היא דיברה על ההשוואה בין ספרי חוי בר לספרי יונה ספיר...ממש לא מזכיר את ספיר כלל וכלל
קראתי את כל הספרים שלה כולל הכל
הכייייייייייייייייייייייי
יפה יותר מעגור הברונזה- שהוא מהמם זו אדמה פראית
היא דיברה על ההשוואה בין ספרי חוי בר לספרי יונה ספיר...ממש לא מזכיר את ספיר כלל וכלל
קראתי את כל הספרים שלה כולל הכל
הכייייייייייייייייייייייי
יפה יותר מעגור הברונזה- שהוא מהמם זו אדמה פראית
אוקיי, לא מכחישה,גם אני אוהבת את הסדרה הזאת (אולי דווקא בגלל שהיא דומה למרגל להשכרה )צודקת. אבל הרוח שנושבת בין השורות שם היא שונה מאוד ממרגל להשכרה.
זה ספר יותר קליל, יותר קליט, יותר מדבר (ובלי לזלזל כמובן במרגל להשכרה....)
אם כבר רוצים ספר שהוא גם מתח, גם אקשן וגם מלא במסר, אני חושבת שהשילוב הזה נמצא שם.
האמת שגם אני התפלאתי על זה.אוקיי, לא מכחישה,גם אני אוהבת את הסדרה הזאת (אולי דווקא בגלל שהיא דומה למרגל להשכרה )
רק הזכויות יוצרים הפריעו לי
אף אחד לא העתיק מאף אחד.האמת שגם אני התפלאתי על זה.
תוך כדי שאני קוראת ניסיתי לחשוב מי העתיק ממי.
ואת יודעת את זה כי את ערכת ספרים של שניהם...אף אחד לא העתיק מאף אחד.
גם ספיר וגם בר כתבו את הספרים הראשונים בסדרה בלי להיות מודעים אחד לשני.
ההשקות החופפות הן תוצאה של קלאסיקות מתח מקובלות.
האמת לא שמתי לב לב לזה.. [אני לא בטוחה שקראתי את כל הסדרה של חוי בר]הוא הרבה מזכיר את הסדרה של יונה ספיר.
שבב בגוף, ילדים חורגים, חבר טוב(אלי וסטיב),את שני הגיבורים -אייל ושרוליק החשיבו לבוגדים באחד מהספרים בסדרה, ועוד ועוד.....
אצל יונה ספיר היא ערכה רק את התנקשות נראה לי...ואת יודעת את זה כי את ערכת ספרים של שניהם...
אי אפשר!לא חושבת שאפשר להשוות את יונה ספיר לחוי בר בלי לפגוע או משהו
זה אומר משהו על רמתם של הספרים.אחותי הצעירה לדוגמא, לא קוראת ספרים בכלל, וכשהבאתי לה את הסדרה של חוי בר, היה זה הספר הראשון שהיא הסכימה לפתוח, לקרוא וגם לסיים... (בניגוד לסדרה של יונה ספיר)
הדברים המשותפים ברובם משותפים לרוב ספרי המתח. השבב והילדים החורגים אולי לא [כלומר לשלב ילד חורג בתמונה זה אחלה פתרון לסופר שכותב מתח אבל רוצה קצת רגש בשביל האמינות.. ובנוגע לשבב במגל להשכרה השבב הוא שבב מעקב ואצל חוי בר השבב הוא בערך כמו השעונים שמודדים רמות חמצן בדם ודופק רק שכאן השבב בתוך הגוף ולא בשעון]אי אפשר!
אבל גם אי אפשר להתעלם מכל הדברים שמשותפים לשתי הסדרות. (בלי קשר לרמה הספרותית!)
גם אני, שאני קצת יותר מבוגרת מאחותי הקטנה, אהבתי בהחלט את הסדרה של חוי בר.זה אומר משהו על רמתם של הספרים.
חוי בר, למי שלא יודע, היא נערה שגמרה את הסמינר לא מזמן.
כנראה שעם הגיל מגיעה גם הבשלות.
מתח ואקשן, נחמד.
עלילה בנויה-קצת פחות.
רמה? לא יותר מנוער.
שיהיה ברור שאין כאן זלזול, לכתוב ולהוציא ספר בגיל כל כך צעיר, מעיד על הרבה אומץ.
למה שזה יקלקל להם את הקריאה, לאו דוקא! דווקא ככה מתרבית הערכה לסופרת, שאע"פ שהיא בת 18 היא אינטיליגנטית ומוכשרת כל כך כדי לטוות עלילה מקצועית כזאת. שרה פכטר - כתבה את 'פצוע קל' בגיל שש עשרה מפי השכן שלה. כשקראתי את זה בהקדמה רק גברה בי התחושה שמדובר באישה שלא עושה צחוק מהקוראים, אם כישרון גדול כל כך היה בה כבר בגיל שש עשרה.גם אני, שאני קצת יותר מבוגרת מאחותי הקטנה, אהבתי בהחלט את הסדרה של חוי בר.
יש לי תחושה שאילו חוי לא היתה חושפת את גילה, לא היינו חושבים שהיא כל כך צעירה.
אולי הכל פסיכולוגי.....
השיקול שלי אם לקנות ספר או לא, לא כלול בזה שהסופרת בת ארבעים + או פחות...
אם הספר הוא יפה, ואני מתחברת אליו, והוא עושה לי טוב וכיף לקרוא אותו, ונוגע לי במקומות הנכונים, אז למה לא לקנות?? גם אם מדובר בצעירה בת 20...
לגבי הכתיבה עצמה- יש הרבה מאוד סופרות שהספרים שלהן מדברים בדרך אחרת, ולאו דווקא במשפטים מצוחצחים, או רעיונות עמוקים, שמרוב שהם עמוקים הציבור לא מבין אותם....
חיים ולדר לדוגמא, בחר קרירה אחרת מלבד 'סופר', ואנשים אוהבים את הספרים שהוא מגיש לא בגלל שהוא מ. קינן, אלא בגלל שהוא מחבר את ציבור הקוראים לדברים אחרים שיש לו להציע...
יש הרבה מאוד ספרים בשוק, כל אחד עם אופי שונה ורעיון אחר.
לפעמים אנשים הורסים לעצמם את חווית הקריאה, כשבכל שורה הם מדגישים לעצמם שאת הספר כתבה רק בחורה מסיימת סמינר, וכך יוצא להם כל הטעם הטוב בלקרוא ספר שהם באמת אהבו---
מסכימה בהחלט.למה שזה יקלקל להם את הקריאה, לאו דוקא! דווקא ככה מתרבית הערכה לסופרת, שאע"פ שהיא בת 18 היא אינטיליגנטית ומוכשרת כל כך כדי לטוות עלילה מקצועית כזאת. שרה פכטר - כתבה את 'פצוע קל' בגיל שש עשרה מפי השכן שלה. כשקראתי את זה בהקדמה רק גברה בי התחושה שמדובר באישה שלא עושה צחוק מהקוראים, אם כישרון גדול כל כך היה בה כבר בגיל שש עשרה.
ברור...מסכימה בהחלט.
כשאני קוראת ספר שאני אוהבת, בידיעה שהסופרת בת 18, חווית הקריאה לא פוחתת בכלל אלא להפך...
אבל יש אנשים שאצלם זה אכן כך...
אני בדעה ש-למה לא לתת לכל צעיר/ה צאנס?? אולי בזכות הצאנס שניתן לו, נקבל בעוד כמה שנים סופר/ת שהספרים שלו יככבו אצלינו בכל פינה בבית...
כי למי שבכל זאת יש את האומץ להגיש חומר קריאה לציבור בגיל 18, כנראה שבאמת הוא טוב, ויש לו עתיד גדול..
כל אחד אומר משהו אחר...באמת יונה ספיר זה רות רפפורט? אני מופתעת מאד
נושא טחון וישן...באמת יונה ספיר זה רות רפפורט? אני מופתעת מאד
אבל עדין מעניין מאוד...נושא טחון וישן...
זה ציטוט של הודעה מהאשכול הזה-כתבו באשכול הזה או באשכול אחר, שאפשר לשלוח לה הודעה פרטית והיא מודה בזה,
וגםאפשר לקנות את ספרים של יונה ספיר אצלה בבית.
וזהו, אני לא מתווכחת על זה יותר.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
עברנו לזום!
הרצאת פתיחה חגיגית בזום לקורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
הרצאה מרתקת עם מנדי נאבול, מנכ"ל "פיפול דיגיטל" ואיש פרסום ויח"צ.
היום!!!
26.09
כ"ג אלול
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת מסלול
חדשנות AI ובינה מלאכותית
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת מסלול
פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קה
א הוֹדוּ לַיי קִרְאוּ בִּשְׁמוֹ הוֹדִיעוּ בָעַמִּים עֲלִילוֹתָיו:ב שִׁירוּ לוֹ זַמְּרוּ לוֹ שִׂיחוּ בְּכָל נִפְלְאוֹתָיו:ג הִתְהַלְלוּ בְּשֵׁם קָדְשׁוֹ יִשְׂמַח לֵב מְבַקְשֵׁי יי:ד דִּרְשׁוּ יי וְעֻזּוֹ בַּקְּשׁוּ פָנָיו תָּמִיד:ה זִכְרוּ נִפְלְאוֹתָיו אֲשֶׁר עָשָׂה מֹפְתָיו וּמִשְׁפְּטֵי פִיו:ו זֶרַע אַבְרָהָם עַבְדּוֹ בְּנֵי יַעֲקֹב בְּחִירָיו:ז הוּא יי אֱלֹהֵינוּ בְּכָל הָאָרֶץ מִשְׁפָּטָיו:ח זָכַר לְעוֹלָם בְּרִיתוֹ דָּבָר צִוָּה לְאֶלֶף דּוֹר:ט אֲשֶׁר כָּרַת אֶת אַבְרָהָם וּשְׁבוּעָתוֹ לְיִשְׂחָק:י וַיַּעֲמִידֶהָ לְיַעֲקֹב לְחֹק לְיִשְׂרָאֵל בְּרִית עוֹלָם:יא לֵאמֹר לְךָ אֶתֵּן אֶת אֶרֶץ כְּנָעַן חֶבֶל נַחֲלַתְכֶם:יב בִּהְיוֹתָם מְתֵי מִסְפָּר כִּמְעַט וְגָרִים בָּהּ:יג וַיִּתְהַלְּכוּ מִגּוֹי אֶל גּוֹי מִמַּמְלָכָה אֶל עַם אַחֵר:יד לֹא הִנִּיחַ אָדָם לְעָשְׁקָם וַיּוֹכַח עֲלֵיהֶם מְלָכִים:טו אַל תִּגְּעוּ בִמְשִׁיחָי וְלִנְבִיאַי אַל תָּרֵעוּ:טז וַיִּקְרָא רָעָב עַל הָאָרֶץ כָּל מַטֵּה לֶחֶם שָׁבָר:יז שָׁלַח לִפְנֵיהֶם אִישׁ לְעֶבֶד נִמְכַּר יוֹסֵף:יח עִנּוּ בַכֶּבֶל (רגליו) רַגְלוֹ בַּרְזֶל בָּאָה נַפְשׁוֹ:יט עַד עֵת בֹּא דְבָרוֹ אִמְרַת יי צְרָפָתְהוּ:כ שָׁלַח מֶלֶךְ וַיַּתִּירֵהוּ מֹשֵׁל עַמִּים וַיְפַתְּחֵהוּ:כא שָׂמוֹ אָדוֹן לְבֵיתוֹ וּמֹשֵׁל בְּכָל קִנְיָנוֹ:כב לֶאְסֹר שָׂרָיו בְּנַפְשׁוֹ וּזְקֵנָיו יְחַכֵּם:כג וַיָּבֹא יִשְׂרָאֵל מִצְרָיִם וְיַעֲקֹב גָּר בְּאֶרֶץ חָם:כד וַיֶּפֶר אֶת עַמּוֹ מְאֹד וַיַּעֲצִמֵהוּ מִצָּרָיו:כה הָפַךְ לִבָּם לִשְׂנֹא עַמּוֹ לְהִתְנַכֵּל בַּעֲבָדָיו:כו שָׁלַח מֹשֶׁה עַבְדּוֹ אַהֲרֹן אֲשֶׁר בָּחַר בּוֹ:כז שָׂמוּ בָם דִּבְרֵי אֹתוֹתָיו וּמֹפְתִים בְּאֶרֶץ חָם:כח שָׁלַח חֹשֶׁךְ וַיַּחְשִׁךְ וְלֹא מָרוּ אֶת (דבריו) דְּבָרוֹ:כט הָפַךְ אֶת מֵימֵיהֶם לְדָם וַיָּמֶת אֶת דְּגָתָם:ל שָׁרַץ אַרְצָם צְפַרְדְּעִים בְּחַדְרֵי מַלְכֵיהֶם:לא אָמַר וַיָּבֹא עָרֹב כִּנִּים בְּכָל גְּבוּלָם:לב נָתַן גִּשְׁמֵיהֶם בָּרָד אֵשׁ לֶהָבוֹת בְּאַרְצָם:לג וַיַּךְ גַּפְנָם וּתְאֵנָתָם וַיְשַׁבֵּר עֵץ גְּבוּלָם:לד אָמַר וַיָּבֹא אַרְבֶּה וְיֶלֶק וְאֵין מִסְפָּר:לה וַיֹּאכַל כָּל עֵשֶׂב בְּאַרְצָם וַיֹּאכַל פְּרִי אַדְמָתָם:לו וַיַּךְ כָּל בְּכוֹר בְּאַרְצָם רֵאשִׁית לְכָל אוֹנָם:לז וַיּוֹצִיאֵם בְּכֶסֶף וְזָהָב וְאֵין בִּשְׁבָטָיו כּוֹשֵׁל:לח שָׂמַח מִצְרַיִם בְּצֵאתָם כִּי נָפַל פַּחְדָּם עֲלֵיהֶם:לט פָּרַשׂ עָנָן לְמָסָךְ וְאֵשׁ לְהָאִיר לָיְלָה:מ שָׁאַל וַיָּבֵא שְׂלָו וְלֶחֶם שָׁמַיִם יַשְׂבִּיעֵם:מא פָּתַח צוּר וַיָּזוּבוּ מָיִם הָלְכוּ בַּצִּיּוֹת נָהָר:מב כִּי זָכַר אֶת דְּבַר קָדְשׁוֹ אֶת אַבְרָהָם עַבְדּוֹ:מג וַיּוֹצִא עַמּוֹ בְשָׂשׂוֹן בְּרִנָּה אֶת בְּחִירָיו:מד וַיִּתֵּן לָהֶם אַרְצוֹת גּוֹיִם וַעֲמַל לְאֻמִּים יִירָשׁוּ:מה בַּעֲבוּר יִשְׁמְרוּ חֻקָּיו וְתוֹרֹתָיו יִנְצֹרוּ הַלְלוּיָהּ: