך המבחר הגדול ביותר בבית שמש,

סתם בשלוף, נסיתי לחשוב על אופציות נוספות - מה דעתך?
 

לללי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
נכתב ע"י קופיריטרית;826004:
אכן, מסכימה עם כל מילה.
כאחת שלמדה פרסום וקופי ומנסיון- פרסום טוב ומוכר מגיע מצד האסרטגיה והקופי ולא מהארט והקריאיטיב של המודעה, במחילה מכל הגרפיקאים...
שוב, ברור שקריאיטיב חשוב וכו' אך הם משלימים זה את זה (כמו זוג...) ולא הוא העיקר...
הרבה גרפיקאיים מתימרים להציע גם שרותי פרסום וקופי ללקוחות על סמך ידע קלוש ובסיסי וחבל, מודעה עם ליווי של קופירייטר ואיש פרסום- טובה יותר, מוכרת יותר ומרויחה יותר!
אולי הגיע הזמן שכל גרפיקאי יאמץ לעצמו איזו קופי מוצלח... (ולא יעבוד בלעדיו...) ?!
אולי הגיע הזמן שהלקוחות יבינו זאת (אם תסבירו להם, גרפיקאיים...!) וישלמו עבור השירות המשודרג...

אז מי מתחיל?


הכל עניין של חינוך שוק. מדובר במוצר יקר, שלא הכל מבינים את הצורך בו. משכך קהל היעד שלו הוא מצומצם.
בינתיים הגרפיקאית מצליחה לכתוב לבד את הכותרות, וזה מה שיש. אף אחד לא מחפש משהו אחר, וכולם מרוצים (חוץ מהקופירייטרים...)
בוא נראה אותך, קופית מקצועית, מצליחה לפרוץ לקהלי יעד חדשים, מגדילה את הביקוש, ומוסיפה מכירות...
יודעת למכור, או לא?

זו קריאה קולקטיבית, חלילה לא אישית!
 

טוהר

משתמש צעיר
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
שלום

לללי צודקת. גרפיקאי צריך להרוויח! עסקים קטנים עם תקציב מצומצם (מתוך ראיה קצת מצומצמת) עושים פרצוף אפילו על מחיר של 400 ש"ח שלוקח גרפיקאי מתחיל לעיצוב מודעה בעיתון או בפלייר. שלא לדבר על גרפיקאים עם ביטחון שלוקחים כפול ויותר. מגיע הקופירייטר ודורש עוד כמה מאות שקלים, מגיע יועץ השיווק וגובה את ליטרת הבשר שלו, ובעל העסק מוצא את עצמו עם מודעה שגרמה לו "נזק" של אלפי שקלים.

מה שבעל העסק לא מבין זה שאם יקח פעם אחת יועץ שיווק או לפחות קופירייטר איכותי, יקבל הכוונה וסיוע להפוך את המודעה שלו, מקיימת למוכרת, יוכל להשתמש במודעה כמה פעמים עם שינויי מינורי בהתאם למבצע או לתקופה בשנה (כך עובדים בקמפיין ומיתוג נכון) ותהיה לו מודעה שתכניס לו הרבה יותר כסף מעלות המודעה.

ועוד דבר קטן. אני ממליץ לגרפיקאים בוני אתרים ודומיהם, לייצר שיתופי פעולה עם מינימום קופירייטרים והטוב ביותר עם יועצי שיווק מקצועיים. אם יצליחו לשכנע לקוח להשקיע קצת יותר ולשדרג במעט את המודעה שלו, הרי התוצאה תהיה טובה יותר והלקוח שלא ממש יודע להפריד בין בעלי המקצוע יתן קרדיט לא פחות גם למעצב\ת.
מקסימום הוא יכול לומר שהוא לא רוצה.

העניין הוא שהגרפיקאי פוחד שבעל העסק יסתכל עליו כאחד שלא מבין, בגלל שהוא צריך עזרה... הפתרון הוא פשוט, אפשר לומר ללקוח:

"אני עושה מודעות מעולות אבל על פי מה שאתה אומר לי, קופירייטר או איש שיווק יודע להשתמש באותו מידע, למנף אותו קדימה וליצור משהו לטווח ארוך ויחד איתו, אני יכול להפוך את המודעה לשווה הרבה יותר. כל החברות הגדולות משתמשות בשניהם, גם בגרפיקאי וגם בקופירייטר. אם אתה רוצה לשחק במגרש של הגדולים אולי תתחיל מעכשיו. בכל מקרה גם אם תחליט שלא, תהיה לך מודעה מעולה ויפה ואתה תהיה מאוד מרוצה ממנה. אני מרגיש חייב להציע את זה, לכל הלקוחות שלי, כי חשוב לי לעזור להם לטווח ארוך"

מה הרווחתם?

1. אף אחד לא יגיד לכם שבגלל המודעה לא הגיעו אנשים, אם לא יהיו תוצאות. אתם הדגשתם שאתם עושים מודעה מעולה ויפה שהלקוח יאהב, מה שבאמת קרה והדגשתם בפניו שכדאי להכניס עוד בעל מקצוע כדי להוציא מודעה מוצלחת יותר, הוא בחר שלא. (תחשבו על זה כאילו מוכר מכוניות הציע למישהו להוסיף לרכב שקנה, גלגלי מגנזיום וגג נפתח. הנהג יהיה מרוצה מהרכב גם בלי, אבל עם הוא יכול להיות בעננים)
2. מבחינת הלקוח הראתם לו אכפתיות ודאגתם להצלחה שלו.
3. אחרי שיחה עם קופירייטר או יועץ שיווק, הלקוח יבין את הערך שנותן פרסום טוב ויכיר לכם תודה על כך.
4. יכול להיות שיועץ השיווק יפתח לו את העיניים על בעיות אחרות שקשורות בעקיפין למודעה. ברור שהכרת התודה תהיה גבוהה יותר.

כמובן שיש עוד אופציה שלדעתי היא הטובה ביותר. להתחיל להשקיע כמה שעות ביום וגם כסף על קורס או שניים, כדי להבין באילו כלים תותחי שיווק משתמשים, בכדי להפוך מודעה למוכרת יותר.

בהצלחה

אדיר
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י טוהר;826315:
מה הרווחתם?

1. אף אחד לא יגיד לכם שבגלל המודעה לא הגיעו אנשים, אם לא יהיו תוצאות. אתם הדגשתם שאתם עושים מודעה מעולה ויפה שהלקוח יאהב, מה שבאמת קרה והדגשתם בפניו שכדאי להכניס עוד בעל מקצוע כדי להוציא מודעה מוצלחת יותר, הוא בחר שלא. (תחשבו על זה כאילו מוכר מכוניות הציע למישהו להוסיף לרכב שקנה, גלגלי מגנזיום וגג נפתח. הנהג יהיה מרוצה מהרכב גם בלי, אבל עם הוא יכול להיות בעננים)
2. מבחינת הלקוח הראתם לו אכפתיות ודאגתם להצלחה שלו.
3. אחרי שיחה עם קופירייטר או יועץ שיווק, הלקוח יבין את הערך שנותן פרסום טוב ויכיר לכם תודה על כך.
4. יכול להיות שיועץ השיווק יפתח לו את העיניים על בעיות אחרות שקשורות בעקיפין למודעה. ברור שהכרת התודה תהיה גבוהה יותר.

כמובן שיש עוד אופציה שלדעתי היא הטובה ביותר. להתחיל להשקיע כמה שעות ביום וגם כסף על קורס או שניים, כדי להבין באילו כלים תותחי שיווק משתמשים, בכדי להפוך מודעה למוכרת יותר.

בהצלחה

אדיר

דווקא פגשתי עסקים שהיועץ (לא הנוכחי) המליץ להשתמש בגרפיקת העיתונים בלבד.
 

טוהר

משתמש צעיר
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
נכתב ע"י mig;826330:
דווקא פגשתי עסקים שהיועץ (לא הנוכחי) המליץ להשתמש בגרפיקת העיתונים בלבד.

אוי ואבוי!!!!

מזל שלא הייתי באמצע ביס של משהו...
 

ת'כלס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
1. אולי זה נשמע כמו בורות אבל מה הקשר בין יועץ עסקי ומודעות מכירתיות. הקשר היחיד שהצלחתי למצוא זה האסטרטגיה והבידול, מישהו יודע לענות לי?
2. יש אפשרות שהרעיון הו שזה ישדר וידבר לאברכים, שמחפשים הנחות דוקא ימשכו למודעה בעיצוב מסוים כזה,
3. לעניות דעתי ככלל עדיף לברוח מתבניתיות במודעות (כמובן בלי לפגוע בעצוב ובקומפו')

יענין אותי לקרוא תגובה
 

שירי כהן

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
נכתב ע"י נוי;825342:
למה המילה היקרה:"אברך" בהקשר שיווקי היא מביאה קונוטציה מרופטת?:confused:

נכתב ע"י אלי אלימלך;825371:
אוי, לא נעים. מאידך, כשכתוב 'חשמלאי אברך', זה בדרך כלל סיבה להאמין שלא מדובר בגנב שיגיד: 'הלך לך הקומפרופרסור, וכעת תשלם 5000 שקל'.

באופן אישי זו ממש לא המחשבה שעולה לי, חלילה, בטח לא בהקשר של רמאות!
מה שכן, אברך במשמעותו (לפחות באסוציאטיבית..) הוא אדם שתורתו אומנותו,
ואני מחפשת כרגע אחד שאינסטלטוריותו היא אומנותו,
חוששתני שאוחז בספר מיומנותו נמוכה מאוחז מסור.
שהוא פחות יתמצא והעבודה תהיה פחות מקצועית, כי היא 'מהצד'.
אבל ממש לא 'גנב' וכל כיוצ"ב.
 

דובדבני

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
יש הבדל בסיסי בין האברך המקצוען לבין האברך כקהל יעד, המדובר בתחילת האשכול.
אם מדובר בעיר כמודיעין עילית, שרוב תושביה אברכים, יש הרבה היגיון בהטבות מהסגנון הנ"ל. כמובן, יש דרכים שונות להציג את המסר, שישמע מחמיא ולא ממסכן.
 

דובדבני

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
המציאות מוכיחה, שבכל הערים והשכונות בהם קהליה צעירה עם משפחות ברוכות ילדים, כל מודעה בסגנון הנ"ל, ואין זה משנה באיזו הגדרה השתמשו: אברכים, משפחות ברוכות ילדים, בני תורה, או חס"ד, מצליחה. המעניין הוא, שיש עדויות על מקומות חניה מלאים ברכבים- מה שלא מאפיין כלל את קהל היעד המדובר. כווווולם באים לקנות בחלוקות נעליים, שמיכות לחורף, בגדים לפסח.
גם זו אסטרטגיה.
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכה

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת הַבֹּטְחִים בַּיהוָה כְּהַר צִיּוֹן לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם יֵשֵׁב:ב יְרוּשָׁלִַם הָרִים סָבִיב לָהּ וַיהוָה סָבִיב לְעַמּוֹ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג כִּי לֹא יָנוּחַ שֵׁבֶט הָרֶשַׁע עַל גּוֹרַל הַצַּדִּיקִים לְמַעַן לֹא יִשְׁלְחוּ הַצַּדִּיקִים בְּעַוְלָתָה יְדֵיהֶם:ד הֵיטִיבָה יי לַטּוֹבִים וְלִישָׁרִים בְּלִבּוֹתָם:ה וְהַמַּטִּים עַקַלְקַלּוֹתָם יוֹלִיכֵם יי אֶת פֹּעֲלֵי הָאָוֶן שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

געגוע קיצי • אתגר 138

לוח מודעות

למעלה